Skocz do zawartości

Zapomniane miejsca: "Lasek"


Rekomendowane odpowiedzi

witam.

nie będę owijał w bawełnę jakimiś wstępami :)

moja pracka przedstawiać bedzię (mam nadzieję) wycinek lasku wraz ze znajdującymi się w nim śladami obecności ludzi, którzy jednak dawno już odeszli z tego miejsca. teraz to dom pewnej wiewiórki. jak zreaktywuję skaner to postaram się załączyć mój szkic ogólny ujęcia. reasumując - zniszczony pomnik, kupa roślin, drzewko, kawałek murku, zagryziona zębem czasu sypiąca się wieża i kupa roslin. no i wiewiórka.

 

pierwszy render. robiłem od wczoraj wieczorem, trawa... bardzo jej dużo, a jednak za mało. przewiduję jednak, że w niedługim czasie nad horyzontem obliczeniowym mojego komputera wzejdzie słońce nowych możliwości, więc będzie lepiej. póki co jest, jak jest. aha, jeszcze przewidziany jest zardzewiały żelazny płot/ogrodzenie sterczący i powyginany. no, to tyle.

 

pozdr. badyl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

na razie nie będzie trawy. albo będę ją robił bardziej ekonomicznie :). nie mogę rozgryżć tego mentala, dlatego takie babolowate rendery ale się poprawię. do tego tak długo trwają, że nie mogę wiekszyść rozdzielczości nawet dać :/

no ale takie coś o:

lasek02.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zarośla i drzewka w tle mam w zamiarze pokusić się o modelowanie, jak nowy sprzęcik się pojawi. a kawałki rzeźby, i tak ich nie było by widać ;)

przy okazji aktualny udpatus:

lasek04.jpg

C&C mile widziane :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w sumie masz racje, w takiej trawie nie bedzie widać. Co do kritików to drzewo ciut za gładkie, a gałąź jakas podejzanie koślawa i wyrastająca ni z tego ni z owego (odkąd moja skała zaczeła przypominać pień to zaczynam się troche znać na drzewach :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tyle ze narazie to wyglada to bardzo fajnie. Ma taki jakis strasznie plastyczny wyglad, ktory mi sie b. podoba. trzymam kciuki :) zaraz moze wymysle jakies kritiks.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drzewko na razie istnieje jako element scenki, będzie jeszcze dogłębnie obrabiane :P

na gałęzi siedzieć będzie z żołędziem w łapkach wiewiórka. ogólnie scenka nie ma być ponura ani mroczna. ładny słoneczny dzień ;)

lasek05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejścia owszem, poprawię. w dolnym lewym rogu chcę umieścić kawałek skruszonego muru z cegieł, albo jakiśkolowiek inny obiekt urozmaicający. dlatego tam trawy i innych elementów jeszcze nie ma. to samo dotyczy dalszego planu. myślę, że w miejscu gdzie łączą się trawa wysoka i drobna wrzucę krzaczek z małymi czerwonymi owocami albo, jak radzisz kwiatuszkami.

yo :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drzewko jest można powiedzieć w wersji beta. będę jeszcze ingerowal w jej geometrię :P a i teksturą coś się jeszcze zadziała. ale konkretnie co nietak z tym drzewem? kształt? lokalizacja? mała szczegółowość? :)

ten box z tyłu to zarys budynku-ruiny w tle. chyba za bardzo w prawo zachodzi... co myślicie o kracie? chyba niespecjalna... ehh :) na przestrzeni miedzy kratą (koniec planu pierwszego), a budynkiem jeszcze dwa młode drzewka chcę dodać a przestrzeń na prawo od budynku, będzie piaszczysta w tle niewielkiej przestrzeni na prawo od budynku będą drzewa-las.

pozdro/

lasek07.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO drzewko powinno być z grubą korą, powyżynaną od starości :>

płotek z tyłu się fajnie prezentuje, nie za skomplikowany, nie za prosty, myślę, że jest OK :)

 

Jedyne co teraz mi na prawdę nie pasuje to kompozycja. Robi się strasznie tłoczno. Po dodaniu tego budynku nie ma czym oddychać :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie zaryzykuję i będę kontynuował scenkę z budynkiem. jeśli będzie tragicznie, to coś zmienię - wkońcu jest sporo czasu ;)

samą strukturę kory lepiej zrobić ręcznie na modelu czy teksturą? pytam, bo z jednej strony o wiele szybciej i (chyba) łatwiej byłoby teksturą, ale z drugiej strony jest, co by nie było, obiekt pierwszo planowy, więc... :)

lasek08.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... częśc można tak i część tak.

 

Co do całej sceny to w załączniku jest moja propozycja zmian drzewa. Scena jest raczej wesoła więc i drzewo takie powinno być, bajkowe, jak ze smerfów. To jabłko raczej tam nie pasuje ale żeby było widać, że to jest drzewo to tam sobie wisi ;)

 

Scena ogólnie widać, że jest zalążkiem świetnej pracy :) Pracuj, pracuj, bo warto. Owoce dotychczasowej pracy już widać :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS: masz taki sam avatar jak kiedyś miał dreakul czy jakos tak :P.

 

heh o poważnie?? :O:] to chyba dlatego, że on i ja to to samo konto, tylko po zmianie logina ;D

ps:draakul ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki :]

trawa jest zrobiona na podstawie tutka o trawie.

czyli scatter. a żebym nie musiał mieć cały czas takiego wielgachnego obiektu we viewport, to podzieliłem to na kilka fragmentów. robiłem obiekt pomocniczy - plane - o kształcie i wymiarach odpowiadających obszarowi który chcę "zatrawić" :). w ten sposób mogę ukryć obszary, które akurat nie są potrzebne.

liście to też scatter, te na ziemi są rozmieszczone "wzdłóż" plane, który robi za ziemię. krzaczory są na kulach, a z ocją volume chyba najlepiej wyglądały. później na to jeszcze fraktalnego noise walnąłem, bo wszystkie liście były ustawione w tym samym kierunku i miały ten sam zwrot;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do dużych scen to polecam Ci layers w maxie - bardzo proste w obsłudze a daje niesamowite wręcz możliwości jeżeli chodzi o całe zarządzanie sceną. pozdrawiam

p.s. bardzo fajnie Ci idzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo x-ref (file => xref scene), rozdzielasz poszczegolne elementy po roznych plikach (np trawe w jednym, drzewka w drogim) i renderojesz w pustym pliku jako xrefy.

 

co do kory, wieksze nierownosci wymodeluj, a do mniejszych polecam displacement map (z disp approx modifierem na objekcie).

 

scena ladna, tylko krata i budynek z tylu mi sie za bardzo nie podobaja, krate bym wymienila na inna a z budynko wogle bym zrezygnowala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję wam za rady. poeksperymentuje się. tymczasem mam do perfekcji opanowaną sztukę walki hajd-szoł i na razie sobie radzę ;d

 

krata też mi od początku nie odpowiadała. budynku w zasadzie jeszcze nie ma. to jest box mający pokazać, gdzie obiekt będzie się znajdował. zresztą przemyślę jeszcze drugi plan ;)

pzdr$tnx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, teraz dokładnie Ci nie powiem, ale jak sprawdzić będę mógł to napiszę :)

ale na każde źdźbło składają się 3 poly. na listek bodajże 6. orientacyjnie to jest jakieś 300k... hmm, trzeba by jakiegoś updata wrzucić, prawda? :D

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam sugestię.... może weź taki renderek i poszalej z nim w photoshopie... zrób mocny szkic kolorystyczny, może jakiś pomysł na oświetlenie... szybciej pracuje się z kolorami w Photoshopie niż tak złożonej scenie 3d... wrzuć kilka szkiców... zobacz co ludzie powiedzą i będziesz mógł łatwiej oszacować w którą stronę tą prackę dalej pchnąć...

to taka moja rada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DOF jak najbardziej trafny duzo daje glebi wtej i tak wypasionej scenie, odchudzenie z lisci to byl tez strzal w 10: ], co do textur i oswietlenia to nie wiem, ja jak robie scene to mam mniej wiecej to w glowie juz i nei musze experymentowac, ale wierze ze Ci sie uda narazie piekna praca: ] tylko pozazdroscic: ]pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak efekt głebi zły nie tylko na twoim miejscu wyrenderował bym sobie zBuffer osobno (jeślu juz tak masz to sorky) tak żeby móc eksperymentować nie tracac czasu na renderowanie calego obrazka od nowa (pewnie tyle geometrii troszke sie liczy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ano sie liczy.,. :\ na p4 2800 z 1 GB ram, to widac co poniżej, to 1,5 godziny.

ja sie dowiem co to zBuffer jest i na pewno skorzystam :) dzięki! :]

 

to, co poniżej nie jest zielkone, zielone nie będzie. chyba jeszcze zrobie rozróżnienie w natężeniu tej zieleni (w sensie, że im bliżej tym jaśniejsza)

i światło będzie mocniejsze.

lasek12.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetnie Ci idzie, muszę przyznać, że jak robisz update to aż mi się oczka błyszczą :D

Moja propozycja kolorów (wiem, jeszcze się dużo zmieni), lubie takie sprawy, swoje 2 grosze (czy ileś tam) wtrącać. Mam nadzieję, że na coś się zda :)

 

http://www.olsztyn.mm.pl/~leru/lasek12_.jpg

 

Życzę powodzenia w dalszej pracy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za pochwały (zawsze mile widziane hehe) :]

sie pomysli, sie poklika, sie zrobi hehe. mam w planach jeszcze mocniejsze światło dac, taka sloneczna, letnia atmosfere. w sam raz dla wiewiurki, którą posadzę chyba na podstawie posągu. ruina w oddali w czerwonym, za nią jeszcze jakieś tło drzewiaste. kawałek murku na pierwszysm planie ceglasty. i to nieszczesne drzewo ;\

a ludzilem sie, ze koniec niedlugo heh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności