Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam! Cóż... od czego by tu zacząć? Czas najwżyszy, by w końcu nauczyć się trochę animacji, albo chociaż "spróbować" się nauczyć :) Myśl ta błądziła po mojej głowie do czasu, aż wpadłem na pewien pomysł krótkiej animacji - chyba nic aż tak wymagającego, ale na początek powinno wystarczyć... ale dlaczego jest to akurat w tym wątku?

 

Po prostu, aby zacząć jakąś animację trzeba najpierw przygotować scenkę oraz bohatera i toż jest to nad czym pracuję i czym chciałem się podzielić.

 

Mając na uwadze fakt, że scena robiona jest do animacji postanowiłem nie używać żadnych specjalnych rendererów, ale zwykłego standadowego scanline'a, by uzyskać ludzkie czasy renderowania. To zaowocowało trudnościami w ustawianiu oświetlenia do sceny, by miało to jako taki realizm - to już ocenicie sami (aż się boję ;) ) Czas renderingu to około 2 minut przy rozdzielczości widocznej na poniższych renderach.

 

Jeśli jeszcze nie usnęliście przy tym tekscie to tutaj przedstawiam rendery:

Pierwsze dwa to miejsce akcji, a trzeci przedstawia głównego bohatera.

 

O samej animacji pisać nie będę, gdyż nie jest to odpowiedni do tego wątek - napiszę o tym kiedy już zacznę coś animować.

 

Pozdrawiam i czekam na Wasze opinie!

 

EDIT: Wątek został przeniesiony, jak sami widzicie, z WIPa do Animacji

  • Odpowiedzi 42
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dzięki! Ale mam pytanie - co i jak byście zmienili żeby wycisnąć więcej ze scanline'a? Bo do vraya i tak nie ma co tego porównywać, a z tej sceny to już siódme poty wyciskałem :/

Napisano

Jak na scanline'a to jest dobrze, ale raczej nie osiagniesz rewelacyjnego efektu. Jesli chcesz sie bawic ze scanline'em, to moze lepiej przemysl bardziej kreskowkowe podejcie do tematu (jak robal). Wiazalo by sie to z wymodelowaniem kuchni od nowa, ale efekt mogl by byc lepszy. :)

Napisano

Ajć... to to raczej odpada, ale to tylko z jednego prostego powodu: miałem się uczyć animacji :) a jak tak dalej pójdzie to znowu zostanę na modelowaniu, a to odkładam na następną bitwę :)

 

Odkryłem coś ciekawego (niestety teraz tego nie pokażę), mianowicie jak usunąłem kafelki i zostawiłem samą czystą ścianę to scenka nabrała troszkę cieplejszego wydźwięku.

Napisano

A owszem, nie ma (tzn. niby tego nie widać), ale bez obaw - to celowe, po prostu chciałem by wyrażał emocje tylko i wyłącznie oczami... a tak żeby było zabawniej. Mogę jeszcze tylko zdradzić, że nie będzie mu dane zjeść tego jabłka w animacji :)

Napisano

Dzięki! Dodajecie mi otuchy chłopaki - ostatnio średnio z czasem, ale obiecuję, że nadrobię, postaram się już jutro zacząć coś animować - i tu pytanie do szanownych compadres moderatorres: czy zaczynać potem do animacji nowy topic w odpowiednim dziale, czy kontynuwać tutaj?

 

Mam nadzieję, że kuchnia w samej animacji nie będzie tak razić jako samo tło.

 

JohnZi - tak, robal to też tylko scanline - wszystkie moje prace, które widzieliście to tylko scanline.

nielot007 - a proszę Cię bardzo :)

 

Pozdrawiam!

 

P.S. Następnym razem postaram się mniej gadać a więcej robić :)

Napisano

Thx!

O ile robak to nie był praktycznie żaden problem, to kuchnia to prawdziwa udręka (materiały i oświetlenie). Już więcej z tego "czegoś" nie wyciągnę :/ i tak to wygląda teraz - jednak wróciłem do kafelek (pomniejszyłem je) dodałem podłogę tak w razie czego, pochłaniacz i parę drobnych innych poprawek. Wiem, że wygląda jak wygląda, ale postaram się jeszcze to podopracowywać w trakcie ustawiania ujęć (czyli w trakcie lub po animacji) - będzie to ciężka przeprawa...

Napisano

Artooro, nie masz się za bardzo co przejmować realistycznością otoczenia. Robak sam w sobie nie jest jakiś najbardziej realistyczny tak więc otoczenie usprawiedliwia. Jaak na moje oko to jest bardzo dobrze, dodałbym może tylko mocniejszy cien albo troche to wyostrzył.

Napisano

No dobra, to ArTooRo VS animacja: Starcie pierwsze...

a w zasadzie to pierwsze próby z reactorem - chyba w miarę owocne. Robaka w tym ujęciu nie będzie, gdyż chcę go "ujawnić" dopiero troszkę później.

 

Oto te wypociny - jest to preview:

http://rapidshare.de/files/7450595/_scene.avi.html

 

Umówmy się, że treść animacji będę ujawniał stopniowo, ponieważ nie chcę zdradzać końcówki - jak byście wszystko od początku wiedzieli to byście oglądali tę animację bez żadnego zainteresowania (dlatego też w samym WIPie nie pokazałem jednego obiektu, który ma zostać na końcu użyty).

Napisano

1. Robak normalnie wypaśny... Wygląda słodko :)

2. Jabol za mało jabolowaty...

3. Kuchnia w scanline jak dla mnie jest świetna...

4. Rendery za małe :)

5. Powodzenia ;) Good Luck

Napisano

Dzięki bardzo!

W podziękowaniu zarzucam robaka puszczającego oko :) ot taki tam króciutki test morpha.

http://rapidshare.de/files/7540909/mruganie.avi.html

 

Niestety chciałem być cwany i zrigowałem robala splinem (lol) hehe teraz muszę go na nowo zrigować kośćmi, bo oczywiście spline się nie sprawdza :)

Pozdrawiam!

 

EDIT: Updejtowałem mój poprzedni post, a konkretniej plik test.avi o kolejne ujęcie tocczącego się jabłka.

Napisano

Nie no drzdzownica (kurde jak to sie pisze? lool)...Robal pojechany!!! Ja bym sugerowal taka opcje: Jezeli naprawde chcesz sie skupic na animacji to wywal wszystko co niepotrzebne (np. kuchnia ;)) na czystym bialym tle tez przeciez da sie zrobic bardzo ciekawe rzeczy, wiesz, tylko ona i jablko...

Ale to zalezy jak bardzo chce Ci sie (i twojemu komputerowi) walczyc z kuchnia ;) Powodzenia, jest dobrze!

Napisano

ArTooRo -> fajnie, że są updaty :) oby były jak najczęstsze

 

mam uwagę co do renderingu. Pokazałeś kuchnię z daleka. Jednak z tego co wykminiłem to uwaga będzie skupiona na robalu, który wcale nie jest taki duży. Zatem przy renderingu powinieneś to uwzględnić, że ujęcia będą z bliska. Jeśli render, który pokazałeś to shadow mapy to na pewno to się nie sprawdzi.

 

Dodatkowo, postać jest cartoonowa, a otoczenie raczej realistyczne i (bez obrazy) sztywne, za sztywne jak dla takiej postaci. W załączniku jest trochę moich propozycji. Dodać okno (rozweseli to scenę), kafelki na ścianę z boku (z jakimś śmiesznym wzorem, kwiatki czy coś takiego), za robaczkiem jest toster i rękawiczka na ścianie, po drugiej stronie widać jakiś dzbanek, deska do krojenia, podkręciłem trochę kolory, są bardziej nasycone i rozblurowałem rozświetlenia na ścianach. Można dorzucić też jakiś suszący się czosnek czy papryczki chili :). Rozbić trochę "syfu" (ale bez przesady) na blatach, ujednolicić scenerię z postacią.

 

Ogólnie to i tak duuży plus za taki projekt :)

powodzenia i pozdrawiam

Napisano

Obejrzalem ten tescik i powiem Ci ze mnie interesuje jak pociagniesz to dalej, zapowiada sie super sprawa! Takie male pytanie: to jabluszko co ono tak sobie podryguje to recznie animowałes? A jezeli nie to co tam jest uzyte??

Napisano

PRZEciee napisal ze reactorem sie zabawial z nim. Oko jak oko jest ok, ruch robaczka bedzie po slajnie czy moze recznie bedziesz animowal kosciaki hmm... WAS?? moze pokaz tescik ruchu robaczka z mrugajacym oczkiem :) Co do kuchni to rzeczywiscie moglbys usunac pare niepotrzebnych detali, szbszy render - a tak z ogolnie to ile ci zajmuje czasu render tej kuchni??

Napisano

PRZEciee napisal ze reactorem sie zabawial z nim. Oko jak oko jest ok, ruch robaczka bedzie po slajnie czy moze recznie bedziesz animowal kosciaki hmm... WAS?? moze pokaz tescik ruchu robaczka z mrugajacym oczkiem :) Co do kuchni to rzeczywiscie moglbys usunac pare niepotrzebnych detali, szbszy render - a tak z ogolnie to ile ci zajmuje czasu render tej kuchni??

Napisano

jmtm00 - tak jak pisze SUPER_OkO, używałem reactora, zapewnia realistyczniejsze wyniki niż ręczne animowanie (akurat w tym przypadku)

 

Leru - dzięki za porady, zastosuję się przynajmniej do większości z nich, ale dopiero jak skończę animować - szczególnie przypadł mi do gustu pomysł z czosnkiem :) O Shadow Mapy się nie martw, w najgorszym razie zamienię na Area Shadows, ale póki co to nawet na zbliżeniach Shadow Map się sprawdza - w końcu można regulować wielkość mapy i nie ma pikseli

 

SUPER_OkO - robaka rigguję takim cudacznym cusiem co się chyba zwie IKSplineSolver, który przydziela się do kości. Nie usunę, żadnych detali, nie chcę też pustego tła - chcę żeby to była pełna animacja z tłem i bohaterem. Render, tak jak już wcześniej pisałem, zajmuje około 2 minut, a boskiego sprzętu nie mam.

 

Na razie update'u nie ma - riggowanie okazało się trudniejsze niż przypuszczałem, siedzę teraz i godzinami móżdżę tutoriale z helpów i wymyślam sposoby na najskuteczniejsze zriggowanie pana giętkiego - fakt faktem, że nadrabiam przy tym braki w wiedzy w tym zakresie, ale zapewniam że nie jest to tak banalne jak przydzielenie gotowego już Bipeda do postaci.

 

Dzięki za Wasze uwagi i opinie!

Napisano

Dzięki za radę, jeśli będę miał okazję to obejrzę.

W końcu uporałem się z riggiem, oto testy, jeszcze tę animację muszę odrobinę dopracować oczywiście.

 

Owy teścik można ściągnąć tutaj:

Animka

Napisano

No to tak. Oto moje uwagi: Robal sie przesuwa zamiac w pelznac na plan ( nie ma ruchu cialem) no i troche te klapanie powiekami x 3 moze i sa fajne ale nie przesadzaj, bo jak zanimujesz calosc i tak bedzie klapal co sec to wojoj. No i jak bys chcial kartonoonowy efekt uzyskac w animacji to powinienes robic bardziej energiczne ruchy. Takie jest moje zdanie. Ales skoro to jest test to sie juz nie czepiam

Napisano

Hehe mówiłem, że to tylko test - zrobienie tej testowej animki zajęło mi około 10-15 minut. Robak będzie się inaczej wyłaniał zza jabłka, ruchy będą bardziej spontaniczne (a czy szybsze to nie wiem - zależy), powieki będą mrugać z różną prędkością w ciągu tych 3-ech razy - no i mruganie jest tak częste tylko w tym ujęciu, bo on się tu wyraźnie rozgląda.

 

Ale za to udało mi się zrobić co innego, a mianowicie pogrzebałem znowu trochę przy oświetleniu - teraz render wygląda dużo lepiej niż poprzednio i zajmuje, o dziwo, o połowę mniej czasu niż poprzednio (!) - ten w większej rozdzielczości renderował się aż... 1 minutę :]. Wadą niejako jest to, że to jest oświetlenie do konkretnego miejsca sceny, czyli rendery kuchni w całości odpadają, ale... przecież ja nie planowałem renderować kuchni z oddaleń, więc problemu nie ma :D Wiem, że muszę zwiększyć rozdzielczości tekstur jabłek i wałka, no i oczywiście dorobię to co pisał Leru.

Napisano

Przepraszam za tę jakże długą przerwę, miałem pewien kryzys... nie ważne. Ważne jest to, że mam zamiar kontynuować to co zacząłem.

Pozdrawiam wszystkich!

Napisano

No to na rozgrzewkę czosnek, według pomysłu Leru.

Update'y nie będą zbyt częste, ale mam nadzieję, że chociaż w miarę regualrne.

 

EDIT: A jednak z nowu przerwa :( A już myślałem, że będę mógł ruszyć z tym dalej...

Napisano

Thx! Pociągnę to dalej po bitwie :)

 

Według pomysłu Leru? On dał pomysł na czosnek w ogóle, czy na sposób jego wykonania?

 

W odpowiedzi cytat:

...Można dorzucić też jakiś suszący się czosnek...

 

Pozdrówki!

Napisano

Ja ci radze zrobić to jednak mental rayem z raytracowimi cieniami.

MR szybciej renderuje cienie niż SL. Jeżeli ma to być nie za długa animka to można sie poświęcić i odejść od kompa na kilka godzin - dużo lepszy efekt

pordrawiam, zycze powodzenia.

 

A wszystkich zainteresowanych także innymi animkami prosze o obejrzenie tego http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=22657

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności