neogliwice Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 Projekt gry cRpg Scrub. Gra ma sięgać do korzeni rpg i zawładnąć wyobraźnią gracza. Projekt dopiero ruszył i potrzebujemy wsparcia. Każda pomoc sie przyda. Gra będzie robiona na licencji Open Source. Przewidujemy wersje na Linuxa, oraz wersje na system ms windows. Stawiamy na niepowtarzalny klimat. Stworzą go plemiona żyjace w postapokaliptycznym buszu. Dużą inspiracja jest dla nas fallout, arcanoid, tetris i river raid. Uważamy, że działając wspólnie damy rade ukończyć tą grę i stworzyć coś naprawde niezwykłego! Narazie zbyt wcześnie na koncept arty... Serdecznie zapraszamy na nasze forum, które znajdziecie pod adresem crpg.downfall.pl oraz gorąco zachęcamy wszystkich do pomocy i współpracy! Quote: Kiedy zaczeliscie projektowac gre? na poczatku lipca powstalo forum, ale praca ruszyla gdzies kolo 20 z powodu urlopu wakacyjnego Quote: Skad pomysl na gre ? Pomysl na gre.. Chce pokazania ciekawej groteskowej wizji swiata, Swiata gdzie europe porastaja tropikalne geste lasy Quote: Kiedy mniej wiecej bedzie mozna sie spodziewac gotowej strony internetowej? Szata graficzna jest juz gotowa, ale mamy problemy z polaczeniem sie z serwerem ftp.... Strona bedzie dostepna na dniach ______________________________________ Tak jak napisane powyzej gra jest w fazie projektowania, może zrezygnujemy z Open Sorce bo prowadzimy negocjacje o uzyskaniu Torque Engine na nasze potrzeby. A przyda się każdy, graficy 2/3D, programiści C++, dźwiękowcy. W razie czego zapraszam na http://downfall.pl/crpg/index.php lub o kontakt z samurem, gg: 2072123 Pozdro
RA Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 neogliwice, jak to sfojsko brzmi. ;) Polaczenie fallout'a i tetrisa... hmmm, dziwne troche, ale moze wyjsc ciekawie. Szkoda tylko, ze nie ma zadnych screenow, bo narazie watek jest troszku bezuzyteczny. Takie czepianko. :) pozdrawiam
rowr Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 hemmm tetris to te klocki lecace z gory i sie je uklada a one potem znikaja ??? a fallout to ten najlepsiejszy postnuklearny rpg i moja ukochana gra ??? tak??? hemmm ja moze juz stary jestem i nie kumaty ale jak to razem polaczyc ???:):):) no i fakt jakies arty ,screeny cokolwiek by sie przydalo pozdro 666
neogliwice Napisano 26 Lipiec 2005 Autor Napisano 26 Lipiec 2005 inaczej Dużą inspiracja jest dla nas fallout, arcanoid, tetris i river raid nie chodz i to że gra ma być połączeniem tych gierek, tylko ma być czymś czymt e gry były dla graczy. Nie ma chyba na świecie osoby, która nie słyszała o tych grach, bo miały one w sobie to coś, coś co przyciąga graczy. Narazie mamy wstępny zarys scenariusza, właśnie prowadzimy rozmowy an temat engine ( może torque) i nad systemem fabularnym (może Neuroshima). Powstaje również wstępny zarys postaci. Mam nadzieje, ze coś z tego wyjdzie i dalej zapraszam wszystkichz ainteresowanych :]
Vorek Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 ja mam takie pytanko, dlaczego jak jakiś team bierze się za robienie gry to zawsze jest to postnuklearny rpg ? Ostatnio strasznie dużo takich projektow się pojawia i za każdym razem jest to postnuklearny rpg :) nie to żebym się czepiał, poprostu ciekawi mnie czym kierowaliście się przy wyborze konwencji i świata :) Pozdrawiam
neogliwice Napisano 26 Lipiec 2005 Autor Napisano 26 Lipiec 2005 hmm Możliwe , że myślisz np. o Burżuazji :) a dlaczego taki typ, hmm, bo chcemy żeby to było w miarę realne, nie chcemy zeby latał tam jakiś Potter z różdżką i sobie czarował, tylko zeby to było raczej realna gra Aha i to będzie świat po IV WŚ, tej na kamienie i patyki :] Zależy nam również na tym by gra była wieloplatformowa, więc nie tylko winda, an pewno Linux, moze kiedyś mac :] Pozdrawiam i zapraszam
arcade Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 Hmmm... nie rozumiem całego tego wątku... Jeżeli to jest wątek w stylu "szukamy ludzi do pomocy" to jego miejsce jest w dziale "Inne ogłoszenia" W tym dziale moglibyście zapostować grafikę to gry i poddać ją krytyce, ale takowej nie macie... Tak więc dla mnie to jest zwykły spam, pseudoreklama :P Nic do was nie mam, ale nie zaśmiecajcie mojego ulubionego działu :P
Salvator Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 będę wam kibicował, jak coś będziecie mieli to zróbcie ebuilda pod gentoo to sobie pogram i wam pobetatestuję :> zróbcie to jako open source
neogliwice Napisano 26 Lipiec 2005 Autor Napisano 26 Lipiec 2005 wstawiłem garfike, żeby nie krytykowac :] możliwe, że jako engine użyjemy crystal Space, a wtedy to pełen Open Source
sartr Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 kolejny rpg?:/ mam pytanie macie juz jakies doswiadczenie w robieniu gier?
Vorek Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 myślę nie tylko o Burżuazji, swego czasu sporo się takich projektów pojawiło. Chodzi mi o to że rpg'ów nie dzieli się na te "magiczne" i "postnuklearne" Czemu się wszyscy tak czepili tej IV, V, VI czy VII wojny światowej ? :D Jakby trochę posiedzieć nad scenariuszem to można by wymyśleć coś "realnego" a jednocześnie "nie-postnuklearnego" tak mi się wydaje. Jak już pisałem, nie czepiam się nikogo, poprostu już od jakiegoś czasu mnie gnębi ten problem :)
_michal Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 Dlaczego wszyscy się rzucają na RPG? Przecież to są jedne z najbardziej rozbudowanych gier. A pomijając to. Na jakim engine tworzycie?
neogliwice Napisano 26 Lipiec 2005 Autor Napisano 26 Lipiec 2005 kurde czat tu sie robi dla mnie osobiście jako programisty c++ to będzie pierwszy projekt, jednak mamy kilku bardzo doświadczonych programistów, którzy tworzyli już większe projekty gier, co do grafików i dźwiękowców to nie wiem ale z tego co się troszku dowiedziałem to jest również kilku doświadczonych, ale nadal poszukujemy większej ekipy ;] a engile, albo Open soruce Crystal Space, a może jak się uda to komercyjny Torue
_michal Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 Nie czat, ale chcielibyśmy się dowiedzieć czegoś więcej o projekcie (już pomijając nasz sceptycyzm ;])
intoxicate Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 Czemu się wszyscy tak czepili tej IV, V, VI czy VII wojny światowej ? To Historia Swiata Burzuazji Ci sie spodoba ;)
KLICEK Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 nie zebym byl sceptyczny itp ale bralem udzial w kilku takich projektach i wszystkie byly gowno warte tak samo bedzie z innymi projektami ktore przetaczaja sie przez to forum dlatego trzeba miec nierowno pod sufitem zeby bawic sie w takie rzeczy juz lepiej modelowac pokemony, i rysowac w paitncie niz pchac sie w takie "super produkcje" Niech nikt sie nie obraza ale poprostu taka jest prawda, nieznam zadnego "a-ambitnego" projektu ktory dotrwal do "plejablej demo" Mimo wszystko zycze wam powodzenia i wytrwalosci dluzszej niz pierwsze 2 tygle
Gość jagi Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 za przeproszeniem po kigo kolejny rpg, jak ja nie nawidze rpg, nie mozecie zrobic, jakiegos fpp ? :P Ale i tak bede z uwaga przygladal sie postepom, mam nadzieje ze ukonczycie przynajmniej demo :P
arcade Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 Klicek -> Demoneth wydało kiedyś jakąś bardzo wczesną wersję demo, no ale w kazdym razie grywalną :) "trzeba miec nierowno pod sufitem zeby bawic sie w takie rzeczy" Nie zgadzam się z tobą, praca nad takim projektem naprawdę dużo daje... No przynajmniej mi, widzę że ty masz inne doświadczenia :)
KLICEK Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 Nie zgadzam się z tobą, praca nad takim projektem naprawdę dużo daje... No przynajmniej mi, widzę że ty masz inne doświadczenia :) Co Ci dalo ? oswiec mnie prosze Mi dalo strate czasu, to samo moglbys zrobic we wlasnym zakresie bez trucia na gg przez szalone 15nastki z aspiracjami na gierke ;) Najwiecej daje pierwsze kilka zlecen a nie robienie gierki przez neta bez przyszlosci edit : Oczywiscie nie mam nic do tego rodzaju projektow ;) niech kazdy sobie robi to co lubi ale przynajmniej chcialbym ostrzec "nowych" grafikow zeby niepchali sie w tego rodzaju przygody bo to strata czasu naprawde :)
arcade Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 Dało mi kopa żeby te modele wogule robić... Bo jakbym miał robić tylko dla siebie dla skila to by było ciężko... Poznałem ludzi, którzy są w stanie mi pomóc zwiększyć swoje umiejętności :) I chętnie to robią... To naprawdę super że ludzie są w stnie poświęcić 30 min na gg żeby przedyskutować ze mną moją pracę (dzięki wielkie wam za to :D) Co do trucia na gg to mam ten luksu że nikt mie nie oświeca przez godzinę o zawiłości jakiegoś subquesta :) Zajmuję się swoją działką i daje czasem wsparcie na inne pola, nie wgłębiając się jakoś za bardzo... I nikt mi tego nie ma za złe. Wreszcie to fajna zabawa ;) i daje masę satysfakcji (chociaż faktycznie czasami można od tej zabawy osiwieć ;) pozdrawiam :D edit: oczywiście wszystko zależy od tego, czego się oczekuje od takiego projektu. Masz swoje zdanie i Ciebie nie przekonam Klicek, ale jednak swojego zdania będę bronił :)
razor Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 Kolejny raz, słyszymy o kelejnej produkcji kolejnego RPG'a.......... Kolejny raz zapewne nie usłyszymy już o nim więcej....... Mam nadzieję że w ostatnim zdaniu mylę się i dacie radę rozwinąć projekt przynajmniej na tyle aby zdobyć cenne doświadczenie. .......mam też nadzieję, że macie choćby drobną świadomość na co się rzucacie. Jak dotąd tylko 3 projekty (m.in. Burżuazja) rozwinęły się do poziomu który mozna nazwać produkcyjnym.
Por@szek Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 Wiesz razor, podobnie myslalem o burzuazji, z motyka na slonce, ale zauwazylem ze mlodym daje to naprawde duzo (wiem o kogo chodzi ;) ). Nie mniej jednak proponowalbym nawet wyscigi zrobic albo platformowke, chociaz bedzie co pokazac w portfolio, a tutaj mam duze watpliwosci. Rts i Rpg to najwieksze produkcje, i to nei chodzi o ilosc grafiki, lecz o zlozonosc fabularna. Mialem przyjemnosc pracowac przy jednym rts (czolem ludziska, jak zycie?? ) i powiem ci ze gdyby nie problemy fabularno cos tam to naprawde giera miaal potencjal, ale wszystko sie rozbijalo o fabule ktora smiech smiechem ale nawet teraz w zasach 4 procesorowych kart graficznych z hardware'owym GI jest NIEZBEDNA. I wlasnie nie banalna tylk otaka ktora zwroci uwage. Sorki nie jestescie EA, Black Isle (rip) albo jakis inny Ubisoft wiec musicie sie przebic na kazdym polu jezeli rzeczywiscie macie aspiracje. Jezeli ich nie macie ... to przestancie nawet myslec o postowaniu takich rzeczy.
mlody_ Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 swiete slowa, oj swiete....Poraszek(sory ale nie che mi sie szifta i 2 naciskac)...a o kogo chodzi? racja...fabula przedewszystkim, a tym bardziej w erpegach nie?....zycze samym sobie powodzenia. miejmy nadzieje ze nasza praca nie umrze szybko(tzn w ogole) i za kilka lat bedziecie mogli sie cieszyc czyms takim jak Scrub
Hatred Napisano 26 Lipiec 2005 Napisano 26 Lipiec 2005 wiecie panowie ja sie nie zgodze to to wszystko gowno warte, to piepszenie jakies jest mi projekt dal na poczatku ogromnego kopa, widzialem ze ludzie sie interesuja tym co robie, wspolnie pomagaja przezwyciezac niektore rzeczy, duzo sie nauczylem i wciaz ucze, a czy projekty takie od razu sa skazane na kleske? niewiem, moze i rpg to jedna z najciezszych rzeczy, nieobchodzi mnie to wazne jest ze uczymy sie pracowac przy okazji robienia czegos takiego, nie zaluje ani jednego dnia spedzonego przy BZ i to sie liczy, a jak ktos pisze ze mam "trzeba miec nierowno pod sufitem" bawiac sie w takie cos to jakos dziwnie sie czuje (ale sie nie obrazam :) ) NIE POZWOLCIE ZEBY KTOS ODEBRAL WAM MARZENIA!!!!!!! jedzcie z koksem zycze duzo szczescia (co do projektow Sygonith podobno ma sie bardzo dobrze, Burzuazja prze do przodu inni to tam neiweim) CO NIE ZMIENIA FAKTU ZE TEMAT TACZEJ TUTAJ NIE PASUJE :P bo tu grafiki nie widze :P
neogliwice Napisano 26 Lipiec 2005 Autor Napisano 26 Lipiec 2005 hmm jeden obrazek jest :] i powstała własnie pierwsza wersja tech doca, którego uzgodniłem, że możemu udostępnić :] i oto on dla was: http://rapidshare.de/files/3377392/scrub_tech_01.pdf.html dalekj zapraszam wszystkich chętnych :] jeżeli wszsytko, jak mam nadzieje, pójdzie dobsze, kiedyś napisze tu o efektach naszej pracy pozdro
LISEK Napisano 3 Sierpień 2005 Napisano 3 Sierpień 2005 Razor mowisz o 3 projektach... Buzuazji, Sigonythu... i ....? INteresuje sie scena i nie wiem jaki projekt masz na mysli :)... Powinna powstac strona nt polskich amatorskich projektow... wlasnie mysle nad zalozeniem czegos takiego... kto chetny niech sie zglasza 3668277 Pozdro
sanki Napisano 3 Sierpień 2005 Napisano 3 Sierpień 2005 http://warsztat.pac.pl/ juz jest cos takiego, sprawdz baze projektow. Moze nie wszystko ale sporo
intoxicate Napisano 3 Sierpień 2005 Napisano 3 Sierpień 2005 Niech nikt sie nie obraza ale poprostu taka jest prawda, nieznam zadnego "a-ambitnego" projektu ktory dotrwal do "plejablej demo" A ja znam. Jest kilka projektow gdzie nie ma "15 latkow", z ktorymi nie chce sie rozmawiac. Pozdrawiam.
Kakrotto13 Napisano 3 Sierpień 2005 Napisano 3 Sierpień 2005 wiesz jednym z takich ambitnych projektow byl gothic ;] tylko ze to nie polskie lecz niemieckie ;] o ile sie nie myle ofkozz ;]
LISEK Napisano 3 Sierpień 2005 Napisano 3 Sierpień 2005 Kakarotto (sorki moze zle napisalem nicka): chetny do zalozenia stronki na temat Polskiej sceny robiacej gry i tu poprawka - nie tylko amatorskiej. Za przeproszeniem to co jest na warsztacie ma 20 lat, jest nieaktualne i chcac nie chcac syfne (graficznie i merytorycznie).... Pozdrawiam ;) PS.Wkrotce pomecze was jeszcze jednym projektem (JGS - autorski :P projekt grupy REBEL studios, ktorej jestem zalozycielem) . Co smieszniejsze bedzie to nastepny projekt gry w klimatach podobnych do Burzuja, Scruba, Sigonytha... SOON
Obywatel Napisano 3 Sierpień 2005 Napisano 3 Sierpień 2005 Gry RPG i 3d to dla mnie 2 bieguny. Kiedy gra stoi na silniku 3d, to traci wiele na klimacie moim zdaniem. Przestrzen jest otwarta, mamy szerokie pole widzenia. Wszystko sie rusza, ale poziom detalu jest jeszcze nie ten. Czasami uproszczona grafika stokroc lepiej spelnia swoje zadanie niz detaliczne obrazy, szczegolnie w grach typu rpg. Wtedy wyobraznia ma wieksze pole do popisu, sami sobie tworzymy obraz taki, jaki nam odpowiada. Dana jest tylko baza ;) Moze gral ktos w Another World - poszarpane krawedzie, plamy symulujace twarz, a mimo to gra byla i jest dla mnie poprostu swietna (wzruszajaca koncowka ;) ). Powinniscie sie skupic na sferze klimatycznej gry, nawet za cene uproszczen. Tak samo gra Ultima Online - grafiką raczej nie grzeszyla, ale za to bardzo rozwiniety system umiejetnosci i mozliwosc gry z wieloma osobami na raz - to bylo to! Liczy sie pomysl :)
Kakrotto13 Napisano 4 Sierpień 2005 Napisano 4 Sierpień 2005 Obywatel co do grafiki to wiesz wkrotce 3d stanie sie bardziej detaliczne niz 2d , to tylko kwestia paru lat moze i mniej . Co do tego ze liczy sie pomysl to sie zgodze tylko ze teraz jest naprawde trudno wymyslic cos nowego .. no i zostaje polepszanie starych pomyslow ,dodajac wiecej statystyk , umiejetnosci itp LISEK no prawie dobrze zes napisal tylko o jedno a za duzo :P > A no i powodzenia z projektami tylko nie zabieraj sie za kilka naraz bo to cie zniszczy :]
LISEK Napisano 4 Sierpień 2005 Napisano 4 Sierpień 2005 Kakrotto: dzieki ;). Ja na scenie jestem juz 2 lata i zdarzylem juz zabrac sie za 3 projekty na raz (wiem jakie sa tego konsekwencje). Dawno to bylo, bo na samym poczatku mojej przygody ze scena gier, takze puszczam to w niepamiec... chyba ze masz na mysli jeszcze projekt strony. Narazie to tylko projekt, do czasu gdy ktos nie bedzie chcial ze mna go robic. Pozdro
intoxicate Napisano 4 Sierpień 2005 Napisano 4 Sierpień 2005 Co smieszniejsze bedzie to nastepny projekt gry w klimatach podobnych do Burzuja, Scruba, Sigonytha... no naprawde smieszne :)
Kakrotto13 Napisano 4 Sierpień 2005 Napisano 4 Sierpień 2005 nasmiewanie sie z innych projektow no no nieladnie ;] podpadles Burzuja ;]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się