Skocz do zawartości

Obiekt 3D: Kulki


Huan

Rekomendowane odpowiedzi

Uzyte oprogramowanie: 3D Studio Max 7 + Mental Ray + Photoshop 6

Czas renderowania 1 klatki: 4h 23 min

Hardware: Intel P4 2,4 GHz, 512 MB RAM 333 MHz, Radeon 9500

 

Mój pierwszy post na tym forum i zarazem pierwsza praca. Proszę o opinie :) Pozdrawiam

 

kule_real_01_1024.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 36
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Pomysl mistrzowski - uwielbiam takie pracki.

Moje zalecenia: podstawka powinna odbijac ale refleksy powinny byc rozmyte i imo powinna miec drobny cellular bump, bo teraz to jakies za wyrazne.

Mozesz obok postawic miniaturke togo samego czegos zeby zapelnic troche pusta scene.

Podloga w sumie wpozo, dobrze by bylo pokazac troche sciany jakiejs, ja bym zrobil beżową ściane:)

Bardzo dobre HDRI.

 

Na pierwszy rzut oka bardzo dobrze, na drogi tez.

Szczerze, watpie ze to twoja pierwsza praca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miśko: to nie kuchnia tylko building_probe :P

 

4h? jakich materiałów użyłeś na kulki? raytrace czy mentalowskich?

może za duży samling? często wystarczy 64x64 a nie np: 256x256.

 

BTW: w prawym rogu widać koniec spotu z mrAreaSpot ;)

 

[+]

a po co ci meshsmooth? turbosmooth lepszy. a zresztą z tej odległości i tak nie widać ścianek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzyłem raytrace standardowego z ustawieniami odbicia jedynie zmienionymi, natomiast co do mrArea to zauwazyłem w czasie renderka, do poprawki w photoshopie. A cienie......i meshsmooth...cienie sa tylko wystarczy looknać dobrze :) a z meshsmoothem to tez nie wiem po co :) zlamiłem jednym słowem ale bawie wlasnie dzieciaka i robie cos na gorąco :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzyłem raytrace standardowego z ustawieniami odbicia jedynie zmienionymi, natomiast co do mrArea to zauwazyłem w czasie renderka, do poprawki w photoshopie. A cienie......i meshsmooth...cienie sa tylko wystarczy looknać dobrze :) a z meshsmoothem to tez nie wiem po co :) zlamiłem jednym słowem ale bawie wlasnie dzieciaka i robie cos na gorąco :)

 

właśnie w tym tkwi błąd: raytrace'owe materiały spowalniają (i to znacznie) proces renderingu. zamiast raytrace proponowałbym użycie metal(lume). bez blura powino dac sobie radę w max 20min.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema!

 

Ogólnie wygląda dobrze, kólki są okrągłe :) walce - walcowate, więc do modelu przyczepić się nie można, co do podłogi to też nieźle ci wyszła, HDiR też w miarę. Tylko co mnie razi, a więc w górym prawym rogu widać to czarne, czyli koniec sceny :/, potem razi to że raczej urzyłeś jednego źródła światła, dlatego to się takie "dziwne" dość wydaje. Co do czasu renderingu, to dla mnie się on nie liczy, bo liczy się efekt. Ale ogólnie praca mnie się podoba.

 

Trzymaj się!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedziałbym, ze tak porste, ze aż za proste. Ogólnie to fajne wrażenie sprawia :D Ale jak zwykle, nie byłbym soba, gdym sie do czegos nie doczepił. W praym górnym rogu jest ciemno, tak jakby cień wpadał..

Jak jest duża rodzielczosc i sie na ekranie nie miesci cały obrazek to spox, ale jakby możnabyło wzrokiem ogarnąc całosc, to by to troche psuło efekt. Radze poprawic!! pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisałem ze to model z 2 tygodni pracy :)...

 

Hehe wystarczylo dac boxa 2x2x2 i nadac mu modyfikator Lattice, zeby miec znaczna czesc modelu:)

 

Mam nadzieje ze to tak dlugo modelowaleś, bo chyba nie podloge i podstawke:)

 

+++

 

Hmm zdeka sie wyglupilem:P Przeczytalem watek jesczze raz i zobaczylem inf. w 21# poscie:)

ale to dodatkowe 5 minut te 3 ( chyba ze ktos jest uparty to 6) walce i 1 kulke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe wystarczylo dac boxa 2x2x2 i nadac mu modyfikator Lattice, zeby miec znaczna czesc modelu:)

 

Mam nadzieje ze to tak dlugo modelowaleś, bo chyba nie podloge i podstawke:)

 

Twój JPG nie wygląda tak ładnie jak mój :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe zaraz dodam taką ladniejsza wersje:)

 

+++

 

Prosze oto render przedstawiajacy scenerie dla tego objektu, wg mojego uznania, z grubsza tak jak proponowalem w 2# poscie.

 

latticedfulllastcorection9tz.th.jpg

 

+++

 

heh ja nie czekałbym dłużej niż 10 min, bo mental jak się potrafi jest bardzo szybki ;)

 

Tak? No to madre to co piszesz, ja wiem ze jak sie doda materiał mentalowski albo raytracowski na jakis objekt, dobry sampling, GI i FG, taka rozdzielczosc jak tu, to nie ma ***** (siusiaka) zeby wyszlo 10 minut...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra optymalizacja i wyjdzie: wyłącz GI i FG bo jest zbędne, potem użyj tylko jednego światła, mrAreaSpot, materiały tylko mentalowskie i voila: max 30min, dla takiej rozdziałki. przy wyżyłowanych optymalnych ustwieniach nawet poniżej 20.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co tu tyle gadki... Chłopak zrobił scenę , powiedziałbym jak na pierwszą to całkiem niezłą ( bo moja była o wiele gorsza) jeżeli chodzi o hdri - bo tam nie ma co skopać....Dał tylko za bardzo wypasione ustawienia i dlatego taki astronomiczny czas renderingu. Dziwię się tylko koledze deshu który skopał ją wręcz idealnie swoimi cieniami które nie wiem do czego są podobne i na dodatek stwierdził że to jest ładniejsza wersja :)))))))........idę się upić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kulki ty głupia jesteś, ty poprostu padłaś :) (żart) hehe, a tak poważnie to deshu skopałes te cienie na maxa :) Model owszem jest łatwy ale nie chodziło tu głownie o niego, zamiarem było stworzenie jak najbardziej fotorealistycznego obrazu :) Jak na poczatek zabaw z HDRI to uważam że nie jest najgorzej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiarem było stworzenie jak najbardziej fotorealistycznego obrazu :) Jak na poczatek zabaw z HDRI to uważam że nie jest najgorzej :)

nie. nie jest najgorzej. popracuj tylko nad ogólną kompozycją: skoro jest to HDRI: building_probe więc może zamiast kafli jakiś cement czy duże płyty chodnikowe? jakbyś dodał jeszcze gdzieś model zgniecionego papierosa (choćby w PSie) to by podkreśliło jeszcze realizm :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności