Jump to content
Mrw1980

ZBRUSH - kącik porad

Recommended Posts

Wszystko po angielsku .Używałeś Zbrush Help-animowane tutoriale,krok po kroku ? Dość pomocne na początek:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie nic nie uzywalem ale jakbys mail cos pl to wrzucaj :) Takie pytanko jakim programe najlepiej pozniej kolorowac postacie ? tzn kolorowac albo dokanczac szczegóły ?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

edytuj posty, nie wrzucaj jednego posta pod drugim.

jakie foty? jak chce zrobic zbrushowi fote to biore aparat i robie fote monitora. Chodzi Ci o renderowanie? Z menu Render.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ej a co do tych wlosow to rysuje te wlosy na mojej postaci ale one nie sa wtedy z nia zlaczone tzn gdy obracam wlosy postaci to postac jest jako osobna i do niej juz nie moge powrócić :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te włosy w Zbrush robi się tylko na obiekcie 2.5 D Czyli na samym końcu ,gdy mamy już zbudowaną scenę, nie działają na obiektach 3D. Ale można je zrobić też inną metodą,na razie ćwiczę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No narazie mam projekta :) A jak zrobic szczegoly tzn zakolorowac wyznaczone czesci a nie cala postac ? 99ac.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie zabardzo wiem o co ci chodzi ale ja bym jeszcze nad sama geometrią popracował zanim szczególy zaczniesz dodawac. I staraj się stopniowac dodawanie szczegółow nie dziel odrazu modelu do kilku milonów poli.A jak juz dodajesz czególy to nie spiesz sie i ustaw Zintensity na niewielka wartośc.Najlepiej pościagaj sobie z oficjalnej stronki pixologic kilka videotutoriali z serii ARTIST IN ACTION. pozdro :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Mam zapytanko, jak rozwiazujecie nastepujacy "problem".Robimy teksturke w Zbrashu, export tekstury do maksa, a tam sie okazuje ze teksturka ma kolorki owszem, ale pozbawiona jest "fajerwerkow" czyli materialow ktore daja rozne efekty blyszczenia itp. I teraz, czy robicie taka teksture na oddzielnym layerze w zbrushu i do maksa laczycie wszystkie jako multi-subobject,czy jakos udaje wam sie wyeksportowac teksturke all-around z "efektami"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Materiał to charakterystyczna sprawa dla każdego z programów nie da się wyeksportowac materiału z zbrush do maxa.Możesz ewentualnie wypalic materiał na teksturce - o ile dobrze pamietam można to zrobic za pomoca plugina do wypalania(nie pamietam niestety jak on się nazywał) albo za pomoca plugina Zaplink - ale jest z tym troche roboty i nie zawsze wychodzi to tak jak powinno.Także chyba najlepiej w maxie odpowiednio dopracować materiały, a teksturke która zrobiłeś użyć jako diffuse mapy...powodzenia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

a da sie jakos rozdzielisc np zrobilem ogon i chce go przerobic na nogi da sie to jakos rozdzxielic ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

no nie zabardzo chyba że masz jeszcze model wykonany z Zsfer i wtedy możesz zmienic znacznie geometrie.Ogólnie Zbrsuh nie jest najlepszym softem do modelowania od podstaw, sprawdza sie raczej przy dodawaniu szczegółow oraz teksturowaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam mam takie pytanie (co prawda nie przejrzałem jeszcze waszych tutków ), zrobiłem model głowy (kolejny z resztą) w zbrushu ale nie za pomocą zsphere tylko ze zwykłej sfery wszystko ładnie wyszło tylko po skończonej sporej części pracy zauważyłem że niestety nie ma tych samych opcji dotycząsych choćby eksportu mapy displace czy zmniejszenie zagęszczenia siatki. mam pytanie zatem czy jest możliwość odblokowania tych opji, maże przez jakiś eksport? jak wy sobie z tym radzicie "zibraszowcy?.pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest mozliwośc :)...nastepnym razem zanim zaczniesz modelowanie od sphery czy jakiejkolwiek innej primitywnej bryły to w TOOL jest prawie na samym dole coś takiego jak UNIFIED SKIN - wybierz dowolną rozdzielczość (od 8 do 256) i wciśnij MAKE UNIFIED SKIN.Możesz to zrobic nawet teraz gdy częśc sphery juz masz wymodelowaną, musisz tylko odpowiednio dobrać rozdzielczośc żeby nie zniszczyć juz częsciowo gotowego modelu.Niestety nie będziesz mógł wrócic to wcześniejszej niskopoligonowej postaci.Co najwyżej jeżeli nie dodawałes za duzo szczególików możesz przed zrobieniem unified skin w zakładce TOOL geometry uzyc opcji optimize i potem dopiero zrobic skina... powodzenia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam ponownie zrobiłem tak jak mi poradziłeś, udało się, ale nie bardzo wiem do czego była mi potrzebna ta operacja. Sytuacja wygląda następująco:

-mam zapisane obj wcześniejszych etapów pracy

-na podstawowy wyexportowany do maxa model głowy chcę nałożyć mapę displace tylko nie wiem jak ją wygenerować po uszczegółowieniu już modelu w zbrushu

-zrobiłem unified skin ale nadal nie mogę znaleźć sposobu na export mapy displace

 

a tak wygląda ta głowa

http://img86.imageshack.us/my.php?image=24gh2.jpg

ps.Mrw1980 video tutki świetne z niecierpliwością czekam na kolejne

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Morte

Witam!

 

To mój pierwszy post na tym forum, a juz mam problem:p

Do rzeczy: Mam takie pytanie dot. Zmappera, mianowiecie gdy bakeuje sobie mapkę to powstają w niej jakby dziury, nie ma pojęcia coz tym zrobić, a to,że tak powiem przeszkadza. Macie moze jakis pomysl co to moze być?

Dodam też ze problem pojawia się tylko gdy mam włączone raytrace, przy interpol jest ok.

 

Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam... w sumie wspominałem chyba już o tym w któryms tutorialu ale powiem jescze raz :) : jak uruchomisz ZMapera to w ostatniej zakładnce "MISC" jest coś takiego jak "Raycasting max scan distance" - wystarczy troche zwiększyć wartośc tego parametru i wsio...a tak przy okazji to te dziury spowodowane są tym że zbyt bardzo zmieniłes podstawową geometrie modelu - mówiąc po ludzku z którymś miejscu za bardzo uwypikliłes model.

Share this post


Link to post
Share on other sites

elo znów :D ciagle mecze sie z ta postacia :P hihi :D mrw sluchaj zrobilem sobie ogona ale mi tam nie pasuje nie da se jakos go usunac ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy