Skocz do zawartości

Light Contest


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

pendzel moze i Twoje argumenty są słuszne, nie wiem ale tak jak bigleb napisał czemu jak light to fejk niedozwolony? Wedle Twoich postów w tym watku powinien byc zakaz pod karą bana dawania nie super realistycznych renderów, absurd. Ja sadze ze to czepianie się na początku chciałe coś mądrego napisac, wyszło lekko szyderczo i się rozkreciło:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

AGmakonts: tak jak mowilem jesli to nie jest LIGHT CONTEST - to sie wycofuje ze wszystkiego co powiedzialem - ale jesli nie no to sorry pod grozba wbijania pinesek pod paznokcie nie wolno renderowac prewek w LIGHT CONTEST :D bo jesli wolno to w poniedzielek 10 s rendery bede wieszac hehe :D AGmakonts - pomysl obiektywnie - albo robimy cos dobrze albo ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad1: Jedna ekipa działająca pod wspólnym szyldem, chowanie się za Gabrielem nie jest zbyt ładnym zagraniem.

Ad2. Co do wtrącania o poprawności to ja nie pisnołem ni słowka bo nie zajmuje się tym, chociaż od siebie powiedzieć mogę tyle że jak na stilke to Marcinowy+AA by swobodnie mnie zadowolił. Mogę się za to kłucić o fejkowanie bo fejkować należy tam gdzie się tylko da, chyba że naprawdę ma się do dyspozycji farmę jak w firmach typu ILM czy DD i nie trzeba się liczyć z tym że ma się w najlepszym przypadku kilka dni na wyrenderowanie."Lightning" to też pojęcie szersze niż optymalizacja jakości GI. Chociaż wdzięcznym jestem za tipsy tego dotyczące (no, ja akurat najmniej bo renderowaniem się nie zajmuje)

3. Wszystko fajnie i gites tylko powiedz mi - jak to się ma do tematu tego wątku i do rendera twojego i Marcinowego?

4. Chwali się. Dla mnie analizowanie pod lupą cienia od nogi krzesła jest zwyczajnie bez sensu bo dobremu obrazkowi od tego nie ubywa.

 

 

I poproszę - zdefiniuj mi 'light contest' bo imo chodzi w pierwszym rzedzie o dobre/fajne oswietlenie a w drugim o jakosc samplingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u gora nie tylko bokiem - troche to mnie zmylilo ale zeby nie ciagnac tej wojny i nie brac sie za bary - oficjalnie i przy wszystkich - zapraszam Marcina - na dowolnie wybrany przez niego wekkend do nas do studio - na pogawetke o rendererach - i zeby nie waloryzowac kto znac umie czy nie umie - proponuje zeby naznaczona byla opopolnym podnoszeniem kwalifikacji z renderowania - a wnioski wyciagniete z tego spotkania - opublikujemy szeroko na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BIG dla mnie LIGHT CONTEST to dozenie do doskonalosci jakosci GI uzywajac tylko zrodal swiatla slonecznego + srodowisko - tak to zrozumialem i pewnie dlatego dalem sie zlapac w pulapke - co do analizowania nog krzesel czy lamp zaczepionych w pustce no coz to niby tylko detale ale jest ich cala masa i dla mnei poprostu niegraja - nie wiem pewnie jestem przewrazliwoony na punkcie takich wlasnie bledow... moze dlatego ze kiedys sam popelniajac je masowo - bylem karcony przez innych i na innych forach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spozniles sie, juz zakonczone:>

Ja jak najbardziej nie przecze że chodzi też o renderquality. Tylko raczej nie jako wartość jedyna, bo wtedy to zamiast robić z tego "contest" lepiej walnac tutorial, mniej zachodu. Zakladając że można bawić się choćby intensywnością seckondary ilumination otrzymujemy w efekcie rendery o różnych walorach, nazwę to butnie - artystycznych. A wtedy już włącza się subiektywna ocena każdego z osobna i to też się liczy. Jakość renderingu jest przy tym jak poprawność ortograficzna i stylistyczna w opowiadaniu - poprostu musi być z założenia i o to się absolutnie nie spieram. I może na tym zakończ swoje wywody, renderujta ludziska:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domena Polaków... kłótnie zamiast współpracy - to lubimy najbardziej:| Ludzie, STOP!! Kilka spraw...

* render Marcina ma niedociągnięcia, to fakt, dość spore zresztą... lewitujące krzeszła rzeczywiście są, bugi na parapecie - są (może wina modelu, nie wiem, nie ściągałem), Przewody od lamp, rzeczywiście gdzieś znikiają z oczu...

Wszystko chyba fakty...

* PENdzel - Twoja reakcja była dość agresywna (nie wiedzieć czemu, może dlatego, że walczysz z nałogiem:P), ale argumenty były słuszne, chociaż z atakiem na moderatorów zgodzić się nie mogę... Nieostre cienie (albo czasem ich brak) dają po oczach i to nie cieszy; tutaj muszę przyznać, że z dobrym oświetleniem sceny i cieniami mam problem także ja...

* Dziwi mnie wypowiedź, która sugeruje, że nie chodzi w tym wątku o osiągnięcie, jak najbliższego realizmowi, ustawienia renderingu oraz oświetlenia sceny... mnie właśnie o to chodzi i tego chciałbym się nauczyć, skoro mamy do czynienia z takimi scenkami jakie są do dyspozycji w niniejszym wątku...

* jestem pod wrażeniem prac {E}vermotion i było by ciekawie poznać kulisy takich renderingów i przygotowania tekstur

...reasumując... pomóżmy sobie nawzajem, niech kłócą się w Sejmie, my nie musimy;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedzialek obiecuje powiesik kilka schematycznych wyjasnien dzialania samplingu w OMC/IRR/PPT ktore beda dotyczyly wlasnie zasady dzialania i wyswietlania poszczegolnych faz renderingu w Vrayu - dla porownania uzyje tez kilku wyjasnien o najszypszym silniku renderujacym "dokladnosc" czyli o Maxwellu - bazujacym jak wiecie na silnikach referencyjnych takich jak Osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Dziwi mnie wypowiedź, która sugeruje, że nie chodzi w tym wątku o osiągnięcie, jak najbliższego realizmowi, ustawienia renderingu oraz oświetlenia sceny... mnie właśnie o to chodzi i tego chciałbym się nauczyć, skoro mamy do czynienia z takimi scenkami jakie są do dyspozycji w niniejszym wątku..."

 

Kto twierdzi ze tak nie jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

19us.jpg

 

a więc co to ustawien to wszystko standartowo, prócz:

 

Antialiasing: Catmull-Rom

 

hsph - 75

interp- 40

Curren present: Low

 

default lights odznaczone

 

Vray environment:

GI environment na 7.0

kolor: bardzo jasny niebieski

 

G-buffer/ color mapping:

Exponential, odznaczonu affect background

 

Oświetlenie:

Direct, kolor biały, moc 1,5 cienie vray.

W kazym oknie swiatlo vray, moc 5, kolor biały.

 

Pozdrawiam i bardzo prosze wskazówki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e nie bedzie bo chyba ja nie rozumiem po co ten topik jest - ale Boby wczoraj mi wytlumaczyl (a raczej dzis nad ranem) - "ot tak ludzie sobie renderuja i wieszaja by zabic czas" wiec jesli tak jest to do nikogo rzucac sie nie bede :D

 

SansSerif hmm Moderator: wiesz kiedys tez bylismy grafikami teraz jak widac umiemy tylko teoretyzowac - ale na stronie evermotion jest gallery - nie user galery - a galery - zajrzyj cos tam wisi stare bo stare - niektore pice maja wejcej lat niz Ty jestes zarejestrowany na tym forum wiec pewnie dlatego nigdy nic nie widziales... wiec jest to zrozumiale.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojna Bossów;] O co Wy się w ogólę kłócicie? Dyskusja jest dość interesująca, pada wiele ciekawych argumentów, ale... ja chciałbym wynieść stąd jakąś naukę...na temat renderingu itp, żeby była jasność...

Sans, Twoje wizki na lampeluna.pl są świetne, przynajmniej dla mnie, jeśli ktoś chce polemizować... Vizki na {E}vermotion też robią na mnie ogromne wrażenie (tutaj proszę o sprostowanie, jeśli to nie autorstwa {E}vermotion).

W związku z powyższym było by super dowiedzieć się czegoś więcej na temat ustawień oświetlenia, renderer'a, jakich używają osoby na poziomie Pro;]

Sam też eksperymentuję, ale nie wiele mam na to czasu, ponieważ w branży targów tego czasu jest zawsze zbyt mało...

Apeluję o zgodę, ale zrobicie co chcecie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

troche dziwny ten topic sie zrobil jakies dymy itp

poweim tak 2 sceny wzilem z tego contesu zeby sie pouczyc v raya

razem z Dunde walczylismy zeby osiagnac jaksies dobre rezultaty roznie wychodzilo ( raczej cienko) wiec raz nawet sie pokusilem zeby do ktoregos napisc maeila z pytaniem ale otzrymalem odpoawiedz wcisnij F1 lub poczytaj se ... :] wiec po pomoc w rozwiazaniu udalem sie do Everkow dokladnie do Pendzla i tu nie zostalem zignorowany lecz dostalme odpowiedz na kilka pytan i wskazowek i gosc ktory mi udzielal wskazowek klad na nacisk zeby rend wygladal poprawnie Gi shading itd poswiecil mi swoj czas i wiedze. Wiec dalej meczylismy sceny z Dunde. co do meial to porostu uwazelem ze lepiej wyslac meial do konkretnej osoby niz na forum sie zapytac bo zaraz byly rozne teskty i podsmiewojki :]. Co do ludzi z Evermotion to powieem jedno wiecej takich ludzi w Polsce to najmoralniejsze chlopak iw swieci a tu widze ze nie ktorrzy zazucaja im ze woda sodowa do glow im uderzyla chyba was p.... tych co tak mysla . Pewnie nie jeden z was pisla do nich lub gadal z nimi jak zaczynal swoje pierwsze rendy zwaracal sei o pomoc i na pewno od nich otzrymal a teraz sie wymadrza i pije nie wiadomo po co ehhh

patzrac na komentarze po prostu zazdroscice im i tyle to moej zdanie ze im sie udalo ze firma dziala strona dzila i sa znani w swiecie kazdy widzi tylko jedna strone medalu ale ile sie musieli nazapierdalc zeby do teog dosc ile nocek zerwali ile nerwow musili stracic zeby rozparacowac jakies tam problem a potem jak ktos mial problem to walil do nich ze to ze sramto i help odnich otrzymywal a teraz wszscy to tacy madrzy wiec ludzie sluchajcie jesli gosc ktory zeby na tym stracil i chce doradzic jak uniknac bledow takich jak latajace krzesla itp to mim zdaniem to sa bezcene rady bo nie trzeba bedzie sleczec po nocach i dochodzic o co chodzi tylko bedzei wystarczylo zajrzec do tego topica a nie quf..... naskaujecie na niego ehhhh

wiec dosc tej bezplociwoej gadki idymu tylko do F9 i wypluwac rendy + ustawienia i wrzucac a goscie ktorzy sie znaja np V rayu powini radzcic co jest zle jak to zniwelowac jak z tym wlaczyc itp do do Panow

Pendzla Marcina Kome SansSerif Boby Digital bo z tego co widze to oni na forum na ten temat Varya mja chyba najlepsza wiedze kogo nie wymienilem to sorrki

wie

Pace

 

ufff ale wypracowanie >> F9 now

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SansSerif hmm Moderator: wiesz kiedys tez bylismy grafikami teraz jak widac umiemy tylko teoretyzowac - ale na stronie evermotion jest gallery - nie user galery - a galery - zajrzyj cos tam wisi stare bo stare - niektore pice maja wejcej lat niz Ty jestes zarejestrowany na tym forum wiec pewnie dlatego nigdy nic nie widziales... wiec jest to zrozumiale.

pozdrawiam

 

PENdzel od Ciebie uczyłem się podstaw vraya i tak jak starsza część userów tego forum jestem Ci bardzo wdzięczny za czas jaki poświęcałeś na dzielenie się wiedzą. Wielkie dzięki!

 

Mogę zrozumieć to że nie znosisz krytyki. Tak jak w przypadku bibliotek modeli. Mogę zrozumieć na podstawie krytyki komercyjnego produktu ubzdurałeś sobie niechęć rodaków do sukcesu ever.

 

Ale sorry, nie mogę zrozumieć dlaczego wpadasz do działu "Rendering" i masakrujesz Marcina pieprząc jakieś bzdury o profesjonalizmie na zachodzie i spiskowej teorii max3d vs evermotion.

 

Z resztek szacunku nie skomentuję "profesjonalizmu na światowym poziomie" galerii http://www.evermotion.org/index.php?unfold=gallery

 

To dział techniczny przeznaczony dla problemów z renderingiem a nie problemów emocjonalnych. Więc przy okazji tak wylewnego wykładu na temat profesjonalizmu rzuciłbyś kilka screenów z ustawieniami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4maxwell: Wiesz sam korzystalem kiedyś z pomocy PENdzla, owszem jestem mu bardzo wdzięczny za to (on sam chyba nie wie ze ja to ja:P). Pomógł mi nie raz, za to wielkie dzięki, ale tu chodziło o atak na Marcina. Po prostu był nie na miejscu...to ze Ever potrafi robić wizki lepsze,realniejsze,bardziej "artystyczne" (niepotrzebne skreślic / potrzebne dopisać) od wielu, wielu z nas ze mną włącznie to jest fakt. Ale Marcin jest taka osoba której projekty powalają, sposób ich prezentacji jest na wysokim poziomie, a to ze w LightConteście pokazał niedoszlifowany render, nie oznacza ze trzeba go jechac :D

 

A co do zazdroszczenia Everom, jest im czego zazdrościc, a owszem, jest tez za co ich podziwiac - ale to tez nie usprawiedliwia ataku na Marcina :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tu się porobiło kłócicie się bez powodu bo gdyby ten render pokazał inny użytkownik np. ja powiedzielibyście, że nie jest źle ale pokazalibyście te same błędy co Pendzel ale, że render pokazał Marcin to jest super sory, że tak pisze ale taka jest prawda, że jak prace pokazuje ktoś rozpoznawalny w tym wypadku Marcin to wiecie, że on zna się na rzeczy i że on nie mógł popełnić żadnych błędów. Zauważyłem też, że trudno się wam pogodzić z tym, że ktoś ośmielił się krytykować Marcina. Moim zdaniem ten wątek ma służyć właśnie do tego, co mówi Pędzel do jak najlepszego oświetlenia i uzyskania ładnego GI i jak komuś nie wychodzi to mu o tym trzeba powiedzieć, bo nie każdy potrafi spojrzeć na własny, render i powiedzieć a to jest źle trzeba poprawić moim zdaniem to przychodzi z czasem. Na forum jest tak, że jak ktoś mniej znany daje render to często jego praca nie jest zauważona jestem tego najlepszym dowodem dałem tu kuchnie i nikt nawet nie napisał, co poprawić, na co zwrócić uwagę a prace tych znanych od razu są komentowane co chyba nie jest do końca dobrym zjawiskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jest wazne? IMO ( moje opinia jest często mylna :D) najwazniejsze jest, coby klient popatrzył i pomyślał: "Świetne, warto było tyle zapłacić" To jeśli chodzi o viz dla klientów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale, że render pokazał Marcin to jest super

 

omfg wszyscy tu chyba mają kompleksy i czują się niedoceniani ;)

nie chodzi o to czy Marcin zrobił "ładnie" czy "brzydko" ale o:

 

... w PL to mozesz takie rendery wciskac developerom ale nie na zachodzie. (wiemy bo juz zostalismy kiedys pouczeni ze meble fruwaja....)...

 

...no nie - moderatorzy ktorzy wprowadzaja ludzi w blad uczac zlego renderowania?...

 

... myslalem ze forum jest by uczyc - a nie fejkowac :D

chyba ze uczy fejkowac - prowizorka domena polakow?...

 

ale też chodzi o to że to wszystko bulszit bo vray ma ograniczenia i taka jest jego uroda że ma bardzo małe możliwości wyciągania subtelnych cieni w cieniu, tam gdzie nie dochodzi bezpośrednie światło.

 

a co do profesjonalizmu, liczy się ładny obrazek który potrafi sprzedać nawet kiepski projekt. klient ma w d oderwane cienie. ważniejszy jest nastrój jaki można stworzyć zwłaszcza oświetleniem. obrazek musi być "ładny" i na czas, a zazwyczaj terminy są bardzo krótkie. nikt nie będzie czekał 10 razy dłużej na bardziej dokładne gi, a tym bardziej płacił 10 razy więcej za bardziej dokładne cienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Co to jest dobry render Vizualizacyjny/przemyslowy? Lub co powinein zawierac dobry render?

(wg PENdzla eheh zeby nie bylo linczow)

 

- kompozycja powinna zawierac nawazniejsze emlementy ktore chcemy pokazac mniej wiecej w srodkowym punkcie ciezkosci.

- kompozycja waloru (koloru lub szarosci) powinna byc zrownowazona i klasc nacisk na najwazniejszy obiekt w scenie

- Kolory szaderow/materialow/textor powinny byc dobrane wegdlug harakteru sceny lub upodoban klienta. powinno sie unikac barw czystych zolty/niebieski/czerwony w zestawieniu obok siebie - radze szukac kolorow lamiac barwy. (zolty nie jest do pokazania w renderze zupelnie... tak jak niebieski w DTP) to kwestia tego is render wychodzi z pod igielki w formacie RGG czyli red green blue - i green zastepuje tu yellow... czyli nici z zolci

- geomertia powinna blizszych obiektow powinna byc wykonana starannie zeby nie bylo widac ze walec to osmioscian - a obikty ustawione dalej w przesteni winny byc juz optymalizowane.

- szading gi powinien wydobywac geomertie i pokazywac jej piekno - a nie wlasnie jak w przypadku scen Bobiego czy Marcina - splaszczac geometrie. geometria to wlasciwie to co chcecie pokazac czyli jak pokazujecie obiekt i renderujecie na slabych nastawach to jesli poswieciliscie 12 h na modeling to 11 h nie widac w slabym gi. przypomnijmy jeszcze ze wizualizacjia arch jest wlasnie sposobem na pokazanie bryly czyli GI powinni byc perfekcyjne. To samo dotyczy sie do renderingu przemyslowemu i prezentacyjnemu. Gi mozna traktowac po macoszemu tylko w leyerach kompozycji gdzie i tak nie bedzie widac 50% tego co renderujemy. Przypominam tu reklamowke motorolli - byla u nas nius jakies miesiac temu z MoF tego pieknego filmiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"ale też chodzi o to że to wszystko bulszit bo vray ma ograniczenia i taka jest jego uroda że ma bardzo małe możliwości wyciągania subtelnych cieni w cieniu, tam gdzie nie dochodzi bezpośrednie światło."

 

... prosze jako Moderator - nie wprowadzaj ludzi w blad - prawda jest taka ze trzeba umiec... i zeby ladnie renderowac nie wystarcza defoultowe opcje. Szczegolnie Latest Fit - w adv IRR.. a na DT nikt nie przelaczal - no prawie nikt.

... a teraz zabieram sie za kolejne wypracowanie dotyczacego jak podchodzic do renderingu by nie marnowac czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... prosze jako Moderator - nie wprowadzaj ludzi w blad - prawda jest taka ze trzeba umiec... i zeby ladnie renderowac nie wystarcza defoultowe opcje. Szczegolnie Latest Fit - w adv IRR.. a na DT nikt nie przelaczal - no prawie nikt.
PENdzel uwielbiam takie Twoje teksty :)

Ale zamiast teoretyzować pokazałbyś może jak w przypadku takiej sceny z tak ustawionym directlightem uzyskać świetne GI w miejsach które zaznaczyłem.

Pytam z ciekawości nie złośliwości.

untitled17zu.th.jpg

 

Ja do tego konkursu nawet nie startuję ale z obserwacji prac prezentowanych na evermotion i forum chaosa wyciągam takie wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Co to jest dobry render Vizualizacyjny/przemyslowy? Lub co powinein zawierac dobry render?

(wg PENdzla eheh zeby nie bylo linczow)

mozesz pokazac jakis swoj obrazek ktory odzwieriedla powyższe zasady? czasmi obrazek wiecej mówi.

ja pytam oczywiście ze złośliwości i typowej "polskości" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak renderowac by nie tracic czasu:

(oczywiscie wg PENdzla - opierac wywod bede o vray)

 

- dla sceny - jesli juz probowaliscie cos szaderowac - nakladamy overdriwe shader o wartosciach 245/245/245 (nie bialy zeby nie bylo przepalen - vray)bez polyskow zwykly dyfuze color - uzywamy do tego celu Vraymat. - bo np photony nie renderuja sie na Standard max shader.

- ustawiamy zrodla swiatla im mniej tym scena bedzie bardziej realistyczna.

- teraz wykonujemy podklad swietlny - najlepiej LC ale jesli ktos lubi moze tez wykonywac na Photonach. w tym celu ustawiamy sampling w LC na 100 lub 200. w primary i secondary bounce uustawiamy LC. chcemy tylko zobaczyc czy bedzie wystarczajaco jasno wiec nie przejmujmy sie zabardzo dotychczasowym efektem. Jesli potrzebujemy korygowac jasnosc - jak sami wiecie jest na to masa sposobow.

- przechodzimy do wydowywania szczegolow - beda to swiatlocien na obiektach w miejscach zacienionych i AA. W tym celu Wybieramy ktorys z silnikow IRR/QMC. jak juz wiecie oba te silniki tak naprawde to MonteCarlo :D, i teraz (szkoda ze nie ma boldow) KONIECZNIE WYBIERZCIE REGION RENDER w opcjach maxa. zaznaczcie jakis fragmecik - wystarczy 2 cm x 2 cm na monitorze. ale zeby byl na tyle reprezentatywny by mozna bylo przeprowadzic doglebna analize shadingu GI oraz AA. np taka noga od krzesla i renderujemy. ja ostatnio nie bawie sie w IRR zupelnie - bo wybranie QMC daje mi zawsze dobry rezultat. dobieramy sampling i jedziemy.

- PORA NA SZADERY: kazdy obiekt w naturze posiada glossy - wieksze lub mniejsze ale glossy ma. Pamietajmy ze glossy wchodzi w interakcje z reflektem, i dla przykladku jesli ustawiasz drewno to 10% reflektu i glossy 0,6 lub 0,6 probkowanie jakies 4 wystarczy. Uzyskamy przez to wlasciwie matowe drewno ale te ustawienia jeszcze bardziej wydobeda geometrie naszej sceny. dla obiektow polerowanych oczywiscie dajemy mniejsze glossy np 0,95 lub 0,98 a wiekszy reflekt. pamietajmy o tym by symulowac fakture i powierzchnie przedmiotu. - PREWKI renderujemy takim samy sposobem jak przy GI i AA - czyli kwadraciki 2 cm x 2cm

- kiedy wszytsko jest juz ok - wystarczy zmienic region render - na render - podniesc sampling qmc (wyarczy 1000 czyli standardowy) i isc spac. kiedy sie obudzimy powita nas piekny komercyjny render - ktory jesli sie postaralismy spokojnie mozemy wcisnac za 1 lub 2 tys USD :D a za zarobione pieniadze kupujemy w zaleznie od upodoban - drugi komputer zonie - (zeby nie wylaczala Ci renderow) lub splacamy zaciagniete dlugi.

 

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SANS: a Tu rzebys sie nie trudzil... - a i nie zamieszczaj takiej ostrej kompresji - bo kompresja JPG polega wlasnie na blurowaniu - wiec dawaj najlepsza jakosc.... - jesli cos komus zarzucasz w tej kwesji...

sans.jpg

Sans: masz wiecej nieuzasadnionych atakow? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SANS: a Tu rzebys sie nie trudzil... - a i nie zamieszczaj takiej ostrej kompresji - bo kompresja JPG polega wlasnie na blurowaniu - wiec dawaj najlepsza jakosc.... - jesli cos komus zarzucasz w tej kwesji...

jaja sobie robisz? zaznaczyłem na renderze bobbiego to do czego miałeś zastrzeżenia również w przypadku rednera marcina, czyli "latające krzesła", czyli to co uważam że jest małą wadą vraya.

 

masz problemy emocjonalne? zrozum ja Ciebie nie atakuje. dyskutujemy o tematyce renderingu, szczególnie vrayem.

nie widziałem jeszcze renderingu z vraya z ładnym gi w takiej sytuacji o której dyskutujemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nei to nie dyskusja tylko atak mlodzencze skoro pokazujesz obrazek na ktorym temat dyskusji jest i mowisz ze go nie ma :D sorry SANS ale otworz oczy i umysl - wykalibruj monitor i sie zastanow co piszesz :D Moderator powinien dawac przyklad :D a Twoj przyklad jest niedobry :D - przypominam - bedac moderatorem powinenes byc sedzia a nie strona. Malo jeszcze prac w Vrayu widziales - ale inna sprawa ze renderer to sprawa drugo rzedna co za roznieca czy to Brail/mental/vray czy maxwell. w zasadzie wszytskie maja ten sam silnik....

 

chetnych do nauki zapraszam na gg

 

Do tych ktorzy napisali do mnie maile z prosba o pomoc:

dziekuje tez za wszyskie maile ktore otrzymalem od was - 4 sceny juz ustawilem i odeslalem reszta musi poczekac w kolejce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sony F520. offset wychodzi mi idealnie, z wyjątkiem publikacji w "publikatorze" za którego jakość swego czasu podobno odpowiadałeś :]

 

czyli małoprofesjonalny problem latających krzeseł o który rozpętałeś tą zadymę już nie istnieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sans: ja Cie juz nie rozumiem - albo muzg mi sie ugotowal i juz zglupialem do reszty :D

Boby: to zalezy od sceny i efektu rozswietlenia ktory chcesz uzyc - ja to ustawiam w momecie pierwszego bazowego rozswietlania o ktorym pisalem wczesniej LC lub PH w tej scenie nic tam nie ruszalem chyba nawet - niepamietam - brakowalo mi slonka - cieplej laczki - i tak jakos sie ustawilo letnio. ale naprawde podoba mi sie ten zimowy poranek Marcina gdyby nie ustawienia quality to byl by naprawde doskonaly render.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eghm... nie chcę nikogo obrazić ani nic z tych rzeczy, ale muszę przyznać, że z postów PENdzla dowiedziałem się więcej na temat renderingu i VRay'a niż z postów Sansa... Stąd prośba do PENdzla;] Masz może jakas dodatkową literaturę na temat renderingu VRay'u, pisałeś, że trochę ludzi już się do Ciebie zwróciło o pomoc, więc ja prosiłbym o bardziej pośrednią pomoc;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodzic się musze z Touch'em PENdzel wywołał niezłą zadyme, ale fakt faktem, objaśnił o wiele więcej niz te wszystkie ustawienia na wszystkich podstronach razem wziete :P

 

Nie kłućcie sie panowie, make CG not war, jak to ma Adek w sygnaturce :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sans: ja Cie juz nie rozumiem - albo muzg mi sie ugotowal i juz zglupialem do reszty :D

tylko Ty możesz to wiedzieć.

 

http://www.evermotion.org/!_ftp_!/sans.jpg

byłoby idealnie gdyby tak mocny kontrast wychodził akurat w tych miejscach bez brutalnej ingerencji w wyrenderowany obrazek. problem w tym że na codzień rendery robi się zazwyczaj z teksturami i tak mocne przesterowanie jest wykonalne tylko w przypadku sceny z prostymi materiałami.

dla mnie ten brak kontrastu w cieniach jest dużą wadą vraya. nawet wyśrubowanie gi zwiększające czasy renderingu z minut na godziny nie daje zadowalającego efektu.

 

a to że na kiepskim lcd widzisz coś bardziej kontrastowego jest wynikiem małej głębi bitowej ekranu lcd. wyrenderuj tą scenę z teksturami i sprawdź w photoshopie jak małe są różnice kolorystyczne pomiędzy pikselami zaznaczonych elementów i pamiętając ciągle o teksturach zastanów się jak niewiele można zrobić by podbić ten kontrast.

 

PENdzel ja Cię nie atakuję. rozkręciłeś dyskusję poruszając problem, który bardzo mnie nurtuje. ja na niego nie znam rozwiązania. ty mówisz że znasz ale nagle uciekasz do udzielenia rozwiązania i nie widzisz problemu. to może faktycznie zimowa weekendowa depresja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności