Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

a oto moje wypociny

 

render.jpg

 

ustawienia

 

primary bounces : irradiance map (mp.1,0)

secondary bounces : light map (mp. 0,85)

 

-irradiance settings

current preset : high

HSph : 50

Interp : 20

 

-light map

subdv 1500

sample size : 0,01

scale screen

pre filter : 300

filter : fixed

filter size : 0,02

 

-lights

1 direct (mp. 3,4)

vray light (w oknie ustawione na skylight portal)

skylight mp. 3,0

 

-color mapping

exponetial drk mp 2,0 / brght mp 1,0

 

czas renderu to 27,3 min

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

pierwszy render ,jutro dam wiekszy i moze z materialami

maxwell render

render time 30min (athlon 2000+ 768MB)

max bounces 4

physical sky + sun light

barcelona day 200 hour 7

fstop 8,0

shutter speed 250,0

reszta standardowo

Napisano

Chalek hmm na takim sprzecie 30 min to chyba troszke za duzo jak na taki rozmiar i jakosc ;> ale nawet fajnie

 

Marcin b.ladnie ale mam wrazenie ze jakby troszke za bezowo? moze mi sie wydaje ;)

 

a ja juz skonczylem testowac ustawiac itp, render juz sie robi a ja z rana wrzuce gotowa wersje z materialami ;)

 

pzdr

Napisano

no wiec jak obiecalem:

 

03-ps.jpg

 

----swiatlo----

target direct, mult:2,0

 

----indirect illumination----

primary, irradiance: 1,0

secondary, lightmap: 0,88

 

----irradiance map----

min/max: -3/-1

hsph: 50

interp: 20

 

----lightmap----

subdivs: 1000

sample size: 0,02

 

----color mapping----

exponental, dark/bright: 3,0/3,0

 

 

nie jest super, ale bylo pozno jak to wszystko knułem ;] qrde jakos nie umem ladnie skleic obrazka za oknem :(

 

pozdro

Napisano

czemu shutter zmniejszyles ? ;] teraz to wogle ciemnawo ;]ja bym dal 300 conajmniej i pozbyl sie fstop do 16 lub 12 ...

 

moze dzis zrobie maxwellowy render

Napisano

moj debiut w tym watku. Cwicze vraya.

 

swiatla:

 

target spot zza okna, kolor niebieski:

multiplier 3

vray shadow

bias o.1

area shadow

sphere

size 80

subdiv 20

 

2 omni w lampach, kolor pomaranczowy, glow:

multiplier 3

far attenuation: start 10, end 90

vray shadows:

bias 0.1

area shadow

sphere

size 20

subdiv 20

glow efekt:

size 2

intensity 50

use source colour 50

 

2 omni z lewej, kolor czerwony:

multiplier 0,5

decay:

inverse square

start 5

 

render:

 

image sampler:

simple two-level

subdiv. 1/4

multipass i random

GI

0,6/0,3

Irradiance map presets: medium

QMC sampler:

Amt 0,9

Noise treshhold 0,01

Min samples 15

color mapping: exponential

 

render time: 9 min (chyba, zapomnialam dokladnie zapisac)

Napisano

o ... bardzo ladnie ;]

 

choc nie jestem zwolennikiem uzywania omini i target spotow w vrayu to uzyskany efekt jest super ;]

 

moze niedlugo ja dam cos z symulacji nocnej ;]

Napisano
czemu shutter zmniejszyles ? ;] teraz to wogle ciemnawo ;]ja bym dal 300 conajmniej i pozbyl sie fstop do 16 lub 12 ...

 

moze dzis zrobie maxwellowy render

 

Marcin, przeciez jak zmniejszam shutter to rozjasnia sie render, a nie przyciemnia.

Czekam na Twoj render, ja jeszcze maxwella ta scenka pomecze, jak mi cos fajnego wyjdzie to wrzuce.

Napisano

render3.jpg

 

wszystko oprocz nizej podanych jest w standardzie ;]

 

output size 1280x960

 

render zostal zmniejszony dwukrotnie w celu wyeliminowania ziarnistosci ;]

 

camera : fS 8 / Ss 150

tender time 240 min / 4h ;]

max bounces 5

low quality checked

sampling level reched 15

 

 

phisical sky with sunlight (on)

 

longitude 0

latitude 0

city sydney

hour 12

Sm 5

J day 200

Napisano

ogolnie powodowaly bugi w GI , coustics

 

glownie w photonach (w vrayu 1,45,70 w zwyz wogle cos z fotonami mialy opory)

 

z light mapą jest chyba ok ale i tak jestem sceptykiem co do ich uzywania ;]

 

poczytaj wiecej na forum chaosów ... tam cos chyba o tym mowili ;]

Napisano

Hej all. Mam takie pytanko... Zacząłę

 

 

 

 

 

m bawić sie w tej scence, ale mam problem: jakiegolwiek nie dałbym materiału na sciane (vray) to strasznie wychodzi mi w renderze ziarniste. Jeżeli wiecie, w czym problem to prosze o podpowiedź . Dzieki.

Napisano

Za mały dajesz subdivs w: reflect materiału, ustawieniach qmc, ustawieniach vrayowego swiatla - jedna z tych opcji, albo wszystkie na raz - to moim zdaniem najbardziej prawdopodobne powody. Najlepiej podaj ustawienia.

Napisano

test.jpg

No mi wyszło coś takiego

Mental.

Jedno światło direct multiplier 2.0 ray traced shadow

Gi on...i zaznaczone że wszytkie obiekty generują i odbieraja Gi

i reszta jak w standardzie ;)

Ach i ilość photonów zwiększona 100x

Napisano

Witam. Mam jeszcze jeden problem, moze ktoś wie o co chodzi.. Jak robie renderek(vray) wszystko jest ok, tylko ze na scianach są takie różne plamy, tzn jakby przebarwienia, tak jakby gdzieniegdzie "uderzało" wiecej fotonów. W sumie z bliska nie jest to jakos widoczne, ale na dłuższą metę drazni. Dzieki za ewentualną pomoc.

Pozdrówka all!!

Napisano

o ;] jak narazie to chyba najlepiej ;]

 

podaj ustawienia photonow i subdv swiatel jesli mozesz ... nie wiem czemu ale wydaje mi sie ze to color mapping HSV ;]

Napisano

Najpierw policzylem mape photonow dla first i second bounce (dla directa 5000subdvs vrallight1 2500 vrallight2 2000) jakies 20 min to zajelo na moim PIV 2.6 celeronie z 448MB ram.

 

noa potem mape irradience w rozdzielczosci 640x480, sudivs vraylightow 12, HSV exponential... cos jeszcze waznego ?

Napisano

Wytlumacz mi czemu liczyles irradiance map w rozdzialce 640x480 skoro finalny render masz w 1024x768. Przez to chyba moga wychodzic bugi.

Napisano
Wytlumacz mi czemu liczyles irradiance map w rozdzialce 640x480 skoro finalny render masz w 1024x768. Przez to chyba moga wychodzic bugi.

 

bugi mogly by sie pojawic gdybym renderowal w wiekszej rozdzialce od rozdzialki policzonej irr mapy , albo z innym aspect ratio czy jak to sie tam nazywa. max rate 0 oznacza poprostu ze rozdzielczosc irr mapy = rozdz obrazka. tak mi sie wydaje przynajmniej :)

 

mlodas: nie, nie mialem ustawione skylight portal.

Napisano

dobra ..

poprosilem Adka o dodanie sondy (dziekuje bardzo)(bo sam nie moglem dodac do istniejacego watku)

 

chodzi o to aby dodac jeszcze element oswietlenia z zewnątrz ... z tym jest jak mniemam najwiecej klopotow i najmniej info w necie jak sobie z tym poradzic ...

 

jak widzicie watek idzie w strone ogolnej tematyki vizualizacji ... a z tego co czytam jest czesto odwiedzany i pomaga zrozumiec poczatkujacym jak co wplywa na oswietlenie ...

 

poczekam do 5 dnia sondy ... jestli wyniki beda obiecujace , wymodeluje cos na start ... zamierzam (w przypadku pozytywnego rozpatrzenia sondy) dodawac na zmiane interior i jakis model z exterior

 

mam nadzieje ze sonda bedzie uczciwie przeprowadzona i nie bedzie klikań na złość ;]

 

w kazdym razie zapraszam do glosowania

Napisano

To chyba nie jest do konca tak. Min i max rate reguluje wielkosc sampli renderowanego GI. Czyli jezeli dalbys wieksze max rate i wyrenderowal w 640x480 a pozniej zrobil drugi render z mniejszym max rate ale w 1024x768 to efekty powinny byc podobne, aczkolwiek i tak chyba lepiej jest liczyc irradiance map w takiej rozdzialce co render docelowy.

Napisano

Marcinie hymm to bardzo dobry pomyls jest no i oczywiscie nie tylko bedzie pomagal poczatkujacym ale rowniez tym mniej poczatkujacym bo zawsze bedzie mozna pocwiczyc na roznych scenkach ja jetstem zdecydowanie na tak :D

 

pozdro

Napisano

m.arc.in - fajne... podaj czasy i maszyne.

klicek - ee slabo :) da sie lepiej

 

baton - jak wyrenderujesz w 320x240 z max rate 2 to identycznie jakbys wyrenderowal w 1280x960 z maxrate 0. dokaldnie taka sama irr mape ptrzymasz, sprawdz sobie jak mi niewierzysz ;)

Napisano

To ciekawe, mialem nadzieje ze jakims magicznym zbiegiem okolicznosci jedna bedzie sie liczyla szybciej i bedzie mozna z tego korzystac :)

Napisano

Jeszcze nie zoptymalizowany - liczyl sie ciut za dlugo

 

Primary : irradiance 1.0

Secondary : Quasi Montecarlo 1.0

HSV

vray lighty w oknach i target direct

Napisano

witam...

sorry że wcześniej nie napisałem nic więcej, ale net mi siadł... a wczoraj byłem w hamburgu na targach hotelowych (nędza (nawiasem mówiąc))

 

moje ustawienia to secondary ir quasi montecarlo 0,8 ir map heigh...

 

color mapping exponential i to w zasadzie wszystko, pozostałe standard...

do tego 2 światła 1 vray i 1 directional....

dla aa wybrałem filtr mitchel netraval czy cóś, nigdy nie pamiętam jak to cholerstwo się nazywa... a nie mam dostepu do maxa, coby looknąć

 

złe refleksy , ale czas szybki render trawa ok 80 min na athlonie 2800+ 1gb ddr i quadro fx3000

edit: a propos w rodziałce 1280X960

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności