Marcin Napisano 24 Luty 2005 Autor Share Napisano 24 Luty 2005 a oto moje wypociny ustawienia primary bounces : irradiance map (mp.1,0) secondary bounces : light map (mp. 0,85) -irradiance settings current preset : high HSph : 50 Interp : 20 -light map subdv 1500 sample size : 0,01 scale screen pre filter : 300 filter : fixed filter size : 0,02 -lights 1 direct (mp. 3,4) vray light (w oknie ustawione na skylight portal) skylight mp. 3,0 -color mapping exponetial drk mp 2,0 / brght mp 1,0 czas renderu to 27,3 min Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 24 Luty 2005 Share Napisano 24 Luty 2005 pierwszy render ,jutro dam wiekszy i moze z materialami maxwell render render time 30min (athlon 2000+ 768MB) max bounces 4 physical sky + sun light barcelona day 200 hour 7 fstop 8,0 shutter speed 250,0 reszta standardowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
buczer Napisano 24 Luty 2005 Share Napisano 24 Luty 2005 w takich zestawieniach dopiero widzac "cukierkowatosc" vraya. fajny maxwell Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 25 Luty 2005 Share Napisano 25 Luty 2005 Chalek hmm na takim sprzecie 30 min to chyba troszke za duzo jak na taki rozmiar i jakosc ;> ale nawet fajnie Marcin b.ladnie ale mam wrazenie ze jakby troszke za bezowo? moze mi sie wydaje ;) a ja juz skonczylem testowac ustawiac itp, render juz sie robi a ja z rana wrzuce gotowa wersje z materialami ;) pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 25 Luty 2005 Share Napisano 25 Luty 2005 no wiec jak obiecalem: ----swiatlo---- target direct, mult:2,0 ----indirect illumination---- primary, irradiance: 1,0 secondary, lightmap: 0,88 ----irradiance map---- min/max: -3/-1 hsph: 50 interp: 20 ----lightmap---- subdivs: 1000 sample size: 0,02 ----color mapping---- exponental, dark/bright: 3,0/3,0 nie jest super, ale bylo pozno jak to wszystko knułem ;] qrde jakos nie umem ladnie skleic obrazka za oknem :( pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chveti Napisano 25 Luty 2005 Share Napisano 25 Luty 2005 ustawienia takie jak poprzednio (poprzednie strony) to moje: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 25 Luty 2005 Share Napisano 25 Luty 2005 Ustawienia jak poprzednio, poza shutter speed 150,0, czas 3 godziny, a i tak cholera straszny noise jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 25 Luty 2005 Autor Share Napisano 25 Luty 2005 czemu shutter zmniejszyles ? ;] teraz to wogle ciemnawo ;]ja bym dal 300 conajmniej i pozbyl sie fstop do 16 lub 12 ... moze dzis zrobie maxwellowy render Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 25 Luty 2005 Share Napisano 25 Luty 2005 moj debiut w tym watku. Cwicze vraya. swiatla: target spot zza okna, kolor niebieski: multiplier 3 vray shadow bias o.1 area shadow sphere size 80 subdiv 20 2 omni w lampach, kolor pomaranczowy, glow: multiplier 3 far attenuation: start 10, end 90 vray shadows: bias 0.1 area shadow sphere size 20 subdiv 20 glow efekt: size 2 intensity 50 use source colour 50 2 omni z lewej, kolor czerwony: multiplier 0,5 decay: inverse square start 5 render: image sampler: simple two-level subdiv. 1/4 multipass i random GI 0,6/0,3 Irradiance map presets: medium QMC sampler: Amt 0,9 Noise treshhold 0,01 Min samples 15 color mapping: exponential render time: 9 min (chyba, zapomnialam dokladnie zapisac) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 25 Luty 2005 Autor Share Napisano 25 Luty 2005 o ... bardzo ladnie ;] choc nie jestem zwolennikiem uzywania omini i target spotow w vrayu to uzyskany efekt jest super ;] moze niedlugo ja dam cos z symulacji nocnej ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 25 Luty 2005 Share Napisano 25 Luty 2005 czemu shutter zmniejszyles ? ;] teraz to wogle ciemnawo ;]ja bym dal 300 conajmniej i pozbyl sie fstop do 16 lub 12 ... moze dzis zrobie maxwellowy render Marcin, przeciez jak zmniejszam shutter to rozjasnia sie render, a nie przyciemnia. Czekam na Twoj render, ja jeszcze maxwella ta scenka pomecze, jak mi cos fajnego wyjdzie to wrzuce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MF Napisano 25 Luty 2005 Share Napisano 25 Luty 2005 Ania narazie prowadzi :) ... Podoba mi sie manipulacja kolorami i wogole dobrze to wyglada. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 25 Luty 2005 Share Napisano 25 Luty 2005 Aniu uzyskalas w miare prawdziwie wygladajacy efekt ale malo przyjemny :( nie chcialbym miec takiej kuchni jak na Twoim renderze ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macsowhat Napisano 25 Luty 2005 Share Napisano 25 Luty 2005 wg. mnie render Ani jest bardzo klimatyczny :) i bardzo mi sie podoba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 25 Luty 2005 Autor Share Napisano 25 Luty 2005 wszystko oprocz nizej podanych jest w standardzie ;] output size 1280x960 render zostal zmniejszony dwukrotnie w celu wyeliminowania ziarnistosci ;] camera : fS 8 / Ss 150 tender time 240 min / 4h ;] max bounces 5 low quality checked sampling level reched 15 phisical sky with sunlight (on) longitude 0 latitude 0 city sydney hour 12 Sm 5 J day 200 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 25 Luty 2005 Share Napisano 25 Luty 2005 mozna spytac czemu w vrayu nie uzywa sie omni i spotow? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 25 Luty 2005 Autor Share Napisano 25 Luty 2005 ogolnie powodowaly bugi w GI , coustics glownie w photonach (w vrayu 1,45,70 w zwyz wogle cos z fotonami mialy opory) z light mapą jest chyba ok ale i tak jestem sceptykiem co do ich uzywania ;] poczytaj wiecej na forum chaosów ... tam cos chyba o tym mowili ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
masater Napisano 26 Luty 2005 Share Napisano 26 Luty 2005 a to mój teścik z IES Sun i IES Sky :) hmm toroszke teksturka na mebelkach się powtarza :P mental ray 3.3 oczywiście :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baton Napisano 26 Luty 2005 Share Napisano 26 Luty 2005 Masater w miare realistycznie to wyglada, ale jakosc nie ta ;/ poza tym troche przejarane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dyonizoss Napisano 28 Luty 2005 Share Napisano 28 Luty 2005 Hej all. Mam takie pytanko... Zacząłę m bawić sie w tej scence, ale mam problem: jakiegolwiek nie dałbym materiału na sciane (vray) to strasznie wychodzi mi w renderze ziarniste. Jeżeli wiecie, w czym problem to prosze o podpowiedź . Dzieki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 28 Luty 2005 Share Napisano 28 Luty 2005 Za mały dajesz subdivs w: reflect materiału, ustawieniach qmc, ustawieniach vrayowego swiatla - jedna z tych opcji, albo wszystkie na raz - to moim zdaniem najbardziej prawdopodobne powody. Najlepiej podaj ustawienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mentaller Napisano 28 Luty 2005 Share Napisano 28 Luty 2005 ktoś wie dlaczego nie chcą mi sie w maxie otwierać pliki w rozszerzeniem *.3ds? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozioo Napisano 28 Luty 2005 Share Napisano 28 Luty 2005 musisz korzystac z "import", a nie "open" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mentaller Napisano 28 Luty 2005 Share Napisano 28 Luty 2005 dzięki kozioo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dyonizoss Napisano 28 Luty 2005 Share Napisano 28 Luty 2005 wielkie dzieki. chodziło o vreyowe swiatło:) jeszcze raz thx. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zwierzak Napisano 1 Marzec 2005 Share Napisano 1 Marzec 2005 No mi wyszło coś takiego Mental. Jedno światło direct multiplier 2.0 ray traced shadow Gi on...i zaznaczone że wszytkie obiekty generują i odbieraja Gi i reszta jak w standardzie ;) Ach i ilość photonów zwiększona 100x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dyonizoss Napisano 1 Marzec 2005 Share Napisano 1 Marzec 2005 Witam. Mam jeszcze jeden problem, moze ktoś wie o co chodzi.. Jak robie renderek(vray) wszystko jest ok, tylko ze na scianach są takie różne plamy, tzn jakby przebarwienia, tak jakby gdzieniegdzie "uderzało" wiecej fotonów. W sumie z bliska nie jest to jakos widoczne, ale na dłuższą metę drazni. Dzieki za ewentualną pomoc. Pozdrówka all!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baton Napisano 1 Marzec 2005 Share Napisano 1 Marzec 2005 Moze za slabe samplowanie GI dales. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bobby_digital Napisano 1 Marzec 2005 Share Napisano 1 Marzec 2005 irr + photons Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 1 Marzec 2005 Autor Share Napisano 1 Marzec 2005 o ;] jak narazie to chyba najlepiej ;] podaj ustawienia photonow i subdv swiatel jesli mozesz ... nie wiem czemu ale wydaje mi sie ze to color mapping HSV ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bobby_digital Napisano 1 Marzec 2005 Share Napisano 1 Marzec 2005 Najpierw policzylem mape photonow dla first i second bounce (dla directa 5000subdvs vrallight1 2500 vrallight2 2000) jakies 20 min to zajelo na moim PIV 2.6 celeronie z 448MB ram. noa potem mape irradience w rozdzielczosci 640x480, sudivs vraylightow 12, HSV exponential... cos jeszcze waznego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dyonizoss Napisano 1 Marzec 2005 Share Napisano 1 Marzec 2005 A jaka jest róznica w uzywaniu photon map a w renderownaiu samego irradiance map + direct computation.. Jestem początkujący :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bobby_digital Napisano 1 Marzec 2005 Share Napisano 1 Marzec 2005 photony to poprostu inny sposob liczenia swiatla... i chyba jednak lepsze efekty daje jesli chodzi o wnetrza. w skrocie poprostu photony rządzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baton Napisano 2 Marzec 2005 Share Napisano 2 Marzec 2005 Wytlumacz mi czemu liczyles irradiance map w rozdzialce 640x480 skoro finalny render masz w 1024x768. Przez to chyba moga wychodzic bugi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mlodAs Napisano 2 Marzec 2005 Share Napisano 2 Marzec 2005 bobby,a światła vrallight1 i vrallight2 miałes usatwiaone na skylight portal ? czy nie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bobby_digital Napisano 2 Marzec 2005 Share Napisano 2 Marzec 2005 Wytlumacz mi czemu liczyles irradiance map w rozdzialce 640x480 skoro finalny render masz w 1024x768. Przez to chyba moga wychodzic bugi. bugi mogly by sie pojawic gdybym renderowal w wiekszej rozdzialce od rozdzialki policzonej irr mapy , albo z innym aspect ratio czy jak to sie tam nazywa. max rate 0 oznacza poprostu ze rozdzielczosc irr mapy = rozdz obrazka. tak mi sie wydaje przynajmniej :) mlodas: nie, nie mialem ustawione skylight portal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin Napisano 2 Marzec 2005 Autor Share Napisano 2 Marzec 2005 dobra .. poprosilem Adka o dodanie sondy (dziekuje bardzo)(bo sam nie moglem dodac do istniejacego watku) chodzi o to aby dodac jeszcze element oswietlenia z zewnątrz ... z tym jest jak mniemam najwiecej klopotow i najmniej info w necie jak sobie z tym poradzic ... jak widzicie watek idzie w strone ogolnej tematyki vizualizacji ... a z tego co czytam jest czesto odwiedzany i pomaga zrozumiec poczatkujacym jak co wplywa na oswietlenie ... poczekam do 5 dnia sondy ... jestli wyniki beda obiecujace , wymodeluje cos na start ... zamierzam (w przypadku pozytywnego rozpatrzenia sondy) dodawac na zmiane interior i jakis model z exterior mam nadzieje ze sonda bedzie uczciwie przeprowadzona i nie bedzie klikań na złość ;] w kazdym razie zapraszam do glosowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baton Napisano 2 Marzec 2005 Share Napisano 2 Marzec 2005 To chyba nie jest do konca tak. Min i max rate reguluje wielkosc sampli renderowanego GI. Czyli jezeli dalbys wieksze max rate i wyrenderowal w 640x480 a pozniej zrobil drugi render z mniejszym max rate ale w 1024x768 to efekty powinny byc podobne, aczkolwiek i tak chyba lepiej jest liczyc irradiance map w takiej rozdzialce co render docelowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 3 Marzec 2005 Share Napisano 3 Marzec 2005 Marcinie hymm to bardzo dobry pomyls jest no i oczywiscie nie tylko bedzie pomagal poczatkujacym ale rowniez tym mniej poczatkujacym bo zawsze bedzie mozna pocwiczyc na roznych scenkach ja jetstem zdecydowanie na tak :D pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m.arc.in Napisano 3 Marzec 2005 Share Napisano 3 Marzec 2005 zrobiłem wczoraj w nocy, wyrenderowałem... ustawienie podam później, teraz spiesze się do pracy pozdrawiam marcin ps. max 6 plus vray Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 3 Marzec 2005 Share Napisano 3 Marzec 2005 oldskulowy klimat mieszkanka :D ale co to za dziwne reflecty :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 4 Marzec 2005 Share Napisano 4 Marzec 2005 i moj badziew ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 4 Marzec 2005 Share Napisano 4 Marzec 2005 ojjj daj color maping exponental albo hsv bo ci sie poprzepalalo troszke ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bobby_digital Napisano 4 Marzec 2005 Share Napisano 4 Marzec 2005 m.arc.in - fajne... podaj czasy i maszyne. klicek - ee slabo :) da sie lepiej baton - jak wyrenderujesz w 320x240 z max rate 2 to identycznie jakbys wyrenderowal w 1280x960 z maxrate 0. dokaldnie taka sama irr mape ptrzymasz, sprawdz sobie jak mi niewierzysz ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baton Napisano 5 Marzec 2005 Share Napisano 5 Marzec 2005 A ktora sie szybciej liczy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bobby_digital Napisano 5 Marzec 2005 Share Napisano 5 Marzec 2005 tyle samo sie licza, i takiej samej wielkosci sa co do 1 byte'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baton Napisano 5 Marzec 2005 Share Napisano 5 Marzec 2005 To ciekawe, mialem nadzieje ze jakims magicznym zbiegiem okolicznosci jedna bedzie sie liczyla szybciej i bedzie mozna z tego korzystac :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
buczer Napisano 5 Marzec 2005 Share Napisano 5 Marzec 2005 illustrate :D o ustawieniach nie ma za bardzoco powiedziec...standard czas renderingu: nie wiem...chyba z 10 s nie sprawdzalem ;) poprawilem w ps bo to tak nie pobozemu czysty render dac ;) wersia jasniejsza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macsowhat Napisano 5 Marzec 2005 Share Napisano 5 Marzec 2005 Jeszcze nie zoptymalizowany - liczyl sie ciut za dlugo Primary : irradiance 1.0 Secondary : Quasi Montecarlo 1.0 HSV vray lighty w oknach i target direct Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m.arc.in Napisano 5 Marzec 2005 Share Napisano 5 Marzec 2005 witam... sorry że wcześniej nie napisałem nic więcej, ale net mi siadł... a wczoraj byłem w hamburgu na targach hotelowych (nędza (nawiasem mówiąc)) moje ustawienia to secondary ir quasi montecarlo 0,8 ir map heigh... color mapping exponential i to w zasadzie wszystko, pozostałe standard... do tego 2 światła 1 vray i 1 directional.... dla aa wybrałem filtr mitchel netraval czy cóś, nigdy nie pamiętam jak to cholerstwo się nazywa... a nie mam dostepu do maxa, coby looknąć złe refleksy , ale czas szybki render trawa ok 80 min na athlonie 2800+ 1gb ddr i quadro fx3000 edit: a propos w rodziałce 1280X960 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się