Marcin Napisano 31 Maj 2005 Napisano 31 Maj 2005 Witam ;] dawno mnie w tym dziale nie bylo wiec chyba czas to naprawic ... przedstawiam moją nową prace nad ktora pracowalem przez ostatni miesiąc niestety mialem ostry zapierdziel wiec potrwalo to tyle a nie mniej ;] poswiecajac okolo 1h dziennie na te prace ... walcząc z opornym oswietleniem sceny i ciaglymi rozterkami nt. designu :> w kazdym razie oto wyniki mojej pracy ... czekam na pytania i uwagi ... z checia odpowiem na wszystkie ... a teraz maly opis tego malego projektu ... z zalozenia chcialem sobie pocwiczyc wymuszone projektowanie ... wiec na poczatku okreslilem sobie bryłę wnetrza a pozniej powoli myslalem nad aranżacją wnetrza ... na poczatku wykonalem czesc frontalną pomieszczenia ... czas sprawil ze bylo to dla mnie za malo i postanowilem dodac drugą czesc z sofa i fotelami ... oczywiscie przy tym musialem pomęczyc pare osob ktore maja mnie juz pewnie dosc ;] maly opis modeli : biurko i szafki to modele z http://www.balma.com.pl ... jest to seria "in" w calej okazalosci ... biurko sklada sie z dwoch modułów (I-01 + I-16) ... szafki to modele I-17 i I-20 fotel przy biurku to model Hermana Millera - Eames Executive a krzesełka to modele Sherifa Arper Catifa z wątku z modelami sofa i fotele to meble firmy Maxalto z kolekcji Simplice (sofa SMD 3 miejscowa a fotele to SMT`ki z tej samej serii) lampy to Sofa light firmy Fluidum mam nadzieje ze sie wam spodoba ... renderuje sie wlasnie wersja nocna ... wiec niedlugo dodam ... prawdopodomnie cos za okolo 3 h ...
MaGuu Napisano 31 Maj 2005 Napisano 31 Maj 2005 Bardzo ładne :) Podoba mi sie szczególnie drugi render i ten pomysł z takimi lampkami nad obrazami zapewne ma to jakąś nazwę ale nie znam się :P A i oświtlenie jest super - mógłbyś napisać jakich świateł użyłes i ustawienia rendera pokazać ?
HEKTOR Napisano 31 Maj 2005 Napisano 31 Maj 2005 Witam Jak dla mnie to super! Napisz jak możesz w czym to wykonałeś ? Fajne światło czuć że za oknem naprawdę świeci słońce. Meble i aranżacja też niczego sobie. Pozdrawiam!
buczer Napisano 31 Maj 2005 Napisano 31 Maj 2005 a co bedzie swiecilo w nocy? :D "wymuszone projektowanie" ? to znaczy ze przez ten miesiac weny nie miales? ;)
Marcin Napisano 31 Maj 2005 Autor Napisano 31 Maj 2005 Peter - wymuszone to poprostu okreslilem sobie pomieszczenie w ktorym mialem zrobic aranzacje ;] i napisal bys czy ci sie podoba czy nie :P a co w nocy bedize swiecilo ? Sofa lamps ;] w pomieszczeniu jest ich 6 i uwierz ze calkiem niezle sobie radzą ;] poza tym wlasnie dotarlo do mnie ze nie wlaczylem do renderingu tych lamp nad obrazami :> a co do pytan z oswietleniem ... to oczywiscie moj kochany vrayek ;] scena jest oswietlona photonami ... ustawienia irradiance mapy to standard an high ... photon mapa to : search dist : 0,1 m max photons : 0,0 max density : 0,01 convert to irradiance : on (samples 50) convex hull : on store direct light : on retrace i te nizej na 0 w scenie jest jeden direct light o mocy 4,5 i 4 vray lights o mocy 1,5 direct ma ustawione 4000 difuse subdv a kazde z vray lightow na 1000 photon mape przeliczalem na poczatku w first i second bounce z bialym materialem na wszystkich obiektach w scenie ... pozniej w first bounce irradiance i w second photon mapa przeliczoną wczesniej photon mapą z pliku ... tyle ze teraz juz wlączylem prawidlowe materialy ... sama irradiance mapa daje lekki blending przy czym i w pomieszczeniu jest calkiem jasno bez zbednych przepalen i zachowany jest lekki blending ;] oba rendery trwaly po 56 min (z juz przeliczoną photon mapą)
buczer Napisano 31 Maj 2005 Napisano 31 Maj 2005 no nie wiem z tym swiatlem ale miejsce pracy powinno byc oswietlone i ilosc lux`ow jest nawet znormalizowana. wizki sliczne
MF Napisano 31 Maj 2005 Napisano 31 Maj 2005 Ogólnie dobrze, ale: 1. Rogi scian wygladaja nie naturalnie :) ... Wyglada to jak jakis grzyb ;P ... 2. Sadze ze straciles troche przeliczajac mape photonow z bialym materialem. Bo normalnie to photony powinny "przenosic barwy", a u Ciebie nie mialy co...
Marcin Napisano 31 Maj 2005 Autor Napisano 31 Maj 2005 no wlasnei chyba sie troszke pospieszylem z tymi renderami ... mialem w planach jeszcze dac jakes swiatla nad biurkiem ... male - no niby tak a niby nie ;] niekiedy trzeba sie uciekac do trickow zeby uniknąć nie pozadanego efektu .. wiem bo wlozylem w ten interior sporo pracy i naprawke uwierz mi ze bez tego sie nie obylo ... byly problemy z wyprzedzaniem kolorow bialych przez ciemne dzieki wspanialem expozycji exponetnial i dark mp. pomieszczenie ejst przesączone czarnymi materialami i w tym swiatlo strasznie sie zachowywalo ... tak samo juz przy mp. 8 dla directa mialem efekt grzyba na stropie obok okien ... inaczej sie poprostu nie dalo ... pomieszczenie jest stosunkowo niskie co do jego dlugosci i naprawde ciezko cos takiego oswietlic mając do dyspozycji tak malą powieszchnie oswietleniową ... bez przepalen kolorow oczywiscie ;] jak juz wspomnialem blending przenosi irradiance juz po odpaleniu materialow i spisuje sie dobrze ... ;]
Ardeni Napisano 31 Maj 2005 Napisano 31 Maj 2005 mi tam się podoba, ,ale skoro Marcin pisze że jest do poprawki to coś w tym musi być
Marcin Napisano 31 Maj 2005 Autor Napisano 31 Maj 2005 wersja nocna ... cos mi tam nie wyjszło i bede renderowal jeszcze raz ...
javor Napisano 31 Maj 2005 Napisano 31 Maj 2005 aranżacja wyszła ci dobrze ale te rogi są paskudne :P (jak zawsze z photonkami) może lepiej lightmap ??
Marcin Napisano 31 Maj 2005 Autor Napisano 31 Maj 2005 nie lubie light mapy wlasnie przez brak kontrastowania naroznikow (a raczej przez jej infinitive bounces);] ja lubie takie "zaznaczone" w sumie mozna je tez zauwazyc w niektorych wnetrzach jesli sie dobrze popatrzy ... tu masz kąt 90 stopni pomiedzy plaszczyznami wiec takie cos jest raczej nie uniknione ... ja tam lubie mego grzyba :> hehe
Ufooox Napisano 31 Maj 2005 Napisano 31 Maj 2005 Ten obraz (telewizor? :P) w nocnym psuje efekt, wygląda jakby to bylo okno i wtedy rozprasza... ogolnie wszystkie renderki na plus ;)
JohnZi Napisano 31 Maj 2005 Napisano 31 Maj 2005 pierwsze renderki bardzo fajne, alw ten nocny troche za jasny
Gość User190 Napisano 31 Maj 2005 Napisano 31 Maj 2005 Marcinie.. brawo za dobra robotę, ale.. STAĆ CIĘ NA WIĘCEJ!! Dopracuj materiały i oświetlenie, a sam peter_m będzie Ci musiał czerwony dywanik rozwijać ;)
Leru Napisano 31 Maj 2005 Napisano 31 Maj 2005 Tak jak już mw4d zauważył i CO JUŻ CI MÓWIŁEM NA PRIVIE :] ekrany monitorów i tych telewizorów pasują tu jak świni siodło. Powiem szczerze, że ewentualnie, gdzieś tam może ujdzie w tłoku ten taki sobie renderek :] oczywiście to tylko niewinny żart i praca oczywiście bardzo fajna :) pozdrrrawiam
kurt_hectic Napisano 31 Maj 2005 Napisano 31 Maj 2005 maly antyaliasing > czy ajk to sie pisze :P,. male:zle: samplowanie > na scianie zle to wyglada, nie rozmywa sie , ale jest ciemna plama. i troche podloga zle odbija, ale i tak jest niezle.
HEKTOR Napisano 31 Maj 2005 Napisano 31 Maj 2005 Witam To w nocy wygląda masakrycznie pięknie, tylko mam jakieś takie dziwne odczucie jak patrzę na te meble i kanapy itp.. że wszystko jest z jednego materiału, ale to już czepianie się. Bardzo fajna pracka. Pozdrawiam!
MOTHMAN Napisano 31 Maj 2005 Napisano 31 Maj 2005 HEKTOR zgadzam się , wszystko przez te babole na meblach, wyglądają jakby sprzątaczka umyła je brudną szmatą. Dzienne rendery wypas, zresztą słusznie docenione na str. głównej. PS. No to teraz poprosimy scenkę na Light Contest. ;]
Piotr Dobosz Napisano 31 Maj 2005 Napisano 31 Maj 2005 MArcin przepiekna pracka:) dla mnie poprostu super:) przepiekne oswietlenie bardzo realistyczne. pozdrawiam Cie serdecznie i gratuluje
Knysha Napisano 31 Maj 2005 Napisano 31 Maj 2005 ...ekrany monitorów i tych telewizorów pasują tu jak świni siodło... Rowniez mi sie nie podobaja :P. No i jakos peryferia + monitor na biurku sa za male :>. Ogolnie 5/6 :). Pzdr
Marcin Napisano 31 Maj 2005 Autor Napisano 31 Maj 2005 dzieki za slowa krytyki chlopaki ... nadal walcze z nocna wersją i wydaje mi sie ze plamy sa spowodowane kloszami lamp ... mialem tam bezowy material z refraction na 75% i gloossy na 0,7 ... wydaje mi sie ze irradiance mapa przez liczenie refraction spowodowala te plamy ... teraz renderuje bez kloszów ... zobaczymy a i chcial bym zdementowac plotke co tu chodzi ze te czarne cos za biurkiem to szafa ... gdyby ktos tak pomyslal to to nie jest szafa i nei stoi za oknem ... to przedzial kominowy i jakis tam wentylacyjny ... (i cos tam jeszcze jak trzeba) czemu ? bo tak sobie ubzdurałem i tyle ;] chcialem meic tam cos kontrastowego ... a przy tym wyszla funkcja tej przestrzeni jutro (moze) zrobie panorame w QT ...
Marcin Napisano 31 Maj 2005 Autor Napisano 31 Maj 2005 wyglada na to ze mialem racje ... i byla to wina lampionów ... tylko qr...cze co ja teraz zrobie ;] Leru - odpisuje na twojego posta (bo juz mi placze) ; zgadzam sie z tobą w 1% ;]
mlodAs Napisano 31 Maj 2005 Napisano 31 Maj 2005 bardzo dobra robota szczegolnie dzienna wersja,też lubie lekkiego grzyba w rogach ale tv i monitor to masakra może wez je wyłacz albo cus:)generalnie gratuluje i powodzenia z wersją nocną
Morph0001 Napisano 1 Czerwiec 2005 Napisano 1 Czerwiec 2005 Rendery i swiatlo jest bardzo dobre jak na moja opinie tylko drugim rendeze to te rogi scian i sufitu ten cien tam nie wyglada zachwycajaco. Teraz modelowanie nie uwazasz ze te siedzienia (sofa) sa troche za glebokie, jak bys na przyklad mogl sie tam oprzec plecami siedzac na takim jednym ??? Takze te boczne sciany w bjurku to wygladaja bardzo cienkie ile to 1 cm grubosci zeby trzymac bjurko stabilnie?? I te lampy moze sa ok ale za nisko je ustawiles, np jak by ktos wstal to by dostal po oczach swiatlem. Tez te 2 identyczne siedzenia przy bjurku sa nie do zrozumienia przy takiej konstrukcji jak by one tam wage trzymaly? Ta przedzialka ktura zaslania okno tez nie wiem co tam robi, zauwazylem ze to jest pulka al po co to zaslania okno? Tylko 2 -je zeczy mi sie podobaja kture sa te komputerowe krzeslo no i jakosc renderowania, sorry pozatym to resza to prostokaty, tzw. max primitives. niezle.
Hindus Napisano 1 Czerwiec 2005 Napisano 1 Czerwiec 2005 dobra wreszcie jestem - tak jak już pisałem - pracka pełen kosmos, w życiu nie osiągne takiego poziomu przy renderingu interiorów :/ btw możesz pokazać załącznik w większej wersji ? fajnie sie prezentuje :] pozdro.
Marcin Napisano 1 Czerwiec 2005 Autor Napisano 1 Czerwiec 2005 Morph - fajnie ze czytasz posty w tym watku bo w posicie #23 wyjasnilem co to jest ta półka i dlaczego wcale nie zaslanai okien ... co do mebli ... nie przesadzilem bo są wymodelowane na rzutach ... prowizorycznych ale zawsze proporcje sa dobre ... co do biurka to nóżki nie maja 1 cm , to tylko perspektywa ... z resztą modele Balmy sa z ich strony i nie przeze mnie modelowane a swiatla są takie wysokie i nie wiem jak ja niby mogl bym je dac wyzej ;] na stołkach ich nie postawie ... :> co do wytrzymalosci Catifa`ków przy biurku to nie mam watpliwosci ... nie nalezy poddawac komentarzom jednego z najbardziej popularnych krzesełek ;] mam nadzieje ze teraz idea pomieszczenia stala sie jasniejsza ... i niech mi ktos jeszcze raz napisze ze to czarne przy oknach to szafa czy polka to zabije ;] dla zainteresowanych strony producentow mebli : http://www.maxalto.it http://www.balma.com.pl http://www.fluidum.ch
Marek G Napisano 1 Czerwiec 2005 Napisano 1 Czerwiec 2005 marcin ja nie mogę pobrać/zobaczyć teych plików co jest a jestem bardzo ciekawy.
Marcin Napisano 1 Czerwiec 2005 Autor Napisano 1 Czerwiec 2005 dla tych ktorym nie dziala moj jakze przewspanialy server ;]
Marek G Napisano 1 Czerwiec 2005 Napisano 1 Czerwiec 2005 dla tych ktorym nie dziala moj jakze przewspanialy server ;] dzięki już widzę.powiem ci że pracki mi sie podobają - dobra robota(ale wiem że stać cię na więcej :-) ) .powiedz mi tylko ja zrobiłeś w rzucie z góry wymiary itp.... dzisiaj w nocy sprubuje odgapić twoje biuro tylko że będę chciał wsadzić meble biurowe Dzidzica (zobaczymy jak mi wyjdzie).narka
Marcin Napisano 1 Czerwiec 2005 Autor Napisano 1 Czerwiec 2005 rzut z gory to zwyczajny render z kamery z camera clipingiem ... a wymiary i reszta dodane w PS ...
smokebox Napisano 1 Czerwiec 2005 Napisano 1 Czerwiec 2005 ogolnie spox ale: 1. lampy swieca sie jak oszalałe 2. za duze refleksy na stolkach (chromy) (+za cienkie nozki) 3. monitory tez za bardzo swieca 4. cienie rozwalone przy krawedzi sciany z sufitem (nie ma tam zadnego chamfera?) 5. klawiatura robione na plain'ie?, troszku za cienka chyba i ta myszka taka maciupeńka? 6. za duzo miejsc w ktorych nie ma nic oprocz bialego koloru - w fotografii to sie nazywa blown highlights (chyba:) -to psuje atmosferke pozdrawiam krzysiek
Marcin Napisano 1 Czerwiec 2005 Autor Napisano 1 Czerwiec 2005 lampy nie swieca jak oszalale , to tylko expozycja ;] reflexy to chrom ... inaczej nie da rady ... monitory jak juz mowilem tez przeswietlone za sprawą expozycji cienie przy suficie : mi tam takie odpowiadają ;] klawiatura jest modelowana ... zauwaz ze cale biurko ma 3 m długosci i 1m szerokosci ... a co do pustki na scianach to nie mam wytluamczenia ;] wiecie teraz dlaczego nei lubie WIPów ;] jak bym to robil w wipie to bylo by milion propozycji i nie czul bym sie z tym za dobrze ;]
Bacry Napisano 1 Czerwiec 2005 Napisano 1 Czerwiec 2005 a w scenie nocnej gdzie są źródła? Wszystko w tej scenie jest wtedy za jasne, głębsze cienie by się przydały.
Marcin Napisano 1 Czerwiec 2005 Autor Napisano 1 Czerwiec 2005 no i obiecana panorama : http://www.augustow.mm.pl/~marviz/Projekty/office/finish/Gabinet.mov Bacry - jakie zrodła ? ;] przeciez jak byk wali po gałach 6 lampionów z ktorych 4 widac na pierwszym z nocnych renderów ;] na drugim nocnym wylaczone są lampiony bo rzucały brzydkie GI ... ;]
Hindus Napisano 1 Czerwiec 2005 Napisano 1 Czerwiec 2005 no dobra wyszstko pięknie ;) to może modelik tego fotela z miniaturki do darmowych modeli lol :D tak gestem wzbogacenia wątku bo widze że już wszyscy się wypieli ;) pozdro. ps. albo źle widze albo brak klamki ;)
Marcin Napisano 1 Czerwiec 2005 Autor Napisano 1 Czerwiec 2005 dla ciebie wszystko ;] http://www.hermanmiller.com/hm/content/three_d/3ds_zip/HMI_Eames_Executive_Work_Chair_3ds_3D.zip
Bacry Napisano 1 Czerwiec 2005 Napisano 1 Czerwiec 2005 Z początku ich nie zauważyłem, ale na drugim nocnym renderze nie widać ich zupełnie i jak dla mnie wygląda to bardzo nienaturalnie. Zwyczajnie więcej cienia bym potrzebował (szczególnie, że nie ma światła górnego)
greg_jg Napisano 1 Czerwiec 2005 Napisano 1 Czerwiec 2005 Ogólnie ładnie... tylko te rogi/łączenia ścian :/ ps. to chyba teraz masz czas na: to ;)
Predator Napisano 1 Czerwiec 2005 Napisano 1 Czerwiec 2005 bardzo ladny projekcik :) jedno ale czy te foteliki nie maja za cienkich nozek ze tak to nazwe ?:) pozatym to szczegol calosc mi sie bardzo podoba i tak to powinienes odebrac:)
JohnZi Napisano 1 Czerwiec 2005 Napisano 1 Czerwiec 2005 teraz jak wszystko chodzi, to widze ze super to wyszlo
Marcin Napisano 1 Czerwiec 2005 Autor Napisano 1 Czerwiec 2005 predator - chodzi ci o te maxalto SMD ? nie ... ;] mylse ze są ok ...
Jedistef Napisano 1 Czerwiec 2005 Napisano 1 Czerwiec 2005 Fajna pracka, tylko przyczepiłbym się do renderingu nocnego (chodzi o ten pierwszy, bo drugi wypada już lepiej). Najbardziej podobają mi się właśnie te dzienne światłą. Moja ocena to 77%
tomeg Napisano 1 Czerwiec 2005 Napisano 1 Czerwiec 2005 Wykonanie swietne -ale to za mało jak na ciebie . Projekt strasznie monotonny.wszystko w jednej tonacji .Brak życia.i detalu (jak u wiekszosci wizualizacji ;daj chociaz parę ksiazek,wazon albo jakas forme która zabije tą monotonię).Poza tym kto projektuje pomieszczenie dl 11 m bez bocznych okien .I ta symetria -gdzie nie spojrzysz tam widzisz to samo mówiac krótko jestem na "nie" za w/w uwagi.
Jedistef Napisano 1 Czerwiec 2005 Napisano 1 Czerwiec 2005 tomeg, ja uważam, że czepiasz się biednego człowieka ;) Fakt - nie dał z siebie wszystkiego (stąd moja ocena TYLKO 77%), ale wszystko wyszło ładne i estetyczne. Co do okien - nie każdy grafik musi byc architektem i nie każdy "rysunek" (nie pisząc projekt) musi byc realny - liczą się chęci i dobre wrażenie
sartr Napisano 1 Czerwiec 2005 Napisano 1 Czerwiec 2005 na wizkach sie nieznam, ale patrzac od strony modelingu:))))...i to mi sie najbardziej podoba, kilka boxów w boxie a wygląda przyzwoicie:)
Rekomendowane odpowiedzi