Marcin Napisano 24 Luty 2005 Autor Napisano 24 Luty 2005 a oto moje wypociny ustawienia primary bounces : irradiance map (mp.1,0) secondary bounces : light map (mp. 0,85) -irradiance settings current preset : high HSph : 50 Interp : 20 -light map subdv 1500 sample size : 0,01 scale screen pre filter : 300 filter : fixed filter size : 0,02 -lights 1 direct (mp. 3,4) vray light (w oknie ustawione na skylight portal) skylight mp. 3,0 -color mapping exponetial drk mp 2,0 / brght mp 1,0 czas renderu to 27,3 min
Chalek Napisano 24 Luty 2005 Napisano 24 Luty 2005 pierwszy render ,jutro dam wiekszy i moze z materialami maxwell render render time 30min (athlon 2000+ 768MB) max bounces 4 physical sky + sun light barcelona day 200 hour 7 fstop 8,0 shutter speed 250,0 reszta standardowo
buczer Napisano 24 Luty 2005 Napisano 24 Luty 2005 w takich zestawieniach dopiero widzac "cukierkowatosc" vraya. fajny maxwell
polka dot Napisano 25 Luty 2005 Napisano 25 Luty 2005 Chalek hmm na takim sprzecie 30 min to chyba troszke za duzo jak na taki rozmiar i jakosc ;> ale nawet fajnie Marcin b.ladnie ale mam wrazenie ze jakby troszke za bezowo? moze mi sie wydaje ;) a ja juz skonczylem testowac ustawiac itp, render juz sie robi a ja z rana wrzuce gotowa wersje z materialami ;) pzdr
polka dot Napisano 25 Luty 2005 Napisano 25 Luty 2005 no wiec jak obiecalem: ----swiatlo---- target direct, mult:2,0 ----indirect illumination---- primary, irradiance: 1,0 secondary, lightmap: 0,88 ----irradiance map---- min/max: -3/-1 hsph: 50 interp: 20 ----lightmap---- subdivs: 1000 sample size: 0,02 ----color mapping---- exponental, dark/bright: 3,0/3,0 nie jest super, ale bylo pozno jak to wszystko knułem ;] qrde jakos nie umem ladnie skleic obrazka za oknem :( pozdro
chveti Napisano 25 Luty 2005 Napisano 25 Luty 2005 ustawienia takie jak poprzednio (poprzednie strony) to moje:
Chalek Napisano 25 Luty 2005 Napisano 25 Luty 2005 Ustawienia jak poprzednio, poza shutter speed 150,0, czas 3 godziny, a i tak cholera straszny noise jest.
Marcin Napisano 25 Luty 2005 Autor Napisano 25 Luty 2005 czemu shutter zmniejszyles ? ;] teraz to wogle ciemnawo ;]ja bym dal 300 conajmniej i pozbyl sie fstop do 16 lub 12 ... moze dzis zrobie maxwellowy render
Ania Napisano 25 Luty 2005 Napisano 25 Luty 2005 moj debiut w tym watku. Cwicze vraya. swiatla: target spot zza okna, kolor niebieski: multiplier 3 vray shadow bias o.1 area shadow sphere size 80 subdiv 20 2 omni w lampach, kolor pomaranczowy, glow: multiplier 3 far attenuation: start 10, end 90 vray shadows: bias 0.1 area shadow sphere size 20 subdiv 20 glow efekt: size 2 intensity 50 use source colour 50 2 omni z lewej, kolor czerwony: multiplier 0,5 decay: inverse square start 5 render: image sampler: simple two-level subdiv. 1/4 multipass i random GI 0,6/0,3 Irradiance map presets: medium QMC sampler: Amt 0,9 Noise treshhold 0,01 Min samples 15 color mapping: exponential render time: 9 min (chyba, zapomnialam dokladnie zapisac)
Marcin Napisano 25 Luty 2005 Autor Napisano 25 Luty 2005 o ... bardzo ladnie ;] choc nie jestem zwolennikiem uzywania omini i target spotow w vrayu to uzyskany efekt jest super ;] moze niedlugo ja dam cos z symulacji nocnej ;]
Chalek Napisano 25 Luty 2005 Napisano 25 Luty 2005 czemu shutter zmniejszyles ? ;] teraz to wogle ciemnawo ;]ja bym dal 300 conajmniej i pozbyl sie fstop do 16 lub 12 ... moze dzis zrobie maxwellowy render Marcin, przeciez jak zmniejszam shutter to rozjasnia sie render, a nie przyciemnia. Czekam na Twoj render, ja jeszcze maxwella ta scenka pomecze, jak mi cos fajnego wyjdzie to wrzuce.
MF Napisano 25 Luty 2005 Napisano 25 Luty 2005 Ania narazie prowadzi :) ... Podoba mi sie manipulacja kolorami i wogole dobrze to wyglada. Pozdro
polka dot Napisano 25 Luty 2005 Napisano 25 Luty 2005 Aniu uzyskalas w miare prawdziwie wygladajacy efekt ale malo przyjemny :( nie chcialbym miec takiej kuchni jak na Twoim renderze ;)
macsowhat Napisano 25 Luty 2005 Napisano 25 Luty 2005 wg. mnie render Ani jest bardzo klimatyczny :) i bardzo mi sie podoba.
Marcin Napisano 25 Luty 2005 Autor Napisano 25 Luty 2005 wszystko oprocz nizej podanych jest w standardzie ;] output size 1280x960 render zostal zmniejszony dwukrotnie w celu wyeliminowania ziarnistosci ;] camera : fS 8 / Ss 150 tender time 240 min / 4h ;] max bounces 5 low quality checked sampling level reched 15 phisical sky with sunlight (on) longitude 0 latitude 0 city sydney hour 12 Sm 5 J day 200
Ania Napisano 25 Luty 2005 Napisano 25 Luty 2005 mozna spytac czemu w vrayu nie uzywa sie omni i spotow?
Marcin Napisano 25 Luty 2005 Autor Napisano 25 Luty 2005 ogolnie powodowaly bugi w GI , coustics glownie w photonach (w vrayu 1,45,70 w zwyz wogle cos z fotonami mialy opory) z light mapą jest chyba ok ale i tak jestem sceptykiem co do ich uzywania ;] poczytaj wiecej na forum chaosów ... tam cos chyba o tym mowili ;]
masater Napisano 26 Luty 2005 Napisano 26 Luty 2005 a to mój teścik z IES Sun i IES Sky :) hmm toroszke teksturka na mebelkach się powtarza :P mental ray 3.3 oczywiście :)
Baton Napisano 26 Luty 2005 Napisano 26 Luty 2005 Masater w miare realistycznie to wyglada, ale jakosc nie ta ;/ poza tym troche przejarane.
dyonizoss Napisano 28 Luty 2005 Napisano 28 Luty 2005 Hej all. Mam takie pytanko... Zacząłę m bawić sie w tej scence, ale mam problem: jakiegolwiek nie dałbym materiału na sciane (vray) to strasznie wychodzi mi w renderze ziarniste. Jeżeli wiecie, w czym problem to prosze o podpowiedź . Dzieki.
Chalek Napisano 28 Luty 2005 Napisano 28 Luty 2005 Za mały dajesz subdivs w: reflect materiału, ustawieniach qmc, ustawieniach vrayowego swiatla - jedna z tych opcji, albo wszystkie na raz - to moim zdaniem najbardziej prawdopodobne powody. Najlepiej podaj ustawienia.
mentaller Napisano 28 Luty 2005 Napisano 28 Luty 2005 ktoś wie dlaczego nie chcą mi sie w maxie otwierać pliki w rozszerzeniem *.3ds?
dyonizoss Napisano 28 Luty 2005 Napisano 28 Luty 2005 wielkie dzieki. chodziło o vreyowe swiatło:) jeszcze raz thx.
Zwierzak Napisano 1 Marzec 2005 Napisano 1 Marzec 2005 No mi wyszło coś takiego Mental. Jedno światło direct multiplier 2.0 ray traced shadow Gi on...i zaznaczone że wszytkie obiekty generują i odbieraja Gi i reszta jak w standardzie ;) Ach i ilość photonów zwiększona 100x
dyonizoss Napisano 1 Marzec 2005 Napisano 1 Marzec 2005 Witam. Mam jeszcze jeden problem, moze ktoś wie o co chodzi.. Jak robie renderek(vray) wszystko jest ok, tylko ze na scianach są takie różne plamy, tzn jakby przebarwienia, tak jakby gdzieniegdzie "uderzało" wiecej fotonów. W sumie z bliska nie jest to jakos widoczne, ale na dłuższą metę drazni. Dzieki za ewentualną pomoc. Pozdrówka all!!
Marcin Napisano 1 Marzec 2005 Autor Napisano 1 Marzec 2005 o ;] jak narazie to chyba najlepiej ;] podaj ustawienia photonow i subdv swiatel jesli mozesz ... nie wiem czemu ale wydaje mi sie ze to color mapping HSV ;]
Bobby_digital Napisano 1 Marzec 2005 Napisano 1 Marzec 2005 Najpierw policzylem mape photonow dla first i second bounce (dla directa 5000subdvs vrallight1 2500 vrallight2 2000) jakies 20 min to zajelo na moim PIV 2.6 celeronie z 448MB ram. noa potem mape irradience w rozdzielczosci 640x480, sudivs vraylightow 12, HSV exponential... cos jeszcze waznego ?
dyonizoss Napisano 1 Marzec 2005 Napisano 1 Marzec 2005 A jaka jest róznica w uzywaniu photon map a w renderownaiu samego irradiance map + direct computation.. Jestem początkujący :)
Bobby_digital Napisano 1 Marzec 2005 Napisano 1 Marzec 2005 photony to poprostu inny sposob liczenia swiatla... i chyba jednak lepsze efekty daje jesli chodzi o wnetrza. w skrocie poprostu photony rządzą
Baton Napisano 2 Marzec 2005 Napisano 2 Marzec 2005 Wytlumacz mi czemu liczyles irradiance map w rozdzialce 640x480 skoro finalny render masz w 1024x768. Przez to chyba moga wychodzic bugi.
mlodAs Napisano 2 Marzec 2005 Napisano 2 Marzec 2005 bobby,a światła vrallight1 i vrallight2 miałes usatwiaone na skylight portal ? czy nie ?
Bobby_digital Napisano 2 Marzec 2005 Napisano 2 Marzec 2005 Wytlumacz mi czemu liczyles irradiance map w rozdzialce 640x480 skoro finalny render masz w 1024x768. Przez to chyba moga wychodzic bugi. bugi mogly by sie pojawic gdybym renderowal w wiekszej rozdzialce od rozdzialki policzonej irr mapy , albo z innym aspect ratio czy jak to sie tam nazywa. max rate 0 oznacza poprostu ze rozdzielczosc irr mapy = rozdz obrazka. tak mi sie wydaje przynajmniej :) mlodas: nie, nie mialem ustawione skylight portal.
Marcin Napisano 2 Marzec 2005 Autor Napisano 2 Marzec 2005 dobra .. poprosilem Adka o dodanie sondy (dziekuje bardzo)(bo sam nie moglem dodac do istniejacego watku) chodzi o to aby dodac jeszcze element oswietlenia z zewnątrz ... z tym jest jak mniemam najwiecej klopotow i najmniej info w necie jak sobie z tym poradzic ... jak widzicie watek idzie w strone ogolnej tematyki vizualizacji ... a z tego co czytam jest czesto odwiedzany i pomaga zrozumiec poczatkujacym jak co wplywa na oswietlenie ... poczekam do 5 dnia sondy ... jestli wyniki beda obiecujace , wymodeluje cos na start ... zamierzam (w przypadku pozytywnego rozpatrzenia sondy) dodawac na zmiane interior i jakis model z exterior mam nadzieje ze sonda bedzie uczciwie przeprowadzona i nie bedzie klikań na złość ;] w kazdym razie zapraszam do glosowania
Baton Napisano 2 Marzec 2005 Napisano 2 Marzec 2005 To chyba nie jest do konca tak. Min i max rate reguluje wielkosc sampli renderowanego GI. Czyli jezeli dalbys wieksze max rate i wyrenderowal w 640x480 a pozniej zrobil drugi render z mniejszym max rate ale w 1024x768 to efekty powinny byc podobne, aczkolwiek i tak chyba lepiej jest liczyc irradiance map w takiej rozdzialce co render docelowy.
polka dot Napisano 3 Marzec 2005 Napisano 3 Marzec 2005 Marcinie hymm to bardzo dobry pomyls jest no i oczywiscie nie tylko bedzie pomagal poczatkujacym ale rowniez tym mniej poczatkujacym bo zawsze bedzie mozna pocwiczyc na roznych scenkach ja jetstem zdecydowanie na tak :D pozdro
m.arc.in Napisano 3 Marzec 2005 Napisano 3 Marzec 2005 zrobiłem wczoraj w nocy, wyrenderowałem... ustawienie podam później, teraz spiesze się do pracy pozdrawiam marcin ps. max 6 plus vray
polka dot Napisano 3 Marzec 2005 Napisano 3 Marzec 2005 oldskulowy klimat mieszkanka :D ale co to za dziwne reflecty :/
polka dot Napisano 4 Marzec 2005 Napisano 4 Marzec 2005 ojjj daj color maping exponental albo hsv bo ci sie poprzepalalo troszke ;D
Bobby_digital Napisano 4 Marzec 2005 Napisano 4 Marzec 2005 m.arc.in - fajne... podaj czasy i maszyne. klicek - ee slabo :) da sie lepiej baton - jak wyrenderujesz w 320x240 z max rate 2 to identycznie jakbys wyrenderowal w 1280x960 z maxrate 0. dokaldnie taka sama irr mape ptrzymasz, sprawdz sobie jak mi niewierzysz ;)
Bobby_digital Napisano 5 Marzec 2005 Napisano 5 Marzec 2005 tyle samo sie licza, i takiej samej wielkosci sa co do 1 byte'a
Baton Napisano 5 Marzec 2005 Napisano 5 Marzec 2005 To ciekawe, mialem nadzieje ze jakims magicznym zbiegiem okolicznosci jedna bedzie sie liczyla szybciej i bedzie mozna z tego korzystac :)
buczer Napisano 5 Marzec 2005 Napisano 5 Marzec 2005 illustrate :D o ustawieniach nie ma za bardzoco powiedziec...standard czas renderingu: nie wiem...chyba z 10 s nie sprawdzalem ;) poprawilem w ps bo to tak nie pobozemu czysty render dac ;) wersia jasniejsza
macsowhat Napisano 5 Marzec 2005 Napisano 5 Marzec 2005 Jeszcze nie zoptymalizowany - liczyl sie ciut za dlugo Primary : irradiance 1.0 Secondary : Quasi Montecarlo 1.0 HSV vray lighty w oknach i target direct
m.arc.in Napisano 5 Marzec 2005 Napisano 5 Marzec 2005 witam... sorry że wcześniej nie napisałem nic więcej, ale net mi siadł... a wczoraj byłem w hamburgu na targach hotelowych (nędza (nawiasem mówiąc)) moje ustawienia to secondary ir quasi montecarlo 0,8 ir map heigh... color mapping exponential i to w zasadzie wszystko, pozostałe standard... do tego 2 światła 1 vray i 1 directional.... dla aa wybrałem filtr mitchel netraval czy cóś, nigdy nie pamiętam jak to cholerstwo się nazywa... a nie mam dostepu do maxa, coby looknąć złe refleksy , ale czas szybki render trawa ok 80 min na athlonie 2800+ 1gb ddr i quadro fx3000 edit: a propos w rodziałce 1280X960
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się