Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam :)

 

Wypadało się w końcu pokazać. :D

Wpadł mi ten pomysł z jakieś dwa tygodnie temu. Postanowiłem podejść do tematu zupełnie na luzie i niestandardowo - bez potworów, alegorii czy innych trudnych słów - okreslić co jest Pięknem a co Bestią w moim najbliższym otoczeniu.

Moja "wizja" to porównanie dwóch zupełnie przeciwnych technologii: w jednym rogu Piękna i smukła kompaktowa cyfrówka a w drugim cięzki metaliczny Bestialski Zenit. Obydwa aparaty przedstawione wraz z całą gama powszechnie dostępnych i używanych akcesoriów (soczewki, makra, różne obiektywy dla Zenita i kabelek USB + SD karta dla cyfrzaka).

Nie jest to może super hiper-duper wyzwanie, ale jak dla mnie wystarczy.

 

Jednen z głównych bohaterów: Bestia. Wymodelowany i "omateriałowany".

Materiały nie są jeszcze dopracowane, ale powoli brnę dalej :)

 

zenith9xe.jpg

 

Piękna:

 

6669qt.jpg

 

Koncept finalny:

 

The power of good, old, soviet technology

 

6660tl.jpg

 

Pozdrawiam :]

 

 

 

.

  • Odpowiedzi 153
  • Wyświetleń 15,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Czy ty tego modelu przypadkiem nie zrobiłeś już wcześniej? Tzn. przed bitwą? No nieważne, zobaczymy co z tego wyjdzie, powodzonka:)

Napisano

hehe tweety bardzo mi sie temat podoba bo taki fotograficzny :-) tylko z jednym sie nie zgodze pocket (czytaj idioten) piekny ?? to ja juz wole tego Zenita ;-) jak zobaczylem screena to pomyslalem ze w koncu ktos udowodni wyzszosc lustrzanek nad tym czyms :/( aparatem to nazwac nie mozna) no ale NM Bede trzymal kciuki.

powodzenia!

P.S. Zenit TTL to nie taka stara technologia :P

Napisano

Archangel, wydaje mi się, że pomysł jest nieco przewrotny. Na tym chyba polega jego siła. Bo niby, ta "małpka" jest piękna ale...

 

I właśnie o to "ale" tu chodzi.

Mi się koncepcja podoba niezmiernie.

Napisano
  • Autor

Paul: no w sumie to zacząłem go w zeszłym tygodniu i skończyłem dwa dni temu. :)

kome: tzn? co? mam mu dorobić futerał? :)

Leru: dzięki

Archangel: głównie chodziło mi tutaj o przekonanie widza jaka potęga drzemie w tej Bestii. co można zrobić z tą starą (rok 1978) lustrzanką. a czy kompakt jest piekny? w sumie tak. jakieś cyfrzaki za 1,5k w aluminiowej brushed obudowie mają często ciekawy design, ale możliwości są jednak ograniczone: choćby przez niemożność wymiany obiektywu.

nie mam pojęia jak się rozwinie cały koncept sceny. zastanawiam się nad światłem, otoczeniem. chciałbym w miarę plastycznie przedstawić tą "potęgę" Zenita.

jak na razie zaczynam modelować cyfrzaka więc nad plastyką przyjdzie posiedzieć później.

weedlog: no właśnie :)

mintrill: dzięki. przyda się na pewno :)

Napisano
  • Autor

żeby nie było, że nic nie robię:

trzy pierścienie makro, ale głównie chodzi mi o test materiału "brushed metal".

Render to oczywiście Mental:

 

6q7gx6ghi0e778wf.jpg

 

greg_jg kiedyś pokazał w Zorce piękny materiał, ale nie podał żadnych szczegółów czy parametrów. :/

jak na razie sam metal(lume), jutro łączenie z DGS :]

 

Pozdrawiam

Napisano

hmm.. czytaja temat watku od razu widzialem przed oczami moj aparcik - zroka 4 :P

ladny metal, pracuj pracuj, moze byc ciekawie :P

Napisano

Oj tweety tweety ! Pomysł naprawde ciekawy no i renderki git, mógłbyś dać render zenita bez materiałków :)

Ps.Bardzo fajnie wyszedł render pierścieni :)

Powodzenia i oby tak dalej !!

Napisano
  • Autor

bez materiałów + wire:

nonmateials5zz.th.jpg wire6fw.th.jpg

nigdy nie byłem dobry w modelowaniu :/

dzięki za opinię.

jakieś sugestie/propozycje/cokolwiek?

Napisano

no no tweety fajny temat

:)

jesli chodzi o render to shaderki greg'a sa dla mnie mistrzostwem :)

twoje mi sie tez podobaja ale do tego jeszcze daleko(moze nie az tak daleko ale troche jeszcze trzeba popracowac na d nim) ale znajac twoje zdolnosci to sobie poradzisz :)

ten renderek ktory dales na poczatku jest S U P E R

trzymam kciuki.....

pozdro

masz u mnie plus za to ze to mental ucze sie go i kurde licze ze bedziesz sie dzielil ustawieniami ;)

Napisano
  • Autor

nielot: a ja licze, że Ty mi pomożesz w niektórych shaderkach i podzielisz sie ustawieniami :)

co do metalu grega: próbowałem jeszcze wczoraj ale nie wychodzi mi za bardzo. jedynym ratunkiem będzie łączenie tego z DGSem (na setki sposobów).

Napisano

no tweety jedziesz ostro oby tak dalej !!

p.s jak na tego nieszczęsnego mentala to nawet ładnie wygląda ;p ( zart )

Napisano

nom bardzo mi sie podoba - jeśli możesz prosze o ustawienia materiału dola pierścieni - swietnbie wyglądają

Napisano
  • Autor

tego czarnego? czarny DGS z Shine chyba na 3.

jak wróce z pracy to sprawdzę.

Napisano

Ale pomysł hehehe, niezłe niezłe. Wrzuć ustawienia materiału pierścieni makro jeżeli możesz, wyglądają rewelacyjnie.

 

Pozdrawiam

Napisano

Tweety szalejesz ! model bardzo fajny i siateczka tez niczego sobie ! Czekam na update :)

Powodzenia !

Napisano

Patrze sie na te prace i wspominam prace greg'a, i az nabralem ochote na zrobienie jakiegos aparaciku. :)

Bardzo fajnie sie zapowiada, lubie takie projekciki. :)

Napisano

tweety--> hehe predzej to ty mi pomozesz niz ja tobie :D

RA--> to moze jakas minib. ;) :D

a jesli chodzi o model to jest piekny siateczka taka jaka powinna byc poprostu majstersztyk :)

pozdro

Napisano

Ja teraz czasu nie mam, ale w przyszlosci - nie wykluczam. :)

Napisano

Fajny pomysł, i jak narazie super ale wydaje mi się że kluczem to będzie odpowiednie studio i materiały

powodzenia

Napisano

Ja mam Zenita XP12. :) Bardzo ładny model aparatu i świetny pomysł na bitwę. :)

Napisano
  • Autor

Vorek - dzięki zią :D

hcpiter3d - dzięki. spoko już niedługo update będzie.

RA - prace grega były trochę inspiracją :)

nielot - no nie spodziewałem się, że to usłysze o tej siatce. dzięki! budujesz we mnie motywację :)

Georgas - fakt jest taki, że głównym elementem jaki odegra w tym obrazku będzie właśnie światło i otoczenie. co prawda nie zdecydowałem jeszcze jak to będzie wyglądać, ale już wolne rodniki pączkują w zalążki pomysłu ;)

Mitth - dzięki. 12xp a TTL to prawie to samo :]

 

A tutaj obiecane ustawienia materiału "Brushed Metal":

materiał MentalRay:

 

kkgsvkgwc05nz3n1.jpg

 

Pozdrawiam

Napisano

conajmniej 2x większy ten motion blur co w psie zrobiłeś to wtedy będzie miodzio. poważnie, bo teraz jest za mały i widać że coś nie tak :)

Napisano
  • Autor

spróbuje, dzięki :)

 

efekt dzisiejszego wieczoru: wymierzony co do milimetra Pentacon 200mm.

 

qpe34dns915p7bgi.jpg

 

Pozdrawiam

Napisano

niby to bardzo ciężkie nie jest, ale lubię takie dokładne akcje więc powiem że ładnie :)

 

pozdro.

Napisano
no bez przesady: dwie minuty w PSie mi to zajęło. :]
hihi ;)

Fakt, fakt.

 

A jak tam kompakt? Cos juz z niego mozna zobaczyc? :)

Napisano
  • Autor

Pentacon w całej swej okazałości:

 

32gc.jpg

 

RA: kompakt wymodeluję dopiero kiedy go dostanę w moje łapki. ze zdjęć jakoś mi to nie wychodzi. czyli kilka dni zwłoki. w miedzyczasie zabieram się za Leningrada 4 czyli światłomierz do Zenita, dzisiaj postaram się skończyć kilka filtrów.

 

Pozdrawiam

Napisano

panie tweety moglbys pokazac mapke(czy jak to sie zwie texture??) z tymi liczbami ktore sa na renderze wyzej i jak go mapowales robiles unwrapa(i czy moglbys pokazac unwrapa) wiem ze zawracam ci du** ale kurde bardzo bylbym ci wdzieczny :)

pozdro

Napisano
  • Autor

Bądź mi wdzięczny :)

6661or.th.jpg

mapowanie? żaden unvrap. to tylko ściśle sztywno wyliczona (co do mm) tekstura a mapowanie to Cylindrical UVW.

a jeśli chodzi o całość to dałem MultiSubObject:miejsca w którym ma być nałożona mapa ma ID1 a reszta ID2. ID1 manapisy, ID2 ich nie ma.

 

BTW: odkryłem kilka fajnych opcji a'propos materiału DGS. po Bitwie spodziewajcie się przynajmniej jeszcze dwóch tutków :)

 

Pozdrawiam

Napisano

jestem wdzieczny :D

i jeszcze jedno pytanko tex robiles w photoshopie??

ps. szkoda ze tuty beda dopiero po bitewce.... :)

Napisano
  • Autor

tex to czysty shop. kilka kresek + literki i cyferki

a na tutki po prostu nie mam czasu. robić te wszystki screeny.. pisać tekst. po Bitwie spox, a teraz musze mieć parę asów rękawie ;)

Pozdrawiam

 

[+]

pierwsza (niezbyt udana) próba, połaczenia wszystkiego w całość.

 

an59egl1z4kz75f5.jpg

 

nawet nie wiecie jaki mam zgryz z całym otoczeniem. jak to zrobić, żeby wyszło... tak: :eek:

Napisano

A podloze pod aparatami tez bedzie rozne? Tzn. pod Zenithem drewno, a pod kompaktem, np. cos stalowego.

Bardzo ladne szkielka. :)

 

A ja same pytania zadaje, hehe. ;)

Napisano

nie czytalem innych postow - moze ktos zworcil juz na to uwage... czemu "ZENITH", a nie "ZENIT" ?

Napisano
  • Autor

RA:

a więc: koncepcik był taki: stara zniszczona podłoga pod zenitem a na niej kawałek szkła (mlecznego, opalizującego) ze stojącym na nim kompaktem.

druga wersja: czerwona książęca poduszka ze złotymi kutasami a niej kompakt.

 

Straszny zgryz. Masz jakiś pomysł RA?

 

Deus: bo wpisałem to w szopie jak testowo tworzyłem mapę dla napisów i tak juz zostało. w finale zmieni sie krój pisma na taki:

zenitttlblkolyf.jpg

 

na razie się tym nie bawię bo musiałbym Corela odpalać żeby ta mapę zrobić.

Pozdrawiam

Napisano

Bardzo dobra robota panie tweety :) Model i materiały palce lizać, bardzo mi sie podoba szkło u ciebie.

Powodzenia i oby tak dalej !

P.S Czekam na model cyfrzaka :)

Napisano

hmm, ja bym wokol kompaktu "rzucil" jakis material (jedwab?) czerwony/bordowy, a pod zenitem drewno. Wogole drewno moglo by byc pod obydwoma aparatami, z tym, ze od strony kompaku byl by dodatkowo ten material i swiatlo w innym kolorze (cieplejsze barwy). :)

Napisano
  • Autor

RA: no własnie: "rzucił". ale czym? ClothFXem? bo samym reactorem to bida aż piszczy.

hcpiter:cyfrzak będzie modelowany dopiero w weekend. jak na razie testuję materiały i modeluję światłomierz.

 

[+]

szkło ma IOR 2.12 materiał Glass(lume)

 

[++]

aluminium:

 

6662og.jpg

 

jak to widzicie?

Napisano

hmmm :)

moglbys pokazac jak wyglada oryginal tego??(prawdziwy)

poprzedni renderek the best!!(ten z aparatem)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności