Napisano 15 Listopad 20231 r Nowa wersja programu Blender oznaczona numerem 4 została właśnie wydana. Zmian w "4" jest naprawdę sporo i zaszły one prawie na każdej płaszczyźnie. Zobaczcie filmy prezentujące w skrócie nowości Blender 4: Oficjalna strona wydania: https://www.blender.org/download/releases/4-0/ Zobacz cały news
Napisano 15 Listopad 20231 r Autor W dniu 15.11.2023 o 14:00, Arte17 napisał: A ja dalej na 3.5 😂 Coś zepsuli w 4?
Napisano 15 Listopad 20231 r Muszę kiedyś przetestować i zrobić coś w blenderze od a-z. Lub w tym no... jak mu tam? Wiecie 😛
Napisano 15 Listopad 20231 r W dniu 15.11.2023 o 21:43, Traitor napisał: A kiedy Blender AI tworzacy sceny za pomoca prompta?;) Już jest: https://blendermarket.com/products/ai-render
Napisano 16 Listopad 20231 r Autor W dniu 15.11.2023 o 22:34, kengi napisał: Już jest: https://blendermarket.com/products/ai-render Niiice! Jestem totalnym fanem Stable Diffusion. Piękne zastosowanie.
Napisano 16 Listopad 20231 r Ja teraz czekam na ficher który ma każdy porządnie przemyślany soft: Dopasowanie kolorów siatek dla kolekcji. Jak sie ma duże sceny to czytelność jest koszmarna 😐 a ręczna zmiana, mimo że da się ją osiągnąć w dość prosty sposób, nie jest wymówką wg. mnie i powinno się to dziać z automatu. No ale nie będę wywoływać @Nezumiego z lasu 😉 Albo sobie w końcu addona z GPT napisze i może będę miał to co bym chciał bez czekania na zbawienie 🙂 Bo testowałem to i przyznam do prostych operacji i automatycznych skryptów daje ten program rady.
Napisano 16 Listopad 20231 r 17 ma wyjść patch. Niestety błędów jest sporo w wersji 4.0, ale to było do przewidzenia. Dużo zmian to i nie ustrzegli się masy bugów.
Napisano 17 Listopad 20231 r W dniu 16.11.2023 o 07:29, Mortom napisał: Ja teraz czekam na ficher który ma każdy porządnie przemyślany soft: Dopasowanie kolorów siatek dla kolekcji. Jak sie ma duże sceny to czytelność jest koszmarna 😐 a ręczna zmiana, mimo że da się ją osiągnąć w dość prosty sposób, nie jest wymówką wg. mnie i powinno się to dziać z automatu. Zobaczę, moze coś da się zrobić.
Napisano 17 Listopad 20231 r To powinno zadziałać, tylko Viewport Shading > Color trzeba dać na Object: import bpy def assign_collection_colors(): # Define a dictionary mapping color names to their RGB values color_mapping = { 'COLOR_01': (0.753, 0.117, 0.105, 1.0), 'COLOR_02': (0.871, 0.361, 0.091, 1.0), 'COLOR_03': (0.871, 0.708, 0.091, 1.0), 'COLOR_04': (0.195, 0.597, 0.195, 1.0), 'COLOR_05': (0.109, 0.462, 0.815, 1.0), 'COLOR_06': (0.262, 0.100, 0.694, 1.0), 'COLOR_07': (0.558, 0.168, 0.474, 1.0), 'COLOR_08': (0.191, 0.089, 0.053, 1.0), 'NONE': (1.0, 1.0, 1.0, 1.0), } # Iterate through all collections in the scene for collection in bpy.data.collections: # Get the color tag of the collection color_tag = bpy.context.scene.collection.children[collection.name].color_tag # Check if the color tag is in the mapping if color_tag in color_mapping: # Get the RGB color from the mapping collection_color = color_mapping[color_tag] # Iterate through all objects in the collection for obj in collection.objects: # Set the viewport display color of the object obj.color = collection_color # Update the object to reflect the changes obj.update_tag() # Run the function to assign colors for all collections assign_collection_colors() Edytowane 17 Listopad 20231 r przez kengi v: 0.0.1 ;P
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto