Skocz do zawartości

Postac 3d - Baba Jaga


Ania

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 54
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Aniu robisz niesamowite postepy!

 

Ale mam tez kilka zastrzezen, zobacz na model z boku i wyobraz sobie jego czaszke i napisz mi jakie masz odczucia ;)

 

Bryle poprawisz jak sobie wyobrazisz czaszke wiec o to jestem spokojny.

Glowa ogolnie jest dluzsza z tylu, kosci policzkowe za wysoko , luki brwiowe za malo zaznaczone (nie brwi) ,ktore wlasnie sie utopily w brwiach. Zuchwa bardzo dziwna ale ozumiem ze jest przykryta faldami tkanki wiec przymknijmy na to oko. Nos mial byc charakterny a wyszedl dziwnie za bardzo stluczony garb. Czolo nizej i troche dotylu.

 

Twarz bardzo mi sie podoba poprostu jest kilka rzeczy ktore odbieraja jej pieknosci ;)

 

tutaj znajdziesz wszystko co jest Ci potrzebne ... tzw moje skarby ;)

 

http://www.kalisz.mm.pl/~klicek/anatomia/anatomia.rar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja tam bym się nie doszukiwał zgodności anatomicznych - Baba Jaga to postać bajkowa i może być dowolnie przerysowana , dzięki czemu zresztą ma bardzo specyficzny wyraz twarzy jak na kobietę :) - ogólnie jest fajnie. pozdrawiam

p.s. Klicek , dzięki , też sobie pociągnąłem Twoje skarby :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną to twarzyczka jest bardzo brzydko wykonana (zupełny brak płynności) o kuriozalnej topologii... Ale jestem ciekaw co z tego wykonasz.... Jeśli finalnie twarz będzie małych rozmiarów to te wady nie będę aż tak mocno przeszkadzać.

 

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc po zobaczeniu jej siatki pierwsze moje skojarzenie było: Wow, ależ maniakalne przywiązanie do 4ro wierzchołkowców!

 

Oczywiście... W sieci jeszcze bardzo często spotykane są twierdzenia o prawidłowości ograniczania się 4rek (mogą z tego wyjść świetne modele)... Ma to wiele wspólnego z softami nie umożliwiającymi używania >4 oraz problemami z 3.... Ale trzeba sobie jasno powiedzieć że ujęcie tego w twardą regułę nie ma racji bytu.

 

Robisz stilla, głowa jest stylizowana. Podstawą w tym momencie jest forma, ale forma o mocnym podłożu anatomicznym (jak każda dobra stylizacja), poly powinny się rozchodzić zgodnie z naturalnym rozchodzeniem się mięśni, liniami naciągu skóry- dopiero taka podstawa umożliwia budowę dobrej stylizowanej formy.

 

Musisz popatrzeć jak się rozchodzi siatka oparta na 3-5cio wierzchołkowych poly, oraz jak na to wpływają ościenne poly, w sieci na ten temat jest sporo literatury, ale warto posiedzieć nad tym samemu.

 

Na koniec... Dla mnie doskonałym przykładem świetnych stylizowanych głów są modele Redo (aniąłki, FA, rybki...)- w moim odczuciu bezkonkurencyjnie sobie z tym radzi. Doradzam troszkę popodglądać ;).

 

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 nie? moj swiat sie wali.

przyjzalam sie temu i prawde powiedziawszy nie wiem gdzie by tam jakies trojkaty walnac. bedzie trudno sie odzwyczajac od 4, ale sproboje.

a co do 5, to sie nie da, bo to jest patch modeling a nie poly, da sie tylko 3 i 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie mnie nie zrozumiałaś ;)... 4- najlepiej... Ale nie za wszelką cenę. Zauważ jak u ciebie wygląda policzek pod kością policzkową... 1 wierzchołek i poly w każdą stronę.... W takim wypadku naprawdę namawiam do owszem zaczynania modelu na splinach skoro tak ci wygodnie ale potem przerzucenia tego do poly.... I tam wykańczania. Wierz mi, dużo szybsza metoda ;) (tak na marginesie to w ogóle odradzam maxową metodę patchy).

 

 

http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dbb/post_pics/49984_0.jpg

http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dbb/post_pics/49984_1.jpg

http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dbb/index.php?md=topic&tid=32095#first_unread_post

http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dbb/index.php?md=topic&tid=80258#first_unread_post

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze. co do trojkatow, przekonales mnie. dzieki za linki. heh fajne te rybki.

 

natomiast mam pewne watpliwosci jesli chodzi o poly. skonwertowalam model probnie na poly, i okazuje sie ze poly wychodzi duzo gladziej. mysle, ze to jest dobre na jakies mlode twarze (teraz widze ze powinnam byla ta dziewczyna na szynach zrobic poly).

ale, kiedy ja robie stara kobiecine, ktora ma pomarszczona twarz, to przecziez ja nie chce zeby to takie gladkie bylo. umieszczam obrazek zeby to zilustrowac. w poly mi wszystkie drobne faldy znikly, szczegolnie kolo oczu. przeciez zeby uzyskac takie faldy w poly, trzeba by zrobic siatke dwa razy tak gesta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poly nie uwzględnia zakrzywień jakie definiowałaś- w poly trzeba albo odpowiednio umieszczać wierzchołki albo robić wagowania.

 

Ale tak szczerze... To w tym przypadku dobry efekt osiągnie się tylko bumpem/displace ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak. ale ja przy patchu tych zakrzywien nie musze definowac, one same powstaja.

bump i displace beda swoja droga, ale mysle ze te najwieksze faldy jednak lepjej wymodelowac.

musze sobie ogladnac to poly, nigdy tego jakos na powaznie nie probowalam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hyhy, z przodu jest fajnie, ale ogolnie jakos tak mi sie rozplywa ta buzia. niby zmarszczki, a jakies takie plastelinowe... afuj, mysle ze to cos z tym co pisal gotham[costam o stylizacji, nie zrozumialem zbytnio, ale madrze patrzylo z posta ;) ]. musze napisac rowniez, ze na pewno lepsza od buzi pani z ostatniej pracy. [ to tak w ramach podlizu ].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przod jest swietny, fakt, ale bok wygloda juz gozej, nie podoba mi sie takie hmm, ni to polksiezyc ni to normalna twarz,

 

nie wiem czy to juz bylo, ale usmieszek latwiej bylo ci zrobic chyba juz na morfach albo na kosciach:) bo taka twarz juz z mimika gotowa to malo co zrobic imho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

darkelf, mam taka nadzieje ze z materialami i innym oswietleniem nie bedzie juz wygladalo plastelinowo.

a to co gotham napisal zgadza sie, ale mi jeszcze duzo brakuje zeby ten poziom osiagnac, ja wciaz cwicze.

 

uncle, czemu latwiej na morfach? to bedzie still, jak zrobie na morfach to bede musiala tak samo wymodelowac jak to robie teraz, a jak zrobie na kosciach to bede miala nad tym mniej kontroli niz teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie tylko nasuwa pytanie : czemu ona sie tak cieszy :) ? baba fajna ... ale jakos mi bardziej pasuje zla babajaga niz taka wesola :) chyba ze jest wesola bo wlasnie zrobila cos zlego :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość makbol

super prakcka, chyle czoła.

Lecz jedna rzecz mi sie nie podoba. Ona nie wyglada mi na babe jage a na jakiegos dziadziusia pociesznego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zipper, ona sie cieszy bo zycie jest piekne, i z usmiechem na twarzy latwiej zmylic glupie nic nie podejzewajace dzieci.

 

uncle, nastepnym razem moze zrobie jak mowisz. chociaz zazwyczaj jak zrobilam scene ktora przekracza objetosc lowpoly niezywego stwora, to zwykle do niej nie wracam, bo mam dosyc.

a teraz juz i tak za pozno, bo juz jest skolapsowane.

 

jmtm, bar najprawdopodobniej nie bedzie widac.

 

makbol masz racje. bo ja mam talent do robienia dziewczat tak zeby dziewczat nie przypominaly. nic na to narazie nie poradze, moze mi z czasem przyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość raminez

z bump'em calkiem fanie nabiera klarownego wygladu ..ale co mi sie zucilo to bump na paznokciach ...niepowinno go byc ...???pozdro

mozna nalozyc paznokcie i zakryc lakierem ...pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość raminez

ps ...sory ze sie tak doczepiam ( ale to nie przez zlosliwosc ) bump na glowie ..czolo jej prwa strona wyglada jak z deski wiorowej ..szpeci ...to musisz zmienic ..:) pozro zapowiada sie ciekawie ...ambitnie...pozro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podmienilam na wersje z lepsza kompresja.

 

raminez, wypraszam sobie. to jest makaron i popekana ziemia, a nie zadna deska wiorowa. ale sproboje cos z tym zrobic, dzieki.

na czole beda wlosy, wiec sie zbyt do tego nie przykladalam.

 

chusta mam nadzieje ze bedzie lepsza jak poteksturuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlosy (pierwsza proba)

jeszcze nad tym popracuje, tylko tak wrzucam zeby byl chociaz jeden updejt na dwa miesiace.

 

na przeswietlenie nie zwracajcie uwagi, musze poprzestawiac swiatla.

 

z powodu tymczasowej nieobecnosci corela na moim kompku na razie nie mialam mozliwosci nic zrobic z teksturami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musze sie was poradzic.

 

dredy.

 

tu takie kilka na probe (jeszcze zrobie cos zeby tak metalowo nie wygladaly)

czy warto dalej inwestowac czas w dredy, czy lepiej jednak przy tych poprzednich wlosach zostac (poprawiwszy je)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baton, zgadzam sie ze do Baby Jagi lepiej pasuja normalne wlosy. Ale mam z nimi problemy techniczne (jest to vrayfur, nie moge kontrolowac ksztaltu, przecinaja sie z chusta).

Natomiast dredy ida za splajnami i moge dokladnie okreslic ksztalt.

ostatecznie moge domalowac wlosy w postprodukcji.

Jeszcze nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Raffaello

No Aniu calkiem fajnie Tobie wyszla ta pani, najbardziej podoba mi sie modeling,

 

przyczepie sie tylko do paznokci, mogly by byc bardziej koloru trupiego, przede wszystkim dluzsze i widoczne zabrudzenia

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności