Napisano 18 Kwiecień 200618 l Witam, Zobaczylem podobne zdjecie i pomyslalem zeby zrobic cos takiego w max'ie. Scenka 20min. materialy i rendery kolo 3h :/ na koniec troche PS. Planuje jeszcze pare innych ujec ale musze "zatrzymac" babelki na powierzchni wody bo jak narazie wylatuja ze szklanki :)
Napisano 18 Kwiecień 200618 l no bardzo fajnie się zapowiada. Nie zapomnij o tej "piance" która się tworzy na tabletce podczas rozpuszczania, będzie bardziej realistycznie :) Pozdrawiam
Napisano 18 Kwiecień 200618 l No ładnie ale spróbuj zatrzymać bąbelki jeszcze na powierzchni tej tabletki będzie o wiele bardziej realistycznie. Edit: Ej Vorek nie mogłeś minute później hehe ;)
Napisano 18 Kwiecień 200618 l ciekawe; napisz w wolnej chwili jak to sie robi (babelki oczywiście), chetnie sie dowiem
Napisano 18 Kwiecień 200618 l babelki deflektorem :) najlepiej przypietym do warstwy nad woda o ksztalcie warstwy, wtedy beda tak na abya bya, ze niby sie unosz ana pwoierzchni :)
Napisano 18 Kwiecień 200618 l Bąbelki powinny być większe tak 2x i różnić się wielkością, no i więcej powinno ich być :-)
Napisano 18 Kwiecień 200618 l Jak dla mnie to te bąbelki nie wyglądają jak bąbelki , im są wyżej tym bardziej się rozmywają i wyglądają jak plamki a tak chyba nie powinno być. Chyba że ta szklanka je tak zniekształca.
Napisano 19 Kwiecień 200618 l W niektórych miejscach owe bąbelki wyglądają jak wysypka na ludzkim ciele. Zgadzam się z tym, że powinny się różnić wielkością. Jak poprawisz te błędy to scenka powinna być b. dobra. Pozdrawiam
Napisano 19 Kwiecień 200618 l Autor zaczalem nowa scenke :) chcialbym zrobic animacje rozpuszczania sie takiej tabletki. stara scenka jest juz w koszu ale zgadzam sie ze babelki nie byly zbyt dobre. poznizej render kilku klatek z animacji, wiem ze ciagle za malo babelkow i male roznice w wielkosci ale juz nie mialem wczoraj czasu na ponowny rendering. na powierzchni piguly w zaleznosci od klatki jest od 500 do 600 babli ale kiepsko je widac. co do wykonania to 2xSuperSpray + 2xDeflector(dla zmiany toru babli) w pierwszej scenie i 5xSuperSpray + 2xDeflector + Gravity + UDeflector(zatrzymanie babli na powierzchni) w drugiej scenie. Jak ktos bedzie cicial to wrzuce koncowa scenke. dzieki za wszystkie odpowiedzi i czekam na wiecej.
Napisano 19 Kwiecień 200618 l Teraz lepiej.Ale : -Czy tam jest woda bo światło przechodzi i jakoś się nie rozszczepia?
Napisano 19 Kwiecień 200618 l jak ja byłem chory i miałem plusz pomaranczowy :D to troche woda zabarwiała się podczas rozpuszczania tabletki i jak sobie popijałem to mi bombelki w brode walily bo wyskakiwały ponad powieszchnie coniektóre no i tabletka po chwili... znaczy od tabletki sie odczepiały co chwile płatki takie. I faktycznie wygląda jakbyś szamponem zrobił bańke i dał ją na góre szklanki a nie jaby w szklane była woda
Napisano 24 Kwiecień 200618 l Autor nowy render, przetestowalem mase roznych ustawien i mam juz dosc :/ ciagle nie jestem zadowolony i mecze sie teraz zeby doswietlic banki w wodzie.
Napisano 24 Kwiecień 200618 l Przedostatni jest NAJ :) Wydaje mi sie ze powinna byc troszke wieksza reakcja po zetknieciu z woda (wiecej baniek), ale i tak spoko :)
Napisano 25 Kwiecień 200618 l Jaki to jest render? Vray czy mental? Może mógłbys zrobic nam tutorial, jak to się je :) A tak poza tym, te ostatnie rendery są świetne. Prosto z reklamy. Pozdro
Napisano 25 Kwiecień 200618 l jak dla mnie super choc moze ta tabletka moglaby jeszcze odrobine wiecej tych babelkow wypuszczac, babelki to superspary i reaktor czy superspray, napisz cos wiecej jak mozesz
Napisano 26 Kwiecień 200618 l fajny temat na animacje:) zabralem sie za to wczoraj :) i mam kilka pytan 1. z tego co napisales w obecnej scenie korzystaz z 5xsuperspray - czy masz na nich standardowe ustawienia pod bubble czy ostro z tym mieszales? 2. grawitacji w wypadku tej sceny uzywasz do tego by "babelki" unosily sie w kierunku zblizonym do pionowego? 3. czy podczas animacji zmieniasz kierunek sparaya czy zalatwiasz to tylko i wylacznie grawitacja? 4. pierwszy raz uzylem deflectora - czad:):) 5. czy animujesz w jakis sposob wode w momecie kiedy wpada do niej tabletka?? 6. wspomniales ze mozesz przeslac "gotowa" scenke - czy jest to aktualne? ps: przy mojej scence korzystam z mental raya i mam problem z zapisaniem do .avi - wyskakuje blad i max sie zamyka. na standardowym renderze wszystko ok - moze wiecie jak to obejsc?? powodzenia w animacji a - widze ze kilka osob zainteresowalo sie tym tematem - moze zrobic mini watek - tabletka w szklacne wody -tzn. pytanie do tOm3k czy zgadza sie na wrzucanie renderow od innych? pozdrawiam
Napisano 26 Kwiecień 200618 l Autor fajny temat na animacje:) zabralem sie za to wczoraj :) i mam kilka pytan 1. z tego co napisales w obecnej scenie korzystaz z 5xsuperspray - czy masz na nich standardowe ustawienia pod bubble czy ostro z tym mieszales? 2. grawitacji w wypadku tej sceny uzywasz do tego by "babelki" unosily sie w kierunku zblizonym do pionowego? 3. czy podczas animacji zmieniasz kierunek sparaya czy zalatwiasz to tylko i wylacznie grawitacja? 4. pierwszy raz uzylem deflectora - czad:):) 5. czy animujesz w jakis sposob wode w momecie kiedy wpada do niej tabletka?? 6. wspomniales ze mozesz przeslac "gotowa" scenke - czy jest to aktualne? ps: przy mojej scence korzystam z mental raya i mam problem z zapisaniem do .avi - wyskakuje blad i max sie zamyka. na standardowym renderze wszystko ok - moze wiecie jak to obejsc?? powodzenia w animacji a - widze ze kilka osob zainteresowalo sie tym tematem - moze zrobic mini watek - tabletka w szklacne wody -tzn. pytanie do tOm3k czy zgadza sie na wrzucanie renderow od innych? pozdrawiam ad1: ustawienia standardowe, bez interakcji miedzy czasteczkami, uzywam swojej "banki" a nie czasteczki Sphere (mniej poly) ad2: tak ad3: obracam spray'e do gory ad4: wiem :) ad5: jeszcze nad tym nie pracowalem ale chce tak zrobic ad6: tak zrobie jak skoncze albo porzuce projekt :) (oczywiscie bez wody, szklanki i ustawien rendera) ja renderuje Vray'em i jest ok, jesli masz max6 to poszukaj uaktualnienionego pliku avi.bmi (strona discreet) jak ktos chce to niech wrzuca swoje rendery nowy screen, zaczynam byc zadowolony z tego jak to wyglada na koniec wlacze MotionBlur ale na razie sie wstrzymije bo sie rendering strasznie wydluza :/
Napisano 26 Kwiecień 200618 l tak wiec wrzucam moje pierwsze wypociny z superspray + deflector + kaustyka :) http://max3d.pl/forum/attachment.php?attachmentid=33745&stc=1&d=1146075626 avi.bim - pomoglo - wielkie wielkie dzieki:) ps: jak zrobic zeby nie wyswietlala mi sie miniaturka tylko jpg w normalnym rozmiarze na forum?
Napisano 26 Kwiecień 200618 l Fajne teksturki szklanki, no i fajne bambucha w wodzie :P Jak na krotki czas wykonania daje to calkiem dobry efekty. Jak mozesz to napisz jak sie uczyles teksturowania, moze jakis link do tutoriali :) Pozdro
Napisano 26 Kwiecień 200618 l andrzejp - nie wiem czy to do mnie pytanie - troche sie wbilem w watek tOm3k ale jezeli chodzi o tutki prosze: http://www.jeffpatton.net/MR-Caustics101.htm - caustyka i realistyczne materialy po za tym jezeli uzywasz mental raya to obowiazkowo http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=11688 eco ja tez widze szklo :P
Napisano 27 Kwiecień 200618 l Autor vany84 troche dziwnie ta kaustyka u Ciebie wyglada i te falowania w podstawie szklanki tez troche dziwne, dodaj banki na powierzchni tabletki (Scatter) i zaokraglij krawedzie, wyrzuc to lustro ktore jest w tle na ostatniej klatce ktora pokazales babelki przestaja uciekac a tabletka dalej lezy na dnie :)
Napisano 27 Kwiecień 200618 l andrzejp - jakie teksturowanie, jedyna tekstura jaka tu widze to tlo ale to nie wymaga jakiejs wiekszej wprawy vany84 - tam na dnie gdzie woda loczy sie ze szklanka jakos dziwnie tam to wyglada chyba ze ta szklanka ma tam taki ksztalt
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto