Jump to content

Scena 3D: Bugatti w Warsztacie


Akierek
 Share

Recommended Posts

Czesc, ostatnio zdecydowalem sie wziasc udzial w konkursie Car Render Challenge 2020. Moja praca ma przestawiac samochod Bugatti (1927) w warsztacie. Moimi inspiracjami byla przede wszystkim Mafia 1 i scena z wyscigu w garazu. Narazie pracuje nad wszystkimi elementami tj: modele, tekstury i oswietlenie. Chcialbym dodac jak najwiecej detali i osiagnac klimat.

w45WCdI.png

 

XAPDpBa.png

 

ystkp7Z.png

 

HkRsueU.png

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • Oświetlenie miałeś chyba lepsze na poprzednim renderze. Przynajmniej lepiej eksponowało samochód. Moim skromnym zdaniem przydało by się słoneczko z tego okna po prawej - nadało by trochę ciepła i ładny obrys samochodu.
  • Mgła też trochę za mocna 🙂 Starsze ciemno się tam zrobiło. 
  • Podłoga - pomysł z zalaną podłogą może by uszedł ale trochę przesadziłeś. Chyba, że to garaż popowodziowy 🙂 może bardziej przypadkowe kałuże (choć nie wiem czy to myjnia czy garaż. Może jedna gdzieś pod/obok auta by nie zawadziła.
  • wywal tą europaletę z kadru (ciekawostka palety pojawiły się w 1950 roku) a może to nie paleta, trudno powiedzieć. Ale odciąga uwagę od samochodu. A jak chcesz już ją mieć to daj jej ciemniejszy mniej nasycony kolor 
  • nie wiem co zrobiłeś z materiałem przednich opon - ale cofnij to 🙂 lub dopracuj - chyba, że skiepścił ci to denoiser w postpro, bo evee to chyba nie jest.
  • mam nadzieję, że felgi nie zostawisz tak świecące jak teraz - popatrz na tą referencję - https://www.conceptcarz.com/images/Bugatti/27-Bugatti-T37-GP_DV-09-RMM_01-800.jpg. Tak samo bieżnik - za duży - odsyłam ponownie do referencji - https://www.coopertechnica.com/_image/1927-Bugatti-Type-35B-Grand-Prix-1.jpg  https://images3.alphacoders.com/240/thumb-1920-240555.jpg nawet jak sie wzorowałeś na tym bieżniku to nadal za duży https://www.paledog.de/cache/Automobile/vintage/331a27e3c1138c9abce461d8303602072c942b1f.1927-bugatti-type-43-grand-sport_front_FULL_paledog.jpg  Budowa piasty (chyba) przedniego koła do poprawy - za duży promień względem felgi - a o ile?To zależy od zdjęcia więc trudno powiedzieć jaki dokładnie model sobie wziąłeś. 
  • nie chce się czepiać (choć to robię) ale coś mi tu nie pasi z mocowaniem resora z przodu - jak by był odwrócony i bez tej belki z przodu (nie wiem co to bo nie jestem w temacie biegły) ale wygląda to inaczej niż na zdjęciach. https://live.staticflickr.com/6220/6412610353_9161775087_b.jpg - chodzi mi o to przedłużenie ramy obok resora od wewnętrznej strony.
  • nie wiem w którym roku dzieje się akcja sceny, wnioskuję, że to lata 1920-30 - a jeśli te lata to wywal rdzę z auta, żaden mechanik nie dopuściłby do takiego stanu nadwozia - chyba, że to na dnie jeziora leżało.
  • klucze na podłodze - to niezbyt dobre miejsce - po primo jak już by tam były to na jakiejś ściereczce poukładane i bliżej samochodu bo inaczej to po co tam są?
  • nie wiem co się stało ze ścianą po lewej ale to chyba wynik denoizera bo strasznie pochlastało teksturę. Wygląda to na podstawowy denoizer blendera a nie ten od intela który jest o wiele poziomów lepszy. 
  • kształt grilla lekko odbiega od oryginału - powinien być nieco bardziej eliptyczny.
  • no i jak na warsztat samochodowy to mało warsztatowo wygląda - ale jak mniemam nadal dopracowujesz samochód więc się nie czepiam - ale dorzucę taka małą refkę (ramy czasowe inne ale w duchu twojej pracy) https://us.v-cdn.net/5021068/uploads/editor/xg/3pfa5vi2a8nk.png

Wiem, że dużo wypomniałem, ale jak to na konkurs to detale są ważne - szczególnie, że to konkurs z samochodem w roli głównej, a wierz mi, znawcy tematu zauważą niedoróbki/uproszczenia 🙂 Wiem jak to jest śpieszyć się i jak wtedy idziesz na skróty bo tak wygodniej się modelowało albo tak wyszło a nuż nikt nie zwróci uwagi, ale auta to detale i tu nie możesz iść na skróty, nigdy! W sumie nigdy nie idź a z czasem zauważysz, że to co trudne z stanie się twoją drugą naturą 🙂 a tam gdzie nie skusiłeś się aby coś odpuścić da ci wielką satysfakcję - gwarantuję!

No czekam na nowsze rendery i działaj dalej, nie poddawaj się! 

Edited by Mortom
  • Like 5
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Mortom- bardzo dziekuje, naprawde te rady sa swietne ! Bardzo mi pomoga. Im wiecej takich rad to lepiej dla mnie. Czasami wlasnie czlowiek sie spieszy zeby jak najszybciej stworzyc cos a potem zdaje sobie sprawe ze trzeba jednak wrocic do tego elementu. Jeszcze raz dzieki bardzo. Postaram sie wszystkie uwagi wlaczyc w zycie, Pozdrawiam 🙂 

Link to comment
Share on other sites

No to co kolejny render i test. Zmienilem znacznie oswietlenie, jest jasniej, zmienilem tez teksture nadwozia samochodu, rdze wywalilem. Material felg juz znacznie lepszy. Dalem na ta palete ciemniejszy kolor, aby nie zaklocala odbioru ogolnego. Wymodelowalem tez sciereczke pod klucze, dodalem takze ogolny segment z kluczami, ale tutaj co do tekstury a nawet modelu nie jestem pewien czy tak zostanie. Mysle, ze najtrudniejsze bedzie oswietlenie. Najgorsze jest to ze chcialbym dodac tego cieplego swiatla ''sun'' z okna , aby ladnie sie oswietlilo, ale cos jest nie tak, lampa sun w ogole nie dziala.

 

wwqTQQF.jpg

Link to comment
Share on other sites

- wroc do pierwszej wersji bo zaczyna wygladac coraz gorzej.
- oponom dalby jakies obłosci na bvelach sa strsznie kanciaste.
- Czemu w Warsztacie jest błot?
- lewarek kradnie kadr ma za intensywny kolor wogole swiecisz tam gdzie nie potrzeba. Reszta to ma byc tlo a uwage ma skupiac samochod ta skrzynka w tle rowniez. Wez olej te goodrayl 
-zrob jakis parapet  i wtaw okno tylko blaszany oze a okno z podzielone jak w starych drzwiach warsztatowych czyli szybka i ramka. 
- zrob wyzszy sufit bo teraz nawet go nie podniesiesz na podnosniku, a jakby mial dach to wogole. Ogolnie w wielu miejscach leza proporcje rzeczy.
- Szafka wygląda bardzo słao czuc ze to1 bryla prawie. Podziel ja na elemnety i porob ciensze scianki. Najlepiej wez jaka referencje.
- Te klucze spoko ze wisza ale zrobile 1  i tak troche najwiekrzy to chyba by sie zle trzymalo. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dzieki Seba za konstruktywne uwagi. Wszystkie oczywiscie przeanalizuje i dojde do rozwiazania, mam nadzieje podobajacego sie wiekszosci.

Tymczasem, zmienilem kadr, oswietleniem dalej sie bawie(musze opanowac), depth of field, jest zaznaczony. aa, teraz patrze gdzies mi zniknelo mocowanie tylnego kola do nadwozia. Co do blota w warsztacie, to moze troche przesadzilem, jakos tak fajnie sie patrzy na ten mocniejszy displacement

 

TJ41yV3.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

dla mnie jest calkiem spoko, jedyne co bym popracowal nad kolorami i ogolnym odbiorem sceny 🙂 

image.png.be7029564684117e773a17136b9b7725.pngtu masz takie nasycenie kolorami, ze oczy skupiaja sie na tych rzeczach. Sciagnij z nich saturacje i ciutke podciagnij wiecej kontrakstu na samochod i bedzie ok 🙂

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Dzieki KLICEK ! Nie wiem czy narazie to nie jest szczyt moich mozliwosci, ale z ta saturacja i kontrastem powinienem sobie poradzic. Najwazniejsze to sie nie poddawac.I dazyc do celu. Ogolnie trzymajcie kciuki, bo jakby mi sie udalo wygrac badz byc w pierwszej trojce, to bede mega szczesliwy. Choc wiem ze to nie bedzie latwe.

Pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Podmalowuj sobie. Uwież mi na slowo rendery przed compo to czesto kupa. 
Mozesz renderowac odbicia osobno. etc i uklada. Atmosfere mozesz sobie domalowac lub dorenderowac
To jak grasz kamera tez wplya na odbior. 

 

 

xxxB.jpg

Edited by Sebazx6r
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Dzieki, dzieki. Na ten moment wrocilem do pierwszego kadru i pobawilem sie w malowanko w photoshopie.Ogolnie to nie wiem na jaki kadr sie zdecydowac. Sa rozne opinie i chyba pojde za glosem serca

Po postrpodukcji:

PQ7WHfn.jpg

 

Czysty render:

PNC5VHb.jpg

Edited by Akierek
Link to comment
Share on other sites

no chociaz, zobacz czy to dobry trop 🙂 moze warto tez pomyslec nad podciagnieciem calego sufitu z lampami delikatnie do gory 🙂 musisz zrobic ze 2 proby i sam bedziesz widzial co Tobie sie bardziej podoba.

 

a i ta refka kolorystyczna jest super, imo powinenes probowac isc w ta strone z kolorami 🙂

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Problem w tym ze do zadnej sie nie stosujesz ;)- 

tak jak pisał Kliecek poprawa modele i wybierz kadr. Skala modeli tez musie sie zgadzac. 
Moim zdaniem pierwszy render wyglada najlepiej.

Porob kilka kadrów i sproboj kamerę skierować od dołu do góry i poustawiaj je obok siebie. Masz swietne zdjecie w refce a wogole do niego sie nie stosujesz.

 

Link to comment
Share on other sites

no to jest wiadome, ale generalnie sluchanie rad na poczatku jak jeszcze nie masz wyrobionego gustu to dobra droga. Pewnych rzeczy jeszcze sam nie widzisz i warto posluchac tipow 🙂 Ostatecznie to i tak Twoja praca i Twoj obrazek, wiec finalna decyzja co robic zawsze jest Twoja 🙂

Link to comment
Share on other sites

Cytat

Problem w tym ze do zadnej sie nie stosujesz ;)- 

Oj, tu sie mylisz i to bardzo. Przez ostatni tydzien, nie tylko na forum ale i tez na fb dostawalem mnostwo rad i wiekszosc zostala wprowadzona w zycie, jak np. usuniecie rdzy z pojazdu. Takze spokojnie 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Jeśli miałbym się powymądrzać 😮 
Zauważ, że na refce masz taki...kontrolowany chaos. Całą scenę robią detale, jest rozgardiasz, ale wszystko ma swoje miejsce i jest naprawdę ładne. 
Jeśli chodzi o Twoją pracę to samochód ma niewspółmiernie dużo detalu do reszty obiektów na scenie. W takiej sytuacji (moim zdaniem) masz dwie opcje- albo przykładasz się do każdego elementu z osobna i robisz je pełną parą, albo idziesz w zwykłą scenę studyjną. 
Za przykład weźmy lampy- Twoje równie dobrze mogłyby być makietą hitlerowskiego budynku w wilczym szańcu 😉 Znajdź jakąś garażową lampę w internecie, z wymiarami i wymodeluj od początku do końca, dodaj spójne tekstury i zupełnie inaczej zacznie to wyglądać.
Jeśli to nie jest zlecenie, które musisz wykonać w dobę to daj sobie czas na dopieszczanie każdego elementu, przecież nikt Cię nie goni!

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Super, że pokazałeś refkę na której się wzorujesz. Teraz zobacz przykładowo na wózek z narzędziami. To nie jest zwykły box z przymocowanymi kółkami i szufladami. Jest tam dużo różnego detalu, wgniecenia, gięte blachy, jakieś rzeczy poukładane na nim itd. Tak samo mozna postąpić z każdą rzeczą w garażu. Zobacz na lampy, są zrobione z cienkiej, giętej blachy. Mają mocowania na łańcuchach i odpowiednio poprowadzone przewody. Wszystkie takie detale moga się wydawać niepotrzebne, ale później jak popatrzysz na całą scene to jest bardzo bogata i jest w niej logiczny sens. Modelując całą scenkę trzeba trzymać realizm i proporcje na każdym elemencie i później to Ci się odwdzięczy. W dobrze wymodelowanej scence tak na prawdę każdy element jesteś w stanie przedstawić osobno i będzie to coś ciekawego.

Edited by McGavish
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dzieki McGavish! Powiem szczerze ze twoj komentarz rosjasnil mi umysl. Dlatego zdecydowalem sie przylozyc sie do tych detali, zwlaszcza skrzynki na narzedzia oraz poprawienie tekstur poszczegolnych elementow oraz ich dopracowanie. Zabralem sie za teksturowanie tez nadwozia. Wrzucam efekty mojej pracy i dodatkowo dodaje node'y.Pozdrawiam!

 

TfaGBOK.png

 

Qs6OlX6.png

 

RSqTlrQ.png

 

6vPnjCE.png

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie ten render to dobry kierunek, światło ładne, ciekawe i samochód ładnie się eksponuje.  No i wywal to popowodziowe błoto 😉
TJ41yV3.jpg

Klicek dobrze ci doradził z tą saturacją obrazków. Od siebie dodam jeszcze poszukaj może plakatów rajdów samochodowych z 1927 (link) - nadaj znaczenie scenie. Może mechanik chce wziąć udział w jednym z nich? Itd. Opowiadanie historii to ważna część dobrego obrazka. Ściereczka na klucze spoko - ale pobrudź ją trochę to nie sala operacyjna 🙂.
Zadam może głupie pytanie ale mimo to zadam je: dlaczego światła samochodu się świecą?

I dawaj dalej 🙂 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Elementy najmniej dopracowane (okno dachowe i boczne) są najjaśniejsze i przez to pierwsze łapią wzrok. Potem łapie wzrok ten żółty plakat. Samochód, w dodatku przysłonięty brzydką szafką, ginie gdzieś w tle.

Mortom wyszukał najładniejszy render z wątku. Tam samochód co prawda jest zbyt centralnie, ale dużo lepiej wyeksponowany światłem i kolorem.

Edited by Ania
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeżeli dopiero się uczysz, spróbowałbym lepiej odzwierciedlić kadr z refki. 

Ustaw sobie zwykłe boxy i światło. Jak będziesz miał kompozycje, wtedy ustaw w ich miejsce rzeczywiste obiekty. Wydaje mi się że w ostatnim renderze sufit masz zdecydowanie za nisko w porównaniu z refką. 

Najważniejsza jest kompozycja. 🙂

Gdy bawimy się modelowaniem obiektu zapominamy, że na koniec pozostanie tylko jeden obraz, nie obiekt 3D.

Loomis Composition Rules 4 | Creative illustration, Composition art, Figure  drawing books

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy