Jump to content

[wnetrza] home sweet home


SansSerif
 Share

Recommended Posts

pięknie pięknie...

 

rozwiązania architektoniczno - funkcjonalne pierwsza klasa...

 

podanie również...

Link to comment
Share on other sites

łazienki takiej nie chciałbym mieć ale resztę - czemu nie ? (szczególnie ta miękka ściana, może to dziwnie brzmi ale o takim czymś marze :]) Chociaż ciasno

 

czemu rendery maja takie ziarenko, jakoś mi to do Twojej "konwencji" (nazwijmy to sobie) czystych renderów nie pasuje. Poza tym, z ziarnem jakoś nieprzyjemnie mi to się ogląda.

Link to comment
Share on other sites

skoro C&C are welcom... na qmc to liczyles ze taki noise ?? to kolo bookshelfu to jakis dywan? co to jest? brzydkie :) a to na scianach w lazience ? tez mnie ciekawi co to jest :) noi ten zyrandol napewno przy suficie jest ?

 

na PPT nie fruwalo by wszystko w powietrzu ;)

chociaz to ze szkla czy z czegos tam to pewnie dlatego :) z boku wyglada jak chrom i temu podobne

Link to comment
Share on other sites

Fajne, fajne, ma swoj styl. Czy zagniecenia na obiciach kanapy itd sa modelowane, zrobione tekstura, czy moze domalowane w photoshopie? Obstawialbym to ostatnie, ale nie zdziwie sie jesli sie myle. Jesli mialbym sie czepiac tego mistrzostwa, to ostatni render jest dla mnie na 1 rzut oka troche nieczytelny, nie wiedzialem, czy to z prawej to odbicie w lutrze, czy cos za szyba, czy cos? Na przedostatnim obrazku na szybie troche za bardzo chyba widac plamy. Ogolnie jest to super, chcoc nie wiem jak to jest z klientami i ich stosunkiem do takich "niecukierkowych" obrazkow. Widac tym, dla ktorych robiles sie podoba, ale to chyba wyjatek.

Link to comment
Share on other sites

sliczne z tym ze prosze o wyjasnienie dlaczego wstawiles kontrstujacy zyrandol? imho to nie mam sensu w tym wnetrzu. Mies wiedzial kiedy skonczyc by "nie przegadac" projektu ;) wiem ze to swietny "chwyt" ale to nic innego jak zwykla sztuczka i zagranie pod publike a nie dojrzale projektowanie.

rozumiem ze obrazki musza sie sprzedac ale szkoda ze nie poszedles bardziej w konsekwentny i minimalistyczny koncept (w strone kuchni). pomalu zblizasz sie niebezpiecznie do estetyki wnetrz z kolorowych gazet a odchodzisz od "architektonicznego" dizajnu (tracac tym samym na orginalnosci).

ps: w zielonym calosc miala burdelowy klimat i zyrandol byl ok

... i wybacz pitolenie ale ten watek schodzi na psy bo albo achy albo pytnia jak zrobiles poduszki ;)

Link to comment
Share on other sites

sliczne z tym ze prosze o wyjasnienie dlaczego wstawiles kontrstujacy zyrandol? imho to nie mam sensu w tym wnetrzu. Mies wiedzial kiedy skonczyc by "nie przegadac" projektu ;) wiem ze to swietny "chwyt" ale to nic innego jak zwykla sztuczka i zagranie pod publike a nie dojrzale projektowanie.

rozumiem ze obrazki musza sie sprzedac ale szkoda ze nie poszedles bardziej w konsekwentny i minimalistyczny koncept (w strone kuchni). pomalu zblizasz sie niebezpiecznie do estetyki wnetrz z kolorowych gazet a odchodzisz od "architektonicznego" dizajnu (tracac tym samym na orginalnosci).

ps: w zielonym calosc miala burdelowy klimat i zyrandol byl ok

... i wybacz pitolenie ale ten watek schodzi na psy bo albo achy albo pytnia jak zrobiles poduszki ;)

 

heh dzięki. to na co zwracasz uwagę to bibeloty, dekoracyjne duperele a ja czuje się lepiej w projektowaniu niz dekoratorstwie i stylizacji. projekt jest do jakiejś gazety więc funkcja ma tam trzeciorzędne znaczenie. forma też nie jest odkrywcza ale nie miała taka być.

Link to comment
Share on other sites

wybacz pitolenie ale ten watek schodzi na psy bo albo achy albo pytnia jak zrobiles poduszki ;)

 

W nadziei że może kiedyś, ktoś z tego forum osiągnie zadowalający poziom usług bym mógł zlecać tą brudna robotę opowiem jednak o poduszkach :]

 

Sofa to najzywklejszy vrymat z jakąś teksturą + vray displacement. Niestety nie mam zielonego pojęcia o unwrapie i modelowaniu poly więc dziury po displacemencie trzeba było zamalowywać.

Czasu było mało więc wszystkie ujęcia z wyjątkiem łazienki są na tych samych ustawieniach renderera i świateł. Czyli i tak wyszło nieźle jak na tydzień pracy na dwie zmiany dziennie :]

 

bobby jeżeli uważasz ze jesteś w stanie ustawić tą scenę tak by nic nie latało, gi było z detalami ale ładnie rozmyte, tak by szkło było takie jak jest teraz (interpolated) a całość renderowała się w 1200x1200px w max 12 godzin na p4 3.0ghz to z wielką przyjemnością podeślę kompletną scenę.

Link to comment
Share on other sites

W nadziei że może kiedyś, ktoś z tego forum osiągnie zadowalający poziom usług bym mógł zlecać tą brudna robotę

mam nadzieje ze kiedys taki super ktos jak Ty sie jeszcze pojawi i bedziesz mial kase zeby mu zaplacic.

Link to comment
Share on other sites

mam nadzieje ze kiedys taki super ktos jak Ty sie jeszcze pojawi i bedziesz mial kase zeby mu zaplacic.

 

Czy kiedykolwiek nie zapłaciłem Tobie albo komukolwiek innemu?

 

Robienie wizualek polega właśnie na robieniu takich chwytliwych obrazków. Liczy się ogólny efekt etetyczny a nie jakość gi. Ważniejsze są właśnie poduszki niż brak cieni czy słaby sampling materiału szkła.

Jak na razie znam tylko dwie osoby które łapią o co biega w tym temacie. Pierwsza to MartinDay a druga to Ty łosiu :P

Ale Tobie nie można ufać bo sam zaczynasz bawić się w projektowanie wnętrz ;]

Link to comment
Share on other sites

o ile dobrze pamieam mi jeszcze nigdy nie zaplaciles (choc przypuszczam ze wynika to z faktu ze nic dla Ciebie nie robilem :D

wracajac do tematu to nie chodzilo mi o to kto jak renderuje tylko o to ze w tym dziale wypowiadaja sie (powinni) zazwyczaj koledzy ktorzy rowniez mniej lub bardziej bawia sie jak Ty w projektowanie i maja chyba wyzsze aspiracje niz robienie wizek dla kogokolwiek.

Link to comment
Share on other sites

ladne ladne.. mozesz podac ustawienia: swiateł, gi, proporcji, doboru materiałów, funkcji, gustu itepe :>

 

hehe no a tak serio troche bardziej: zyrandol o ktorym pisal peter_muler - moze i "tani chwyt", ale smieszny, rozbija troche czystosc, wg czemu nie ;D ... tylko dlaczego on tak nisko? ja tam wysoki nie jestem ale i tak bym chyba muslial pod nim sie za kazdym razem "kłonic w hołdzie dla projektantowi" co by nie zahaczyc ;D

 

a juz tak calkiem serio: to strasznie 'ciezki' ten kibel wyszedl.. osobiscie to bym sie zapracia mogl nabawic od przebywania na dluzsza meta w takim wnetrzu, i ta ra ma lusta hehe

 

..powiedział co wi(e)dział, a jeszcze wiecej tego co nie wi(e)dział

 

pozdr boba

Link to comment
Share on other sites

wygląda na to, że żyrandol jest bezpośrednio nad blatem, więc problem zachaczania występował by przy płatkach śniadaniowych tudzież kawie ;)

ale to dobry chwyt. szkoda, że tak słabo widać kuchnię. całościowo koncept bardzo fajny ale ciasnawy. jaki metraż ma to mieszkanie ? kamienie o takiej fakturze są bardzo efektowne, ale lepiej sprawdzają się na elementach, na które nie trzeba patrzeć każdego ranka, są poprostu męczące.

 

edit: czy część kuchenna jest ukrywana za panelami ?

spory wspornik :D

Link to comment
Share on other sites

hehe.. Peter-Sans , dobra wymiana pilek. Cos czuje ze tu zdezenie dwoch mlodych rownie napalonych na dzialanie, tylko ze jeden z was robi czegos wiecej i chce drugiemu delikatnie cos wyjasnic. Podziwiam i podpisuje sie rekami i nogami. Zawsze to kewstia kompromisu, doputy, dopuki nie bedziecie robic za swoje pieniadze dla swoich klijentow i do tego za duze pieniadze, duze to pojecie wzgledne, jednemu to jaguar innemu 3 letnie mondeo starczy.

 

btw..Sans , wydaje mi sie ze jedziesz po bardzo dobrze opracowanym szablonie. Cacy to wszytko, ale po chwili nie jestes w stanie juz niczym zaskoczyc. Wiem ze to brzmi idealistcznie, ale tylko dlatego zeby ta wypowiedz byla komentarzem znaczacym wiecej niz poduszki i gi :)

 

pozdro

Fotoas

Link to comment
Share on other sites

wydaje mi sie ze jedziesz po bardzo dobrze opracowanym szablonie. Cacy to wszytko, ale po chwili nie jestes w stanie juz niczym zaskoczyc.

 

wiem wiem ale staram bronić się jeszcze funkcją :]

estetycznie to tylko pewnien etap który zaraz się wyeksloatuje. w przyszlym roku obiecuje przejscie na organiczne formy.

 

ciekawa moga by wywiazac sie dyskusja jak takie testy i poszukiwania estetyczne maja sie do etyki zawodowej :]

Link to comment
Share on other sites

Ano sie maja dosc konkretnie zazebione pomiedzy kasa a ulotna mysla w glowie ' dizajnera',..ale tak jest chyba w kazdej tworczej dziedzinie rzemiosla co po niek tu rzy nazywaja sztuka.

Oczywiscie w poprzednim moim stwierdzeniu nie bylo kszty negatywnej krytyki twojej osoby i mam nadzieje ze to zdanie tylko niepotrzebnie pisze.

To raczej zajebiscie ze tak ladnie opracowales ' swoj styl ' tylko zapytanie warte uwagi brzmi, czy ' twoj styl ' w obrazowaniu projektu to to co cie tylko interesuje, czy moze szukasz czegos wiecej.

Z doswiadczenia wiem ze jednak komputer nie jest dobrym narzedzien dla poczatkujacych dizajnerow kazdych form na swiecie. JEstesmy ludzmi a w naszych rekach plynie krew a nie olej napedowy, tak samo dla nas kartka i olowek jest jak pixel dla komputera. Osobiscie stronie jak najwiecej od tego pudla. Zachwyt super wychodzacymi wizkami podswiadomie wklada ci sie w czache i nie pozwal aspojzec trzezwo na to co aktualnie robisz.

Wszystko opiera sie na samoocenie sytuacji, ale psychologii nie mam dzis checi otwierac w tym temacie zbyt powaznie .

 

Wracajac do estetyki i etyki jak najbadziej estetycznie to etycznie. Tylko czemu czesto to ta sama osoba ktora projektuje i twoarzy estetyke obrazka. Tu pies pogrzbany.

 

hej

Fotoas

Link to comment
Share on other sites

osobisicie nie wyobrazam sobie przedstawienia estetykai jaka reprezentuje sans (tymbardziej ze sa to wnetrza) bez b.dobych renerow. minimal i modernizm ma to do siebie ze ciezko zaciekawic klienta prostymi formami na rzucie czy rozwinieciu sciany. w perspektywie odrecznej tez raczej kiepsko wyglada. w klasycznym modernizmie nie ma efekciarskich sztuczek typu nietypowe kosmiczne rozwiazanie, dom kaczka, lornetka czy jakie tam byly. liczy sie glownie funcja i idea. przekonac klienta do czystego modernizmu jest chyba b. ciezko (niestety wiekszosc klientow reprezentuje jednak postawe "mniej znaczy nudniej").

...tak wiec mnie osobiscie same rendery sansa nie bawia (choc rozumiem po co sa), ciekawe sa natomiast wszystkie projektowe rozwiazania, niuanse i przedewszystkim klimat (a klimat jest rozpoznawalny :)

 

btw. cale szczescie ze sans jednoczesnie wymysla i renderuje bo jak przypuszczam wiekszosc jego projektow klaruje sie na renderze :D

Link to comment
Share on other sites

btw. cale szczescie ze sans jednoczesnie wymysla i renderuje bo jak przypuszczam wiekszosc jego projektow klaruje sie na renderze :D

 

Ano tutaj to klaruje to nie koniecznie, niech Sans sam powie jak to w praktyce u niego wyglada, chocby dla celow czystego teoretyzowania dla tej dyskusji.

Mysle ze klaruja sie pewne rzeczy i problem lezy w tym ze dla kogos te ' pewne' znaczy prawie wszystko, a umiejetnosci kogos innego pozwalaja mu na klarowanie sie projektu na tym etapie na poziomie np. kolorow lub ilosci widelcow w kuchni:)

 

fakt ze inaczej to dziala w projektowaniu strikte wnetrz a inaczej jesli chodzi o architekture np budynku..

 

juz sie zapetlilem

Link to comment
Share on other sites

spoko spoko. jakos od prawie pięciu lat wyrabiam na rachunki tym wnetrzarskim fachem.

 

co do estetyki to ja jej nie odkrylem. gdzies tam wplyw na nia ma porzucona architekura i ulubione wloskie kolorowe jurnale. taka mieszanka prostych form, szczerych materialow i luksusowych zyrandoli ze zlotymi lustrami ;)

 

nie zapominajcie ze sa to wnetrza wiec ilosc trickow jest troche bardziej ograniczona niz w przypadku architektury. podstawa moich projektow jest funkcja. to co widac na powyzszych obrazkach to glownie zabudowa meblowa porzadkujaca funkcje w bardzo malym mieszkaniu. szafy, szafki i polki. osiagalnym wykonawczo materialem do ich wykonania jest np plyta hdf wiec proste formy sa tez wynikiem uzytych rozwiazan realizacyjnych. oczywiscie mozna tez udawac karima rashida, robic bloby i grzebac kazdy projekt na etapie szukania wykonawcy i wstepnych wycenach :]

 

btw projekt jest do swego rodzaju mini bitwy projektowej na lamach pewnego czasopisma. jest to koncepcyjna kontrpropozycja do projektu ma+. walka jest nierowna bo projekt ma+ jest realnie realizowany z ograniczeniami jakimi jest klient i jego budzet.

 

a renderingi sa niestety najlepsza forma prezentacji koncepcji, ktorej szczerze nienawidze wykonywac :]

Link to comment
Share on other sites

no ale nie odpowiedziales.

to jak to jest? szkicujesz :D czy masz costam w glowie i walisz 3d od razu?

btw. na miejsu ma+ ustalilbym Ci sztuczne oraniczenie w budzecie choc z tego co widze i tak oszczedzales ;)

Link to comment
Share on other sites

ja wiem ze wy tu o wyzszych watrosciach i takie tam ale taborety som brzydkie a reszta bardzo mi sie podoba, sofa fajnie lamie kwadratowosc bl ble :)

 

z innej beczki musze to powiedziec super szklo, w materiale jest fog? albo bitmapa w diffusie ze tak fajnie wychodzi

 

aha w jakich rozdzielczosciach renderujesz?

Link to comment
Share on other sites

ok... dla podtrzymania ciekawego wątku wrzucę naszą propozycję tego samego wnętrza...

 

tak jak już wspomniał sans, nasza wersja była projektowana pod konkretnego inwestora, dodatkowo dosyć ograniczona przez budżet i pewne wytyczne inwestora...

 

w rzeczywistości wnętrza zostały wykonane w nieco innej kolorystyce, głównie biel, krem i jasne drewno (moim zdaniem znacznie lepszej niż ta poniżej) a prezentowane tutaj renderingi zostały 'ocieplone' na potrzeby publikacji...

 

i tak na zakończenie... gdybym to ja miał zamieszkać w tym małym mieszkanku, to zdecydowanie zmieżałbym do wersji zaprojektowanej przez sansa... ;)

 

 

 

flat001.jpg

 

flat002.jpg

 

flat003.jpg

 

flat004.jpg

 

flat005.jpg

 

flat006.jpg

Link to comment
Share on other sites

no cóż mnie się bardziej podoba... wersja ma+, przede wszystkim u sansa łazienka jest poprostu makabryczna... wybacz sans ale bałbym się do niej wejść a co dopiero odkręcić wodę... poza tym jeśli robicie coś takiego do gazetki powinniście się postarać o jakiś realizm w konstrukcji mebli... i sposobu ich oklejania... sans nałożył jedną teksturę na cały mebel... dodał uvw maping i to wszystko... ale nie tak się konstruje/okleja meble... ziarno dla realizmu... kanapa jest koolowa, ale co z meblami i łazienką... lampa przy łóżku ... obicie wezgłowia... okrągłe chyba lustro w łazience... jakby bulaj... sorry sans ale po pięciu latach w zawodzie robic takie rzeczy... nie pasują doreszty... prosty minimalistyczny aneks kuchenny, za chwile zajefajna kanapa... ale z ogromną ilością detali... do tego ogromna cięzka szafa... o długości (??) 3m z półkami na całą szerokość... z czego te półki, pokaż łączenia... nałóż mapę na boki szafy ze słojami które nie są kontynuacją pozostałej części szafy... i ten kryształowy żyrandol... natomiast w wersji ma+ wszystko z grubsza pasuje do siebie... może tylko ten klon/buk - kolor mebli powinien być troszkę bardziej wyraźny...

 

nie robie tak pięknych renderów jak wy ale staram się aby klient na obrazku widział gdzie jest bok szafy, gdzie front, gdzie półka, gdzie łączenie... itd

 

pozdrawiam...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy