Skocz do zawartości

postac 3d : female face anatomy


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 56
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

ja bym usta poprawil ... zwlaszcza dolna warge...

no moze jeszcze troche oczy z przodu jak sie na nie patrzy to sa chyba za bardzo skosne...ale nie wiem jak to sie ma do azjatoow...wiec moze jest dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ucho jest w złym miejscu, wygląda tak jakby ktoś by jej za duży facelift zrobil. I ta dolna warga jak ktoś wczesniej zauważyl. Dolna szczeka jest za długa, jak sie z profilu patrzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest fajnie, ucho mniej wiecej w dobrym miejscu, gora czaszki za szybko sie obniza dlatego wyglada to tak jak by ucho sie przemiscilo.

Ogolnie nie bede sie rozpisywal dam kilka linkow do modeli i siatek ktore Ci napewno pomoga chociaz troszke.

 

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_kuba_ -wszystko robilem na podstawie referencji angeliny wiec powinno byc na dobrym miejscu

Angelina Żoli nie jest na tej referce idealnie profillem, może dlatego ci facelift taki wyszedł :). Ale to ucho i tak jest trohe w złym miejscu, odrobine w prawo i dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

praktycznie z kazdego ustawienia facjaty na fotce powyzej 45stopni da sie wydestylować idealny profil, są na to tricki. angleina jest fatalna jako referka do 3d, ma bardzo specyficzna i indywidualną urodę, a co za tym idzie kazde nawet najmniejsze odchylenie od orginału (angeliny) bedzie drazniło brzydotą... było sobie wybrać bardziej pospolitą gębe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_kuba_- ale sie uparłes na to ucho :] ale moze masz racje jescze si musze zastanowic

asfalton- to jak zaczniesz facjate robic to daj znac

Damian-moze napisz jakie triki, co do andzeliny to masz racje ale w sumie da sie ją zrobic(w sumie to zobaczymy :p)

76np.th.jpg

61hf.th.jpg

(najlepsze jest ze jak zamieszczam orazek to sam widze bledy ale niewazne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trick.. hmm... nie lubie zdradzać moich tricków, ale zrobie wyjątek, to proste wręcz banalne by nie powiedzieć trywialne, otoz jak kazdy wie gęba jest symetryczna i łatwo przeprowadzić po niej oś owej symetrii, jest mnostwo ponktow ktore w tym pomagają, czobek nosa, wcięcie pod nosem, srodek warg, czobek nosa, miejsce miedzy oczami, linia nosa. a wiec na fotce z gębą ustawioną pod kątem np. 45stopni, narysuj w ps taką oś, nie jest to trudne bo lecisz po elementach o ktorych wspomniałem, następnie, (tu juz sie przydaje choć podstawowa zdolność widzenia przestrzennego) nalezy sobie narysować przyblizone linie sugerujące perspektywe, a wlasciwie ustawienie facjaty w tej perspektywie, czyli od lini stanowiącej oś robisz proste linie w głąb (oś z) oraz w poprzek (te są łątwe wystarczy połączyc oczy, brwi, pociągnąc linie rownoległe do ust itd) wrzocasz to do maxa, w widoku izometrycznym ustawiasz obrazek jako tło, dodajesz plan, ustawiasz go wedle perspektywy ktorą narysowałeś (wg. osi Z) (czyli tej w głąb twarzy), zapodajesz mu cameramapę z tej samej kamery z ktorej ustawiałeś plane w perspektywie (to wazne!)(no i kamera musi mieć widok izometryczny), z tym samym brazkiem w roli diffuse,collapsujesz, obracasz plane prostopadle do kamery i odrysowujesz linię (oś facjaty) ktora teraz jest niczym innym tylko idealnym (no w 90%) profilem. pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damian nie wiem czy można mówić o idealnym profilu na podstawie zdjęć o niewiadomej ogniskowej, potuszowanych światłem etc. -Problematyka takich spraw jest naprawdę bardzo duża. (btw. zdjęcia z katalogów etc. z definicji nie należą do dobrych referencji).

 

Ten trick owszem może ułatwiać i pomagać w takich przypadkach, prostuje w pewnym stopniu całość, ale nie nadpisze brakujących informacji więc te 90% to chyba z podwójnym mrugnięciem i łyknięciem czegoś mocniejszego... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz...gdy byla czysta(nieotexturowana) wygladala lepiej(przypominala nawet ta Pania TombRider) ale z texturami wyglada jak posag z wystawy gdyz zadnych zmarszczek itd...

a i skoora przy oczch/nosie wyglada jakby ja jakisc chirurgplastyczny nieudonie naciagnal ...ogoolnie praca solidnie dobra ale to i owo trzeba poprawic:...: i bedzie gicior

pozdro...ja tam bym wolal zebys Jennifer Aniston zrobiŁ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawelkos- no masz racje nie jest to jescze dopracowane, musze nad tym posiedziec, wyrzuce chyba z 1/2 siatki i zrobie od poczatku wszystko

KLICEK-dzieki wielkie pierwsza twarzyczka bardzo pomaga, a i zauwarzylem ze wiekszosc siatak jest bardzo podobna czyli musi to oznaczac ze jest to najlepsze ulozenie wiec tak jak pisalem wyzej swoją przerabiam i polecam strone którą wyczytalem na obrazku, są tam 2 dzialy o twarzy, sporo renderów i siatek

http://www.xmg.ro

nielo007- tak wiem musze zrobic cos ala to nie wiem czy nie prosciej byloby zaczac modelu od poczatku, musze dojsc do czegos takiego jak

D to wip_girl_in_trouble_07_render_mouth.jpg

amian-dzieki wielkie(:p) bardzo zmyslny sposob, ja robie cos takiego ze wzucam na backg. referencje i ustawiam facjate w tej samej pozycji potem wyinam wszystko zeby gralo, nie mniej jednak z tym profilem to zarąbisty motyw jescze raz dzieki

Baldack- to byl post KLICKa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gotham: masz rację, ale naprawde w praktyce się to swietnie sprawdza. ale podstawa to dobra referka i tyle...

 

sproboj wstawić referkę na planie tak jak w filmiku ponizej, łatwo w ten sposob dopsaowywać szczegoły na facjacie.. na filmiku reachel lee cook(czy jakoś tak), robiłem taką głowkę mid poly jakiś czas temu (nadal przy niej dłubie tak dla relaksu;)http://www.avantgarde.lo.pl/face01.avi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powieki, w szczególności dolna, kość policzkowa, za bardzo do przodu. coś nie tak z proporcjami głowy (jestem zmęczony więc to moje oczy mogą szwankować :])

kształt czaszki, np. coś jej nad uszami wyrosło (narośl? O_o )

same uszy wyglądają jakby ktoś je zamontował krzywo. zresztą sam z pewnością wiesz o co mi chodzi, bo trudno to przeoczyć.

górna warga jest tym mniej poprawna im bliżej kącika ust, zdecydowanie za daleko sięga "kant" oraz rzuca się w oczy dziwne wklęśniecie nad nią. W ogóle coś musiałeś namieszać z siatką w kącikach ust, bo w widoku bocznym wygląda to dość nieciekawie.

próbny render popada miejscami w trupią siność, no i oczywiście z tą kamerą dobrego portretu nie zrobisz.

całość wygląda bardzo staro, jeśli robisz z referek angeliny (osobiście nie polecam tego sztucznego kwiatuszka) to bardzo Ci nie wychodzi.

Zobaczyłbym siateczkę.

edit: a i tak zapomniałem o denerwującej bruździe idącej wzdłuż nosa, przecina linię idącą od górnej części nosa do policzków, co pewnie jest jednym z powodów "starości" modelu ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czekalem na ten updejt niestety pospierch nie jest zbyt dobra rzecza :/

 

siatka jest ql :) na pomniejszeniu widac na czym sie wzrowales i to juz cos, ale niestety pogieles jej morde robiac piekna twarz musisz ustawiac wszystkie vertexy za kazdym razem, no chyba ze celowo tak to zrobiles

 

co to ust to nie wychodza Ci kaciki, pamietaj ze dolna warga przechodzi w policzek przezco robi sie male zaglebienie zeby nie byc goloslownym ;)

 

color-pencil-profile-mouth.jpg

mouth.GIF

big-mouth.jpg

 

ups nie ta refka ;)

IS085-033.jpg

1.jpg

 

2.jpg

tak bym mniej wiecej ustawil siatke ...

 

edit:

 

3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnia przed editem dla mnie za nadto zagmatwana. ta całościowa duża lepsza do nauki. kompleksowe przedstawienie połączeń siatki jest łatwiesze do zrozumienia niż takie wyselekcjonowane z całości (pewnie ciężko mnie zrozumieć) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Salvator- staralem sie wszystko naprawic, dzieki stary za uwagi bardzo sie przydaly, siatke załączylem wczesniej wiec mozesz zobaczyc. bruzda zlikwidowana, ze ja tego wczesniej nie widzialem... próbny render potraktujcie bardziej jako zabawe sss. jeszcze raz dzieki.

KLICEK- dzieki, puki co to chodzilo mi o to zeby siatka grała a vertexami sie bawie teraz, cos tam w konciku pokombinowalem ale jak dla mnie to gra.

thx za refy zkąd ty to wszystko bierzesz ?

149fq.jpg

asfalton-to moze ci pomóc :]

132pn.jpg

wieczorkiem podrzuce update

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no no teraz usta wyglądają soczyście, od razu ładniejsza się stała, cała głowa też młodziej ;]

teraz jednak na twoim miejscu poprawiłbym nasadę nosa, no i łuk brwiowy. Widzę, że sugerowałeś się kształtem brwi, a one nie do końca mają dużo wspólnego z rzeczywistym kształtem łuku brwiowego. tamte rejony raczej mało wyraźne. Ciągle też widzę bruzdę wzdłuż nosa. Tutaj masz Kristin kreuk i przepiękne przejście między policzkami a nosem http://www.comicbookhotties.com/images/kristin-kreuk/large/kristin-kreuk-picture-09.jpg

Przy okazji obejrzyj wzajemne położenie łuku brwiowego i czoła.

Coś tam jeszcze w kształcie żuchwy nie gra, ale nie rzuca się w oczy.

Mam nadzieję, że moje marudzenie będzie równie pożyteczne ;]

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem powinienes popracowac nad ustami boisz sie zrobic lekkich wglebien tam gdzie sa potrzebne a robisz je tam gdzie one sa zbyteczne ;)

 

postaraj sie zrobic ladne usta a pozniej Cie pomeczymy nad reszta ;)

 

oczywiscie jest o wiele lepiej niz bylo to nie ulega watpliwosci

 

a i jeszcze jedno usta nie wygladaja naturalnie bo za bardzo zagesciles tam siatke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne ze nabierze, mapowanie i same materiały to często tyle samo jak nie wiecej roboty jak modelowanie, nie lekcewaz matriałów! poraw jeszcze te kąciki ust o ktorych wszyscy trąbią, no i nie zagęszczaj tak strasznie siatki, w brew pozorom często jest tak ze super gęsta siatka wygląda sztucznie:) gęba na obrazku ma mniejwiecej tyle co twoja niezagęszczona, + porządne materiały,precyzyjne diffuse, szczegolnie okolic oczu:

 

F01lowres.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damian-do materialów sie przyloze , w sumie planuje kilka obrazków z ta główką, i z załozenia to miała byc hi poly, a mid poly to pewnie zupełnie inna filozofia nad którą nawiasem mówiąc bede musiał posiedziec

klicek-juz wzucam

Pawelkos-thx zeczywiscie

jak by sie kompus chcialo to moze pokreslac co z tymi koncikami bo ja juz sam nie wiem

Salvator- no co do brwi to zeczywiscie, nad łukiem troche posiedzialem ale nie widze co w nim jest zle, twoje marudzenie jest nadzwyczaj przydatne

207vg.th.jpg193mt.th.jpg180ff.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności