Skocz do zawartości

Scena 3D: Stara, dobra radziecka technologia...


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam :)

 

Wypadało się w końcu pokazać. :D

Wpadł mi ten pomysł z jakieś dwa tygodnie temu. Postanowiłem podejść do tematu zupełnie na luzie i niestandardowo - bez potworów, alegorii czy innych trudnych słów - okreslić co jest Pięknem a co Bestią w moim najbliższym otoczeniu.

Moja "wizja" to porównanie dwóch zupełnie przeciwnych technologii: w jednym rogu Piękna i smukła kompaktowa cyfrówka a w drugim cięzki metaliczny Bestialski Zenit. Obydwa aparaty przedstawione wraz z całą gama powszechnie dostępnych i używanych akcesoriów (soczewki, makra, różne obiektywy dla Zenita i kabelek USB + SD karta dla cyfrzaka).

Nie jest to może super hiper-duper wyzwanie, ale jak dla mnie wystarczy.

 

Jednen z głównych bohaterów: Bestia. Wymodelowany i "omateriałowany".

Materiały nie są jeszcze dopracowane, ale powoli brnę dalej :)

 

zenith9xe.jpg

 

Piękna:

 

6669qt.jpg

 

Koncept finalny:

 

The power of good, old, soviet technology

 

6660tl.jpg

 

Pozdrawiam :]

 

 

 

.

  • Odpowiedzi 153
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hehe tweety bardzo mi sie temat podoba bo taki fotograficzny :-) tylko z jednym sie nie zgodze pocket (czytaj idioten) piekny ?? to ja juz wole tego Zenita ;-) jak zobaczylem screena to pomyslalem ze w koncu ktos udowodni wyzszosc lustrzanek nad tym czyms :/( aparatem to nazwac nie mozna) no ale NM Bede trzymal kciuki.

powodzenia!

P.S. Zenit TTL to nie taka stara technologia :P

Napisano

Archangel, wydaje mi się, że pomysł jest nieco przewrotny. Na tym chyba polega jego siła. Bo niby, ta "małpka" jest piękna ale...

 

I właśnie o to "ale" tu chodzi.

Mi się koncepcja podoba niezmiernie.

Napisano

Paul: no w sumie to zacząłem go w zeszłym tygodniu i skończyłem dwa dni temu. :)

kome: tzn? co? mam mu dorobić futerał? :)

Leru: dzięki

Archangel: głównie chodziło mi tutaj o przekonanie widza jaka potęga drzemie w tej Bestii. co można zrobić z tą starą (rok 1978) lustrzanką. a czy kompakt jest piekny? w sumie tak. jakieś cyfrzaki za 1,5k w aluminiowej brushed obudowie mają często ciekawy design, ale możliwości są jednak ograniczone: choćby przez niemożność wymiany obiektywu.

nie mam pojęia jak się rozwinie cały koncept sceny. zastanawiam się nad światłem, otoczeniem. chciałbym w miarę plastycznie przedstawić tą "potęgę" Zenita.

jak na razie zaczynam modelować cyfrzaka więc nad plastyką przyjdzie posiedzieć później.

weedlog: no właśnie :)

mintrill: dzięki. przyda się na pewno :)

Napisano

żeby nie było, że nic nie robię:

trzy pierścienie makro, ale głównie chodzi mi o test materiału "brushed metal".

Render to oczywiście Mental:

 

6q7gx6ghi0e778wf.jpg

 

greg_jg kiedyś pokazał w Zorce piękny materiał, ale nie podał żadnych szczegółów czy parametrów. :/

jak na razie sam metal(lume), jutro łączenie z DGS :]

 

Pozdrawiam

Napisano

Oj tweety tweety ! Pomysł naprawde ciekawy no i renderki git, mógłbyś dać render zenita bez materiałków :)

Ps.Bardzo fajnie wyszedł render pierścieni :)

Powodzenia i oby tak dalej !!

Napisano

no no tweety fajny temat

:)

jesli chodzi o render to shaderki greg'a sa dla mnie mistrzostwem :)

twoje mi sie tez podobaja ale do tego jeszcze daleko(moze nie az tak daleko ale troche jeszcze trzeba popracowac na d nim) ale znajac twoje zdolnosci to sobie poradzisz :)

ten renderek ktory dales na poczatku jest S U P E R

trzymam kciuki.....

pozdro

masz u mnie plus za to ze to mental ucze sie go i kurde licze ze bedziesz sie dzielil ustawieniami ;)

Napisano

nielot: a ja licze, że Ty mi pomożesz w niektórych shaderkach i podzielisz sie ustawieniami :)

co do metalu grega: próbowałem jeszcze wczoraj ale nie wychodzi mi za bardzo. jedynym ratunkiem będzie łączenie tego z DGSem (na setki sposobów).

Napisano

Patrze sie na te prace i wspominam prace greg'a, i az nabralem ochote na zrobienie jakiegos aparaciku. :)

Bardzo fajnie sie zapowiada, lubie takie projekciki. :)

Napisano

tweety--> hehe predzej to ty mi pomozesz niz ja tobie :D

RA--> to moze jakas minib. ;) :D

a jesli chodzi o model to jest piekny siateczka taka jaka powinna byc poprostu majstersztyk :)

pozdro

Napisano

Vorek - dzięki zią :D

hcpiter3d - dzięki. spoko już niedługo update będzie.

RA - prace grega były trochę inspiracją :)

nielot - no nie spodziewałem się, że to usłysze o tej siatce. dzięki! budujesz we mnie motywację :)

Georgas - fakt jest taki, że głównym elementem jaki odegra w tym obrazku będzie właśnie światło i otoczenie. co prawda nie zdecydowałem jeszcze jak to będzie wyglądać, ale już wolne rodniki pączkują w zalążki pomysłu ;)

Mitth - dzięki. 12xp a TTL to prawie to samo :]

 

A tutaj obiecane ustawienia materiału "Brushed Metal":

materiał MentalRay:

 

kkgsvkgwc05nz3n1.jpg

 

Pozdrawiam

Napisano
no bez przesady: dwie minuty w PSie mi to zajęło. :]
hihi ;)

Fakt, fakt.

 

A jak tam kompakt? Cos juz z niego mozna zobaczyc? :)

Napisano

Pentacon w całej swej okazałości:

 

32gc.jpg

 

RA: kompakt wymodeluję dopiero kiedy go dostanę w moje łapki. ze zdjęć jakoś mi to nie wychodzi. czyli kilka dni zwłoki. w miedzyczasie zabieram się za Leningrada 4 czyli światłomierz do Zenita, dzisiaj postaram się skończyć kilka filtrów.

 

Pozdrawiam

Napisano

panie tweety moglbys pokazac mapke(czy jak to sie zwie texture??) z tymi liczbami ktore sa na renderze wyzej i jak go mapowales robiles unwrapa(i czy moglbys pokazac unwrapa) wiem ze zawracam ci du** ale kurde bardzo bylbym ci wdzieczny :)

pozdro

Napisano

Bądź mi wdzięczny :)

6661or.th.jpg

mapowanie? żaden unvrap. to tylko ściśle sztywno wyliczona (co do mm) tekstura a mapowanie to Cylindrical UVW.

a jeśli chodzi o całość to dałem MultiSubObject:miejsca w którym ma być nałożona mapa ma ID1 a reszta ID2. ID1 manapisy, ID2 ich nie ma.

 

BTW: odkryłem kilka fajnych opcji a'propos materiału DGS. po Bitwie spodziewajcie się przynajmniej jeszcze dwóch tutków :)

 

Pozdrawiam

Napisano

tex to czysty shop. kilka kresek + literki i cyferki

a na tutki po prostu nie mam czasu. robić te wszystki screeny.. pisać tekst. po Bitwie spox, a teraz musze mieć parę asów rękawie ;)

Pozdrawiam

 

[+]

pierwsza (niezbyt udana) próba, połaczenia wszystkiego w całość.

 

an59egl1z4kz75f5.jpg

 

nawet nie wiecie jaki mam zgryz z całym otoczeniem. jak to zrobić, żeby wyszło... tak: :eek:

Napisano

A podloze pod aparatami tez bedzie rozne? Tzn. pod Zenithem drewno, a pod kompaktem, np. cos stalowego.

Bardzo ladne szkielka. :)

 

A ja same pytania zadaje, hehe. ;)

Napisano

RA:

a więc: koncepcik był taki: stara zniszczona podłoga pod zenitem a na niej kawałek szkła (mlecznego, opalizującego) ze stojącym na nim kompaktem.

druga wersja: czerwona książęca poduszka ze złotymi kutasami a niej kompakt.

 

Straszny zgryz. Masz jakiś pomysł RA?

 

Deus: bo wpisałem to w szopie jak testowo tworzyłem mapę dla napisów i tak juz zostało. w finale zmieni sie krój pisma na taki:

zenitttlblkolyf.jpg

 

na razie się tym nie bawię bo musiałbym Corela odpalać żeby ta mapę zrobić.

Pozdrawiam

Napisano

Bardzo dobra robota panie tweety :) Model i materiały palce lizać, bardzo mi sie podoba szkło u ciebie.

Powodzenia i oby tak dalej !

P.S Czekam na model cyfrzaka :)

Napisano

hmm, ja bym wokol kompaktu "rzucil" jakis material (jedwab?) czerwony/bordowy, a pod zenitem drewno. Wogole drewno moglo by byc pod obydwoma aparatami, z tym, ze od strony kompaku byl by dodatkowo ten material i swiatlo w innym kolorze (cieplejsze barwy). :)

Napisano

RA: no własnie: "rzucił". ale czym? ClothFXem? bo samym reactorem to bida aż piszczy.

hcpiter:cyfrzak będzie modelowany dopiero w weekend. jak na razie testuję materiały i modeluję światłomierz.

 

[+]

szkło ma IOR 2.12 materiał Glass(lume)

 

[++]

aluminium:

 

6662og.jpg

 

jak to widzicie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności