Jump to content

Owady: Muchaha (..:: DaEnd ::..)


Recommended Posts

Posted

Witam, witam. Tak to jest jak się nie jest w domu akurat jak się Bitwa zaczyna;). Ogólnie to raczej nie będę miał dużo czasu a więc nawet nie wiem czy skończe swój projekt:P, tak właśnie myślałem, że tematem będą owady i chciałem zrobić ważkę ale zbyt dużo ludzi w tej chwili ją robi to bedzie po prostu mucha:)

53.jpg

 

 

  • Replies 49
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Pierwszy render:). Narazie wygląda trochę....dziwnie...:] (bez skojarzeń proszę:D) ale chyba raczej zgadza się z tym co na zdjęciu mam.

01.jpg

 

Posted

Hmm... pierwszy segment (za glowa) wydaje sie i chyba jest zbyt dlugi. Na pierwszym zdjeciu jest zdecydowanie krotszy od czesci tylnej.

 

Skrzydla schowane sa pod \"cialo\" i mucha chyba nie polata;) IMHO powinny byc raczej bardziej z boku.

 

To moj pierwszy post tutaj, zycze powodzenia;)

Posted

Update: poprawiona wielkość pleców (czy cokolwiek to jest:D) i nogi:). Chyba będą problemy z łączeniami z tułowiem, bo niezabardzo mogę sobie to wyobrazić[co?] a na zdjęciu słabo widać, mam nadzieję, że jak potem dołożę włosy to nie będzie tego elementu w ogóle widać:)

04.jpg

Posted

Czy ktoś może mi powiedzieć jak ustawić parametry w scatter, żeby obiekty ustawiały się na powierzchni obiektu odpowiednią lokalną osią na zewnątrz? Robie teraz włosy, te większe fajnie się ustawia kontrolerem attachment, ale przy większej ilości włosów było by to strasznie czasochłonne, pomóżcie pls... [pomocy].

Posted

Ok, juz sobie poradziłem:), zapomniałem, że scatter sra na ustawiony własnoręcznie pivot i to po prostu siatkę trzeba dopasować do pivota a nie pivot do siatki, tak jak się to normalnie robi:].

Posted

Staraj sie caly czas porownywac to co modelujesz z pierwszym (na przyklad) zdjeciem.

 

Twoja mucha przewrocilaby sie w tyl, bo odwlok by ja pociagnal. Tylne nogi muchy na zdjeciu utrzymuja cale cialo, a \"stopy\" (hehe) siega dalej niz jej \"tylek\".;)

 

U Ciebie tak nie jest.

Posted

Mucha trochę wygląda jakby długo siedziała na jakimś jedzonku i się go nażarła (chciałem napisać wprost co muchy jedzą, ale ... :D )

 

Druga opcja to taka, że za szybko latała i w coś przypierdzieliła, że jej mózg z głowy wpadł do tułowia :D

 

ale kształcik spoko, tylko te proporcje i będzie kul men [piwo]

Posted

Update: początek texturowania, może siętrochę pospieszyłem, bo miałem cały czas topic wyświetlony, żeby na referencje patrzeć i dopiero teraz komentarze przeczytałem. W każdym razie pozycje nóg poprawiłem:)

06.jpg

A tak btw to chyba po prostu nie jest dokońca taka zwykła mucha domowa (inny trochę odwłok i jest jakby trochę wyższa) i może dlatego proporcje dziwne się wydają.

 

Posted

Update: praktycznie wszystko już otexturowane (yeah!!, wkońcu załapałem, jak unwrapa używać:D) ale pewnie będzie sporo poprawek. Narazie przerwa ok. 2 tygodnie (wyjeżdzam:)) i będe musiał się potem streszczać (bo potem na kolonie:]). W każdym razie nie przejmujcie się, że długo update\'ów nie będzie.

07.jpg

Posted

teksturki widać, że całe w fotoszopie sam kleciłeś i trochę to syfiaście wygląda -szczególnie nogi [spox]

 

popracuj nad nogami - noga tą końcówkę ma taką plastelinowatą - być może odpowiednia teksturka nada temu efekt - więc zrób coś porządnie - albo ładne teskturki (trochę więcej z natury) albo \"more detailed\" modelik i będzie :cool:

Posted

Yo, yo ,yo. Wrocilem:), co prawda na kilka dni tylko ale mam nadzieję skończyć ten model.

A więc update:

08.jpg

Mam taką prośbę, żebyście jak możecie to dawali konkretne propozycje co i jak zmienić, bo wiecie, nie mam zbyt dużo czasu, a u mnie takie nawet próbne renderingi to długo trwają.

Posted

Teksturka jest wg mnie ok, lecz powinna być trochę bardziej ciemna i znacznie bardziej \"pobrudzona\". To tak na mój gust. Dodało by to sporo realizmu. Oczy mają fajny kolor, lecz musisz pokombinować tak, żeby składały się one z dużej liczby małych \"komórek\", bo jak na razie brakuje tego efektu. (Ja właśnie walczę o to samo z oczami mojej ważki :) )

 

Ale jest fajnie :) Jakie zrobisz otocznie?

Posted

Chyba nawet nie będe musiał ściemniać texturki tylko światło:P. Te komórki tam są (Hexy) ale kamera jest za daleko, żeby przy takim samplingu je zobaczyć a niestety narazie poki to nie jest final render to nie mogę sobie pozwalać na wyższe wartości...

Otoczenie będzie raczej proste - powierzchnia stołu, jakieś małe okruchy na nim, mucha i spry DOF. Dżujon dał mi jeszcze pomysł, żeby butterfly\'a zrobić czyli.... mucha na kostce masła[rotfl2].

Posted

Zna ktoś jakieś tutoriale o oświetleniu w Brazilu? Mam z tym problem:(, o ile wcześniejsze renderingi (np ostatni) wyglądają dobrze, to teraz jakoś nie mogę dobrze area light ustawić i wszystko jest ciemne:(.

Posted

Tutaj próbny render - tak sobię całość widzę. Narazie jest bez DOF\'a bo coś nie ogę go dobrze ustawić i nie wiem czy wogóle będzie (najwyżej spróbuję zrobić ręcznie w Corelu:D). No i co o tym myślicie?

 

A tak btw. to jest render bez GI, tylko jedno area light i skylight a przyznam, że efekt jak dla mnie jest bardzo zadowalający:).

 

Posted

Teoretycznie praca skończona:D.Mam jednak dylemat czy już faktycznie zakończyć projekt..... niby coś w mojej pracy napewnie da się jeszcze zrobić ale albo nie wiem co, nie zdąże już i po prostu nie zdążę tego wyrenderować!!:/. I tak musiałem w dwóch turach renderować (dlatego trochę widać gdzie nie gdzie miejsca łączeń). Możliwe, że już niedługo dam text dla jury:), a napewno nie dalej niż do środy następnego tygodnia...

mucha.jpg

Posted

Witam :) Czy skrzydla nie sa zbyt plaskie? i zmienil bym podloze bo nawet nie iwem co to jest.. moze zrob jakas scenke w kuchni jak ta mucha siedzi na jakims jedzonku :)

-pozdrawiam, Barył

Posted

No na kupie to może niekoniecznie:D ale faktycznie chyba jakieś jedzonko musze dać... To miała być powierzchnia obrusa ale faktycznie coś zdeczka nie wyszło:(.

Posted

Postaraj się poprawić material tej muchy, przypatrz się takim w realu, same w sobie nie są za kolorowe, ale mienią się na przeróżne kolory, np. takie zielonkawe charakterystyczne odblaski, popracuj

 

No i możesz dać jakieś ciekawsze ujęcie które samo w sobie będzie stwarzać ciekawy klimat

Posted

Uznałem, że fajnie może wyglądać poprostu na liściu:), już zrobiłem sobie zdjęcie i pracuję nad kompozycją.

 

Co do tych refleksów i mienienia się muchy to zależy.... popatrzcie na zdjęcie na początku topica, tam mucha jest prawie cała matowa i szara a właśnie na tym zdjęciu się wzorowałem.

Posted

Jeśli mógłbym coś podpowiedzieć to:

 

1. Skrzydła Twojej muchii nie mogą chyba o tak sobie wystawać, w tułowia, no chyba że, czegoś nie zauważyłem.

 

2. Materiał skrzydeł - wyglądają jakby były zrobione ze szkła artysycznego, przecież to jest tak cieńka tkanka, że nie może tu być mowy o refrakcji.

 

To narazie tyle na temat skrzydeł.

 

Pozdrowienia.

Posted

NIezbyt rozumiem z tym wystawaniem ale nie wiedziałem, że na powierzchni skrzydeł prawie nie ma refrakcji:D, dzięki za uwagę:)

Posted

Przepraszam , zapomniałem dopisać.

 

Z tymi skrzydłami to miałem na myśli, to że muszą być przymocowane to jakiś stawów, mu

szą być czymś poruszane.

 

Pozdrawiam.

Posted

Nieznam się na anatomii muchy ale u mnie taki punkt jest pod tym niby kolnierzem, nie wiem czy to jest prawidłowe, może coś pokombinuję...

Posted

..............:::::::::::: DaEnd :) ::::::::::::..............

 

 

mucha2.jpg

 

Projekt uważam za w pełni skończony, niby jeszcze prawie miesiąc został ale jadę na kolonie:)[winko][piwo].

 

Jest to mój drugi udział w Bitwie. Ten projekt jest jednym z moich pierwszych organicznych modeli (i chyba pierwszym udanym tego typu:D). Musiałem się z nim trochę spieszyć ze względu na częstą nieobecność, ale całe szczęście udało się:). Skończenie tej pracy przynioslo mi nie tylko satysfakcję - w końcu nauczyłem się w miarę dobrze mapować:).

Chciałbym wszystkim podziękować za pomoc i życzę powodzenia w konkursie:)

 

...............................................................

 

This is the second time I took part in the 3D Challenge. This project is one of my first organic models (and propably the first succesful one of that type:D). I had to hurry up with it a little bit because of quite often absence but I made it:). The finishing of this work gave me not only the satisfaction - I finally learned how to map quite well:).

I would like to thank everybody for help and wish you all good luck at the competition:).

 

Dodatkowe informacje / Additional info:

 

Software: 3dsmax 4.2, Brazil RS, Corel Photo Paint.

Faces:238353

Objects:75

 

Wszystkie textury zostaly zrobione przeze mnie.

 

............................................................

 

All textures were made by me.




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy