Skocz do zawartości

szybkość v-raya - prawda czy mit?


mkk3a

Rekomendowane odpowiedzi

to jak to w koncu jest - v-ray renderuje szybciej niz inne renderery, czy nie?

 

ostatnio zrobilem prostą scenke (kilkanascie prymitywów, kilka świateł z cieniami), porownalem czasy renderingow i bardzo sie zdziwilem. w scanlinie z AA 6 sekund, w v-rayu bez AA - 18 sekund. to przeciez nie jest roznica rzędzu kilkunastu % - to ponad 3-krotnie dluzszy rendering.

 

może ta szybkość v-raya objawia się tylko w scenka z GI ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

testowanie vraya bez GI to jest jak mieć rower i pchać go zamiast nim jeździć

 

hehehe. nic dodać nic ująć :D

 

 

 

PS: mkk3a: weź sobie jedną scenkę (jakiś interior), pomęcz materiały, a potem testuj: mental, vray, scanline, brazil, Final Render, maxwell i porównaj czasy jakie osiągałeś adekwatnie co do uzyskanego efektu. nie chodzi o to co szybciej tylko o jak najlepszy efekt w jak najkrótszym czasie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zależy co rozumiesz pod pojęciem realistyczne oświetlenie. bo jeżeli chodzi ci o rozkład sampli światła i takie tam techniczne sprawy, to raczej nie ma co się spierać że jest ok. a jeżeli masz na myśli kolory i natężenie świateł to tu można zarzucać jedynie lenistwo renderującemu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

render to nie plugin do efektu "realistycznosci" ;]

 

rowerem tez trzeba nauczyc sie jezdzic , ale do perfekcji w zawansowanej jeździe dochodzi sie w praktyce i obserwacji , własnych wniosków

 

vray moze i jest szybki ale nie dokładny , cos za cos , naszczescie jest dosc elastyczny , droga zrozumienia kilku rzeczy mozna dojsc do niezlych efektów ktore blaskiem słońca zasłonią słabe GI itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli gregorjan mysli o tym samym efekcie, o którym miałem ostatnio na fizyce to uwierz mi mintrill, nie chcesz wiedziec :D Błogosławieni, ktorzy nie wiedzą, hehe. Co do samego zjawiska to z symulowaniem trzeba poczekac do momentu, w którym znajdzie się człowiek ktory to wytlumaczy. Bo jak na razie to wiemy mniej więce, że coś takiego zachodzi. Tylko niekoniecznie mozna mowic w tym momencie o fotonie jako takim. Falowość światła się ujawnia:>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozszczepienie się fotonu to fajna sprawa, w streszczeniu wygląda to tak:

 

Założenie: Foton to bardzo sprytna i wyrafinowana cząsteczka.

 

Sytuacja A: Jeśli my wiemy którą drogą Foton pójdzie, to on zadowolony pójdzie tamtędy.

 

Sytuacja B: Jeśli nie wiemy, bo są na przykład dwie możliwe drogi, to Foton się cieszy że nam może figla zrobić, i robi takie kawały że idzie obiema drogami na raz, czyli jakby "rozszczepia się".

 

W rzeczywistości jednak Foton się nie rozszczepia, ponieważ jeśli na jednej z owych dróg zastawimy na fotona pułapkę, to mamy znowu sytuację A. Znaczy się że Foton wie że my wiemy którędy idzie, więc idzie albo inną drogą (nie wpadł do pułapki, więc musiał iść tamtędy), albo tą drogą (wpadł, więc był tu).

 

Jeśli mamy do czynienia z sytuacją B, to wynikają z tego m.in. interferencja.

W sytuacji A tego typu interferencji nie ma.

(Interferencje można tłumaczyć falą, niestety falą nie da się wytłumaczyć czemu ten efekt występuje również jak wysyłamy tylko pojedyncze fotony).

 

Efekt dla renderingu byłby taki, że na przykład jak światło ci świeci przez drobną siatkę lub też pojedyncze dziurki, to możesz obserwować pasma kolorów.

 

mam nadzieję że tym drobnym wykładem wystarczająco wam pomieszałam.

 

Trzeba by zrobić renderer który oblicza światło wg. prawdopodobieństwa, wtedy by to wyszło dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie! Jeżeli ktoś potrafi powiedzieć dlaczego Brazil jest lepszy od Vraya, czy Mentala to jeszcze można wyprowadzić jakies kontrargumenty, ale jeżeli ktoś mowi "bo tak!" (master: rozumiem że w tym wypadko to było cyniczne ;) ) to nie ma o czym rozmawiać bo osoba tak pisząca sama nie wie dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mi sie wydaje, ze lepiej by było, gdyby to poparł jakimiś konkretnymi argumentami

 

ja nie twierdze ze v-ray jest najlepszy ze wszystkich - i to tylko dlatego, ze nie mialem okazji korzystać z brazila, finala, maxwella, mentala i co tam jeszcze jest.

z tego wnioskuje, ze kiedys korzystales z v-raya, wiec podaj kilka przykładow, że Brazil jest lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, domyslam sie ze juz widziales co najmniej kilka takich dyskusji (jesli nie klotni) na ten temat.

dlatego zeby uniknać bezsensownych i niepotrzebnych tekstow w stylu "xxx jest lepszy bo tak!", poprosiłem o jakies konkretne argumenty.

zawsze w ostatecznosci mozna wątek zamknąć, ale mam nadzieje, ze nie bedzie potrzeby i dowiem sie czegos nowego o innych rendererach

 

PS. v-ray, brazil itp. to renderery a nie rendery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się opisać różnic wizualnych słowami ( w każdym razie niedostatecznie dokładnie). Jakiego efektu bym nie próbował na Brazilu zawsze było lepiej. Już sama konfiguracja jest ciekawsza. Vray - coż... Przereklamowany ale o dobrym marketingu na który wielu dało się złapać :P

 

..i odbijając piłeczkę: dlaczego Vray jest lepszy?

 

btw. 100 post \o/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwazasz ze jest bardziej dokladny, bo ? Bo brazil ma bardziej dirty skylight ;) ? (powaznie w wielu przypadkach to jest glowny argument). Nie uwazam ze vray jest lepszy, bo kazdy renderer ma cos co moze kogos do niego przekonac...

 

Argumenty ukazujace wyzszosc vraya nad brazilem:

-Displace,

-Bardziej Rozbudowane GI,

-Ciekawsze materialy,

-Producent vraya nie olewa klientow tak jak Splutterfish :P ...

 

Zeby nie bylo to renderuje we wszystkim, w Scanline, Brazilu, Mentalu, Vrayu, Maxwellu. Nie lubie poprostu stwierdzen: XXX jest lepszy od YYY... Bardziej poprawne jest: Wole XXX od YYY ... ;]

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm... chyba nie czytałes mojego poprzedniego posta, a napisałem to specjalnie, abys nie zadał tego pytania:

Napisałem wyraźnie "odbijając piłeczkę". Pytanie dlaczego Brazil jest najlepszy można tak samo odwrócić w stosunku do Vraya. Któryś z rendererów musi być najlepszy co jest oczywiste i mogę się założyć, że wiem który z nich jest najlepszy wg Ciebie ;)

Co do rozbudowanego GI w Vrayu: co mi po jego rozbudowaniu jak lepiej wychodzi w Brazilu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie akurat v-rayowa materiały podobają, ale czasem razi brak SSS (chyba że nie wiem o jego istnieniu w v-rayu). tak w ogole to jakie renderery obsługują SSS?

(dla niezorientowanych: SubSurface Scattering. klasyczny przykład: paląca się świeczka)

 

Remedy - ale roznica polega na tym, że ja nie nazwałem zadnego renderera jako najlepszego, a Ty owszem - konkretnie Brazila.

 

Marcin - a jakie konkretnie są lepsze w innych rendererach?

Pytam bo po prostu nie wiem i moze mnie to przekona do przerzucenia sie z v-raya na coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności