Jump to content

Featured Replies

Posted

Witam

Tego jegomościa zrobiłem już jakis czas temu, żeby mieć co do porfolio wrzucić. Powiedzcie co o tym myślicie.

 

polycount: 4k1 tri

normal map, diffuse i specular

 

trollfront44je.jpg

 

trollfront35nw.jpg

 

trollfront29hw.jpg

 

trollback11bf.jpg

 

trollfront16iw.jpg

  • Replies 33
  • Views 6.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

w zbrushu robione co?? ")

bardzo sympatyczna bestyjka wyszła. Muskulatura też przyjemna - jedyne coi mnie dręczy w tej postaci to monotonny klolor skóry

hej Pain!

 

ładniutki modelik, troszeczkę proporcje ma moim zdaniem nie takie jak trzeba -tak czy śmak ładniutki :) -malowanko też w ZB?

 

pozdrawiam !!

  • Author

Siatka 3dsmax i ZBrush a textra w Photoshop. Co do teksturki to fakt, chyba za bardzo na speeda ją potraktowałem :p

 

Zarzucam jeszcze mesha:

trollmesh15zc.jpg

  • Author

Wrzucam kilka jeszcze materiałów dotyczących modelu.

 

Siatka obrabiana w ZBrushu:

trollzbmesh16mr.jpg

 

Importowana do maxa:

trollmaxhpmeshpartial6gd.jpg

 

Widok normal map z widoczną siatką:

trollnmapwire10ca.jpg

 

Zrobiłem wiele testów z oświetleniem aby sprawdzić czy normal mapy działają prawidłowo (kliknij w obraz poniżej żeby zobaczyć więcej)

trollnmaplightningtest1thumb1c.jpg

na 90% wziales przyklad z tego fajnego, owlosionego, dwuglowego modelu z cgtalku. model jest fajny, a textura 1 kolorowa> czyli nie fajnie.

WOW!!! strasznie mi sie podoba :], troche jak by z kamienia byl, ale nie musi byc przeciez identyczny jak w wladcy, pozdro.

  • Author
na 90% wziales przyklad z tego fajnego, owlosionego, dwuglowego modelu z cgtalku (...)

Odniesienie miałęm z Lotr'a + swoja inwencja i niczego więcej nie potrzebowałem.

Pozdrawiam

siemka :)

Bardzo fajny modelik, chwali Ci się :)

bez wątpienia jedna z najlepszych normali jakie do tej pory widziałem na tym forum :D

 

Niestety widać że mocno spieszyłeś się robiąc ten model i zostawiłeś bardzo niefajne niedociągnięcia - na takich stopach nie miałby szans ustać :D, a sama teksturka nie jest za dobra :/

 

No ale ogólnie modelik bardzo fajny - powdzenia dalej :)

 

pozdrawiam

Ekstra modelik - ale może minimalnie przesadziłeś z tym Zbrushem miejscami wygląda rzeczywiście jak kamień.No ale i tak robi wrażenie.Mnie osobiscie najbardziej geba trola się podoba.Co do tekstury to widze że wdużej mierze ograniczyłes sie do cavity mapy i troche kolorków - jak ma byc do portfolio to bym nad nią troche jeszcze posiedział.:)

  • Author

ziomuś => No niestety nie chciało mi się siedzieć już nad tym. Jestem leniwy z natury... chociaż i pracowity zarazem, ale jedynie z wyboru lub z jego braku :)

Mrw1980 => Ten jego typ urody i cery to pewnie spowodowany nieświeżym mordorskim powietrzem i tym, iż nie używał w dzieciństwie mleczka Nivea do każdej kąpieli ;]

Ide spać zamim jeszcze jakieś głupoty napisze ;D

Pozdrawiam

Co ma model Lee wspolnego z tym orkogrem? Misie podobac:P Jedynie bym odszedl od tego fioletu na texturze (moze wina swiatla, ale watpie) i zmienilbym w brazowo-szaro-zgnilazielen. Mam nadzieje ze lapiesz o co mi komon :D

 

3msie bro i mam nadzieje ze wszystko u Ciebie ok. postaram sie w najblizszym czasie odezwac jak tylko bede mial dostep do mojego gadulca.

Bardzo ladny model , mi sie podoba poprawcowalbym jeszcze nad texturka bo teraz sprawia wrazenie kamiennego posagu.

chodzi mi o to że zbrush wyświetla genialnie normalmapy , max natomiast

bardzo średnio tak jakby nie odczytywał pełnej informacji w kanale bump, wyglądają płasko ,

te wyglądają bardzo ok , ....

 

czy są tu jakieś rendery z maxa , ? czy zbrusha ?

Musisz wylaczyc antyaliasing w renderer aby dobrze wygladaly, i aby nie stracic detalu przy konwersji do NM dobrze jest uzywac projectora w maxie, gdyz smazenie z ZB traci na detalu.

ja tak od paru dni sie przygladam temu modelowi bo cos mi nie pasi ale nie mogłem tego do konca uchwycic co, poza oczywistą sprawą czyli texturą coloru ktora jest jednolita, szmatka na kroczu ma tez podobna barwę przez co calosc sie zlewa kolorystycznie, no ale ja nie otym, nie pasuje mi ogolnie ten normal, cos tak za duzo tych wrzerow jest i są chyba miejscami za głęboki, ginie i zlewa sie tez zarys wszstykich miesni czy tez zwisów tłuszczowych są słabo podkreslone, poza tym twarz ma sympatyczną kojazy mi sie z ET :D a juz napewno nie ma tu zadnego podbienstawa do dwugłowego stwora johna woo z cgtalku jesli chodzilo wogóle o jego pracke, ogoleni sam model jest do przodu , fajny stwór, trzyma się kupy, warto by jesli nie przy normalach i modelu hi, to posiedziec przy texturze coloru, tak mi sie wydaje

  • Author

Update:

trolltxtre211tf.jpg

 

Zmieniłem troche texture i minimalnie siatke, co o tym myślicie?

 

(...)czy są tu jakieś rendery z maxa , ? czy zbrusha ?

To są rendery z 3dsmaxa. NM była wypiekana w ZBrushu.

chodzi mi o to że zbrush wyświetla genialnie normalmapy , max natomiast

bardzo średnio tak jakby nie odczytywał pełnej informacji w kanale bump, wyglądają płasko(...)

A na pewno na kanał BUMP dałeś shader NORMAL BUMP? Bo bez niego nm traktuje jako zwykłego bumpa w skali szarości.

Musisz wylaczyc antyaliasing w renderer aby dobrze wygladaly, i aby nie stracic detalu przy konwersji do NM dobrze jest uzywac projectora w maxie, gdyz smazenie z ZB traci na detalu.

Max niestety jest do kitu pod względem obsługi siatek wysokopoligonowych(chociaż wiele pomogło wprowadzenie nowego buforowania siatek statycznych), no chyba że ma się do dyspozycji jakiś na prawde porządny komputer. Ja takowego nie mam wiec jeden z tych z screenów który pokazałem powyżej - ten z maxa, to szczyt jego możliwości na moim kompie (400kTri). Gdybym importował do niego kompletną siatke to nie byłoby mowy o zrobieniu czegokolwiek bo musiałem czekać minutami na jakąkolwiek reakcje przy każdym działaniu (tak dla ścisłości to ta siatka ma 1M1 trójkątów). W ZBrushu natomiast nie było żadnego najmnijeszego problemu, kilka kliknięć i nm zrobiona :)

 

PS: Dzięki wszystkim za komentarze

Pozdrawiam

faaajooski :) mi sie podoba :) jedyne co to to oczko ktore wyglada jak guzik ze szmacianej laleczki ;) -- super -- :D

no teraz wyglada duzo lepjej i groźniej :), poza tym wyszedł Ci chyba nie zamieżony efekt, poza 1 z lewej, wygląda jakby by mu kuśka z pod fartucha wyszła :D, a napisz jeszcze jeśli możesz jakiej wielkosci zrobiles textury i ile ?

 

ps. nie traktuj przypadkiem moich wypowiedzi jako złośliwosci czy cokolwiek w tym stylu, a no i oczywiscie gratulacje jesteś na front page'u, czyli to mojej gderanie o tym i owym w poprzednim poscie jest moze bezpodstawne, bo fakt faktem nie mogę się przekonac do tych normali głownie z poziomu gracza ;)

modele robi si ena mozliwosci sprzetu :)

ten tu wyglada bardzo ladnie,

 

mam jedno zastrzezenie, dotyczy wszystkich modeli- dlaczego eunuch? czy kazdy stwor musi byc wykastrowany i nosci gacie? jak robicie laski to zawsze maja te no :) parametry :)

  • Author
(...)nie traktuj przypadkiem moich wypowiedzi jako złośliwosci czy cokolwiek w tym stylu(..)

Spoko :).Heh no co prawda nie wiem co to jest ta kuśka :) ale na pewno wszystkie wartościowe uwagi/wrzuty traktuje oczywiście jako coś co prawdopodobnie może pomóc mi dostrzegać więcej błędów i co za tym idzie robić to lepiej, za co jestem wdzięczny. Do tego przecież jest te forum :)

 

Całe ciało jest oteksturowane teksturą 1024/1024 na wszystkie kanały + 256/256 na pas.

 

(...)mam jedno zastrzezenie, dotyczy wszystkich modeli- dlaczego eunuch? czy kazdy stwor musi byc wykastrowany i nosci gacie? jak robicie laski to zawsze maja te no :) parametry :)

Hehehe no bo po prostu ... zabrakłoby mi mesha na głowe XD

Pozdrawiam

nie no po zmianie tekstury jest dużo lepiej :)

Możesz mi powiedzieć jak renderujesz normale? To są zrzuty z ekranu maxa czy też rendery? Jakich shaderów używasz itp. Mogło by mi to się przydać :)

 

Gratuluję rekomendacji

Pozdro

  • Author
(...)Możesz mi powiedzieć jak renderujesz normale? To są zrzuty z ekranu maxa czy też rendery?(...)

To są standardowe rendery scanline'a ze zwykłym światłem punktowym (kilka źródeł).

Pozdrawiam

Osobiście dałbym mu troche większą płachtę z przodu.

Świetna pracka tylko te bruzdy na skórze czasem troche przypadkowe co sprawia wrażenie skały. Nowa teksturka znacznie to poprawiła i jest git.

Jeśli lewe oko nie jest jaśniejsze a to co widać na renderze to światło odbite od źrenicy to szacunek. Ciekawe czy w realtime da sie tak zrobić.

  • Author
(...)Jeśli lewe oko nie jest jaśniejsze a to co widać na renderze to światło odbite od źrenicy to szacunek. Ciekawe czy w realtime da sie tak zrobić.

Jasne jeżeli tutaj widzisz że zadziałało to ten sam efekt będzie na frame'ie w realtime. To nic skomplikowanego, zrobiłem to na meshu - ot taka stara indiańska sztuczka ;]

Pozdrawiam

wywal tą ścierke i będzie super

Pain znikam z maxa. Nie bede tutaj juz postowac bo albo nie zapisuje moich postow albo ktos mi je wywala. Wiesz gdzie mnie znalezc jakby co.

3dsie all.

(sorki ze w twoim watku, ale glownie o Ciebie mi chodzilo :] )

no z ta nową textura rewelacyjnie wyglada, swietna robota

wow! a wiec i w naszym kraju ludzie potrafia tworzyc tak wspaniale modele.

 

moze rzeczywiscie bardziej wyglada jak kamienna rzeżba, jak gargulce na katedrach, ale i tak musialem podnosic szczeke z podlogi.

 

ciekaw jestem, czy normal mapy rzeczywiscie tak prosto sie robi, jak powiadasz. "kilka machniec"... niczym olowkiem?

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy