Jump to content
Mrw1980

ZBRUSH - kącik porad

Recommended Posts

Usunąć sie może i da ale zostanie po nim dziura - ukryj częśc którą chcesz usunąc i w TOOL gdzies koło DIVIDE jest cos takiego jak "Delete hidden geometry".Powstałą dziure możesz zakryć jakimś innym modelem używając multimarkera - gdzies tam wcześniej o nim pisałem.

 

Co do głowy to jak się sam nauczysz to będziesz miał większą satysfakcje :) - pościągaj sobie kilka referek anatomicznych i próbuj tak długo aż ci coś wyjdzie... powodzenia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

po pierwsze nie ten dział - bo ten dotyczy oprogramowania, a po drugie to mi się cos wydaje że bez jakiegoś konkretnego pomysłu to robiłeś...najlapiej popracuj nad tym jeszcze albo umieśc WIPach :)

...i nie poddawaj się jak cię ktoś za bardzo skrytykuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WIP- WorksInProgress czyli nie ukończona praca nad którą jeszcze pracujesz. Umieść postać w dziale WIP

Share this post


Link to post
Share on other sites

korzystałem w tutoriala Mrw1980 cz 1 i mam taki problem że

normalna tworzy sie w psychodelicznych kolorach teczy (podobnie jak kula w tutorialu) ja bym jednak chciał żeby miała wybrany przeze mnie kolor (z zachowanie utworzonych nierówności)

 

z góry dzieki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

widze Samael że troche nie w temacie jesteś jeżeli chodzi o normalne, więc szybkie wyjaśnienie : nie możesz tych kolorów zmienic gdyz są z góry ustalone i w takiej postaci właśnie są rozpoznawane przez enginy graficzny do których tworzy sie takie normalne - zreszta nie widze powodu dla którego ktos miał by je zmieniac, no chyba że engine którego uzywasz do wyświetlania modeli z normalnymi tego wymaga.W dziale game art jest wątek o normal mapach poczytaj i wszystko będzie jasne :)...pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

rzeczywiści Mrw1980 jestem w temacie jeszcze nieobeznany i stąd proste pytanie jeśli chce sobie tworzyć grafikę w zbrush - po to żebym później mógł ja wyeksportować do 3ds a jednocześnie chce mieć na niej wszystkie szczegoły w stylu faktura skóry to - czy potrzebne są do tego Mapy czy może lepiej "rzeźbić" na wysokopoligonowych modelach a mapy zostawić twórcom gier?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem w tym, że jeżeli twój model ma koło miliona poligonów albo więcej przy próbie importu do maxa program ci się wysypie wczśniej czy później - to jest własnie przewaga Zbrusha nad innymi programami że potrafi on wyswietlic bez problemu model posiadający nawet kilka mln poli - najlepiej wyeksportuj średniopoligonowy model(do kilkunastu tyś poli) i wygeneruj diplacment mape - to coś jak normalna tylko że normalna symuluje zmiane geometri modelu a displacment mapa rzeczywiście zmienia jego geometrie i jest najlepszym rozwiązaniem jeżeli chodzi o uzyskanie dużej szczegółowości modelu.Także warto uzywać map a nawet w niektórych przypadkach jest to niezbędne.Gdzies tam wcześniej jest tutorial w formie dokumentu pdf jak tworzyc normalne - w przypadku displacment map robisz to same tylko na koniec nie generujesz normalnej ale displacment mape.Łukasz zamiescił również linka apropo tworzenia displacment map oraz link do przydatnego pluginka.Także jest troche do poczytania ale warto :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

przejżyj wcześniejsze posty...albo w zakładce tool export jako plik obj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, mam dziwny problem. Otóż importuje sobie model do zbrusha już odpowiednio zmapowany. "Rzeźbie" sobie w zbrushu i gdy już mam zrobiony wypalam normal mape i tu sie pojawia problem. Po wypaleniu laduje do zmapera ale są widoczne takie trójkąciki które tak jakby "świeca". Wydaje mi się że powstały one podczas edycji geometri i gdy zjechałem do subdiv 1 troszke sie zmienila siatka i w tych miejscach sie porobily trójkąty. Z tego co wiem jest jakaś funkcja odpowiadająca za zapamiętywanie "pierwotnej" siatki, mógłby ktos mi to przybliżyć? jakiś mini tutek :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

jezeli nie exportujesz modelu z zbrusha sub x1 to zawsze przed rozpoczeciem modelowania klikasz na store morph taget i wtedy zaczynasz modelowanie pozniej klikasz na switch i masz swoj model nie zdeformowany z detalmi ktore zrobiles wczesniej wtedy wypalasz normal mapke. Co do tych bialych trojkatow watpie ze to od tego, ale zmaperem sie nie bawilem az tak bardzo wiec nie dokonca jestem tego pewnien, poprobuj zobacz moze anoz sie uda :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx klicek, problem jednak był inny. Tak na przyszłosć dla userów nigdy nie róbcie 5 - katów jeśli chcecie potem robić model i wypalić normal'a w zbrushu. Jeśli jest to nieunikonione to zróbice tymczasowo dodatkowego cut'a a później usunąć można :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozecie mowic ze jestem w goracej wodzie kapany ale szukam jzu tego chwile i doapda mnie mala frustracja:

 

jak konfugurowac wlasne skroty klawiszowe w ZBr? glownie chodzi mi o konfiguracje takich parametrow jak zadd zsub oraz zmiane przeskokow draw size uzywajac "[" oraz "]"

Share this post


Link to post
Share on other sites

no widze wlasnie rozbieznosci - pod shiftem mam smooth a pod ctrl czarny pigment :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

to nie czarny pigment tylko maska ;d co do zmiany ustawien przyciskow nigdy nie probowalem ale moze sprobujesz powalczyc z custome ui ? ;)

 

a zsub masz pod altem jak wiekszosc narzedzi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

a zsub masz pod altem jak wiekszosc narzedzi ;)

 

racja juz troche w zbrushu nie siedziałem to sie zapomina ;-))

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ja takie pytanie , kiedyś w tutorialu z rybą głębinową robili zęby za pomocą maski : rysowali gdzie mają być zęby później wyciągali w górę ten zarysowany obszar jakby extrude...any idea? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

proste malujesz czarne kropeczki naciskajac ctrl ;p potem trzymasz ctrl i klikasz na tle czyli flip maski potem zmieniasz narzedzie na move i wyciagasz do gory , albo porpsotu malujesz wybrzuszenie , tam gdzie byly kropeczki bedzie extud ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

super , dzięki Klicor :) musisz wpaść kiedyś na jakiś zlot :)

np. Wrocka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

spoko od dluzszego czasu planuje ... i zawsze cos ... zawsze k ... cos ... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy