Napisano 24 Luty 200520 l Autor a oto moje wypociny ustawienia primary bounces : irradiance map (mp.1,0) secondary bounces : light map (mp. 0,85) -irradiance settings current preset : high HSph : 50 Interp : 20 -light map subdv 1500 sample size : 0,01 scale screen pre filter : 300 filter : fixed filter size : 0,02 -lights 1 direct (mp. 3,4) vray light (w oknie ustawione na skylight portal) skylight mp. 3,0 -color mapping exponetial drk mp 2,0 / brght mp 1,0 czas renderu to 27,3 min
Napisano 24 Luty 200520 l pierwszy render ,jutro dam wiekszy i moze z materialami maxwell render render time 30min (athlon 2000+ 768MB) max bounces 4 physical sky + sun light barcelona day 200 hour 7 fstop 8,0 shutter speed 250,0 reszta standardowo
Napisano 24 Luty 200520 l w takich zestawieniach dopiero widzac "cukierkowatosc" vraya. fajny maxwell
Napisano 25 Luty 200520 l Chalek hmm na takim sprzecie 30 min to chyba troszke za duzo jak na taki rozmiar i jakosc ;> ale nawet fajnie Marcin b.ladnie ale mam wrazenie ze jakby troszke za bezowo? moze mi sie wydaje ;) a ja juz skonczylem testowac ustawiac itp, render juz sie robi a ja z rana wrzuce gotowa wersje z materialami ;) pzdr
Napisano 25 Luty 200520 l no wiec jak obiecalem: ----swiatlo---- target direct, mult:2,0 ----indirect illumination---- primary, irradiance: 1,0 secondary, lightmap: 0,88 ----irradiance map---- min/max: -3/-1 hsph: 50 interp: 20 ----lightmap---- subdivs: 1000 sample size: 0,02 ----color mapping---- exponental, dark/bright: 3,0/3,0 nie jest super, ale bylo pozno jak to wszystko knułem ;] qrde jakos nie umem ladnie skleic obrazka za oknem :( pozdro
Napisano 25 Luty 200520 l Ustawienia jak poprzednio, poza shutter speed 150,0, czas 3 godziny, a i tak cholera straszny noise jest.
Napisano 25 Luty 200520 l Autor czemu shutter zmniejszyles ? ;] teraz to wogle ciemnawo ;]ja bym dal 300 conajmniej i pozbyl sie fstop do 16 lub 12 ... moze dzis zrobie maxwellowy render
Napisano 25 Luty 200520 l moj debiut w tym watku. Cwicze vraya. swiatla: target spot zza okna, kolor niebieski: multiplier 3 vray shadow bias o.1 area shadow sphere size 80 subdiv 20 2 omni w lampach, kolor pomaranczowy, glow: multiplier 3 far attenuation: start 10, end 90 vray shadows: bias 0.1 area shadow sphere size 20 subdiv 20 glow efekt: size 2 intensity 50 use source colour 50 2 omni z lewej, kolor czerwony: multiplier 0,5 decay: inverse square start 5 render: image sampler: simple two-level subdiv. 1/4 multipass i random GI 0,6/0,3 Irradiance map presets: medium QMC sampler: Amt 0,9 Noise treshhold 0,01 Min samples 15 color mapping: exponential render time: 9 min (chyba, zapomnialam dokladnie zapisac)
Napisano 25 Luty 200520 l Autor o ... bardzo ladnie ;] choc nie jestem zwolennikiem uzywania omini i target spotow w vrayu to uzyskany efekt jest super ;] moze niedlugo ja dam cos z symulacji nocnej ;]
Napisano 25 Luty 200520 l czemu shutter zmniejszyles ? ;] teraz to wogle ciemnawo ;]ja bym dal 300 conajmniej i pozbyl sie fstop do 16 lub 12 ... moze dzis zrobie maxwellowy render Marcin, przeciez jak zmniejszam shutter to rozjasnia sie render, a nie przyciemnia. Czekam na Twoj render, ja jeszcze maxwella ta scenka pomecze, jak mi cos fajnego wyjdzie to wrzuce.
Napisano 25 Luty 200520 l Ania narazie prowadzi :) ... Podoba mi sie manipulacja kolorami i wogole dobrze to wyglada. Pozdro
Napisano 25 Luty 200520 l Aniu uzyskalas w miare prawdziwie wygladajacy efekt ale malo przyjemny :( nie chcialbym miec takiej kuchni jak na Twoim renderze ;)
Napisano 25 Luty 200520 l Autor wszystko oprocz nizej podanych jest w standardzie ;] output size 1280x960 render zostal zmniejszony dwukrotnie w celu wyeliminowania ziarnistosci ;] camera : fS 8 / Ss 150 tender time 240 min / 4h ;] max bounces 5 low quality checked sampling level reched 15 phisical sky with sunlight (on) longitude 0 latitude 0 city sydney hour 12 Sm 5 J day 200
Napisano 25 Luty 200520 l Autor ogolnie powodowaly bugi w GI , coustics glownie w photonach (w vrayu 1,45,70 w zwyz wogle cos z fotonami mialy opory) z light mapą jest chyba ok ale i tak jestem sceptykiem co do ich uzywania ;] poczytaj wiecej na forum chaosów ... tam cos chyba o tym mowili ;]
Napisano 26 Luty 200520 l a to mój teścik z IES Sun i IES Sky :) hmm toroszke teksturka na mebelkach się powtarza :P mental ray 3.3 oczywiście :)
Napisano 26 Luty 200520 l Masater w miare realistycznie to wyglada, ale jakosc nie ta ;/ poza tym troche przejarane.
Napisano 28 Luty 200520 l Hej all. Mam takie pytanko... Zacząłę m bawić sie w tej scence, ale mam problem: jakiegolwiek nie dałbym materiału na sciane (vray) to strasznie wychodzi mi w renderze ziarniste. Jeżeli wiecie, w czym problem to prosze o podpowiedź . Dzieki.
Napisano 28 Luty 200520 l Za mały dajesz subdivs w: reflect materiału, ustawieniach qmc, ustawieniach vrayowego swiatla - jedna z tych opcji, albo wszystkie na raz - to moim zdaniem najbardziej prawdopodobne powody. Najlepiej podaj ustawienia.
Napisano 28 Luty 200520 l ktoś wie dlaczego nie chcą mi sie w maxie otwierać pliki w rozszerzeniem *.3ds?
Napisano 1 Marzec 200520 l No mi wyszło coś takiego Mental. Jedno światło direct multiplier 2.0 ray traced shadow Gi on...i zaznaczone że wszytkie obiekty generują i odbieraja Gi i reszta jak w standardzie ;) Ach i ilość photonów zwiększona 100x
Napisano 1 Marzec 200520 l Witam. Mam jeszcze jeden problem, moze ktoś wie o co chodzi.. Jak robie renderek(vray) wszystko jest ok, tylko ze na scianach są takie różne plamy, tzn jakby przebarwienia, tak jakby gdzieniegdzie "uderzało" wiecej fotonów. W sumie z bliska nie jest to jakos widoczne, ale na dłuższą metę drazni. Dzieki za ewentualną pomoc. Pozdrówka all!!
Napisano 1 Marzec 200520 l Autor o ;] jak narazie to chyba najlepiej ;] podaj ustawienia photonow i subdv swiatel jesli mozesz ... nie wiem czemu ale wydaje mi sie ze to color mapping HSV ;]
Napisano 1 Marzec 200520 l Najpierw policzylem mape photonow dla first i second bounce (dla directa 5000subdvs vrallight1 2500 vrallight2 2000) jakies 20 min to zajelo na moim PIV 2.6 celeronie z 448MB ram. noa potem mape irradience w rozdzielczosci 640x480, sudivs vraylightow 12, HSV exponential... cos jeszcze waznego ?
Napisano 1 Marzec 200520 l A jaka jest róznica w uzywaniu photon map a w renderownaiu samego irradiance map + direct computation.. Jestem początkujący :)
Napisano 1 Marzec 200520 l photony to poprostu inny sposob liczenia swiatla... i chyba jednak lepsze efekty daje jesli chodzi o wnetrza. w skrocie poprostu photony rządzą
Napisano 2 Marzec 200520 l Wytlumacz mi czemu liczyles irradiance map w rozdzialce 640x480 skoro finalny render masz w 1024x768. Przez to chyba moga wychodzic bugi.
Napisano 2 Marzec 200520 l bobby,a światła vrallight1 i vrallight2 miałes usatwiaone na skylight portal ? czy nie ?
Napisano 2 Marzec 200520 l Wytlumacz mi czemu liczyles irradiance map w rozdzialce 640x480 skoro finalny render masz w 1024x768. Przez to chyba moga wychodzic bugi. bugi mogly by sie pojawic gdybym renderowal w wiekszej rozdzialce od rozdzialki policzonej irr mapy , albo z innym aspect ratio czy jak to sie tam nazywa. max rate 0 oznacza poprostu ze rozdzielczosc irr mapy = rozdz obrazka. tak mi sie wydaje przynajmniej :) mlodas: nie, nie mialem ustawione skylight portal.
Napisano 2 Marzec 200520 l Autor dobra .. poprosilem Adka o dodanie sondy (dziekuje bardzo)(bo sam nie moglem dodac do istniejacego watku) chodzi o to aby dodac jeszcze element oswietlenia z zewnątrz ... z tym jest jak mniemam najwiecej klopotow i najmniej info w necie jak sobie z tym poradzic ... jak widzicie watek idzie w strone ogolnej tematyki vizualizacji ... a z tego co czytam jest czesto odwiedzany i pomaga zrozumiec poczatkujacym jak co wplywa na oswietlenie ... poczekam do 5 dnia sondy ... jestli wyniki beda obiecujace , wymodeluje cos na start ... zamierzam (w przypadku pozytywnego rozpatrzenia sondy) dodawac na zmiane interior i jakis model z exterior mam nadzieje ze sonda bedzie uczciwie przeprowadzona i nie bedzie klikań na złość ;] w kazdym razie zapraszam do glosowania
Napisano 2 Marzec 200520 l To chyba nie jest do konca tak. Min i max rate reguluje wielkosc sampli renderowanego GI. Czyli jezeli dalbys wieksze max rate i wyrenderowal w 640x480 a pozniej zrobil drugi render z mniejszym max rate ale w 1024x768 to efekty powinny byc podobne, aczkolwiek i tak chyba lepiej jest liczyc irradiance map w takiej rozdzialce co render docelowy.
Napisano 3 Marzec 200520 l Marcinie hymm to bardzo dobry pomyls jest no i oczywiscie nie tylko bedzie pomagal poczatkujacym ale rowniez tym mniej poczatkujacym bo zawsze bedzie mozna pocwiczyc na roznych scenkach ja jetstem zdecydowanie na tak :D pozdro
Napisano 3 Marzec 200520 l zrobiłem wczoraj w nocy, wyrenderowałem... ustawienie podam później, teraz spiesze się do pracy pozdrawiam marcin ps. max 6 plus vray
Napisano 4 Marzec 200520 l ojjj daj color maping exponental albo hsv bo ci sie poprzepalalo troszke ;D
Napisano 4 Marzec 200520 l m.arc.in - fajne... podaj czasy i maszyne. klicek - ee slabo :) da sie lepiej baton - jak wyrenderujesz w 320x240 z max rate 2 to identycznie jakbys wyrenderowal w 1280x960 z maxrate 0. dokaldnie taka sama irr mape ptrzymasz, sprawdz sobie jak mi niewierzysz ;)
Napisano 5 Marzec 200520 l To ciekawe, mialem nadzieje ze jakims magicznym zbiegiem okolicznosci jedna bedzie sie liczyla szybciej i bedzie mozna z tego korzystac :)
Napisano 5 Marzec 200520 l illustrate :D o ustawieniach nie ma za bardzoco powiedziec...standard czas renderingu: nie wiem...chyba z 10 s nie sprawdzalem ;) poprawilem w ps bo to tak nie pobozemu czysty render dac ;) wersia jasniejsza
Napisano 5 Marzec 200520 l Jeszcze nie zoptymalizowany - liczyl sie ciut za dlugo Primary : irradiance 1.0 Secondary : Quasi Montecarlo 1.0 HSV vray lighty w oknach i target direct
Napisano 5 Marzec 200520 l witam... sorry że wcześniej nie napisałem nic więcej, ale net mi siadł... a wczoraj byłem w hamburgu na targach hotelowych (nędza (nawiasem mówiąc)) moje ustawienia to secondary ir quasi montecarlo 0,8 ir map heigh... color mapping exponential i to w zasadzie wszystko, pozostałe standard... do tego 2 światła 1 vray i 1 directional.... dla aa wybrałem filtr mitchel netraval czy cóś, nigdy nie pamiętam jak to cholerstwo się nazywa... a nie mam dostepu do maxa, coby looknąć złe refleksy , ale czas szybki render trawa ok 80 min na athlonie 2800+ 1gb ddr i quadro fx3000 edit: a propos w rodziałce 1280X960
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto