Skocz do zawartości

Postać 3D: Rycerzyk


Van dArc

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie śmiertelnicy.

Zamieszczam ten wątek z paru przyczyn:

Po pierwsze, uważam się za początkującego adepta sztuki projektowania grafiki 3D, więc moją pracę poddaję Waszej krytyce.

 

Po drugie, zamieszczają ten wątek pragnę polepszyć moją technikę i co najważniejsze skrócic czas pracy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 77
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

No coś nie jestem przekonany do tej głowy. Gość jest raczej posępnym zabujcą niż ujmującą lalką z mangi. Ta twarz w twoim wykonaniu nie budzi trwogi. A i robienie uśmiechu naciągnięciem vertexów z jednej strony wargi, jakoś nie dało efektu.

Ale sam model trza se to powiedzieć jasno jest zrombisty. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma to być korekta to szczerze ( przepraszam jeśli za bardzo). Na koncepcie oczy są dużo węższe i mniejsze, za to nos szerszy i nie takie pełne usta. Inne proporcje czoła do reszty twarzy ( i bez tych monstrualnych bruzd).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chcę powiedziec, ze ta twarz to taki wstepik. Z nią nie będzie myśle problemu w przyszłości. Najwięcej problemu sprawi mi wymodelowanie wyposarzenia. Powiedzcie czy mam modelować ciało, jak go nie widać?.

 

LordSith: co jest zarąbiste twarz czy fotka rycerzyka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka problemów.

 

Po pierwsze... na czerwono zaznaczyłem to co mi się nie podoba. Rycerzyk ma tylko płaty z lewej strony ciała, a nie z obydwu. W związku z tym jak ma wyglądać tył zbroi?

 

Po drugie... na zielono zaznaczyłem małą korektę. Chyba lepiej będzie wyglądał z przedłużonym płatem, czyż nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AcidBoyXL

asymetria zawsze wskazana, co do lusek to na concepcie stanowia one tylko powloke tej zbroji wiec podczas animacji nie beda sie ruszac, zrob jako jeden obiekt, tak chyba latwiej.. ciezki model jak na poczatki wiec tymbardziej trzymam kciuki bo narazie jest dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto co udało mi się dzisiaj wydziabać...

  • Jest już asymetria.
     
  • Wziąłem się za łuski i kołnierz...
    Łuski nie są jednym obiektem, są to oddzielne łaty, które po wymodelowaniu kołnierza mogłem sobie sklonować. Chcę poznać Wasze opinie o tymże właśnie klonowaniu/kopiowaniu. Czy dobrze zrobiłem? Czy nie lepiej byłoby wszystko modelować jako jeden obiekt? Sam nie wiem.
     
  • Co do głowy, to nie jest to oczywiście włąściwa głowa. Zostawię sobie ją na koniec.

Nie wiem czego nie wyswietla obrazkow. Jak ich tez nie widzisz, to zbadaj myszką obszar miniatur i wyszukaj "niewidzialnego" linka :)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie jest całkiem ok. Jednak przyczepił bym się do głowy:

 

1. Zrobiłbym mu zamknięte usta, jeżeli otwarte tu powinieneś zacząć myśleć nad wymodelowaniem szczęki :).

 

2. Coś te okolice oczu ma dziwne (widać tu tutorial joanna ... z 3dtotal ) :].

Powienieneś troszkę jeszcze nad nią popracować.

 

3. Nos według mnie za szeroki przy tym miejscu gdzie się zaczyna tzn. od okolic dolnego czoła :].

 

4. Oprócz tego wszystko ok :). Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie sie zaczyna :)

niezle wyzwanie :) zycze powodzenia

 

aczkolwiek przyczepie sie do malego detalu, a mianowicie chodzi mi o zbroje na plecach. to wlaczenie fioletoweo pod niebieski... wyglada jakby ta fioletowa czesc byla ze zwyklego materialu a nie z poteznej zbroji, moze z tym niebieskim wiekszy przeswit czy cus... ciekzko mi powiedziec :) to moje osobiste odczucie :) niekoniecznie blad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wszystko fajnie, ale...

 

  • Może ktoś z was będzie skłonny odpowiedzieć mi na pytanie, które dotyczy łusek? (patrz poprzedni post)
     
  • Dziękuje

 

max_1989: jak już wspomniałem, ta głowa jest tylko po to, aby mieć jakiś punkt oparcia. Jest to głowa Joasi (z mojego poprzedniego wątka) + przesuwanie vertexów + funkcja cut. Właściwa głowa będzie zupełnie inna. Uwierz mi.

 

wesoledi: cieszę się, ze tu zagościłeś. Nie wiem do końca co Cię niepokoi. Spróbuj powiedzieć co mam zrobić, żeby wyglądało lepiej.

 

Gotham: przyznam się bez bicia, że nie wiem kto narysował tego kolesia. W każdym bądź razie nie jest on mój. Koncepcja pochodzi z Action Plus Nr 12/2001.

 

PS: Czuję się jedwabiście. Jutro mam studniówkę... i nie umiem tańczyć, może ktoś zna jakiegoś tutoriala? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba dobrze sie rozwija

przyczepilabym sie do szarego pasa, mysle ze z tylu on nie powinien tak ciasno przylegac do ciala, powinien luzniej wisiec. podobnie z pomaranczowym paskiem, z przodu jest idealnie prosty, a powinien sie ciut uginac pod ciezarem torebki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ania C -> nie wiem jak zrobić, żeby ten szary pasek nie przylegał tak do zbroi. Pasek jest ze skóry i nie wiem jak ma się "marszczyć". Brązowy pasek poprawie niebawem.

 

Seartr -> fajny model, ile nad nim siedziałeś i ile sieszisz juz w maxie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc dark :)

 

szczerze mowiac to nie wiem jak ta glowa ... cos mi w niej nie pasuje (moze ta gladkosc itp) ale to pewnie jeszcze poprawisz przed finalem.

 

widze spory wplyw poprzedniej pracy ale jest ok ... :)

 

napewno chce zobaczyc jak to bedzie wygladalo na finale. nie pamietam finalnego renderu poprzedniej pracy (kobiety) ale napewno zainwestuj troche pracy w renderek ... a bedzie dobrze.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zipper -> nie mozesz sobie przypomniec ostatniego renderku Joanny, bo go nie bylo. Zaciąłem się nad mapowaniem. Nie moge tego dokonczyc, poniewaz nie umiem.

 

Proszę Was o pomoc. Naprowadzcie mnie na jakies dobre tutoriale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząlem modelowac glowę. Oto referencje. Źródla pochodzą z: "http://www.3dtotal.com", tutorial "Making of 'L'homme dans la foret' by Stefan Stinga". Przerobiłem je w Photoshop'ie, aby bardziej pasowały do koncepcji. Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczy za duze (zbyt wylupiaste), zazwyczaj czesc tenczowki jest zakryta powieka.

no i teksture zmien, bardziej rozmazana przejscie miedzy bialkiem a teczowka, jakies zylki w bialko, i ten rozmazany okragly odblask jakos nie pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nad głową musisz się jescze pomęczyć..radze poczytać o topologi na cgtalk. Jezeli niemasz doświadczenia w modelowaniu twarzy wybierz bardziej przerysowany model. Wbrew pozorą łatwiej jest wymodelować głowe potwora niż delikatne rysy kobiety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowa jest dużo lepsza niż ta na początku... nie wiem z jakich referek korzystałeś, bo link jest zepsuty- nie ma h na początku (ttp), a sam link jest do pustego tutoriala (blank.htm) :D

No i proporcje nie bałdzo - nos jakiś długi i duży s wtosunku do reszty. Ale progres jest naprawdę duży więc 3mam kciuki. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i po maturze...

 

zdawalem angielski, matme i fizyke...

 

nie bylo az tak strasznie

chcesz pogadac o maturze? pisz na: [email protected]

--------------------------------------------------------------------------Nareszcie przyszedl czas na MAX'a...

Oto moje plony...

 

Co powiecie na TO, miłe panie i panowie, hm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdales?

broda troche dziwna (zbyt rownomierna, i rozlozona po poligonach tak ze widac kanciatosc poligonow.

ucho troche za plaskie.

wargi bym zrobila ciensze, bo troche kobieco wygladaja.

a tak wogle dobrze jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to co zamierzam jeszcze zrobic:

a) wypelnic "dziury" wężykami

b) bialą, puchatą kulkę na spodzie rekojesci

 

PS: czy ktos moze mi powiedziec w jaki sposob moge okielznac plugin shag: hair, poniewaz chyba tylko dzieki niemu zdolam zrobic podpunkt b), szczegolnie chodzi mi o cos takiego:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności