Napisano 29 Sierpień 200618 l Tak, wiem, znowu ja, ale jestem troche sie nie łapie, sprawa wygląda następująco, mam model kosmity, pobawiłem sie nim w zbrushu (level 5) i wypaliłem dla niego displacement mape i wszystko było ok, tylko potem doszedłem do wniosku, że przydałoby się troche więcej detalu, wszedłem na kolejny level, dodałem pare zmarszcze w okolicach oczy i teraz przy próbie stworzenia displacementa robi takie coś: dodam tylko, że wszystkie ustawienia w zbrushu pozostały niezmienione
Napisano 29 Sierpień 200618 l Autor ...ano robią sie czasami takie syfy, tez tak pare razy miałem - zainstaluj sobie pluginka multi displacement 2 http://206.145.80.239/zbc/showthread.php?t=029789 - jest tam wiele dodatkowych ustawien displacment map a ponadto mapki wypalaja sie bez żadnych syfów :), a przynajmniej u mnie to pomogło :)
Napisano 30 Sierpień 200618 l streaker - Prawdopodobnie na modelu o wysokim podziale będzie taki mały dołek gdzieś na głowie, a ta cała kreska to rozciągnięte polygony wewnątrz modelu. Można to usunąć ale to marudna czynność. Otworzyć model -zielone maskowanie-tak żeby było widać wnętrze ,powinna być widoczna ta krecha i fukcja smooth albo move ,na najwyższym podziale.
Napisano 30 Sierpień 200618 l klicek - spoko zadzialalo przyznam szczerze ze moze to przez zarwane noce juz niemylse w kazym badz razie dzieki
Napisano 1 Wrzesień 200618 l MD2 robi to samo, więc chyba będzie tak jak zeet gada, w sumie to pare minut roboty było, ale chciałem wiedzieć dlaczego tak sie dzieje, dzieki za odpowiedzi :) .
Napisano 3 Wrzesień 200618 l Kolejne pytanie ode mnie :) : czy istnieje możliwość zremapowania "z intensity" albo jakiegokolwiek innego slidera ? Tj. normalnie używam wartości między 1 a 10 i chciałbym te wartości rozciągnąć na cały zakres suwaczka, żeby mieć większą dokładność (powijając możliwość zmiany czułości tabletu).
Napisano 23 Grudzień 200618 l mam problem mam nadzieje że mi pomożecie :) otóż strugałem sobie w zbrushu i po jakimś czasie brush odmówił mi posłuszeństwa co się zresztą często zdarza ale jakimś cudem zapisałem scene jako .zbr, otworzyłem ją ale nie wiem jak mam zaznaczyć model żeby go edytować
Napisano 23 Grudzień 200618 l To masz problem, bo zapisanie sceny jako .zbr nic ci nie daje, w ten sposób zapisujesz tylko to co jest w danej chwili na canvasie, czyli tak jakby twój model był upuszczony na canvasa, żeby móc go dalej edytować musiałbyś zapisać toola (.ztl) jeśli nie wiesz o czym gadam, to poczytaj o tym jak działa zbrush i naczym polega 2.5d
Napisano 23 Grudzień 200618 l poszukaj czy w narzędziach nie ma gdzieś twojego modelu, jak jest to go po prostu wstaw na canvasa.
Napisano 26 Grudzień 200618 l Hej Czołem .... Zrobilem VT dla funfli i tu tez sie podziele , dopiero raczkuje w Zbrush ale zewsze cos dla amatorów mego pokroju sie przyda :). Ów vt przedstawia jak zrobic nos w krótką chwile... Wydaje mi sie ze nos jest banalny w porównaniu np. do Ucha czy ust albo okolic oczu :) Pozdrawiam i oby sie komus przydał;) Tu mały screenshot: link: http://rapidshare.de/files/28697929/Nose_Modeling_in_Zbrush.rar.html ps. widze ze sobie niezle poczynacie :D Link nie działa :( Mógłbyś wysłać jeszcze raz?? I błagam na megaupload a nie rapidshare!!!
Napisano 27 Grudzień 200618 l mam kolejne pytania :) 1.czy jest możliwość rozdzielenia modeli które exportuje z maxa do zbrusha ?? mam np 2 obiekty i chce pracować tylko na jednym ,żeby to były 2 osobne obiekty ale na pliku 2.czy da się do modelu dodać poly ?? mam model który nie jest całkowicie skończony i chce dodać do niego poly
Napisano 27 Grudzień 200618 l 1.Zakładka Tool-polygroups-Auto groups,rozdziela model na składowe obiekty,potem obiekt który chcesz modelować ukrywasz ,shift+ctrl i lewy przycisk myszy wskaźnik na obiekt który ma zostać pozostałe obiekty znikną,przywołanie ukrytych obiektów shift+ctrl i lewy przycisk tylko wskaźnik na polu wokół obiektu. 2. Tool-Geometry -Divide ,dodaje następne podziały
Napisano 27 Grudzień 200618 l co do 2 pytania to chodziło mi o to czy się da na 1 levelu dodać edgesy a nie zagęścić :)
Napisano 27 Grudzień 200618 l :) Zakładka Tool -fukcja- edge loop, maskujesz wybrany polygon lub polygony -zielona maska i edge loop . Jeśli o to chodzi ? Kulka z dodanymi polygonami za pomocą fukcji edge loop.:)
Napisano 28 Grudzień 200618 l Witam :) Mam taki problem, otóż w tym tutku: http://www.zbrush.info/site/index.php/ZSphere_Tutorial:_Biped_by_Ryan_Kingslien jest pokazane jak modelować z Zspheres. Tylko nie wiem jak zrobić "mesh" z tych kulek taki jak tma w tutku :( Jak sie robi "mesh" z Zspheres??
Napisano 28 Grudzień 200618 l Wielkie dzięki za pomoc :) Następny problem.... :/ Zrobiłem sobie obiekt z tych ZSpheres i chcę modelować funkcją Edge Loop ale nie działa :( Pojawia się taka informacja: Co robić??
Napisano 28 Grudzień 200618 l z wcisnietym ctrl i shift zaznacz to, co ma pozostac widoczne, reszta zostanie ukryta
Napisano 29 Grudzień 200618 l Takie pytanko znowu :) Jakim sposobem najlepiej robić zmarszczki (te na czole występujące :) ) na subdivide 5 (bo więcej nie da się na moim złomie wyciągnąć :) ) Próbowałęm dawać mały Draw Size i potem na to smooth, ale efekty są mizerne :(
Napisano 29 Grudzień 200618 l Z tej strony - http://www.pixologic.com/zbrush/education/zclassroom/class.php ?? Chodzi o ten "Digital Sculpting: Eyes" ?? Ale tego nie da się ściągnąć... a jak próbuję otworzyć to mi wyskakuje error i zamyka mi okno :( A nie można tego tutaj wytłumaczyć??
Napisano 29 Grudzień 200618 l na stronie pixologic'a jest fajny vt jak robić takie detale za pomocą maski : malujesz sobie ze wściśniętym klawiszem Ctrl miejsce gdzie chcesz mieć swoją zmarszczkę, odwracasz maskowanie i za pomocą move "wbijasz" swoją zmarszczkę w model, znowu odwracasz maskowanie i malujesz delikatnie miejsce koło zmarszczki, usuwasz maskowanie i smootujesz mam nadzieje że dobrze te etapy wymieniłem znalazłem ltego vt do ściągnięcia : http://206.145.80.237/zbrush/media/artists_cesar_masks_web.zip a ja mam takie pytanko czym się róźnią tryby malowania Mrgb, Rgb ,M kiedy używać których, na vt często ludzie nie używaja żadnego z nich, czemu ??
Napisano 29 Grudzień 200618 l a ja mam pytanie z innej beczki: moj komputer: 333mhz 128mb ram matrox g 150 4mb odpale na tym zbrusha? chce robic na tym normal mapy do lp. pozdro!
Napisano 29 Grudzień 200618 l http://www.pixologic.com/zbrush/platform_requirements/platform-requirements.php czyli zacznij zbierać na nowego kompa, możliwe, że uruchomisz, ale robić się na tym nie da
Napisano 29 Grudzień 200618 l Minimum System Requirements OS: Windows 98 Second Edition CPU: PII with MMX, 200MHz RAM: 256MB (512MB recommended)** Monitor: 1024x768 monitor resolution (32 bits)
Napisano 13 Luty 200718 l Świetny wątek. Idealny dla kogoś kto zaczyna zabawę z Z-Brushem... Tylko dlaczego nie jest jeszcze przyklejony :D ?? Imho powinien być cały dział poświęcony Z-Brush ;)...
Napisano 7 Marzec 200718 l Ja mam takie pytanie, gdy robie robie sobie poly groups, to nie mam pokolorowanej siatki, tylko normalnie jak cały czas szara (standardowy materiał) szukałem po menu, po preferencjach i nie umię się doszukać I manifest :P Żadamy działu dla zbrusha (może być razem z mudboxem i innymi sculpterami połączony)
Napisano 7 Marzec 200718 l Ja mam takie pytanie, gdy robie robie sobie poly groups, to nie mam pokolorowanej siatki, tylko normalnie jak cały czas szara (standardowy materiał) szukałem po menu, po preferencjach i nie umię się doszukać I manifest :P Żadamy działu dla zbrusha (może być razem z modo i innymi sculpterami połączony) klikasz na "frame" zaraz obok "edit"
Napisano 8 Marzec 200718 l no bo pierw wlacz frame, teraz zaznacz element ktory ma miec przypisana polygrupe i wchodzisz w tools > poly gropus > groups visible i zostanie przypisany kolor do czesci widocznej
Napisano 8 Marzec 200718 l To wogóle dziwna sprawa jest, bo robiłem tak jak piszesz na różych modelach i w różnych projektach, auto groups, uv groups, group visible i zawsze to samo, w końcu chciałem zrobić ostatni test i zrobiłem modelik z zsphere i skin (wtedy automatycznie tworzy grupy) i co ? Działa, ładuje inny modelik z maxa i też ładnie chodzi, tak jak ma być... Nie wiem, czy to jakiś błąd, czy ja coś pochrzaniłem, ale działa, w każdym razie dzieki za odzew i punkt dla Ciebie :) edit - może innym razem, bo mi nie pozwala :(
Napisano 19 Kwiecień 200717 l Witam Wszystkich a mam kilka pytań do Mądrzejszych. 1. Gdy mam jakiś obiekt (a raczej narzędzie), czy mogę ustawić jego wyświetlanie jako przezroczystą siatkę nawet wtedy, gdy go nie obracam, skaluję itp., jak przy włączonym Dots Display? 2. Wrzuciłem zdjęcie na pulpit (np. głowy), zaimportowałem plik, który chcę dopracować w ZB na podstawie tego zdjęcia w tle. Narzędzie "Wchodzi" jednak w to tło. Przez dwa obroty narzędziem głowy "wyciągam" go z tego tła, ale po paru chwilach "wchodzi" ono spowrotem. Czy można zrobić, żeby narzędzie które właśnie modeluję, było cały czas na wierzchu w stosunku do tła? 3. Przed modelowaniem pozycjonuję sobie narzędzie w stosunku do tła - skaluję, przesuwam tak, by pasowało oko do oka, usta do ust itd. W pewnym momencie w trakcie przesuwania całe narzędzie samoczynnie rozskalowuje się. Tak jest gdy używam klawiatury i gdy używam przycisków przy pulpicie. Czy można temu zapobiec? Czy można zablokować skalę narzędzia? Ps. Śmiesznie się pisze o narzędziu, które w innych programach jest objektem ;) .
Napisano 19 Kwiecień 200717 l witka 1.nie mam pojęcia 2 i 3. zanim wejdziesz w edit mode( jak jestes w edit mode to wylacz go na chwile ) przesun swoj obiekt do przodu (tryb move) klikajac obok obiektu i przeciagajac kursor w dół . Do modelowania z fotek polecam sposob z tego videotuta: http://206.145.80.239/zbc/showthread.php?t=33715&highlight=image+plane mozesz sobie przy jego pomocy ustawiac obiekt zgodnie z referką i zapisac ta pozycje pod przyciskiem ja przy modelowaniu twarzy ze zdjec laczylem zdjecie z przodu i z boku w fotoszopie (w tej samej skali i wyrownane wzgledem siebie) na jedna bitmape i ładowałem na image plane, nastepnie ustawiam rzezbiona glowe by pasowala do ujecia z przodu , zapisuje pozycje , to samo z pozycja boczna po wyrzezbieniu nakladam na model teksture z referencji i obrabiam dalej w PS ( przez Zapplink) Bardzo przydaje sie mapowanie uvw zrobione wczesniej w innym sofcie (np maxie ) do poprawiania baboli na rozłożonej teksturze ( zapplink robi babole takze trzeba co jakis czas zapisywac testure na coraz to nowy plik i na koncu lączy sie wszystko w PS ) :) Niech juz wyjdzie Z3 edit:2 fajny videotut - modelowanie detalu przy uzyciu tekstury z fotek http://206.145.80.239/zbc/showthread.php?t=33916&highlight=modeling+photo
Napisano 19 Kwiecień 200717 l Wielkie dzięki za odbowiedź. W tej chwili nie mogę sprawdzić ale wydaje się wyczerpująca a przynajmniej pokazująca kierunek. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam ps.: oczywiście kliknąłem na reputację
Napisano 19 Kwiecień 200717 l 1. Możesz dć np. wyświetlanie siatki (Shift + F) i zrobić obiekt częściowo przezroczystym (tylko nie materiałem FastShader, tylko daj BasicMaterial) 2 i 3 Plugin Reference Image 2 powinien ci sie spodobać
Napisano 19 Kwiecień 200717 l streaker - oczywiście dzięki za odpowiedź, ale jestem prostym człowiekiem i prosiłbym o większą łopatologię tzn.: 1. Mam wyświetlanie siatki i BasicMaterial. Opcji przezroczystości szukałem w menu Material i nie znalazłem 2 i 3. Właśnie miałem napisac, że nie mogę znaleźć pluginu Reference Image 2 ale znalazłem. Jest wprawdzie bez dwójki ale zaraz zobaczę, co mogę z nim zrobić. Jeszcze raz dzięki. Zawsze jestem bardzo wzruszony, kiedy dostaję bezinteresowną pomoc. ================= Po trzech minutach pracy z Reference Image wiem, że nie mam już tych problemów, które miałem. ZBrush to już inny program. Oczywiście klikam na wagę i jeszcze raz dzięki
Napisano 20 Kwiecień 200717 l Reference Image 2: http://www.pixologic.com/zbrush/download-center/download-center.php#refimage2 A przezroczystość masz nawet w reference image: suwaczek model transparency czy jakoś tak
Napisano 20 Kwiecień 200717 l Oj, do tej stronki dotarłem już po twoim pierwszym poście. Każdy plugin udaje mi się ściągnąć prócz Reference Image 2. Zgłasza mi chyba (nie znam angielskiego) brak uprawnień, choć jestem zalogowany. Mimo wszystko dzięki. A gdyby chciało Ci się przesłać ten mały pliczek to na [email protected] . Pozdrawiam
Napisano 25 Kwiecień 200717 l Witam niewiem czy byl taki problem poruszany (nie przegladalem calego watku) ale zmapowalem obiekt w maxie, exporuje do obj wszystko ladnie laduje w zbrushu tworze texture, zumuje na jakis element wciskam projection mastera i zaczynam malowac (exportowalem to tylko w celu polalowania, zadnego sculptingu) w koncu koncze malowanie i wychodze z projection mastera a tu... to co pomalowalem na tym miejscu w ktorym chcialem zeby bylo maluje mi jeszcze w innych czesciach mojej textury (tak jakby mirorowalo w dul ekranu) mimo ze niema nakladania sie uvw lub cos w tym rodzaju. Spotkal sie moze ktos z takim problemem ? Pozdrawiam
Napisano 25 Kwiecień 200717 l jesli to nie bląd w mapowaniu to moze masz wcisnięte "double sided" w projection masterze. Nic innego mi nie przychodzi do głowy.
Napisano 25 Kwiecień 200717 l to musi miec zwiazek z jakimis ustawieniami bo w double side niemam ustawionego a dzieje sie tak wylacznie kiedy niemam calego obiektu w ekranie (roboczym zbrusha) czyli kiedy dam zooma na jakis fragment obiektu i namaluje cos, maluje mi takze gdzies tam w dole poza kadrem.
Napisano 25 Kwiecień 200717 l Ja tak miałem gdy używałem pędzla z dużym ustawieniem Focal Shift. Wydawało mi się, że maluje tylko na wierzchu a jednak jakieś brudy dostawały się na część, która była w zasięgu "wygasania pędzla". Nie było tego widać w Projection Master ale po wyjściu z niego i obróceniu ukazywały się. Zwykłe niechlujstwo z mojej strony. Ale czy o to Ci chodzi?...
Napisano 2 Maj 200717 l Moglby mi ktos powiedziec w jaki sposob exportowac model zrobiony w wingsie do zbrusha?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto