Skocz do zawartości

Caustics Contest - Znowu Ruszamy!


naeq

Jakiego Plug-ina renderującego używacie ??  

127 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jakiego Plug-ina renderującego używacie ??

    • V-Ray
      52
    • finalRender
      6
    • Maxwell Render
      13
    • Scanline Renderer
      15
    • MentalRay
      32
    • Brazil
      9


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 493
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ponieważ nikt tu ostatnio nie pisał, może ja coś dorzucę. Moja scenka została zainspirowana pracą Jeffa Pattona: http://jeffpatton.net/Max7/images/Dispersion-fake.jpg

Postanowiłem zrobić to samo (czyli kaustykę z "fake dispersion"), tylko szybciej i prościej. Jego scena renderuje się na moim Athlonie 64 3000+ powyżej 8 minut, a moja 1 minutę łacznie z emisją fotonów, nie musiałem w przeciwieństwie do niego uzywać żadnych ukrytych shaderów i materiał jest bardzo prosty (tylko 4 mapy, Jeff użył 16 map). Kolorem efektu można dowolnie sterować, wybrałem to zabarwienie, bo pasuje do sztucznego światła i było podobne do zdjęć diamentów, które znalazłem w sieci, słabe nasycenie kolorów i rozmycie jest celowe, oczywiście można to zmienić. Równiez kaustyki nie chciałem dawać zbyt mocnej, żeby scenka wyglądała bardziej "naturalnie" (no, może za wyjatkiem stojącego pionowo diamentu).

Scena renderowana w mentalu, 1 mr Area Spot (multiplier 2, światło białe, disc 50 mm, cienie raytraced, inverse square decay), kaustyka bez FG, model diamentu średnicy 10 mm z położonym okrągłym szlifem brylantowym (może nie do końca dokładnie odwzorowanym, ale modelowałem rano, tuż przd wyjściem do pracy), photons 20000, materiał mentalowy z glass(lume) w slocie surface i drobną kombinacją z mapą gradient ramp w slocie photon - aby zmienić kolor efektu, nie trzeba nawet zmieniać kolorów gradientu, wystarczy wybrać inny gradient type. Mapa hdri jako background sceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam scenkę, ale bez mapy HDRI, bo za duża. Mapa jest ważna dla sceny, można ją znaleźć tutaj:

http://www.debevec.org/Probes/building_probe.hdr

tylko trzeba nazwę zmienić na building_probe2.hdr, albo po prostu ją przeładować (jest wyciagnięta do edytora materiałów).

Scena w wersji dla 3ds max 8.

 

Heh hmm mam pytanko czy moglbys wyslac mi na mejla model diamentu :D bardzo przydal by mi sie :D.

 

ps.:D Heh patrzcie na moj avatar :D heh Mental Ray no i 100 renderow probnych :D i tylko tyle utworzylem z 6 miesiecy temu :D wrocę do domq to zrobie cosik w MR i sproboje w Vray :D POzdro 200 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Zupelnie przez przypadek znalazlem to forum i wrocila mi chec na robienie graficzek.

Bez zadnej przesady przerwe mialem ok 5 - 6 latek, maxa pamietam jak przez mgle i wiele rzeczy niestety musze juz uczyc sie od nowa :(

Zapodaje moj pierwszy render po przerwie :D jest to tez moja pierwsza zabawa z mentalrayem i wogole z caustic.

Daje linka do rendera zeby forum odpalalo sie szybciej:

 

http://www.pulsar.net.pl/~drvector/3d/images/mentalray1.jpg

 

 

a tutaj link do ustawien:

 

http://www.pulsar.net.pl/~drvector/3d/prefs/mentalray1.jpg

 

Czas renderu: 5 minut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witamy witamy :)

polecałbym ustawić Decay światła na Inverse Square i zmniejszyć energy.

imo za ostre są te kaustyki.

ale jak na pierwszy render w Mentalu to powiedziałbym, że bardzo ładnie :)

 

Pozdrawiam

 

[+]

to światło to mrAreaSpot? bo chyba brakuje cienia :)

 

[++]

Vorek: odebrałem :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh thx, to mnie mobilizuje do dalszej pracy :D

pozmienialem teraz co nieco tak jak mowiliscie, ale musze jeszcze popracowac nad ustawieniami, to nie jest to co tygryski lubia najbardziej, dzisiaj juz nie mam czasu sie z tym bawic, ide spac, o 5 wstaje :D

jutro podejme walke jeszcze raz.

 

http://www.pulsar.net.pl/~drvector/3d/images/mental2.jpg

 

pozdrawiam all.

cya.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23:51
ide spac, o 5 wstaje :D
rób tak dalej ;)

 

ogólnei fajnie wyszło tylk okieliszki jakos dziwnie wygladają - jak by lewitowały - moze i są w tej samej płaszczyźnie ale dziwnie to wygląda - nie pasują do podłoża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh wiem wiem, wszystko jest tak jak mowisz hindus, szczegolnie ta pierwsza kulka i kielon mi sie osobiscie nie podobaja, ale ja samym tym ze cos zrobilem w maxie po tak dlugiej przerwie jestem zajarany, mam juz w glowie pewien projekt, wiec jak troche czas pozwoli (jestem bardzo zabieganym czlowiekiem :D), to przeleje ten projekt z glowy na wireframe :D.

 

tak OT, jak ma sie karty w SLI, w moim przypadku jest to karta 3d1 z dwoma prockami 6600gt to czy da rade jakos zmusic zeby to dwa procki robily grafe w viewportach ?? bo jakos wydaje mi sie ze tworzy je jeden procek i nie daja nic ustawiania i wymuszanie zeby chodzily razem dwa procki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

delikatny

nie kumam :]

Gordy - podaj jakieś info. jaki renderer, czas renderu, materiał, światła etc.

miejscami za ostry cień, ale za to kaustyki przyjemne. materiał szkła zepsułeś okrutnie...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten materiał to L-glass na ustawieniach "fabrycznych"

Shader skompilowany lub napisany pod XSI. Nie robiłem praktycznie nic, no dopiero co ten materiał ściągnąłem i zainstalowałem.

Zwykły spot a fall-offem, Mental ray. Okrutna za to jest kompresja jpg.

Wiem, nie przyłożyłem się do tego ale ... . Ok żadnych wymówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stornie 35 był kawałek z tutoriala Adama Guzowskiego o caustykach. Robię wszystko tak jak trzeba ale nic mi nie wychodzi. Jest to na trzeciej stronie tutorialu. Gdy używam materiału jaki jest tam opisany to wyskakują mi błędy, że fotony nie są zbierane. Jak zmieniłem materiał ze standard (jak było w tutorialu) na raytrace, przezroczysty po prostu, to kula już jest ok, ale cienie się nie robią. Macie link do jakiegoś prostszego tutoriala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka faktów czasem oczywistych (MentalRay):

 

1. Obiekt powinien być wymodelowany w skali 1:1 (najlepiej w cm)

2. Używaj świateł mrAreaSpot lub w ostateczności mrAreaOmni. ustaw Decay na Iverse Square

3. Materiały użyte dla obiektu również winny być mentalowskie: Glass(PhysicPhen), albo mentalray -> Glass(lume)

4. Klinij na obiekcie prawym przyciskiem i wejdź w Properties: zakałdka MentalRay: zaznacz Generate Caustics - dzięki temu obiekt będzie uwzględniony w liczeniu fotonów kaustyk.

5. Włącz caustic: i ustaw tak:

 

ust_kiel2.gif

podziękowania dla Vorka za udostępnienie screen'u

 

6. wciśnij F9 i idź na kawkę/herbatkę/wodę Staropolankę2000.

7. po powrocie masz ładny renderek :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki tweety. Został tylko jeden problem, używam physic glass, wszystko pięknie tylko, że cienie które rzuca szklany obiekt są jakby on był nieprzezroczysty. Używam mental raya. Cienie są raytraced. Ustawienia causticów takie jak podałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlpiej wrzuć rendery. Cienie i kaustyki to 2 różne sprawy, cienie zawsze są nieprzezroczyste, choćby nie wiem co. Te ustawienia które tweety podał nie są uniwersalne, mogą posłużyć jako baza ale chyba nigdy się nie zdaża żeby te same ustawienia pasowały idealnie do dwóch różnych scen

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka faktów czasem oczywistych (MentalRay):

 

2. Używaj świateł mrAreaSpot lub w ostateczności mrAreaOmni. ustaw Decay na Iverse Square

3. Materiały użyte dla obiektu również winny być mentalowskie: Glass(PhysicPhen), albo mentalray -> Glass(lume)

 

 

2. światła fotometryczne też powinny się nadać

3. kiedyś ze zwykłym materiałem raytrace też mi wyszło całkiem nieźle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paskudne... Tak, cudowne... nie, ALE MOZNA SIĘ CZEGOŚ NAUCZYĆ W KONCU SPECIALNIE PO TO DODAŁEM USTAWIENIA BY KTOS ZOBACZYŁ JAK SIE ZMIENIA KAUSTYKA PO ZMIANIE USTAWIEN Z TAKICH NA TAKIE... sorki za capsa, pzodro :d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mental ray................ o fak nie zapisalem sceny

ale juz zrobilem nowa... renderuje

 

i ten torusik jest inny:

 

chudszy... brzydszy i bardziej low polygonowy xD

 

a przy okazji... zansz jakis dobry tutek o hdri?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

phong? nie lepiej pokombinować z mentalowskimi materiałami?

poza tym brakuje mi np: HDRI (zamiast tych ciemnych plam) oraz jakiegoś ładnego odbicia (postaw białego plane'a jako ekran odbijający (blendę). ustaw tak światło, żeby nie odbijało się w kieliszku, tylko np: w jego górnej krawędzi (przesuń światło do góry).

 

zrezygnuj z drewna jako tło i wrzuć zwykły material: preferuj raczej ciemniesze kolory - ciemna zieleń, ciemny granat etc. gdyż na ciemnieszym materiale łatwiej można dostrzec zachowanie się photonków i ich radiusy.

 

dobre studio to podstawa do zrobienia realistycznej scenki. ustaw więc pożądniej kamerę, dodaj jakieś dwa światła kierunkowe + jedno wypełniające (jeśli zajdzie taka potrzeba) i wtedy baw się efektami takimi własnie jak kaustyka.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testy w Indigo.

 

Różne natężenia światła:

im1147011714tonemapped7sa.th.png im1147985402tonemapped8hv.th.png

 

Średnio wyszło (ale ponoć zgodne z rzeczywistością): ;)

im1147989443tonemapped6wh.th.png

 

A tu kaustyk praktycznie nie ma, ale fajnie wygląda:

im1146953007tonemapped9bo.th.png

 

Sorki za ziarno, ale to by się musiało renderować cały dzień (każdy).

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności