Skocz do zawartości

Scena 3D: Gabinet / Viz


Rekomendowane odpowiedzi

Witam ;] dawno mnie w tym dziale nie bylo wiec chyba czas to naprawic ...

 

przedstawiam moją nową prace nad ktora pracowalem przez ostatni miesiąc

niestety mialem ostry zapierdziel wiec potrwalo to tyle a nie mniej ;] poswiecajac okolo 1h dziennie na te prace ... walcząc z opornym oswietleniem sceny i ciaglymi rozterkami nt. designu :>

 

w kazdym razie oto wyniki mojej pracy ...

 

czekam na pytania i uwagi ... z checia odpowiem na wszystkie ...

 

a teraz maly opis tego malego projektu ...

 

z zalozenia chcialem sobie pocwiczyc wymuszone projektowanie ... wiec na poczatku okreslilem sobie bryłę wnetrza a pozniej powoli myslalem nad aranżacją wnetrza ... na poczatku wykonalem czesc frontalną pomieszczenia ... czas sprawil ze bylo to dla mnie za malo i postanowilem dodac drugą czesc z sofa i fotelami ... oczywiscie przy tym musialem pomęczyc pare osob ktore maja mnie juz pewnie dosc ;]

 

maly opis modeli :

 

biurko i szafki to modele z http://www.balma.com.pl ... jest to seria "in" w calej okazalosci ... biurko sklada sie z dwoch modułów (I-01 + I-16) ... szafki to modele I-17 i I-20

 

fotel przy biurku to model Hermana Millera - Eames Executive a krzesełka to modele Sherifa Arper Catifa z wątku z modelami

 

sofa i fotele to meble firmy Maxalto z kolekcji Simplice (sofa SMD 3 miejscowa a fotele to SMT`ki z tej samej serii)

 

lampy to Sofa light firmy Fluidum

 

a%2025a.jpg

a%2025b.jpg

plansza.jpg

 

mam nadzieje ze sie wam spodoba ...

 

renderuje sie wlasnie wersja nocna ... wiec niedlugo dodam ... prawdopodomnie cos za okolo 3 h ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Bardzo ładne :) Podoba mi sie szczególnie drugi render i ten pomysł z takimi lampkami nad obrazami zapewne ma to jakąś nazwę ale nie znam się :P

 

A i oświtlenie jest super - mógłbyś napisać jakich świateł użyłes i ustawienia rendera pokazać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

 

Jak dla mnie to super! Napisz jak możesz w czym to wykonałeś ? Fajne światło czuć że za oknem naprawdę świeci słońce. Meble i aranżacja też niczego sobie.

 

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peter - wymuszone to poprostu okreslilem sobie pomieszczenie w ktorym mialem zrobic aranzacje ;] i napisal bys czy ci sie podoba czy nie :P

 

a co w nocy bedize swiecilo ? Sofa lamps ;] w pomieszczeniu jest ich 6 i uwierz ze calkiem niezle sobie radzą ;] poza tym wlasnie dotarlo do mnie ze nie wlaczylem do renderingu tych lamp nad obrazami :>

 

a co do pytan z oswietleniem ...

 

to oczywiscie moj kochany vrayek ;]

scena jest oswietlona photonami ... ustawienia irradiance mapy to standard an high ... photon mapa to :

 

search dist : 0,1 m

max photons : 0,0

max density : 0,01

convert to irradiance : on (samples 50)

convex hull : on

store direct light : on

retrace i te nizej na 0

 

w scenie jest jeden direct light o mocy 4,5 i 4 vray lights o mocy 1,5

direct ma ustawione 4000 difuse subdv a kazde z vray lightow na 1000

 

photon mape przeliczalem na poczatku w first i second bounce z bialym materialem na wszystkich obiektach w scenie ...

 

pozniej w first bounce irradiance i w second photon mapa przeliczoną wczesniej photon mapą z pliku ... tyle ze teraz juz wlączylem prawidlowe materialy ...

 

sama irradiance mapa daje lekki blending przy czym i w pomieszczeniu jest calkiem jasno bez zbednych przepalen i zachowany jest lekki blending ;]

 

oba rendery trwaly po 56 min (z juz przeliczoną photon mapą)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie dobrze, ale:

1. Rogi scian wygladaja nie naturalnie :) ... Wyglada to jak jakis grzyb ;P ...

2. Sadze ze straciles troche przeliczajac mape photonow z bialym materialem. Bo normalnie to photony powinny "przenosic barwy", a u Ciebie nie mialy co...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnei chyba sie troszke pospieszylem z tymi renderami ... mialem w planach jeszcze dac jakes swiatla nad biurkiem ...

 

male - no niby tak a niby nie ;] niekiedy trzeba sie uciekac do trickow zeby uniknąć nie pozadanego efektu .. wiem bo wlozylem w ten interior sporo pracy i naprawke uwierz mi ze bez tego sie nie obylo ... byly problemy z wyprzedzaniem kolorow bialych przez ciemne dzieki wspanialem expozycji exponetnial i dark mp. pomieszczenie ejst przesączone czarnymi materialami i w tym swiatlo strasznie sie zachowywalo ... tak samo juz przy mp. 8 dla directa mialem efekt grzyba na stropie obok okien ... inaczej sie poprostu nie dalo ... pomieszczenie jest stosunkowo niskie co do jego dlugosci i naprawde ciezko cos takiego oswietlic mając do dyspozycji tak malą powieszchnie oswietleniową ... bez przepalen kolorow oczywiscie ;]

jak juz wspomnialem blending przenosi irradiance juz po odpaleniu materialow i spisuje sie dobrze ... ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie lubie light mapy wlasnie przez brak kontrastowania naroznikow (a raczej przez jej infinitive bounces);] ja lubie takie "zaznaczone" w sumie mozna je tez zauwazyc w niektorych wnetrzach jesli sie dobrze popatrzy ... tu masz kąt 90 stopni pomiedzy plaszczyznami wiec takie cos jest raczej nie uniknione ... ja tam lubie mego grzyba :> hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość User190

Marcinie.. brawo za dobra robotę, ale.. STAĆ CIĘ NA WIĘCEJ!! Dopracuj materiały i oświetlenie, a sam peter_m będzie Ci musiał czerwony dywanik rozwijać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak już mw4d zauważył i CO JUŻ CI MÓWIŁEM NA PRIVIE :] ekrany monitorów i tych telewizorów pasują tu jak świni siodło.

 

Powiem szczerze, że ewentualnie, gdzieś tam może ujdzie w tłoku ten taki sobie renderek :]

 

oczywiście to tylko niewinny żart i praca oczywiście bardzo fajna :)

 

pozdrrrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

 

To w nocy wygląda masakrycznie pięknie, tylko mam jakieś takie dziwne odczucie jak patrzę na te meble i kanapy itp.. że wszystko jest z jednego materiału, ale to już czepianie się. Bardzo fajna pracka.

 

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HEKTOR zgadzam się , wszystko przez te babole na meblach, wyglądają jakby sprzątaczka umyła je brudną szmatą.

 

Dzienne rendery wypas, zresztą słusznie docenione na str. głównej.

 

PS. No to teraz poprosimy scenkę na Light Contest. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za slowa krytyki chlopaki ...

 

nadal walcze z nocna wersją i wydaje mi sie ze plamy sa spowodowane kloszami lamp ... mialem tam bezowy material z refraction na 75% i gloossy na 0,7 ... wydaje mi sie ze irradiance mapa przez liczenie refraction spowodowala te plamy ... teraz renderuje bez kloszów ... zobaczymy

 

a i chcial bym zdementowac plotke co tu chodzi ze te czarne cos za biurkiem to szafa ...

 

gdyby ktos tak pomyslal to to nie jest szafa i nei stoi za oknem ... to przedzial kominowy i jakis tam wentylacyjny ... (i cos tam jeszcze jak trzeba)

czemu ? bo tak sobie ubzdurałem i tyle ;] chcialem meic tam cos kontrastowego ... a przy tym wyszla funkcja tej przestrzeni

 

jutro (moze) zrobie panorame w QT ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyglada na to ze mialem racje ... i byla to wina lampionów ... tylko qr...cze co ja teraz zrobie ;]

 

Leru - odpisuje na twojego posta (bo juz mi placze) ; zgadzam sie z tobą w 1% ;]

 

a%2025b%20night1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dobra robota szczegolnie dzienna wersja,też lubie lekkiego grzyba w rogach ale tv i monitor to masakra może wez je wyłacz albo cus:)generalnie gratuluje i powodzenia z wersją nocną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rendery i swiatlo jest bardzo dobre jak na moja opinie tylko drugim rendeze to te rogi scian i sufitu ten cien tam nie wyglada zachwycajaco.

Teraz modelowanie nie uwazasz ze te siedzienia (sofa) sa troche za glebokie,

jak bys na przyklad mogl sie tam oprzec plecami siedzac na takim jednym ???

Takze te boczne sciany w bjurku to wygladaja bardzo cienkie ile to 1 cm grubosci zeby trzymac bjurko stabilnie?? I te lampy moze sa ok ale za nisko je ustawiles,

np jak by ktos wstal to by dostal po oczach swiatlem. Tez te 2 identyczne siedzenia przy bjurku sa nie do zrozumienia przy takiej konstrukcji jak by one tam wage trzymaly?

Ta przedzialka ktura zaslania okno tez nie wiem co tam robi, zauwazylem ze to jest pulka al po co to zaslania okno?

 

Tylko 2 -je zeczy mi sie podobaja kture sa te komputerowe krzeslo no i jakosc renderowania, sorry pozatym to resza to prostokaty, tzw. max primitives.

 

niezle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra wreszcie jestem - tak jak już pisałem - pracka pełen kosmos, w życiu nie osiągne takiego poziomu przy renderingu interiorów :/ btw możesz pokazać załącznik w większej wersji ? fajnie sie prezentuje :] pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Morph - fajnie ze czytasz posty w tym watku bo w posicie #23 wyjasnilem co to jest ta półka i dlaczego wcale nie zaslanai okien ...

 

co do mebli ... nie przesadzilem bo są wymodelowane na rzutach ... prowizorycznych ale zawsze proporcje sa dobre ... co do biurka to nóżki nie maja 1 cm , to tylko perspektywa ... z resztą modele Balmy sa z ich strony i nie przeze mnie modelowane

a swiatla są takie wysokie i nie wiem jak ja niby mogl bym je dac wyzej ;] na stołkach ich nie postawie ... :>

co do wytrzymalosci Catifa`ków przy biurku to nie mam watpliwosci ... nie nalezy poddawac komentarzom jednego z najbardziej popularnych krzesełek ;]

 

mam nadzieje ze teraz idea pomieszczenia stala sie jasniejsza ...

 

i niech mi ktos jeszcze raz napisze ze to czarne przy oknach to szafa czy polka to zabije ;]

 

dla zainteresowanych strony producentow mebli :

http://www.maxalto.it

http://www.balma.com.pl

http://www.fluidum.ch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla tych ktorym nie dziala moj jakze przewspanialy server ;]

dzięki już widzę.powiem ci że pracki mi sie podobają - dobra robota(ale wiem że stać cię na więcej :-) ) .powiedz mi tylko ja zrobiłeś w rzucie z góry wymiary itp.... dzisiaj w nocy sprubuje odgapić twoje biuro tylko że będę chciał wsadzić meble biurowe Dzidzica (zobaczymy jak mi wyjdzie).narka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogolnie spox ale:

 

1. lampy swieca sie jak oszalałe

2. za duze refleksy na stolkach (chromy) (+za cienkie nozki)

3. monitory tez za bardzo swieca

4. cienie rozwalone przy krawedzi sciany z sufitem (nie ma tam zadnego chamfera?)

5. klawiatura robione na plain'ie?, troszku za cienka chyba i ta myszka taka maciupeńka?

6. za duzo miejsc w ktorych nie ma nic oprocz bialego koloru - w fotografii to sie nazywa blown highlights (chyba:) -to psuje atmosferke

 

pozdrawiam

krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lampy nie swieca jak oszalale , to tylko expozycja ;]

reflexy to chrom ... inaczej nie da rady ...

monitory jak juz mowilem tez przeswietlone za sprawą expozycji

cienie przy suficie : mi tam takie odpowiadają ;]

klawiatura jest modelowana ... zauwaz ze cale biurko ma 3 m długosci i 1m szerokosci ...

a co do pustki na scianach to nie mam wytluamczenia ;]

 

wiecie teraz dlaczego nei lubie WIPów ;] jak bym to robil w wipie to bylo by milion propozycji i nie czul bym sie z tym za dobrze ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra wyszstko pięknie ;) to może modelik tego fotela z miniaturki do darmowych modeli lol :D tak gestem wzbogacenia wątku bo widze że już wszyscy się wypieli ;)

 

pozdro.

 

ps. albo źle widze albo brak klamki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z początku ich nie zauważyłem, ale na drugim nocnym renderze nie widać ich zupełnie i jak dla mnie wygląda to bardzo nienaturalnie. Zwyczajnie więcej cienia bym potrzebował (szczególnie, że nie ma światła górnego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonanie swietne -ale to za mało jak na ciebie . Projekt strasznie monotonny.wszystko w jednej tonacji .Brak życia.i detalu (jak u wiekszosci wizualizacji ;daj chociaz parę ksiazek,wazon albo jakas forme która zabije tą monotonię).Poza tym kto projektuje pomieszczenie dl 11 m bez bocznych okien .I ta symetria -gdzie nie spojrzysz tam widzisz to samo

mówiac krótko jestem na "nie" za w/w uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomeg, ja uważam, że czepiasz się biednego człowieka ;) Fakt - nie dał z siebie wszystkiego (stąd moja ocena TYLKO 77%), ale wszystko wyszło ładne i estetyczne. Co do okien - nie każdy grafik musi byc architektem i nie każdy "rysunek" (nie pisząc projekt) musi byc realny - liczą się chęci i dobre wrażenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności