Napisano 9 Maj 200519 l co tu napisac, mam fajny pomysl na obrazek ale potrzebuje super dokładną twarz , narazie tyle, obrazki postaram sie sukcesywnie dołaczac prosze o uwagi ipropozycje co do siatki.
Napisano 9 Maj 200519 l ja bym usta poprawil ... zwlaszcza dolna warge... no moze jeszcze troche oczy z przodu jak sie na nie patrzy to sa chyba za bardzo skosne...ale nie wiem jak to sie ma do azjatoow...wiec moze jest dobrze
Napisano 9 Maj 200519 l ttaaddeekk -> zmień temat na zgodny z regulaminem http://www.max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=43
Napisano 15 Maj 200519 l Autor nielot007- dzieki mi tez sie podoba le suzo bledów jest Baldack- zrobione, z zalozenie to nie miala byc azjatka leru- mkey, sory chveti- az sie staro poczulem, hehh, nie duzo dluzej niz ty:]
Napisano 15 Maj 200519 l Ucho jest w złym miejscu, wygląda tak jakby ktoś by jej za duży facelift zrobil. I ta dolna warga jak ktoś wczesniej zauważyl. Dolna szczeka jest za długa, jak sie z profilu patrzy.
Napisano 15 Maj 200519 l jest fajnie, ucho mniej wiecej w dobrym miejscu, gora czaszki za szybko sie obniza dlatego wyglada to tak jak by ucho sie przemiscilo. Ogolnie nie bede sie rozpisywal dam kilka linkow do modeli i siatek ktore Ci napewno pomoga chociaz troszke.
Napisano 15 Maj 200519 l Autor _kuba_ -wszystko robilem na podstawie referencji angeliny wiec powinno byc na dobrym miejscu -KLICEK dzieki pewnie ze sie przydadzą :]
Napisano 15 Maj 200519 l moge wrzucic o wiele wiecej oczywiscie jezeli chcesz , pisz . mmmmm andzelinka :}
Napisano 16 Maj 200519 l no to bardzo fajnie, ja troche sobie poobserwuje tutaj i zabiore sie tez za laseczke(pilotke), pozdrawiam :)
Napisano 16 Maj 200519 l Autor KLICEK- oczywiscie wzucaj jak najwiecej, tego nigdy za wiele asfalton- a moze by tak minibitwe sobie walnąć co ty na to a i odnalzłem linka do referencji angeliny http://www.superiorpics.com/ubbthreads/showflat.php/Cat/0/Number/805825/an/0/page/0#805825
Napisano 16 Maj 200519 l _kuba_ -wszystko robilem na podstawie referencji angeliny wiec powinno byc na dobrym miejscu Angelina Żoli nie jest na tej referce idealnie profillem, może dlatego ci facelift taki wyszedł :). Ale to ucho i tak jest trohe w złym miejscu, odrobine w prawo i dół.
Napisano 16 Maj 200519 l praktycznie z kazdego ustawienia facjaty na fotce powyzej 45stopni da sie wydestylować idealny profil, są na to tricki. angleina jest fatalna jako referka do 3d, ma bardzo specyficzna i indywidualną urodę, a co za tym idzie kazde nawet najmniejsze odchylenie od orginału (angeliny) bedzie drazniło brzydotą... było sobie wybrać bardziej pospolitą gębe...
Napisano 16 Maj 200519 l Autor _kuba_- ale sie uparłes na to ucho :] ale moze masz racje jescze si musze zastanowic asfalton- to jak zaczniesz facjate robic to daj znac Damian-moze napisz jakie triki, co do andzeliny to masz racje ale w sumie da sie ją zrobic(w sumie to zobaczymy :p) (najlepsze jest ze jak zamieszczam orazek to sam widze bledy ale niewazne)
Napisano 16 Maj 200519 l mi sie wydaje ze szczeka za dluga i broda troche za bardzo koscista, choc pewnie jak dasz wlosy to nie bedzie sie juz tak rzucalo pozdro
Napisano 17 Maj 200519 l Klicek--> WOW ;) twoje prace??;);) usta strasznie psuja efekt!! taki maja dziwny ksztalt (dziwnie sie ukladaja) szczegolnie dolna warga ale pracka i tak mi sie podoba!!:D pozdro
Napisano 17 Maj 200519 l trick.. hmm... nie lubie zdradzać moich tricków, ale zrobie wyjątek, to proste wręcz banalne by nie powiedzieć trywialne, otoz jak kazdy wie gęba jest symetryczna i łatwo przeprowadzić po niej oś owej symetrii, jest mnostwo ponktow ktore w tym pomagają, czobek nosa, wcięcie pod nosem, srodek warg, czobek nosa, miejsce miedzy oczami, linia nosa. a wiec na fotce z gębą ustawioną pod kątem np. 45stopni, narysuj w ps taką oś, nie jest to trudne bo lecisz po elementach o ktorych wspomniałem, następnie, (tu juz sie przydaje choć podstawowa zdolność widzenia przestrzennego) nalezy sobie narysować przyblizone linie sugerujące perspektywe, a wlasciwie ustawienie facjaty w tej perspektywie, czyli od lini stanowiącej oś robisz proste linie w głąb (oś z) oraz w poprzek (te są łątwe wystarczy połączyc oczy, brwi, pociągnąc linie rownoległe do ust itd) wrzocasz to do maxa, w widoku izometrycznym ustawiasz obrazek jako tło, dodajesz plan, ustawiasz go wedle perspektywy ktorą narysowałeś (wg. osi Z) (czyli tej w głąb twarzy), zapodajesz mu cameramapę z tej samej kamery z ktorej ustawiałeś plane w perspektywie (to wazne!)(no i kamera musi mieć widok izometryczny), z tym samym brazkiem w roli diffuse,collapsujesz, obracasz plane prostopadle do kamery i odrysowujesz linię (oś facjaty) ktora teraz jest niczym innym tylko idealnym (no w 90%) profilem. pozdrawiam!
Napisano 17 Maj 200519 l Damian nie wiem czy można mówić o idealnym profilu na podstawie zdjęć o niewiadomej ogniskowej, potuszowanych światłem etc. -Problematyka takich spraw jest naprawdę bardzo duża. (btw. zdjęcia z katalogów etc. z definicji nie należą do dobrych referencji). Ten trick owszem może ułatwiać i pomagać w takich przypadkach, prostuje w pewnym stopniu całość, ale nie nadpisze brakujących informacji więc te 90% to chyba z podwójnym mrugnięciem i łyknięciem czegoś mocniejszego... ;)
Napisano 17 Maj 200519 l wiesz...gdy byla czysta(nieotexturowana) wygladala lepiej(przypominala nawet ta Pania TombRider) ale z texturami wyglada jak posag z wystawy gdyz zadnych zmarszczek itd... a i skoora przy oczch/nosie wyglada jakby ja jakisc chirurgplastyczny nieudonie naciagnal ...ogoolnie praca solidnie dobra ale to i owo trzeba poprawic:...: i bedzie gicior pozdro...ja tam bym wolal zebys Jennifer Aniston zrobiŁ;)
Napisano 17 Maj 200519 l Autor Pawelkos- no masz racje nie jest to jescze dopracowane, musze nad tym posiedziec, wyrzuce chyba z 1/2 siatki i zrobie od poczatku wszystko KLICEK-dzieki wielkie pierwsza twarzyczka bardzo pomaga, a i zauwarzylem ze wiekszosc siatak jest bardzo podobna czyli musi to oznaczac ze jest to najlepsze ulozenie wiec tak jak pisalem wyzej swoją przerabiam i polecam strone którą wyczytalem na obrazku, są tam 2 dzialy o twarzy, sporo renderów i siatek http://www.xmg.ro nielo007- tak wiem musze zrobic cos ala to nie wiem czy nie prosciej byloby zaczac modelu od poczatku, musze dojsc do czegos takiego jak D to amian-dzieki wielkie(:p) bardzo zmyslny sposob, ja robie cos takiego ze wzucam na backg. referencje i ustawiam facjate w tej samej pozycji potem wyinam wszystko zeby gralo, nie mniej jednak z tym profilem to zarąbisty motyw jescze raz dzieki Baldack- to byl post KLICKa
Napisano 17 Maj 200519 l luzik no problem ;) siatki sa podobne bo sa robione pod katem topologi twarzy ;) a panowie z xmg rzadza ;)
Napisano 17 Maj 200519 l Gotham: masz rację, ale naprawde w praktyce się to swietnie sprawdza. ale podstawa to dobra referka i tyle... sproboj wstawić referkę na planie tak jak w filmiku ponizej, łatwo w ten sposob dopsaowywać szczegoły na facjacie.. na filmiku reachel lee cook(czy jakoś tak), robiłem taką głowkę mid poly jakiś czas temu (nadal przy niej dłubie tak dla relaksu;)http://www.avantgarde.lo.pl/face01.avi
Napisano 19 Maj 200519 l Autor damian- swietny sposób , ze ja na to wczesniej nie wpadlem. znalazlem fajną siatke na xmg wlasnie dłubie cos na jej podobienstwo, jest niesamowicei przemyslana, w sumie jak te które zamiescil klicek a oto render
Napisano 19 Maj 200519 l Autor siatke juz mam teraz tylko rysy i ksztalty dokoncze siatka i mala zabawa s sss
Napisano 19 Maj 200519 l powieki, w szczególności dolna, kość policzkowa, za bardzo do przodu. coś nie tak z proporcjami głowy (jestem zmęczony więc to moje oczy mogą szwankować :]) kształt czaszki, np. coś jej nad uszami wyrosło (narośl? O_o ) same uszy wyglądają jakby ktoś je zamontował krzywo. zresztą sam z pewnością wiesz o co mi chodzi, bo trudno to przeoczyć. górna warga jest tym mniej poprawna im bliżej kącika ust, zdecydowanie za daleko sięga "kant" oraz rzuca się w oczy dziwne wklęśniecie nad nią. W ogóle coś musiałeś namieszać z siatką w kącikach ust, bo w widoku bocznym wygląda to dość nieciekawie. próbny render popada miejscami w trupią siność, no i oczywiście z tą kamerą dobrego portretu nie zrobisz. całość wygląda bardzo staro, jeśli robisz z referek angeliny (osobiście nie polecam tego sztucznego kwiatuszka) to bardzo Ci nie wychodzi. Zobaczyłbym siateczkę. edit: a i tak zapomniałem o denerwującej bruździe idącej wzdłuż nosa, przecina linię idącą od górnej części nosa do policzków, co pewnie jest jednym z powodów "starości" modelu ;]
Napisano 19 Maj 200519 l czekalem na ten updejt niestety pospierch nie jest zbyt dobra rzecza :/ siatka jest ql :) na pomniejszeniu widac na czym sie wzrowales i to juz cos, ale niestety pogieles jej morde robiac piekna twarz musisz ustawiac wszystkie vertexy za kazdym razem, no chyba ze celowo tak to zrobiles co to ust to nie wychodza Ci kaciki, pamietaj ze dolna warga przechodzi w policzek przezco robi sie male zaglebienie zeby nie byc goloslownym ;) ups nie ta refka ;) tak bym mniej wiecej ustawil siatke ... edit:
Napisano 19 Maj 200519 l w całej rozwiązłości popieram refki. Tylko ta ostatnia... nie bardzo bedzie pomocna :(
Napisano 19 Maj 200519 l ostatnia przed editem dla mnie za nadto zagmatwana. ta całościowa duża lepsza do nauki. kompleksowe przedstawienie połączeń siatki jest łatwiesze do zrozumienia niż takie wyselekcjonowane z całości (pewnie ciężko mnie zrozumieć) ;)
Napisano 21 Maj 200519 l Autor Salvator- staralem sie wszystko naprawic, dzieki stary za uwagi bardzo sie przydaly, siatke załączylem wczesniej wiec mozesz zobaczyc. bruzda zlikwidowana, ze ja tego wczesniej nie widzialem... próbny render potraktujcie bardziej jako zabawe sss. jeszcze raz dzieki. KLICEK- dzieki, puki co to chodzilo mi o to zeby siatka grała a vertexami sie bawie teraz, cos tam w konciku pokombinowalem ale jak dla mnie to gra. thx za refy zkąd ty to wszystko bierzesz ? asfalton-to moze ci pomóc :] wieczorkiem podrzuce update
Napisano 21 Maj 200519 l dla mnie znacznie lepsza glowa od poprzedniej, cool ze sie nie poddajesz i chesz rozwijac :) Ja bym usta i brode poprawil...
Napisano 21 Maj 200519 l bardzo mi sie podoba:) choc troche ucho do niej nie pasuje i ja bym zrobil troche wezsza szczeke:) pozdro
Napisano 22 Maj 200519 l bardzo ladna facjata, ja bym moze troche zaokraglil dolna warge bo jest taka trojkatna u dolu pozdro
Napisano 22 Maj 200519 l no no teraz usta wyglądają soczyście, od razu ładniejsza się stała, cała głowa też młodziej ;] teraz jednak na twoim miejscu poprawiłbym nasadę nosa, no i łuk brwiowy. Widzę, że sugerowałeś się kształtem brwi, a one nie do końca mają dużo wspólnego z rzeczywistym kształtem łuku brwiowego. tamte rejony raczej mało wyraźne. Ciągle też widzę bruzdę wzdłuż nosa. Tutaj masz Kristin kreuk i przepiękne przejście między policzkami a nosem http://www.comicbookhotties.com/images/kristin-kreuk/large/kristin-kreuk-picture-09.jpg Przy okazji obejrzyj wzajemne położenie łuku brwiowego i czoła. Coś tam jeszcze w kształcie żuchwy nie gra, ale nie rzuca się w oczy. Mam nadzieję, że moje marudzenie będzie równie pożyteczne ;] pozdro
Napisano 22 Maj 200519 l moim zdaniem powinienes popracowac nad ustami boisz sie zrobic lekkich wglebien tam gdzie sa potrzebne a robisz je tam gdzie one sa zbyteczne ;) postaraj sie zrobic ladne usta a pozniej Cie pomeczymy nad reszta ;) oczywiscie jest o wiele lepiej niz bylo to nie ulega watpliwosci a i jeszcze jedno usta nie wygladaja naturalnie bo za bardzo zagesciles tam siatke
Napisano 24 Maj 200519 l Autor mysle juz powoli na uvw i doszedlem ze lepiej zrobic to na planach niz na cylindze przynajmniej łatwiej sie bedzie z fotek korzystalo, i moze główka nabierze kobiecych rys.
Napisano 24 Maj 200519 l jasne ze nabierze, mapowanie i same materiały to często tyle samo jak nie wiecej roboty jak modelowanie, nie lekcewaz matriałów! poraw jeszcze te kąciki ust o ktorych wszyscy trąbią, no i nie zagęszczaj tak strasznie siatki, w brew pozorom często jest tak ze super gęsta siatka wygląda sztucznie:) gęba na obrazku ma mniejwiecej tyle co twoja niezagęszczona, + porządne materiały,precyzyjne diffuse, szczegolnie okolic oczu:
Napisano 24 Maj 200519 l cofnij te kaciki ust do tylu , idaj tem model od boku i od przodu i bedzie odrazu wiadomo o co chodzi ;)
Napisano 24 Maj 200519 l Autor Damian-do materialów sie przyloze , w sumie planuje kilka obrazków z ta główką, i z załozenia to miała byc hi poly, a mid poly to pewnie zupełnie inna filozofia nad którą nawiasem mówiąc bede musiał posiedziec klicek-juz wzucam Pawelkos-thx zeczywiscie jak by sie kompus chcialo to moze pokreslac co z tymi koncikami bo ja juz sam nie wiem Salvator- no co do brwi to zeczywiscie, nad łukiem troche posiedzialem ale nie widze co w nim jest zle, twoje marudzenie jest nadzwyczaj przydatne
Napisano 24 Maj 200519 l Ja coś myślę ze tam z dolna powieką jest cos nie tak, na tym profilu cos tam takiego widać.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto