Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak, wiem, znowu ja, ale jestem troche sie nie łapie, sprawa wygląda następująco, mam model kosmity, pobawiłem sie nim w zbrushu (level 5) i wypaliłem dla niego displacement mape i wszystko było ok, tylko potem doszedłem do wniosku, że przydałoby się troche więcej detalu, wszedłem na kolejny level, dodałem pare zmarszcze w okolicach oczy i teraz przy próbie stworzenia displacementa robi takie coś:

dispmapjf8.th.jpg

dodam tylko, że wszystkie ustawienia w zbrushu pozostały niezmienione

  • Odpowiedzi 844
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

streaker - Prawdopodobnie na modelu o wysokim podziale będzie taki mały dołek gdzieś na głowie, a ta cała kreska to rozciągnięte polygony wewnątrz modelu.

Można to usunąć ale to marudna czynność.

Otworzyć model -zielone maskowanie-tak żeby było widać wnętrze ,powinna być widoczna ta krecha i fukcja smooth albo move ,na najwyższym podziale.

Napisano

MD2 robi to samo, więc chyba będzie tak jak zeet gada, w sumie to pare minut roboty było, ale chciałem wiedzieć dlaczego tak sie dzieje, dzieki za odpowiedzi :) .

Napisano

Kolejne pytanie ode mnie :) :

czy istnieje możliwość zremapowania "z intensity" albo jakiegokolwiek innego slidera ? Tj. normalnie używam wartości między 1 a 10 i chciałbym te wartości rozciągnąć na cały zakres suwaczka, żeby mieć większą dokładność (powijając możliwość zmiany czułości tabletu).

Napisano

mam problem mam nadzieje że mi pomożecie :)

otóż strugałem sobie w zbrushu i po jakimś czasie brush odmówił mi posłuszeństwa co się zresztą często zdarza ale jakimś cudem zapisałem scene jako .zbr, otworzyłem ją ale nie wiem jak mam zaznaczyć model żeby go edytować

Napisano

To masz problem, bo zapisanie sceny jako .zbr nic ci nie daje, w ten sposób zapisujesz tylko to co jest w danej chwili na canvasie, czyli tak jakby twój model był upuszczony na canvasa, żeby móc go dalej edytować musiałbyś zapisać toola (.ztl) jeśli nie wiesz o czym gadam, to poczytaj o tym jak działa zbrush i naczym polega 2.5d

Napisano
Hej Czołem ....

 

Zrobilem VT dla funfli i tu tez sie podziele , dopiero raczkuje w Zbrush

ale zewsze cos dla amatorów mego pokroju sie przyda :).

Ów vt przedstawia jak zrobic nos w krótką chwile...

Wydaje mi sie ze nos jest banalny w porównaniu np. do Ucha czy ust albo

okolic oczu :)

 

Pozdrawiam i oby sie komus przydał;)

Tu mały screenshot:

untitleddg3.jpg

 

link:

http://rapidshare.de/files/28697929/Nose_Modeling_in_Zbrush.rar.html

 

 

ps. widze ze sobie niezle poczynacie :D

 

Link nie działa :(

Mógłbyś wysłać jeszcze raz?? I błagam na megaupload a nie rapidshare!!!

Napisano

mam kolejne pytania :)

1.czy jest możliwość rozdzielenia modeli które exportuje z maxa do zbrusha ??

mam np 2 obiekty i chce pracować tylko na jednym ,żeby to były 2 osobne obiekty ale na pliku

2.czy da się do modelu dodać poly ??

mam model który nie jest całkowicie skończony i chce dodać do niego poly

Napisano

1.Zakładka Tool-polygroups-Auto groups,rozdziela model na składowe obiekty,potem obiekt który chcesz modelować ukrywasz ,shift+ctrl i lewy przycisk myszy wskaźnik na obiekt który ma zostać pozostałe obiekty znikną,przywołanie ukrytych obiektów shift+ctrl i lewy przycisk tylko wskaźnik na polu wokół obiektu.

2. Tool-Geometry -Divide ,dodaje następne podziały

Napisano

:) Zakładka Tool -fukcja- edge loop, maskujesz wybrany polygon lub polygony -zielona maska i edge loop .

Jeśli o to chodzi ?

 

Kulka z dodanymi polygonami za pomocą fukcji edge loop.:)

547d42b8d1f28112.jpg

Napisano

Wielkie dzięki za pomoc :)

Następny problem.... :/

Zrobiłem sobie obiekt z tych ZSpheres i chcę modelować funkcją Edge Loop ale nie działa :(

Pojawia się taka informacja:

 

zbrushdsadasdw1.jpg

 

Co robić??

Napisano

Takie pytanko znowu :)

Jakim sposobem najlepiej robić zmarszczki (te na czole występujące :) ) na subdivide 5 (bo więcej nie da się na moim złomie wyciągnąć :) )

Próbowałęm dawać mały Draw Size i potem na to smooth, ale efekty są mizerne :(

Napisano

na stronie pixologic'a jest fajny vt jak robić takie detale za pomocą maski :

malujesz sobie ze wściśniętym klawiszem Ctrl miejsce gdzie chcesz mieć swoją zmarszczkę, odwracasz maskowanie i za pomocą move "wbijasz" swoją zmarszczkę w model, znowu odwracasz maskowanie i malujesz delikatnie miejsce koło zmarszczki, usuwasz maskowanie i smootujesz

mam nadzieje że dobrze te etapy wymieniłem

 

znalazłem ltego vt do ściągnięcia :

http://206.145.80.237/zbrush/media/artists_cesar_masks_web.zip

 

a ja mam takie pytanko

czym się róźnią tryby malowania Mrgb, Rgb ,M kiedy używać których, na vt często ludzie nie używaja żadnego z nich, czemu ??

Napisano

Minimum System Requirements

OS: Windows 98 Second Edition

CPU: PII with MMX, 200MHz

RAM: 256MB (512MB recommended)**

Monitor: 1024x768 monitor resolution (32 bits)

Napisano

Świetny wątek. Idealny dla kogoś kto zaczyna zabawę z Z-Brushem... Tylko dlaczego nie jest jeszcze przyklejony :D ??

 

Imho powinien być cały dział poświęcony Z-Brush ;)...

Napisano

Ja mam takie pytanie, gdy robie robie sobie poly groups, to nie mam pokolorowanej siatki, tylko normalnie jak cały czas szara (standardowy materiał) szukałem po menu, po preferencjach i nie umię się doszukać

 

I manifest :P

Żadamy działu dla zbrusha (może być razem z mudboxem i innymi sculpterami połączony)

Napisano
Ja mam takie pytanie, gdy robie robie sobie poly groups, to nie mam pokolorowanej siatki, tylko normalnie jak cały czas szara (standardowy materiał) szukałem po menu, po preferencjach i nie umię się doszukać

 

I manifest :P

Żadamy działu dla zbrusha (może być razem z modo i innymi sculpterami połączony)

 

klikasz na "frame" zaraz obok "edit"

Napisano

no bo pierw wlacz frame, teraz zaznacz element ktory ma miec przypisana polygrupe i wchodzisz w tools > poly gropus > groups visible i zostanie przypisany kolor do czesci widocznej

Napisano

To wogóle dziwna sprawa jest, bo robiłem tak jak piszesz na różych modelach i w różnych projektach, auto groups, uv groups, group visible i zawsze to samo, w końcu chciałem zrobić ostatni test i zrobiłem modelik z zsphere i skin (wtedy automatycznie tworzy grupy) i co ? Działa, ładuje inny modelik z maxa i też ładnie chodzi, tak jak ma być...

 

Nie wiem, czy to jakiś błąd, czy ja coś pochrzaniłem, ale działa, w każdym razie dzieki za odzew i punkt dla Ciebie :)

 

edit - może innym razem, bo mi nie pozwala :(

Napisano

Witam Wszystkich a mam kilka pytań do Mądrzejszych.

 

1. Gdy mam jakiś obiekt (a raczej narzędzie), czy mogę ustawić jego wyświetlanie jako przezroczystą siatkę nawet wtedy, gdy go nie obracam, skaluję itp., jak przy włączonym Dots Display?

 

2. Wrzuciłem zdjęcie na pulpit (np. głowy), zaimportowałem plik, który chcę dopracować w ZB na podstawie tego zdjęcia w tle. Narzędzie "Wchodzi" jednak w to tło. Przez dwa obroty narzędziem głowy "wyciągam" go z tego tła, ale po paru chwilach "wchodzi" ono spowrotem. Czy można zrobić, żeby narzędzie które właśnie modeluję, było cały czas na wierzchu w stosunku do tła?

 

3. Przed modelowaniem pozycjonuję sobie narzędzie w stosunku do tła - skaluję, przesuwam tak, by pasowało oko do oka, usta do ust itd. W pewnym momencie w trakcie przesuwania całe narzędzie samoczynnie rozskalowuje się. Tak jest gdy używam klawiatury i gdy używam przycisków przy pulpicie. Czy można temu zapobiec? Czy można zablokować skalę narzędzia?

 

Ps. Śmiesznie się pisze o narzędziu, które w innych programach jest objektem ;) .

Napisano

witka

1.nie mam pojęcia

2 i 3. zanim wejdziesz w edit mode( jak jestes w edit mode to wylacz go na chwile ) przesun swoj obiekt do przodu (tryb move) klikajac obok obiektu i przeciagajac kursor w dół .

Do modelowania z fotek polecam sposob z tego videotuta:

http://206.145.80.239/zbc/showthread.php?t=33715&highlight=image+plane

mozesz sobie przy jego pomocy ustawiac obiekt zgodnie z referką i zapisac ta pozycje pod przyciskiem

ja przy modelowaniu twarzy ze zdjec laczylem zdjecie z przodu i z boku w fotoszopie (w tej samej skali i wyrownane wzgledem siebie) na jedna bitmape i ładowałem na image plane, nastepnie ustawiam rzezbiona glowe by pasowala do ujecia z przodu , zapisuje pozycje , to samo z pozycja boczna

po wyrzezbieniu nakladam na model teksture z referencji i obrabiam dalej w PS ( przez Zapplink)

Bardzo przydaje sie mapowanie uvw zrobione wczesniej w innym sofcie (np maxie ) do poprawiania baboli na rozłożonej teksturze ( zapplink robi babole takze trzeba co jakis czas zapisywac testure na coraz to nowy plik i na koncu lączy sie wszystko w PS ) :)

Niech juz wyjdzie Z3

 

edit:2 fajny videotut - modelowanie detalu przy uzyciu tekstury z fotek

http://206.145.80.239/zbc/showthread.php?t=33916&highlight=modeling+photo

  • Confused 1
Napisano

Wielkie dzięki za odbowiedź.

W tej chwili nie mogę sprawdzić ale wydaje się wyczerpująca a przynajmniej pokazująca kierunek.

Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam

 

ps.: oczywiście kliknąłem na reputację

Napisano

1. Możesz dć np. wyświetlanie siatki (Shift + F) i zrobić obiekt częściowo przezroczystym (tylko nie materiałem FastShader, tylko daj BasicMaterial)

2 i 3 Plugin Reference Image 2 powinien ci sie spodobać

  • Confused 1
Napisano

streaker - oczywiście dzięki za odpowiedź, ale jestem prostym człowiekiem i prosiłbym o większą łopatologię tzn.:

1. Mam wyświetlanie siatki i BasicMaterial. Opcji przezroczystości szukałem w menu Material i nie znalazłem

2 i 3. Właśnie miałem napisac, że nie mogę znaleźć pluginu Reference Image 2 ale znalazłem. Jest wprawdzie bez dwójki ale zaraz zobaczę, co mogę z nim zrobić.

 

Jeszcze raz dzięki. Zawsze jestem bardzo wzruszony, kiedy dostaję bezinteresowną pomoc.

 

 

=================

 

Po trzech minutach pracy z Reference Image wiem, że nie mam już tych problemów, które miałem. ZBrush to już inny program.

Oczywiście klikam na wagę i jeszcze raz dzięki

Napisano

Oj, do tej stronki dotarłem już po twoim pierwszym poście. Każdy plugin udaje mi się ściągnąć prócz Reference Image 2. Zgłasza mi chyba (nie znam angielskiego) brak uprawnień, choć jestem zalogowany. Mimo wszystko dzięki.

A gdyby chciało Ci się przesłać ten mały pliczek to na [email protected] . Pozdrawiam

Napisano

Witam

 

niewiem czy byl taki problem poruszany (nie przegladalem calego watku) ale zmapowalem obiekt w maxie, exporuje do obj wszystko ladnie laduje w zbrushu tworze texture, zumuje na jakis element wciskam projection mastera i zaczynam malowac (exportowalem to tylko w celu polalowania, zadnego sculptingu) w koncu koncze malowanie i wychodze z projection mastera a tu... to co pomalowalem na tym miejscu w ktorym chcialem zeby bylo maluje mi jeszcze w innych czesciach mojej textury (tak jakby mirorowalo w dul ekranu) mimo ze niema nakladania sie uvw lub cos w tym rodzaju. Spotkal sie moze ktos z takim problemem ? Pozdrawiam

Napisano

to musi miec zwiazek z jakimis ustawieniami bo w double side niemam ustawionego a dzieje sie tak wylacznie kiedy niemam calego obiektu w ekranie (roboczym zbrusha) czyli kiedy dam zooma na jakis fragment obiektu i namaluje cos, maluje mi takze gdzies tam w dole poza kadrem.

Napisano

Ja tak miałem gdy używałem pędzla z dużym ustawieniem Focal Shift. Wydawało mi się, że maluje tylko na wierzchu a jednak jakieś brudy dostawały się na część, która była w zasięgu "wygasania pędzla". Nie było tego widać w Projection Master ale po wyjściu z niego i obróceniu ukazywały się. Zwykłe niechlujstwo z mojej strony. Ale czy o to Ci chodzi?...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności