Badyl Napisano 31 Styczeń 2005 Napisano 31 Styczeń 2005 witam. nie będę owijał w bawełnę jakimiś wstępami :) moja pracka przedstawiać bedzię (mam nadzieję) wycinek lasku wraz ze znajdującymi się w nim śladami obecności ludzi, którzy jednak dawno już odeszli z tego miejsca. teraz to dom pewnej wiewiórki. jak zreaktywuję skaner to postaram się załączyć mój szkic ogólny ujęcia. reasumując - zniszczony pomnik, kupa roślin, drzewko, kawałek murku, zagryziona zębem czasu sypiąca się wieża i kupa roslin. no i wiewiórka. pierwszy render. robiłem od wczoraj wieczorem, trawa... bardzo jej dużo, a jednak za mało. przewiduję jednak, że w niedługim czasie nad horyzontem obliczeniowym mojego komputera wzejdzie słońce nowych możliwości, więc będzie lepiej. póki co jest, jak jest. aha, jeszcze przewidziany jest zardzewiały żelazny płot/ogrodzenie sterczący i powyginany. no, to tyle. pozdr. badyl
wooka Napisano 31 Styczeń 2005 Napisano 31 Styczeń 2005 no no bardzo sympatycznie to wyglada. Witam w bitwie i zycze powodzenia. A na ziemi niech lezy jego druga polowa :D
Leru Napisano 31 Styczeń 2005 Napisano 31 Styczeń 2005 hehe Panowie ja tu witam nowych Uczestników LOL witam w Bitwie, życzę powodzenia :)
Badyl Napisano 1 Luty 2005 Autor Napisano 1 Luty 2005 mało czytelne... słaby koncept, ale ale ale (!) :D jest ;]
Badyl Napisano 1 Luty 2005 Autor Napisano 1 Luty 2005 na razie nie będzie trawy. albo będę ją robił bardziej ekonomicznie :). nie mogę rozgryżć tego mentala, dlatego takie babolowate rendery ale się poprawię. do tego tak długo trwają, że nie mogę wiekszyść rozdzielczości nawet dać :/ no ale takie coś o:
mirach Napisano 1 Luty 2005 Napisano 1 Luty 2005 Mnie zastanawia jak masz zamiar zrobic las w tle, bo chyba bedzie troche z tym roboty :) Narazie bardzo nice, dobrzucil bym troche więcej resztek rzeźby, chyba ze lisy ukradly :)
Badyl Napisano 1 Luty 2005 Autor Napisano 1 Luty 2005 zarośla i drzewka w tle mam w zamiarze pokusić się o modelowanie, jak nowy sprzęcik się pojawi. a kawałki rzeźby, i tak ich nie było by widać ;) przy okazji aktualny udpatus: C&C mile widziane :]
mirach Napisano 1 Luty 2005 Napisano 1 Luty 2005 No w sumie masz racje, w takiej trawie nie bedzie widać. Co do kritików to drzewo ciut za gładkie, a gałąź jakas podejzanie koślawa i wyrastająca ni z tego ni z owego (odkąd moja skała zaczeła przypominać pień to zaczynam się troche znać na drzewach :D )
wooka Napisano 2 Luty 2005 Napisano 2 Luty 2005 powiem tyle ze narazie to wyglada to bardzo fajnie. Ma taki jakis strasznie plastyczny wyglad, ktory mi sie b. podoba. trzymam kciuki :) zaraz moze wymysle jakies kritiks. Pozdrawiam
Badyl Napisano 2 Luty 2005 Autor Napisano 2 Luty 2005 drzewko na razie istnieje jako element scenki, będzie jeszcze dogłębnie obrabiane :P na gałęzi siedzieć będzie z żołędziem w łapkach wiewiórka. ogólnie scenka nie ma być ponura ani mroczna. ładny słoneczny dzień ;)
Leru Napisano 2 Luty 2005 Napisano 2 Luty 2005 Przejścia między rodzajami trawy są chyba zbyt nagłe. Trawa się również kończy zbyt szybko. Możnaby to poprawić, dorzucić jakieś kwiatki ;)
Badyl Napisano 2 Luty 2005 Autor Napisano 2 Luty 2005 przejścia owszem, poprawię. w dolnym lewym rogu chcę umieścić kawałek skruszonego muru z cegieł, albo jakiśkolowiek inny obiekt urozmaicający. dlatego tam trawy i innych elementów jeszcze nie ma. to samo dotyczy dalszego planu. myślę, że w miejscu gdzie łączą się trawa wysoka i drobna wrzucę krzaczek z małymi czerwonymi owocami albo, jak radzisz kwiatuszkami. yo :>
Polik Napisano 3 Luty 2005 Napisano 3 Luty 2005 wszystko wyglada syper cycus:) tylko to drzewo :/ jakos mi nie za bardzo lezy pozdr.
Badyl Napisano 5 Luty 2005 Autor Napisano 5 Luty 2005 drzewko jest można powiedzieć w wersji beta. będę jeszcze ingerowal w jej geometrię :P a i teksturą coś się jeszcze zadziała. ale konkretnie co nietak z tym drzewem? kształt? lokalizacja? mała szczegółowość? :) ten box z tyłu to zarys budynku-ruiny w tle. chyba za bardzo w prawo zachodzi... co myślicie o kracie? chyba niespecjalna... ehh :) na przestrzeni miedzy kratą (koniec planu pierwszego), a budynkiem jeszcze dwa młode drzewka chcę dodać a przestrzeń na prawo od budynku, będzie piaszczysta w tle niewielkiej przestrzeni na prawo od budynku będą drzewa-las. pozdro/
Leru Napisano 5 Luty 2005 Napisano 5 Luty 2005 IMHO drzewko powinno być z grubą korą, powyżynaną od starości :> płotek z tyłu się fajnie prezentuje, nie za skomplikowany, nie za prosty, myślę, że jest OK :) Jedyne co teraz mi na prawdę nie pasuje to kompozycja. Robi się strasznie tłoczno. Po dodaniu tego budynku nie ma czym oddychać :/
Badyl Napisano 5 Luty 2005 Autor Napisano 5 Luty 2005 na razie zaryzykuję i będę kontynuował scenkę z budynkiem. jeśli będzie tragicznie, to coś zmienię - wkońcu jest sporo czasu ;) samą strukturę kory lepiej zrobić ręcznie na modelu czy teksturą? pytam, bo z jednej strony o wiele szybciej i (chyba) łatwiej byłoby teksturą, ale z drugiej strony jest, co by nie było, obiekt pierwszo planowy, więc... :)
Leru Napisano 5 Luty 2005 Napisano 5 Luty 2005 hmm... częśc można tak i część tak. Co do całej sceny to w załączniku jest moja propozycja zmian drzewa. Scena jest raczej wesoła więc i drzewo takie powinno być, bajkowe, jak ze smerfów. To jabłko raczej tam nie pasuje ale żeby było widać, że to jest drzewo to tam sobie wisi ;) Scena ogólnie widać, że jest zalążkiem świetnej pracy :) Pracuj, pracuj, bo warto. Owoce dotychczasowej pracy już widać :) Pozdrawiam
Badyl Napisano 6 Luty 2005 Autor Napisano 6 Luty 2005 heh patrzę na mój koncepcik i widzę taką właśnie gałąź :) muszę częściej patrzeć na założenia ;) tnx
max_1989 Napisano 6 Luty 2005 Napisano 6 Luty 2005 nom całkiem spoko..... czekam na więcej... PS: masz taki sam avatar jak kiedyś miał dreakul czy jakos tak :P.
Badyl Napisano 6 Luty 2005 Autor Napisano 6 Luty 2005 PS: masz taki sam avatar jak kiedyś miał dreakul czy jakos tak :P. heh o poważnie?? :O:] to chyba dlatego, że on i ja to to samo konto, tylko po zmianie logina ;D ps:draakul ;)
flesz_gordon Napisano 11 Luty 2005 Napisano 11 Luty 2005 bardzo ladne, ma potencjal :) hm, moglbys w paru slowach powiedziec w jaki sposob zrobiles trawke i liscie?
Badyl Napisano 12 Luty 2005 Autor Napisano 12 Luty 2005 dzięki :] trawa jest zrobiona na podstawie tutka o trawie. czyli scatter. a żebym nie musiał mieć cały czas takiego wielgachnego obiektu we viewport, to podzieliłem to na kilka fragmentów. robiłem obiekt pomocniczy - plane - o kształcie i wymiarach odpowiadających obszarowi który chcę "zatrawić" :). w ten sposób mogę ukryć obszary, które akurat nie są potrzebne. liście to też scatter, te na ziemi są rozmieszczone "wzdłóż" plane, który robi za ziemię. krzaczory są na kulach, a z ocją volume chyba najlepiej wyglądały. później na to jeszcze fraktalnego noise walnąłem, bo wszystkie liście były ustawione w tym samym kierunku i miały ten sam zwrot;).
jaras Napisano 12 Luty 2005 Napisano 12 Luty 2005 co do dużych scen to polecam Ci layers w maxie - bardzo proste w obsłudze a daje niesamowite wręcz możliwości jeżeli chodzi o całe zarządzanie sceną. pozdrawiam p.s. bardzo fajnie Ci idzie
Ania Napisano 12 Luty 2005 Napisano 12 Luty 2005 albo x-ref (file => xref scene), rozdzielasz poszczegolne elementy po roznych plikach (np trawe w jednym, drzewka w drogim) i renderojesz w pustym pliku jako xrefy. co do kory, wieksze nierownosci wymodeluj, a do mniejszych polecam displacement map (z disp approx modifierem na objekcie). scena ladna, tylko krata i budynek z tylu mi sie za bardzo nie podobaja, krate bym wymienila na inna a z budynko wogle bym zrezygnowala.
Badyl Napisano 14 Luty 2005 Autor Napisano 14 Luty 2005 dziękuję wam za rady. poeksperymentuje się. tymczasem mam do perfekcji opanowaną sztukę walki hajd-szoł i na razie sobie radzę ;d krata też mi od początku nie odpowiadała. budynku w zasadzie jeszcze nie ma. to jest box mający pokazać, gdzie obiekt będzie się znajdował. zresztą przemyślę jeszcze drugi plan ;) pzdr$tnx
asfalton Napisano 14 Luty 2005 Napisano 14 Luty 2005 fajne, pomnik gdziestam zdewastowany przez czas, czas to najwiekszy huligan(blad?) na kuli ziemskiej time is a bitch (powiedzial stary dziad)
Ufooox Napisano 14 Luty 2005 Napisano 14 Luty 2005 Bardzo ladnie. Pomysl Leru z drzewkiem jest jak najbardziej trafny, tak wiec wykozystaj to bo strasznie pusto u gory. ;) Pozatym przydaly by sie jeszcze wyzyny w tle. Zycze powodzenia i pozdrawiam ;)
KoMic Napisano 19 Luty 2005 Napisano 19 Luty 2005 tak ogladam i ogladam ,,,, jedno mnie ciekawi ile poly widze?
Badyl Napisano 20 Luty 2005 Autor Napisano 20 Luty 2005 hmm, teraz dokładnie Ci nie powiem, ale jak sprawdzić będę mógł to napiszę :) ale na każde źdźbło składają się 3 poly. na listek bodajże 6. orientacyjnie to jest jakieś 300k... hmm, trzeba by jakiegoś updata wrzucić, prawda? :D pzdr.
RK Napisano 20 Luty 2005 Napisano 20 Luty 2005 Wszystko wygląda świetnie - rośliny takie że tylko zazdrościć- ale z posągiem coś nie tak (chyba że będziesz stylizował scenę a nie szedł w realizm).
Gość Bad Moon Napisano 22 Luty 2005 Napisano 22 Luty 2005 sam robiłeś te wszystkie roślinki czy pomagałeś sobie jakimiś pluginami?
Badyl Napisano 22 Luty 2005 Autor Napisano 22 Luty 2005 nie używałem pluginów. liście i źdźbła to obiekty scatter.
Badyl Napisano 6 Marzec 2005 Autor Napisano 6 Marzec 2005 dawno juz nic nie wrzucałem. chyba troche przesadzone te liscie... poza tym nie widac wstepnej wersji budynku, ale do przodu :D
asfalton Napisano 6 Marzec 2005 Napisano 6 Marzec 2005 Ogolnie podoba mi sie Twoja praca, tylko wydaje mi sie ze za bardzo przysloniles ten posag :)
streaker Napisano 6 Marzec 2005 Napisano 6 Marzec 2005 liscie i czesc zielska na ziemi rzeczywiscie troche przesadzona, poza tym ładna praca, ale klimat poczujemy dopiero po teksturkach.
Leru Napisano 6 Marzec 2005 Napisano 6 Marzec 2005 no pojechałeś z koksem :P rzeczywiście mało widać (wiem wiem narzekam)
Badyl Napisano 6 Marzec 2005 Autor Napisano 6 Marzec 2005 hm, pierwsza proba tekstur :) odchudziłem też liściastośc
Kris_R Napisano 7 Marzec 2005 Napisano 7 Marzec 2005 mam sugestię.... może weź taki renderek i poszalej z nim w photoshopie... zrób mocny szkic kolorystyczny, może jakiś pomysł na oświetlenie... szybciej pracuje się z kolorami w Photoshopie niż tak złożonej scenie 3d... wrzuć kilka szkiców... zobacz co ludzie powiedzą i będziesz mógł łatwiej oszacować w którą stronę tą prackę dalej pchnąć... to taka moja rada.
KoMic Napisano 9 Marzec 2005 Napisano 9 Marzec 2005 DOF jak najbardziej trafny duzo daje glebi wtej i tak wypasionej scenie, odchudzenie z lisci to byl tez strzal w 10: ], co do textur i oswietlenia to nie wiem, ja jak robie scene to mam mniej wiecej to w glowie juz i nei musze experymentowac, ale wierze ze Ci sie uda narazie piekna praca: ] tylko pozazdroscic: ]pozdro
jaras Napisano 9 Marzec 2005 Napisano 9 Marzec 2005 też uważam że ten dof jest trafiony ! daje wyraz całej scenie ,tak 3maj
.ai Napisano 10 Marzec 2005 Napisano 10 Marzec 2005 tak efekt głebi zły nie tylko na twoim miejscu wyrenderował bym sobie zBuffer osobno (jeślu juz tak masz to sorky) tak żeby móc eksperymentować nie tracac czasu na renderowanie calego obrazka od nowa (pewnie tyle geometrii troszke sie liczy).
Badyl Napisano 10 Marzec 2005 Autor Napisano 10 Marzec 2005 ano sie liczy.,. :\ na p4 2800 z 1 GB ram, to widac co poniżej, to 1,5 godziny. ja sie dowiem co to zBuffer jest i na pewno skorzystam :) dzięki! :] to, co poniżej nie jest zielkone, zielone nie będzie. chyba jeszcze zrobie rozróżnienie w natężeniu tej zieleni (w sensie, że im bliżej tym jaśniejsza) i światło będzie mocniejsze.
Leru Napisano 10 Marzec 2005 Napisano 10 Marzec 2005 Świetnie Ci idzie, muszę przyznać, że jak robisz update to aż mi się oczka błyszczą :D Moja propozycja kolorów (wiem, jeszcze się dużo zmieni), lubie takie sprawy, swoje 2 grosze (czy ileś tam) wtrącać. Mam nadzieję, że na coś się zda :) http://www.olsztyn.mm.pl/~leru/lasek12_.jpg Życzę powodzenia w dalszej pracy :)
AGmakonts Napisano 10 Marzec 2005 Napisano 10 Marzec 2005 O propozycja Leru jest naprawde dobra mam nadzieje że szybko zobaczymy kolejne aktualizacje tej pracy nie ukrywam że bardzo dobrej Życzę powodzenia
Badyl Napisano 10 Marzec 2005 Autor Napisano 10 Marzec 2005 dzieki za pochwały (zawsze mile widziane hehe) :] sie pomysli, sie poklika, sie zrobi hehe. mam w planach jeszcze mocniejsze światło dac, taka sloneczna, letnia atmosfere. w sam raz dla wiewiurki, którą posadzę chyba na podstawie posągu. ruina w oddali w czerwonym, za nią jeszcze jakieś tło drzewiaste. kawałek murku na pierwszysm planie ceglasty. i to nieszczesne drzewo ;\ a ludzilem sie, ze koniec niedlugo heh.
Rekomendowane odpowiedzi