Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dlaczego tego nie fejkujesz tekstura tylko starasz sie symulowac rzeczywistosc? Planujesz zblizenia jakies mega na pekniecie szyby? Ja bym pierdyknal normalnie naklejke na szybie wygladajaca jak spekania 😄 Wazne zeby dobrze wygladalo przeciez.

Napisano

Tak było wczesniej zrobione.😁 Displace plus glossy tam gdzie stłuczone.

Chciałem zobaczyć czy będzie dużo lepiej jak wymodeluje. Na zbliżeniach widać duża różnice. Zwlaszcza że zasadniczo popękania powinny być na każdej stronie szyby inne. Już tak zostanie.

Na szybie smugi od wycieraczek też powinny być tylko na zewnętrznej stronie. 🙈

Napisano (edytowane)

Eee.... jak nie widać jak widać. Bo jak taki stetryczały staruch widzi to i reszta też zobaczy 🙂 
ALE żem upierliwiec to czepie się czegoś innego. A mianowicie pięknych przednich świateł. No są za piękne, czysciusie... weź chlapnij i zaprósz leciutko bo jesli nie posiadają pola ochronnego to są za piękniuśkie 🙂 A po za tym fajny modelik!
Jak coś jeszcze żuci mi sie na oczy e67.gif

To nie omieszkam wypomnieć 😉👍

Edytowane przez Mortom
  • Like 1
Napisano

No to ja też się czępnę co mi trochę nie psuje od samego początku, akumulacja brudu na oponach bazująca tylko na cavity map/ ao, nie wygląda to naturalnie gdzie powierzchnia styczna z podłożem jest czyściutka jak z fabryki a reszta jakby stała 150 lat na strychu 🙂

zerJvl0.png

Potrafi być nawet zupełnie odwrotnie 🙂

psbEBSL.jpeg

 

 

  • +1 3
Napisano

Koła już jakiś czas oglądam i się zastanawiam jak poprawić. O reflektorach zupełnie zapominałem. Tak na dokładkę szyba po niewielkiej poprawce. jeszcze muszę dodać glossy na potłuczonej części.

Jeszcze modelik który znalazłem kiedy zacząłem myśleć o oponach. Wiem że to nie jest real ale wygląda nieźle jako wzór do zrobienia opon.

szyba03.jpg

d6e838f22db56ac2d03481638bdcf4c3.jpg

  • Like 1
Napisano

No i elegancko, teraz bez porównania lepiej opony wyglądają, dobrze, że zdjąłeś tę głęboką czerń z opon jakby świeżo z fabryki były albo pociągnięte czernidłem do opon 🙂 Może jeszcze ten brud na bocznych napisach i kształtach jest za równomierny bo te wypustki są minimalne i aż tak by się równiutko nie pobrudziły wszędzie na całej powierzchni ale z dalsza w widoku ogólnym to prawie tego nie widać więc ostatecznie można zostawić i robić scenę do prezentacji 🙂 

Napisano

Te napisy i oznaczenia na oponach? W sumie możliwe. Dodałem je głównie żeby było je lepiej widać i sprawdzałem jak działają microdetale i anchorpoints w substancepainter 🙂

Taka scena w sam raz na jeepa 🙂

2011.065.1102_1.jpg

Napisano

Jeep wjechał na plac. 😁 Teraz zacząłem się zastanawiać że chyba gdzieś zgubiłem rurę wydechową. Zazwyczaj pokazują go z tej strony co ja, a rura jest z przeciwnej. 🤔

texturedW027.jpg

  • Like 9
Napisano
32 minuty temu, Bacry napisał(a):

Jeep wjechał na plac. 😁 Teraz zacząłem się zastanawiać że chyba gdzieś zgubiłem rurę wydechową. Zazwyczaj pokazują go z tej strony co ja, a rura jest z przeciwnej. 🤔

texturedW027.jpg

MISTRZ!

  • Like 1
Napisano (edytowane)
8 godzin temu, Bacry napisał(a):

Jeep wjechał na plac. 😁 Teraz zacząłem się zastanawiać że chyba gdzieś zgubiłem rurę wydechową. Zazwyczaj pokazują go z tej strony co ja, a rura jest z przeciwnej. 🤔

texturedW027.jpg

Najwyraźniej zrobiłeś bardzo rzadki egzemplarz samochodu napędzanego prądem z okresu II wojny światowej. Niby silniki elektryczne już były więc w sumie to czemu nie? 😉

No ale w scenie prezentuje się znakomicie 🙂 Może te wyścigowe bandy mało wojenne... no ale co tam, jest wypasik! 👍🥰
 

Edytowane przez Mortom
  • Haha 2
Napisano

Taka "ciekawostka" mapa environment podczas ruchu kamery pływa na renderingu. Ktoś ma jakiś pomysł? Próbowałem szukać w googlach ale najwyraźniej chyba inaczej rozumiem problem, bo nic nie znalazłem.

 

Napisano

No niestety wrzuciłem tylko mapę HDR z mapowaniem enviro bez żadnej geometrii. Teraz zrobiłem kilka testów i jak daje mapowanie enviro na taką pół sferę to dalej pływa.  Pozostaje mapa OSL Environment lub mapowanie spherical.

Dzięki za film, nie pracowałem w blenderze i dla mnie to wygląda jakby mówił po chińsku. Ale naprowadził mnie na filmiki z 3dsmaxa👍

Napisano (edytowane)

Hdrka to kula zwykle nieskończenie daleko od kamery więc będzie pływała a mając tylko shadow catchera tylko cienie będą przyklejone do modelu. Zrób płaszczyznę pod samochodem z teksturą i miękką mapą opacity która zanika gradientowo to może uda się oszukać, choć masz tam blisko betonowe bloki które przy takim ruchu kamery będą widoczne, że to płaskie zdjęcie naciągnięte na kulę, nie będzie paralaksy ruchowej Ale może lekki dof by to zakamuflował

 

Edytowane przez Destroyer
Napisano
W dniu 10.05.2024 o 02:35, Destroyer napisał(a):

Hdrka to kula zwykle nieskończenie daleko od kamery więc będzie pływała a mając tylko shadow catchera tylko cienie będą przyklejone do modelu. Zrób płaszczyznę pod samochodem z teksturą i miękką mapą opacity która zanika gradientowo to może uda się oszukać, choć masz tam blisko betonowe bloki które przy takim ruchu kamery będą widoczne, że to płaskie zdjęcie naciągnięte na kulę, nie będzie paralaksy ruchowej Ale może lekki dof by to zakamuflował

 

Właśnie robię takie testy. 👍Wygląda obiecująco. Ale więcej będzie widać jak już animacja będzie złożona.

10 godzin temu, jakubziom napisał(a):

Model wygląda super, ale myślę, że render zyskałby, gdyby użyć innej HDR-ki, coś bardziej pod temat samego modelu 🙂

Pomyślę nad tym, co bardziej by pasowało.🤔

Napisano

Tak to teraz wygląda. Trochę Opacity coś jeszcze nie domaga, ale efekt wystarczający.👍 Przynajmniej dla mnie.😁

 

Napisano

Dałbym nieco większą tę płaszczyznę z ziemią i może coś w oddali, jakiś słup, skrzynka z amunicją, worki z piaskiem coś żeby była paralaksa ruchowa i zasłaniało łączenie z hadeerką 🙂 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności