Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Właśnie jestem na etapie pracy nad wizualizacją wnętrza basenu. Pracy jeszcze sporo (kilkadziesią ważnych szczegółów do wymodelowania), materiały. Zamieszczam próbny render i kilka zrzutów ekranowych, ponieważ przyda mi się Wasza opinia...bo nie jestem w stanie wyłapać pewnie ważnych dla pracy szczegółów technicznych jeśli chodzi o światło. Zakres prac modelarskich uważam za skończone w 70 %....materiałów nie ma, światło...hmm...właściwie z tym się zwracam do Was, ponieważ wiem co, gdzie i jak ma się znajdować w tej scenie jesli chodzi o modelowanie i materiały. A jak każdy wie najważniejsze jest światło. Kilka dni mordowania się z próbnymi renderami. Zamieszczony na forum jest ostatnim wykonanym. Nie ma jeszcze tafli wody i kilku ważnych detali. Wkrótce dorzuce kompletnie wymodelowaną scenke...a za kilka dni całą scenę z materiałami.

 

Dane techniczne: 3dsmax + VRay

 

sala5.jpg

 

salasiatka1.jpg

 

sala15.jpg

 

I próbny render: VRay + HDRI

 

p.jpg

  • Odpowiedzi 47
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

bardzo ladny projekt ... ;] choc pokazany w malym szczeblu ...

 

co do zastrzezen

 

mysle ze kfiatki,i inne roslinki raczej zadko spotykane w hali basenowej z wiadomych przyczyn

 

narazie wszystko ...

 

wymodeluj a potem sie pomysli o materialach i w koncu o oswietleniu ...

Napisano

Moje zdanie juz znasz, Narazie nie mam sie nad czym znęcać, bo wszystko spoko. Ale daj ten wodospadzik po prawej ,plizzz :) wypełnij tą pustke.

Napisano

Bardzo podobaja mi sie kamyczki, nie wiem dlaczego ale to bardzo ladne kamyczki:D zreszta projekcik tez niczego sobie, powodzenia w dalszej pracy, aha i nie zwal oswietlenia, uwazam, ze tutaj jest ono jedna z najistotniejszych rzeczy.

Napisano

a mi sie akurat wyspy roslinne bardzo podobaja. przeciez nie musi byc woda chlorowana, jesli to jest prywatny basen.

kamyczkow na murku bym nie kladla, bo spadna.

chcialabym taki basen..

Napisano

Dzięki za przychylne wypowiedzi. Co do wysepek z roślinnoscią na środku basenu to autentyczna sprawa. W Bielsku-Białej znajduje się taki basen z wysepkami w jednym z ekskluzywnych hoteli (z wiadomych przyczyn nie podaje nazwy). To po prostu ładnie wkomponowana i dobrana roslinnośc, ot taki basen dla VIP-ów ;). Ania ma racje, że woda nie jest zaprawiana specjalnie środkami "podtrzymującymi"....także warto słuchać kobiet ;)

Kamyczki :D ... fajnie że taki gadżet robi pozytywne wrażenie :)

 

Jak tylko uporam się z modelowanie podrzuce wymodelowaną całość.

 

Pozdrawiam

Napisano

Update.... scena wymodelowana, choć niekiedy tak jest że kilka rzeczy dojdzie i pewnie w tym przypadku też tak będzie. Teraz siadam do mojego Wacom-a i teksturki (roślinki już są). Sukcesywnie będę dorzucał kolejne etapy pracy.

 

A na razie czekam na opinie i komentarze.

 

Pozdrawiam

 

wizualizacja.jpg

Napisano

I kolejny update. Tym razem wrzucam scenę oświetloną bez materiałów. Prosze o opinie na temat oświetlenia. Użyłem 2 rodzajów światła:

1. VRayLight

2. TargetSpot

 

-----------------------------

Ustawienia renderera:

 

Indirect Illumination:

First diffuse bounce: 1,2

secound: 0,75

 

Direct computation:

Subdivs: 10

Depth: 3

 

VRay environment:

GI Skylight : RGB.....Multiplier: 1

 

Reflection:

Override MAX's: RGB .....Multiplier: 1

 

VRay Color Mapping:

Color mapping: Exponential

Dark multiplier: 1,2

rright multiplier: 1,0

 

Nie ma antyaliasingu.. bedzie w finalnym renderze.

 

W razie jakichkolwiek pytań chętnie na każde odpowiem.

------------------------------

 

I screeny:

 

light.JPG

 

render.JPG

Napisano

Lumpy co do roślinnosci to są to standardowe drzewka "foliage" z max-a".

Dzięki Kome za trafna uwagę. Ja tez mam małą. Otóż zgadzam się że scena lekko prześwietlona. Teraz wtórne odbicia dałem z 0,75 na 0,5 i uważam że jest lepiej. Zauważ że elementy w scenie są białe i nieźle odbijają światło, stąd lekkie prześwietlenie. Dałem trochę więcej światła bo dojdą ciemniejsze materiały, które już tak dobrze nie będą odbijały światła i scena lekko sie przyciemni. Ale i tak uważam że trafnie oceniłeś oświetlenie. Dzięki. poniżej zamieszczam lekko poprawione. Jakość renderu jest słaba bo scena jest wyrenderowana z najniższymi ustawieniami, bez wygładzania.

 

render1.jpg

Napisano

Wiesz ja bym dał z innej strony to światło, światło fajna rzecz i trzeba je docenić bo moze spaprać prace albo zrobić z niej zaj**** :]

 

Dlatego ja bym daj tak żeby było więcej rzeczy oświetlonych (no chyba ze jest głębszy pomysł z tym światłem)

 

Ale i tak Spoooko :D

Napisano

Grifi .... chciałbym aby część sceny była lekko przyciemniona właśnie od strony parasola z krzesłem . Ale chyba będzie dobrze jak przesunę lekko stożek światła na środek sceny to rozświetli lepiej wodę (której jeszcze nie ma) i rozświetli środek sceny.

 

AGmakonts... wierz mi próbowałem kilkudziesięciu ustawień światła w wielu konfiguracjach...od 4 dni morduję się z oświetleniem (próbne rendery maksymalnie zabijają czas). Próbowałem dać światła na każdą z szyb ale efekt był raczej sztuczny (przesłodzony).

 

Wszystkie uwagi biorę pod uwagę i jeszcze trochę poeksperymentuję. Mam nadzieję, że próby wyjdą na lepsze.

Pozdrawiam

Napisano

I kolejny update na 50 % etapie robienia materiałów. Wszystkie teksturki wykonane by me :)

także nie używam żadnych gotowych rozwiązań. Próbny render z minimalnymi ustawieniami (dla prędkości renderu) także nie sugerować się jakością. Kolorystyka idze w stronę ciepłych kolorów (piaskowych). Pórbowałem z odcieniami niebieskiego i błękitu..ale klimat był zimny.

 

Pracy z materiałami jeszcze sporo. Ale wrzucam to co udało mi się zrobić. Pracę uważam za skończoną jeśli chodzi o materiały na 50 %.

 

Pozdrawiam

 

materialami.jpg

Napisano

ja bym tek kolorki zrobił żywsze itroszke bardziej jaskrawe bo teraz jest to troszke mdłe ale i tak jest ładnie nie moge się doczekać kiedy odkręcisz kurek i poleci woda:)

Napisano

Kome...co do kolorków to wszystko chciałem uchwycić w jednej zbliżonej kolorystycznie konwencji.... bez przesady i abstrakcji kolorystycznej. Dojdzie jeszcze woda w turkusowym lub seledynowym odcieniu więc dojdzie jeszcze kilka ciepłych kolorów i pod tym względem urozmaici scenę.

 

AGmakonts... tak jak wyżej...chciałem użyć stonowanych pastelowych, piaskowych odcieni kolorów ...nie chciałem przesycać sceny zbyt krzykliwą kolorystyką. Wiem że to kwestia smaku jesli chodzi o kolory.... dlatego poczekajcie na wodę ... która obejmie dużą część sceny i z pewnością jesli mi wyjdzie tak jak mam to w planie ubarwi scenę.

Napisano

A mi się kolorki podobają. Ogólnie świetna scena i oświetlenie. Strasznie jestem ciekaw jak poradzisz sobie z wodą. Tak trzymaj.

Napisano

"Dojdzie jeszcze woda w turkusowym lub seledynowym odcieniu więc dojdzie jeszcze kilka ciepłych kolorów "

moze sie czepiam ale to nie sa cieple kolory:)

pozatym scenka bardzo fajna, ciezko sie troche oglada bez AA, wiadomo ze oszczedzasz czas. Mozesz wrzucic jakis render na noc z aa i pokazac.

Nie komponuje mi sie tlo z tym co wewnatrz. Chyba powinno byc bardziej nasycone (miej wiecej w kolorze zieleni twoich roslinek.

pozdr

Napisano

Dr. eA.... co do ciepłoty kolorów zdecydowanie masz racje.... pewnie co innego chciałem wyrazić a co innego wyszło. Tak scena jest wyrenderowana z najniższymi możliwymi ustawieniami... czas..czas i jeszcze raz czas, którego zawsze za mało. A tu aż się prosi o aa..w pełni zdaję sobie z tego sprawę. Ale wyrenderuje z finalnymi ustawieniami jak tylko dorobie kilka materiałów...jeszcze bez wody.

Jako że nie chcę robić pośpiechu z wodą bo uważam że dużo może wnieść do sceny... źle wykonana skopie wszystko... dobrze wykonana podrasuje scene. Jeśli chodzi o kwestie dysonansu pomiędzy odcieniem mapy na zewnątrz (tła)..to z tym sprawa ma się tak...Przeglądając kilka grafik, oglądają otoczenie można się wiele nauczyć..a mianowicie tego że to co jest w większej odległości i jeszcze za szybami w słoneczny dzień ..traci swój kontrast i nasycenie kolorów...chyba sam zaobserwowałeś to kiedyś. Słoneczne refleksy na szybach tłumią kolory tego co na zewnątrz. Poza tym szyby lekko odbijają wnętrze i wszystko co tam się znajduje. nie jest to tak mocny efekt jak w przypadku scen nocnych, gdzie w szybach odbija się dokładnie wszystko co jest w środku. Także wszystkie te czynniki brałem pod uwagę podczas dobierania koloru tła. Więc jak sam możesz zauważyć z wcześniejszych moich renderów że mapa na zewnątrz ma mocno nasycone kolory..więc je trochę stonowałem..tak żeby jaknajwierniej oddawały realia słonecznego dnia..zza szyb. Pytanie tylko może być takie..czy nie przesadziłem z tonowaniem kolorów...hhmm... własnie nie wiem...na ten czas wydaje mi się że nie. Chciałbym mieć racje.

 

Edi..... też jestem ciekaw czy woda mi wyjdzie tak jak mam to w planach.

 

Lukasz_S... jak to powiedział AGmakonts kurek z wodą już się powoli odkręca.

 

AGmakonts... tak na tej ściance nie ma bumpa....już się robi.

 

Postaram się dzisiaj wrzucić render z lepszymi ustawieniami renderera.

 

Pozdrawiam

Napisano

Zgodnie z życzeniem Dr. eA...wrzucam render próbny z AA ustawionym na 4 Subdivs. Praca dobiega do końca. Woda już się prawie leje :) ..... i mam nadzieje że do końca tygodnia zamieszcze gotową pracę...tu (WIP) i w skończonych i w architekturze. Materiały skończone w 90 %...dojdzie jeszcze kilka gadżetów....no i finalny rendering będzie z lepszymi ustawieniami...lepsze próbkowanie i podwyższe kilka parametrów. Poza tym porobie kilka ujęć z różnych ustawień kamery i kilka renderów z głębią ostrości. No to czas powoli odkręcać wodę.

(fugi pomiędzy kafelkami są za duże.... zdaję sobie z tego sprawę..ale już tego nie poprawiam bo i tak przyjdzie tafla wody (lekko pofalowana), która przytłumi ten problem).

 

No to do następnego uaktualnienia.

 

Z wodą chciałbym trochę poeksperymentować więc pewnie zleci na to 2-3 dni.

 

basenik.jpg

Napisano

eee coraz lepiej [: a wody raczej turkusowej nie rob conajwyzej oswietlenie podwodne w takim kolorku bo woda raczej przezroczysta jest chyba ze twoja bedzie kolorowana [: cos te kafelki na slupie chyba nie takie

 

aha i pod sufitem jakies swiecidelka bysie przydaly bo tam mroczno niewiadomo co tam sie w tych zakamarkach kryje [: ale render fajowsky

 

pozdro [:

Napisano

Kome a bo na słupie to nie kafelki...tylko taki laminat...słup jest okrągły a trudno znaleść zakrzywoine w owal kafelki... co do wody to mam kilka teorii, które chciałbym sprawdzić...może coś z RealFlow..może jakaś woda z DreamScape ...hmm..wszystko kwestia próby i sprawdzenia możliwości.

Napisano

nawet fajna ale chyba za duzy reflect pod takim kątem [:

 

przy tych schodach po prawej strasznie malo miejsca sie zrobilo [:

 

a i jakiego IORa ma ta woda? bo chyba troche za plytka wyszla [: pozdro

Napisano

płytki na dnie raczej zdrowo przeskalowane - to nawet nie jest przeskalowana wersja płytek 30x30 tylko przeskalowana drobna mozaika - widać to jak diabli!

 

Poza tym pięknie. Mocno realistyczna praca się zapowiada!:)

Pozdrawiam

Napisano

slayer2004....pewnie kaustyki będą w finalnym renderze...poza tym chcesz mi spalić kompa :) tym pomysłem ?

 

MareG...czekałem cierpliwie na Twój post.... już traciłem nadzieje że odezwiesz się i skomentujesz choć kilka rzeczy z mojej pracki. I po raz kolejny sprawdza się powiedzenie "cierpliwi zostaną wynagrodzeni". MareG...płytki na dnie przeskalowane jak nic...to napisałem we wcześniejszych postach że fuga za duża....myslałem że jak dam wodę z refrakcją to fugi i reszta nie będzie tak widoczna (teksturki robie sam...i chyba się przeliczyłem). Pytanie czy bawić się od nowa z teksturką dna basenu ...hhmmm.... kurde nie będę odwalał kichy....porawiam.

 

kome - hhmm.... za duży reflect ? no to jak zwykle da się załatwić ( kanał reflect jast na 70..zjade na 50). Woda ma IOR= 1,35 jak to woda ;) Co do schodów....to się wytnie :)

 

I ogólne pytanie do wszystkich.....ma ktoś może pomysł co zrobić z następującym problemem...a mianowicie takim że wpienia mnie ostre przejście lini wody z linią brzegową. To co widzicie na próbnym renderze (linie wody stykającą się z linią brzegu) to minimalny retusz w 2d...ale dosłownie minimalny tak żeby poszarpać i zniwelować prostą kreche, która strasznie raziła. Wiem że wszystko jest dozwolone po to aby efekt był zadowalający..chciałem wszystko ładnie i gładko w 3d...ale chyba bez drobnych poprawek lini brzegowej w 2d się nie obejdzie.

 

Pozdrawiam

Napisano

Skoro używasz vraya to może nałóż vraydisplacementmod na taflę wody jako noise. Wyjdzie tylko problem w miejscu gdzie wychodzi się po pochylni na brzeg bo tam za bardzo może podnieść się fala co będzie wyglądało nienaturalnie. Dlatego noise zmiksował bym jeszcze z gradientem który miałby czarny kolor tuż przy pochylni co zniwelowało by fale w tym miejscu. Jeżeli masz tych pochylni więcej to narysował bym mapę gradientu dla całej tafli wody. Zrobisz to bardzo szybko a efekt powinien wyść bardzo dobry.

Napisano

Tores... to był mój pierwszys pomysł żeby pobawić się z mapą w slocie raytrace (mapę w skali szarości...biała przy brzegu ..czarna na środku)...tak żeby uzyskać efekt taki że przy brzegu woda jest jaśniejsza a im dalej tym ciemniejsza i przez to głębsza.... tylko że efekt nie był oszałamiający...i zawiesiłem ten pomysł. Co do mix-u ..próbuje właśnie zmiksować 2 mapy noise w kanale bump...1 bump duży z noise size 35...a drugi bump mały z noise size 5...efekt już jest dobry.

 

AGmakonts.... jaknajbardziej transluent już jest .... od samego początku był..bez "mgiełki" ani rusz.

 

Z wodą nie będę się spieszył...zanim zaakceptuje taką jaka ma być 10 razy wszystko przeanalizuje. Chociaż czas już kończyć tą scenę i zabierać się do następnej wizualizacji. Bo jak każdy z nas wie...tego typu sceny można poprawiać w niskończoność a nigdy nie być do końca zadowolonym z efektu. Mam nadzieje że moja woda...da mi choć trochę satysfakcji z końcowego rezultatu.

 

Pozdrawiam

Napisano

Piękna robota!

IMHO te zmarszczki na wodzie są za duże. Gęściejsze troche mogłyby być :) bo wydaje się jakby to wszystko troche nie trzymało proporcji :)

Pozdrawiam

Napisano

moze ktos wspominal, albo i nie, ale z tego co pamietam to na basenie podczas kiedy nie jest on uzywany (woda stoi) to lustro wody jest niemal plaskie. Moze to spostrzezenie pozwoli Ci jeszcze bardziej podniesc i tak juz dosc wysoki realizm :)

Napisano

Imaginner.... tak "zmarszczki" będą mniejsze w finalnym renderze...to kwestia kilku poprawek w ustawieniu noise-a.

 

Dallas17.... hhhmmm...raczej wszystko szło płynnie...poza tym nie pracowałem na całej scenie...po prostu..każdy obiekt modelowany było z osobna na oddzielnej scenie..mapowanie też odbywało się przy ukrytych wszystkich elementach oprócz mapowanego..także szarpnięć nie było...za to rendery (próbne) zjadały czas i skutecznie unieruchamiały kompa na wiele godzin.

 

Deus.... z technicznego punktu widzenia to racja...tylko chciałem poprzez lekkie zafalowanie wody...ożywić scenę a nie dawać płaskiej jak blat stołu tafli wody, która idealnie odbija refleksy szyb i wszystko wokoło.

 

Pewnie za kilka tygodni po tym jak wsadzę całość do Finished ...okaże się że wiele rzeczy można ulepszyć.... zawsze tak jest że żadna praca nie będzie skończona na 100 %.

Napisano

basen bardzo mi sie podoba w takim stanie jak jest :) kawal dobrej roboty zrobiles :) hehe pewnie ciebie to kosztowalo kupe czasu czekania na koniec renderu com?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności