Huan Napisano 19 Styczeń 2006 Napisano 19 Styczeń 2006 Uzyte oprogramowanie: 3D Studio Max 7 + Mental Ray + Photoshop 6 Czas renderowania 1 klatki: 4h 23 min Hardware: Intel P4 2,4 GHz, 512 MB RAM 333 MHz, Radeon 9500 Mój pierwszy post na tym forum i zarazem pierwsza praca. Proszę o opinie :) Pozdrawiam
deshu Napisano 19 Styczeń 2006 Napisano 19 Styczeń 2006 Pomysl mistrzowski - uwielbiam takie pracki. Moje zalecenia: podstawka powinna odbijac ale refleksy powinny byc rozmyte i imo powinna miec drobny cellular bump, bo teraz to jakies za wyrazne. Mozesz obok postawic miniaturke togo samego czegos zeby zapelnic troche pusta scene. Podloga w sumie wpozo, dobrze by bylo pokazac troche sciany jakiejs, ja bym zrobil beżową ściane:) Bardzo dobre HDRI. Na pierwszy rzut oka bardzo dobrze, na drogi tez. Szczerze, watpie ze to twoja pierwsza praca.
Knysha Napisano 19 Styczeń 2006 Napisano 19 Styczeń 2006 Hmm dosyc ciekawe, ale 4h renderingu mnie zabilo oO
deshu Napisano 19 Styczeń 2006 Napisano 19 Styczeń 2006 No wlasnie, cos ty porobil ze taka katastrofalna dlugosc renderingu jak na takie coś ?!? Przy tym sprzecie co pokazales to ja bym odstawial 30min-1h. Sprawdzilem to nie samping.
Miśko Napisano 19 Styczeń 2006 Napisano 19 Styczeń 2006 Osobiście wole prace oparte na modelu niż oświetleniu, ale to ma swój urok, choć nierozumiem czemu stoi w kuchni, a nie na półce w salonie;]
Huan Napisano 19 Styczeń 2006 Autor Napisano 19 Styczeń 2006 To moja pierwsza praca w sensie ze pierwsza na tym forum a 4h mnie tez dobilo wiec nie jestes sam ale to prawdopodobnie przez meshsmootha :)
tweety Napisano 19 Styczeń 2006 Napisano 19 Styczeń 2006 Miśko: to nie kuchnia tylko building_probe :P 4h? jakich materiałów użyłeś na kulki? raytrace czy mentalowskich? może za duży samling? często wystarczy 64x64 a nie np: 256x256. BTW: w prawym rogu widać koniec spotu z mrAreaSpot ;) [+] a po co ci meshsmooth? turbosmooth lepszy. a zresztą z tej odległości i tak nie widać ścianek
piotrek Napisano 19 Styczeń 2006 Napisano 19 Styczeń 2006 Po co tu w ogóle MeshSmooth? Czemu cienia brak?
Huan Napisano 19 Styczeń 2006 Autor Napisano 19 Styczeń 2006 Uzyłem raytrace standardowego z ustawieniami odbicia jedynie zmienionymi, natomiast co do mrArea to zauwazyłem w czasie renderka, do poprawki w photoshopie. A cienie......i meshsmooth...cienie sa tylko wystarczy looknać dobrze :) a z meshsmoothem to tez nie wiem po co :) zlamiłem jednym słowem ale bawie wlasnie dzieciaka i robie cos na gorąco :)
Konras Napisano 19 Styczeń 2006 Napisano 19 Styczeń 2006 Mi tez sie bardzo podoba i do tego widze cien na prawo od podstawki :) Bradzo ladny render :)
piotrek Napisano 19 Styczeń 2006 Napisano 19 Styczeń 2006 heh, faktycznie jest cień. Cóz - wzrok już nie ten, co kiedyś :]
DonVito Corleone Napisano 19 Styczeń 2006 Napisano 19 Styczeń 2006 mi osobiscie sie nie podoba...takie troche malo ambitne, kulki i cylindry a do tego takich prac bylo setki. Render taz taki zwykly...a na dodatek ta podstawka ze szkla. No ale przynajmniej ladnie sie prezentuje.
nielot007 Napisano 19 Styczeń 2006 Napisano 19 Styczeń 2006 Witam!! kulki takie sobie shaderki nie zafajne ;) i ten render 4h sorki ale takie cos (w takiej jakosci) mozna osagnac w 20min :D pozdro
thorgal Napisano 19 Styczeń 2006 Napisano 19 Styczeń 2006 jak dla mnie praca taka sobie.. czas renderingu po prostu swietny.. co trzeba zrobic by taki uzyskac?
Huan Napisano 19 Styczeń 2006 Autor Napisano 19 Styczeń 2006 Nie pisałem ze to model z 2 tygodni pracy :) wyrenderowałem cos i poprosilem jedynie o opinie dotyczace bledow :)
powelt Napisano 19 Styczeń 2006 Napisano 19 Styczeń 2006 No wsumie ok. Tylko zastanawia mnie odbicie w tych kulkach. Według niego światło pada od strony widzącegao, a cień jest w lewo:/ Cosik mi to nie gra
thorgal Napisano 19 Styczeń 2006 Napisano 19 Styczeń 2006 no tak stary... ale tu kazdy ocenia.. na tym to polega
tweety Napisano 19 Styczeń 2006 Napisano 19 Styczeń 2006 Uzyłem raytrace standardowego z ustawieniami odbicia jedynie zmienionymi, natomiast co do mrArea to zauwazyłem w czasie renderka, do poprawki w photoshopie. A cienie......i meshsmooth...cienie sa tylko wystarczy looknać dobrze :) a z meshsmoothem to tez nie wiem po co :) zlamiłem jednym słowem ale bawie wlasnie dzieciaka i robie cos na gorąco :) właśnie w tym tkwi błąd: raytrace'owe materiały spowalniają (i to znacznie) proces renderingu. zamiast raytrace proponowałbym użycie metal(lume). bez blura powino dac sobie radę w max 20min. Pozdrawiam
masater Napisano 19 Styczeń 2006 Napisano 19 Styczeń 2006 hmm lattice i kulka w środku? :P heh ja nie czekałbym dłużej niż 10 min, bo mental jak się potrafi jest bardzo szybki ;)
FaNTOMAS Napisano 19 Styczeń 2006 Napisano 19 Styczeń 2006 Siema! Ogólnie wygląda dobrze, kólki są okrągłe :) walce - walcowate, więc do modelu przyczepić się nie można, co do podłogi to też nieźle ci wyszła, HDiR też w miarę. Tylko co mnie razi, a więc w górym prawym rogu widać to czarne, czyli koniec sceny :/, potem razi to że raczej urzyłeś jednego źródła światła, dlatego to się takie "dziwne" dość wydaje. Co do czasu renderingu, to dla mnie się on nie liczy, bo liczy się efekt. Ale ogólnie praca mnie się podoba. Trzymaj się!
..:: WIKTOR ::.. Napisano 19 Styczeń 2006 Napisano 19 Styczeń 2006 Takie fajne "cos" a cieszy oko - gratuluje pomyslu! Jak zwykle prostota w toku myslenia wygrala :) Ladne ladne :)
SZAMPEK Napisano 19 Styczeń 2006 Napisano 19 Styczeń 2006 Powiedziałbym, ze tak porste, ze aż za proste. Ogólnie to fajne wrażenie sprawia :D Ale jak zwykle, nie byłbym soba, gdym sie do czegos nie doczepił. W praym górnym rogu jest ciemno, tak jakby cień wpadał.. Jak jest duża rodzielczosc i sie na ekranie nie miesci cały obrazek to spox, ale jakby możnabyło wzrokiem ogarnąc całosc, to by to troche psuło efekt. Radze poprawic!! pozdro
deshu Napisano 20 Styczeń 2006 Napisano 20 Styczeń 2006 Nie pisałem ze to model z 2 tygodni pracy :)... Hehe wystarczylo dac boxa 2x2x2 i nadac mu modyfikator Lattice, zeby miec znaczna czesc modelu:) Mam nadzieje ze to tak dlugo modelowaleś, bo chyba nie podloge i podstawke:) +++ Hmm zdeka sie wyglupilem:P Przeczytalem watek jesczze raz i zobaczylem inf. w 21# poscie:) ale to dodatkowe 5 minut te 3 ( chyba ze ktos jest uparty to 6) walce i 1 kulke.
Huan Napisano 20 Styczeń 2006 Autor Napisano 20 Styczeń 2006 Hehe wystarczylo dac boxa 2x2x2 i nadac mu modyfikator Lattice, zeby miec znaczna czesc modelu:) Mam nadzieje ze to tak dlugo modelowaleś, bo chyba nie podloge i podstawke:) Twój JPG nie wygląda tak ładnie jak mój :)
deshu Napisano 20 Styczeń 2006 Napisano 20 Styczeń 2006 Hehe zaraz dodam taką ladniejsza wersje:) +++ Prosze oto render przedstawiajacy scenerie dla tego objektu, wg mojego uznania, z grubsza tak jak proponowalem w 2# poscie. +++ heh ja nie czekałbym dłużej niż 10 min, bo mental jak się potrafi jest bardzo szybki ;) Tak? No to madre to co piszesz, ja wiem ze jak sie doda materiał mentalowski albo raytracowski na jakis objekt, dobry sampling, GI i FG, taka rozdzielczosc jak tu, to nie ma ***** (siusiaka) zeby wyszlo 10 minut...
Kulki Napisano 20 Styczeń 2006 Napisano 20 Styczeń 2006 Praca fajna ale brakuje w niej klimatu przydal by sie jakis fajny dlugi cien z lewej. Kadr totalnie skaszaniony.
tweety Napisano 20 Styczeń 2006 Napisano 20 Styczeń 2006 Publiczny profil użytkownika: Kulki Przegląda watek Obiekt 3D: Kulki :D sorry za OT :)
tweety Napisano 20 Styczeń 2006 Napisano 20 Styczeń 2006 dobra optymalizacja i wyjdzie: wyłącz GI i FG bo jest zbędne, potem użyj tylko jednego światła, mrAreaSpot, materiały tylko mentalowskie i voila: max 30min, dla takiej rozdziałki. przy wyżyłowanych optymalnych ustwieniach nawet poniżej 20. Pozdrawiam
hkropinski Napisano 20 Styczeń 2006 Napisano 20 Styczeń 2006 hmm.. takie prace dobrze pasują do portfoli, są proste w wykonaniu i badzo ładne, pozdrawiam
Kulki Napisano 21 Styczeń 2006 Napisano 21 Styczeń 2006 Deshu czemu ładujesz swoje prace do cudzgo watku? Huan taka mala rada sprobuj dac mniejsza ogniskowa kamerze a ta kulkowa forma wiele na tym zyska... ja sie znam na kulkach:P
shadow007 Napisano 21 Styczeń 2006 Napisano 21 Styczeń 2006 Mi tam się podoba. Łatwe, proste, a cieszy oko. W końcu chyba o to chodzi :D.
Gizmo74 Napisano 21 Styczeń 2006 Napisano 21 Styczeń 2006 O co tu tyle gadki... Chłopak zrobił scenę , powiedziałbym jak na pierwszą to całkiem niezłą ( bo moja była o wiele gorsza) jeżeli chodzi o hdri - bo tam nie ma co skopać....Dał tylko za bardzo wypasione ustawienia i dlatego taki astronomiczny czas renderingu. Dziwię się tylko koledze deshu który skopał ją wręcz idealnie swoimi cieniami które nie wiem do czego są podobne i na dodatek stwierdził że to jest ładniejsza wersja :)))))))........idę się upić...
Huan Napisano 22 Styczeń 2006 Autor Napisano 22 Styczeń 2006 Kulki ty głupia jesteś, ty poprostu padłaś :) (żart) hehe, a tak poważnie to deshu skopałes te cienie na maxa :) Model owszem jest łatwy ale nie chodziło tu głownie o niego, zamiarem było stworzenie jak najbardziej fotorealistycznego obrazu :) Jak na poczatek zabaw z HDRI to uważam że nie jest najgorzej :)
tweety Napisano 22 Styczeń 2006 Napisano 22 Styczeń 2006 zamiarem było stworzenie jak najbardziej fotorealistycznego obrazu :) Jak na poczatek zabaw z HDRI to uważam że nie jest najgorzej :) nie. nie jest najgorzej. popracuj tylko nad ogólną kompozycją: skoro jest to HDRI: building_probe więc może zamiast kafli jakiś cement czy duże płyty chodnikowe? jakbyś dodał jeszcze gdzieś model zgniecionego papierosa (choćby w PSie) to by podkreśliło jeszcze realizm :) Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi