Skocz do zawartości

Jakiego Plug-ina renderującego używacie ??  

127 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jakiego Plug-ina renderującego używacie ??

    • V-Ray
      52
    • finalRender
      6
    • Maxwell Render
      13
    • Scanline Renderer
      15
    • MentalRay
      32
    • Brazil
      9


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

eh, ja jestem na etapie hedra - star2 i torusa :] . Zrobiłem teścik rozszczepiania światła, aczkolwiek policzyłem z tym kaułstykę (zCachowałem) i wyłączyłem w materiale żeby mi się szybciej liczyło. W szopie zamarkowałem napisy na wzór jakiejś okładki. Co sądzicie?

  • Odpowiedzi 493
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Materiały:

Kieliszek: Glass PhysicPhen

Podłoga: Raytrace

 

Światło:

mrAreaSpot: Inverse Square Decay

Photons: 200000

Energy: 50000 (o wiele za dużo)

 

11rd.jpg

 

Jutro zmniejszę energy i wrzucam na forum. Aha no i czas: 17min 42sec.

 

Pozdrawiam

Napisano

Nie no, napisy muszą być żeby odwrócić uwagę od kiepskiego renderingu :] Co was tak w nich gryzie?

 

Chalek > pierścionek plastikowy to fakt, kijowo, następnym razem wiecej reflecta dostanie.

Napisano

Tweety- Normalnie jak na Mental Ray`a to fantastycznie ;)

A tak na serio to wypas render, moze tylko lekko za duzy reflect na blacie, ale i tak bardzo fajna kaustyka+render :D

Napisano

bo to sampling 1/4 do 1. poza tym zmieniam teraz materiał podłogi na DGS. a ma to on do siebie, że trzeba narzucić większy sampling dla lepszego efektu. trwa to oczywiście o wiele dłużej.

ech... powoli czasy próbnych renderów przekraczają 30min i wciąż rosną... :)

Napisano

Robię małą niespodziewajke dla was. Renderuje sie teraz (ciekawe czy 3h wystarczy). Zobaczymy czy się wam spodoba.

Zaznaczam że to w ramach testu bo chciałbym zrobić cos ambitniejszego dlatego nie zgnujcie mnie zbyt mocno. :)

Napisano

całkiem ładnie. jaki czas renderingu?

BTW: podziel się teksturka podłogi jak możesz :)

 

[edit]

może nie jest to kaustka niemniej jednak szkło.

 

test materiału drewna i odbicia szkła:

 

MentalRay material:

Diffuse: DGS

Lights: mrAreaSpot

 

wazon10if.jpg

 

podobny materiał (tylko z inną teksturką) będzie w "barku"

 

Pozdrawiam

Napisano

ja też o tym mówię: do wazonu wpada światło daje cień tegoż wazonu. cień ten odbija się w ściankach wazonu i stąd taka duża czerń. poza tym może to być też składowa odbić ciemnego HDRI i ciemnej części plane'a na którym stoi wazon, bla bla bla...

ech.. po prostu tak wyszło! czepiasz się! ;)

Napisano

Kurcze... Bardzo poważne projekty... Animacje... no nie moge, Ten Contest jakoś ssię Udał :D:D Dzięki wszytski za waszą współprawce i Życze dalej super Renderów !! Pozdro ;)

Napisano

ok. Trochę to przypomina galaretę :/ Kompletna kaszana. Ale są i dobre tego strony, tzn. jak tego nie robić. Nauka dla was.

W każdym razie statystyki:

1. symulacja = ok. 6 godz (noc, niestety tego nie widziałem)

2. Render = 8 godz przy 220'000 Photonów, area light (ze spotu), AA 1;2

Ale obiecałem że pokaże to pokazuję i wystawiam dupe bo mi sie należy.

 

obrazek:

 

max3d5ei.jpg

 

avi: 7 dni

 

http://s60.yousendit.com/d.aspx?id=0L73359D12VTC02EE2W2C9W77Y

Napisano

a to ode mnie-pare probek przed tym no i slabiutkie ale co tam:)

EDIT: przepraszam nie zqadbalem o to-renderer- mental ray 3.4(max 8); sampling 1/16;photons per sample 5000;wazonik glass physics; stol to dgs swiatelko to: omni o slabym natezeniu i areaspot-energia dla tego to ok 450000 decay 2.0;caustic photons-5000000

edit-jeszcze czas 12:12;768/390

Napisano

oficjalnie stwierdzam: wątek jest dead... a szkoda bo ciekawie się zapowiadał. :(

 

Project: Wazon

 

Materiał: Glass (PhysicPhen)

Podłoże: DGS, shiny: 10

Lights: mrAreaSpot

GI, FG, Caustic etc. na życzenie.

 

czas: 00:36:25

 

115hv.jpg

 

Pozdrawiam

Napisano

Nie jest Dead, tylko trzeba to rozkręcić tak by zobaczyli inni.... No i dodać jakieś modele ktore zaprą dech... No ale potrzebuje waszej pomocy !! z resztą trzeba się zgłosić do Admina by nas przeniosł do działu WiP, bo w ttym dziale nikt tu nie zagląda :( Jak byliśmu w Wip'ie to wątek był codziennie odwiedzany i prace leciały jak .... hehe :)

Napisano

Tweety, ostatni render piękny, dodaj jeszcze to co "na życzenie" i będzie złota ;)

 

Dzisiaj postaram się cosik wrzucić swojego

 

Pozdrawiam

Napisano

A ja powiem tak: przesienie wątku do tego działu nie było dobrym pomysłem, ale nie chciałem się już wypowiadać, wątek będzie dead jak nikt tu już nie będzie zaglądał...ja na przykład cały czas cos kombinuje, ale nie mam bardzo czasu wrzucić na neta, żeby nie być gołosłownym to wrzucam próbny render mocno już "przestarzały", ale co tam...

prism.jpg

jak znajde więcej czasu to powrzucam to i owo (mam nawet render barka :D)...

tweety oficjalnie to ja muszem, choć nie chcem ;), Cię skrytykowac za brak choćby jednego fotonu widzianego w postaci kaustyki w ostatniej scenie, ten obrazek jest ładny( bo brzydki nie jest ), ale deczko nie w temacie...

Napisano

Tweety--> Oo piekna robota!! hmmm ciekawe czemu nie ma rekomendacji!!

podaj jeszcze ustawienia

jaka hdri uzywales??(nazwa)

no kurde zakochalem sie w tym renderze jeden z lepszych jaki widzialem

ja dzien w dzien proboje ale nie chce mi sie 1h czekac na przeliczenie photon emision :)

Napisano

La Radoslawe: wiem, że nie widać jej, ale uwierzcie mi jest (tam gdzie się wazon styka z podłogą + lekkie przebarwienie za wazonem). nie wiem czemu ale na maxie8 jakoś inaczej mi to wychodzi. postaram się to poprawić w maxie 6 i zaktualizować obrazek.

 

Vorek:

 

GI:

samples: 150

photons: 20 000

 

FG:

samples: 50

 

Caustic:

samples:100

photons: 150 000 (może dlatego jej nie widać)

 

nielot:

http://www.max3d.pl/hdri/rnl_probe.zip

wszystkie HDRI jakie mam to albo maxowe albo everów :)

 

ogólnie to dzięki za tak ciepłe przyjęcie tego renderka. snif, snif... wreszcie ktos docenił ptasiora :)

Napisano

Zgodnie z obietnicą:

 

Project: wazon + mocniejsza kaustyka:

 

135vg.jpg

 

czas: 3:25:12

 

photonki: 500000

 

ta "kaustyka" to taka mała kropeczka. nie chce mi się zmieniać ustawień i puszczać jeszcze raz. grr... te testy mnie dobiją...

Napisano

Hej,

 

Brazil, jedno światło Rectangle Area (10cm,40cm) emitujące 300 000 fotonów, do tego skylight szaroniebieski. Enviroment to gradient od białego do ciemnoszarego i znowu do białego.

Szkło Brazil Glass z brązowym filtrem. Kulki nieznacznie przeźroczyste i SSS. Dwie białe karty w okolicy.

 

Wazonik ma ok. 30cm wysokości, ustawienia próbkowania ok. 150 000 fotonów, które zostały zliczone to: 128/3cm. Czas renderingu w 640x480 poniżej godziny. Czynnikiem bardzo czasożernym była prawdopodobnie przeźroczystość kulek wewnątrz wazonika.

Napisano

Tomku bynajmnej nie chciałem porównywać pracy .ai do swojej.

 

co do mojego wazonu to myślałem, że możnaby wreszcie podążyć tym krokiem, z którym kilka osób się zgodziło:

Maksymalny realizm, nie tylko w kaustyce ale również w wizualizowanym materiale danego obiektu. Osiągnąć jak najbardziej fotorealistyczny rendering szkła, metalu, kryształu etc. umieszczonego w fotorealistycznym otoczeniu: stół, podłoga, skała etc. przy użyciu jak najbardziej realistycznego oświetlenia.

 

wiem, że mój wazon nie był zbyt zgodny z samym tematem Caustic Contest.

starałem się to naprawić ale nie wyszło. więcej nie popełnię tego błędu.

jeśli więc zabardzo namotałem w wątku to przepraszam i wracam na warsztat szlifować dalej kaustyki.

 

Pozdrawiam

Napisano

Serducho_contest_he.jpg

 

lOl, to wszytsko przej moją dziewczyne ;P zwariowałem na jej Punkcie :D

 

Zawsze jakaś Caustyka...

 

P.S. Sorki że tak... Oczo-Jebne :P

Napisano
Tomku bynajmnej nie chciałem porównywać pracy .ai do swojej.

 

co do mojego wazonu to myślałem, że możnaby wreszcie podążyć tym krokiem, z którym kilka osób się zgodziło:

 

 

wiem, że mój wazon nie był zbyt zgodny z samym tematem Caustic Contest.

starałem się to naprawić ale nie wyszło. więcej nie popełnię tego błędu.

jeśli więc zabardzo namotałem w wątku to przepraszam i wracam na warsztat szlifować dalej kaustyki.

 

Pozdrawiam

tez pozdrawiam i przepraszam o tego nie doczytalem...

Napisano

tweety - piękny render ! jakby tylko tej kaustyki było ciutek więcej to byłby czysty miód i malina

Falcom - zgwałciłeś moje oczy tym różem ;)

Napisano

Heja, ustawienia w zasadzie bez większych zmian od ostatniego rendera. Zmniejszyłem sampling obrazu żeby długo nie czekać, odbiło się to na jakości szkła zwłaszcza w jego górnej części.

Napisano

nielot007 - poszukaj wazoniku w postach :)

La Radoslawe - no cóż... no przewrócił się...

jaras - Kocham Gwałcić Oczy :D

 

Chciałem wam pokazać co mi napisał Marcin, z związku z przeniesieniem Caustics Contestu do ViP'u:

 

rozmawialem o tym z Leru , doszedlem do wniosku ze przeniose lightcontest do renderingu i tak zostanie to jest odpowiedni dzial do takich rzeczy

 

wczesniej pytalem sie jak chcesz , zgodziles sie na dzial rendering i tak zrobilem

 

na popularnosc tez nie nazekaj bo masz ponad 200 postow juz , moj light contest ma dopiero ponad 400 . nie masz czego sie bac

 

cóż ja moge powiedzieć... Pozdro :)

Napisano

.a1 - Nice Deph To Filed :D (czy jakoś tak to sie pisało) :) Pozdro

La Radoslawe - Bravo !! Udało ci się uzyskać ten Efekt Dispersion :) może też coś pokombinuje :) jak coś to mi pomorzesz :D

Napisano

a mnie jakos ten rebder .ai nie leży...za pstrokate jak dla mnie ?

falcom3d->no to Ci powiem, że jeszcze nie wiedziałeś finalnego efektu :D

kome-> to jest jedna z możliwości jakie oferuje fr stage 1...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności