Jump to content

Podsumowanie minibitwy #5: Postać z koszmarów


Chris
 Share

Wybieramy najlepszą postać z koszmaru:  

52 members have voted

  1. 1. Wybieramy najlepszą postać z koszmaru:

    • ftorek
      26
    • --chris--
      26


Recommended Posts

Z racji tego, ze pomysłodawcy tematu (Ognistego) nie ma, po otrzymaniu pozwolenia od Hatreda (twórcy minibitwy lowpoly na tym forum :D) zakładam wątek podsumowania minibitwy.

 

Tematem była humanoidalna postać z koszmarów.

 

Ograniczenia:

3000 tris, teksturka 1024x1024 + alphy,speculary, normale itp (lub równowartość np 4x512x512)

 

Mysle ze termin troche przedłużymy, bo właściwy minął 10 minut temu...

Jak zawsze zwycięzca wybiera temat następnej minibitwy.

Po złożeniu wszystkich prac proszę moderatora o utworzenie sondy :)

 

Pozdro!

Link to comment
Share on other sites

hej - no tak sobie mysle ze jakis klincz tu mamy :)

 

w sumie chris - tylko ty skonczyles model - wiec nie masz zadnej konkurrencji - ja swojego nie skoncze w najblizszym czasie wiec z mojej strony zadne przeciaganie deadlina nie ma sensu...

 

moim zdaniem - trza by cie oglosic zwyciezca i dalej od nowa - daj jakis nowy temat i bedzie :)

 

czuj sie zwyciezca :D

 

pozdrawiam i gratuluje...

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... przyznaję, ze wyrobiłes się pierwszy i bardzo dobrze. Niemniej jednak mam wrazenie, zę celem tej bitwy dla każdego z nas jest ćwiczenie, ćwiczenie i jeszcze raz - ćwiczenie. Zarzucanie modelu, tylko dlatego, że z jakiegoś powodu sie go nie ukonczyło na czas jest marnotrastwem poswięconej temu modelowi pracy.

Ja sam mam do dokończenia model. Zajmie mi to pewniej eszcze kolka ładnych dni, ale nie mam zamiaru rezygnowac z dopieszczenia modelu.

Proponuję jeszcze przedłużyć termin zakończenia bitwy.

Wielu z nas uzywa normali po raz pierwszy (przynajmniej ja na pewno). Warto wykorzystać tą okazję i dokonczyć te prace nawet kosztem opóźnienia terminu.

Co Wy na to?

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem organizatorem, ale popieram opóźnienie terminu. Za dużo fajnych modeli poszło by na marne :P

Dla mnie minibitwa to zabawa przez zdrową rywalizację. Nie ma konkurencji - nie ma zabawy... Dlatego gotów jestem poczekać na resztę.

Co myślicie o terminie "sobota 13.05.06"?

 

Pozdro!

Link to comment
Share on other sites

jestem :> widze że Chris się postarał i założył temat -> dzięki :)

 

z tego co widze to strasznie malo osób się wyrobiło (:D) i jako bądź co bądź organizator zgadzam się na przedłużenie terminu :)

 

tak więc termin przedłużony do 13.05.06

Link to comment
Share on other sites

moj bohater - po detale - zajzyjta do watka - tu wrzucam jeden obrazek coby nie zasmiecac

 

pozdor - niech zwyciezy lepszy :)

 

ps. tak sobie mysle ze skoro masz juz chris konkurenta :) - to nie ma co przedluzac bo ta edycja bitwy juz chyba dalej nie zajedzie... (tak patrze po frekwencji postowania w dziel mini-bitwa...)

 

v_01.jpg

Link to comment
Share on other sites

O super - skończyłeś! Jest bosko - jam nie godzien konkurować :P

W sumie to masz racje, można kończyć... Nie wyszła ta minibitwa, choć IMO był bardzo wdzięczny temat.. Ale cóż, życie...

Teraz trzeba tylko złapać Lera (dobrze odmieniam?) i poprosić o sonde...

 

Pozdro!

Link to comment
Share on other sites

hej, przede wszystkim gratulacje dla tych co ukończyli - bardzo fajne modeliki wam wyszły.

 

A co do małej ilości ukończonych prac- imo problem jest taki że za bitwa za bardzo poszła w stronę dużych polycountów i "porfoliowych" pracek. Modele wymagają dużego wysiłku i z tąd nie wszyscy dają radę.

 

Ja bym postulował powrót do limitów poniżej 1k na model i 256x256 na text. Takie moje skromne zdanko :)

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Gratulacje finalistom.

(...)Ja bym postulował powrót do limitów poniżej 1k na model i 256x256 na text.(...)

Obawiam sie że nie wszyscy są zainteresowani pracą nad modelami pod coś'ala PSP. A pracy za takie mini modele w portfelu to nie koniecznie się wszędzie dostanie (1k to kwadratowy ludzik) no i tekstura to no comment.

 

Hmm a może lepiej przygotować contest ściśle pod jakiś silnik np. Source Engine czy Unreal2? IMO to świetny pomysł Gdyż na pewno więcej się wyniesie z tego wiedzy jeśli model np. postaci będzie musiał/powinien działać pod silnikiem. Czyli export i kompilacja dojdzie do tego - czyli coś NIEROZŁĄCZNEGO z gameartem :]. No i oczywiście model już pod silnikiem lepiej się prezentuje w portfolio :)

Link to comment
Share on other sites

1k to nie jest jeszcze PSP :)

I z 1k można wyciągnąć dużo więcej niż "kwadratowego ludzika".

 

Chodzi mi tylko o to, że np. ja nie mam czasu grzebać się w większych modelach i myślę że dotyczy to wielu osób. Poza tym na małych limitach najlepeij się człowiek uczy - oszczędności trisów itp. No i przyjemniej się je robi :D

 

No ale spoko, nie zgadzacie się ze mną to trudno.

 

Hmm a może lepiej przygotować contest ściśle pod jakiś silnik np. Source Engine czy Unreal2?

Tak, to na pewno zwiększy ilość skończonych modeli ;)

 

A eksport do silnika imo nie jest aż tak nierozłącznie powiązane z game artem, zazwyczaj to nie grafik go dokonuje.

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Tak, to na pewno zwiększy ilość skończonych modeli ;)

 

hehe, racja

 

A eksport do silnika imo nie jest aż tak nierozłącznie powiązane z game artem, zazwyczaj to nie grafik go dokonuje.

kłóciłbym się.

Link to comment
Share on other sites

Gratuluje ukończenia tego bo niewielu osobom się udało.:o

 

Mi zawsze najwięcej czasu zabiera namalowanie textury a to czy będe malował ją mając po spodem siatke twarzy z 350 czy 500 trisów ma już mniejsze znaczenie. Wydaje mi sie że poniżej 1,5k nie ma co zchodzić.

Oczywiście mam na myśli modele postaci.

Link to comment
Share on other sites

I z 1k można wyciągnąć dużo więcej niż "kwadratowego ludzika".

 

sora za chamstwo ale pokaz bo nie wierze.

 

Przybysz zgadzam sie z Toba modelowanie to 2 dni nawet dla najwolniejszego grafika na calym forum. Texturka kolo tygodnia przy rozdzialce 1024x1024 nie przesadzajcie z tym czasem bo troche zal.

 

Co do oszczednosci trisow to yhm sora ale przy malych limitach nie wazne co bedziesz robil z trojkatami i tak wyjdzie kupa, nie wiem skad to przekonanie ze odpowiednie ustawienia siatki daje mozliwosc zrobienia ladnego modelu. Tak czy siak ja nie potrafie i nie wiem jak juz krecilem tymi siatkami to i tak padaka wychodzi, w 98 roku spoko ale teraz mamy 2006.

 

Co do bitwy to tutaj panuje troche chora zasada BRAKU CZASU yhmm nie brak czasu ale BRAK MOTYWACJI jezeli chce sie skonczyc cos to nie ma czegos takiego jak brak czasu. Grafikowi zawsze brakuje czasu , zawsze brakuje pieniedzy , zawsze dyski siadaja . hmmm ciekawe

 

Trzeba pamietac ze nie robi sie tego na pokaz ale np. z mysla o porfolio pierw trzeba znalesc motywacje a nie zaczynacie od zakladania watku gowno nie robota , jak tak do tego podchodzicie to dajcie sobie siana idzicie do tesco po ukladac towary i po miesiacu siadzcie jeszcze raz do kompa gwarantuje ze motywacja sie znajdzie i to ostra :)

 

Sora ze tak troche pojechalem ale niestety faktow nic nie zmieni jestesmy leniami :D a brak czasu to tylko przykrywaka nie mowie ze zawsze nie , ale w wiekszosci przypadkow tak wlasnie jest

Link to comment
Share on other sites

ehh nikt mnie nie slcuha...: jednemu mowilem, zeby oczy poprawil, drugiemu, zeby dodal sharpena i contrast, a tu nic sie nie zmienilo. trudno...

abstrachujac od pracek...teraz kiedy mam "DUZO" wolnego czasu bede bral udzial prawie w kazdej bitwie!

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

hyhy - klicek... no niezly manifest :D

 

a na serio - z czasem krucho jest... ale chyba masz racje - z motywacja jeszcze gorzej...

 

co do limitow - mi nie przeszkadza podejscie ani minimalistow ani maksymalistow - i jedno i drugie robi sie przyjemnie - te z malymi limitami - jako zabawka, taka mala igraszka dla grafika (cos jak np. dlubanie w ryzu :) - a te z wiekszym limitem raczej jako powazniejsze przedsiewziecie (do portfolio na ten przyklad)

 

oba podejscia sprawiaja frajde - czasem sie nie chce siedziec nad modelem tydzien - czasem efekt po 3 godzinach jest naprawde przyjemny dla oka... a czasem warto posiedziec dluzej i zrobic cos 'wiekszego'...

 

kurt - kuchnia... - przeca dalem sharpena... nie gadaj :D

 

pozodora

Link to comment
Share on other sites

(...)Co do bitwy to tutaj panuje troche chora zasada BRAKU CZASU yhmm nie brak czasu ale BRAK MOTYWACJI jezeli chce sie skonczyc cos to nie ma czegos takiego jak brak czasu. Grafikowi zawsze brakuje czasu , zawsze brakuje pieniedzy , zawsze dyski siadaja . hmmm ciekawe

Trzeba pamietac ze nie robi sie tego na pokaz ale np. z mysla o porfolio pierw trzeba znalesc motywacje a nie zaczynacie od zakladania watku gowno nie robota , jak tak do tego podchodzicie to dajcie sobie siana idzicie do tesco po ukladac towary i po miesiacu siadzcie jeszcze raz do kompa gwarantuje ze motywacja sie znajdzie i to ostra :) (...)

TRUE :]

kiedyś wezme udział w bitwie :p

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Czytając thread przypomniał mi się mój post z bodajże pierwszej minibitewki. Opowiadałem się tam właśnie za zwiększeniem limitów- patrząc jednak na przebieg kolejnych bitewek muszę się z tych postulatów wycofać. Cytując może ftorka- taka "mala igraszka dla grafika" najlepiej mi pasuje do profilu minibitewek :).

 

Pozdrawiam,

Link to comment
Share on other sites

sora za chamstwo ale pokaz bo nie wierze.

Klicek -> spoczko, masz swoje zdanie a ja mam swoje - linki były już pokazywane wiele razy, a nie wszystkie obecne gry mają takie limity trisów jak te next gen co ukażą się za dwa lata albo i nie ;)

edit - jako przykład: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=309916

 

W każdym razie - rozumiem waszą argumentację i proponuję już EOT, podałem moją propozycję, nie podoba się to ok, nie będę się o to wykłucał - demokrację mamy ;) A bitwa jest wspólna :)

 

ciężko mi się zmotywować do bitewek z sesją na karku, no ale w wakacje nadrobię. (przynajmniej taką mam nadzieję).

 

Pozdrawiam i kończmy temat - 90% luda jest przeciw, więc nie ma o czym gadać :)

 

edit -> Gotham - heheh - na początku też jękałem na limity :) no cóż, bitwa zmieniła profil :]

Link to comment
Share on other sites

Ziomuś czemu ma być eot? przecież dyskusja jest jak najbardziej w toku.

Co do limitu tri np. tego 1k to jakoś szczerze wątpie by on drastycznie przyśpieszył robienie modeli, a już na pewno żadną "igraszką" się nie stanie z jednego ważnego powodu, na który zwrócił uwage już Przybysz:

(...)Mi zawsze najwięcej czasu zabiera namalowanie textury a to czy będe malował ją mając po spodem siatke twarzy z 350 czy 500 trisów ma już mniejsze znaczenie(...)

Myśle że samo wymodelowanie nie sprawia ludziom kłopotu co widać na forum po topicach gdzie praca nad modelem kończy sie właśnie na tym.

Reasumując moja opinia jest taka że bitwa nie powinna się skupiać na trójkątach ale na wyniku końcowym modeli. A to że ktoś nie potrafi/ nie może dociagnąć swojej pracy do końca to już druga sprawa.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Pain -> heh, no w sumie przedyskutować to warto, olejcie mój poprzedni post, pisałem po pijaku i nie zrozumiałem do końca waszych postów ;)

 

modelowanie modelowaniem, ale sam przyznasz że malowanie tekstury 512x512 zajmuje dużo mniej czasu niż 1024x1024, która jest 4 razy większa (a 8 razy większa niż 256x256) przynajmniej jeżeli chcemy zachować podobny poziom detaliczności na obu.

 

Ja model poniżej 1k mogę zrobić w kilka godzin, podczas gdy model np. 3-4 k to już robota przynajmniej na 2 dni. (mówię o samym modelu, tekstura zajmuje dużo więcej czasu)

 

Ogólnie - modele do pierwszych dwóch minibitew dało się zrobić w weekend. Teraz jest to dużo więcej roboty i coraz mniej osób kończy. Minibitwa nie ma takiego statusu jak bitwa 3d, więc może nie warto robić z niej takiego bardzo poważnego konkursu, w którym jedna bitewka ciągnie się miesiąc, a mało kto daje radę skończyć.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Zimouś spoczko rozumiem Cie wcale niechcialem najezdzac na Ciebie ani rozpoczynac klotni :) Link ktory podales ok obiekt to taki kwadrat ze dluzej niz 30 sec nie mozna na niego spogladac :) widziales inne modele Tim'a z wieksza iloscia poly ? :)

 

Co do textury 512 , i tak kazdy maluje 1024 hehehe i zmniejsza wiec dlamnie jest to nielogiczne, jezeli juz chcemy robic 512 to trzeba malowac na takiej powierzchni bez trikow bo wtedy to jest prawdziwa bitwa.

 

Ludzie mniej modeli koncza wlasnie dlatego ze za bardzo wczuwaja sie w ta bitwe i jada o zlote kalesony zeby wygrac a jak nie moge wygrac to juz nie koncze, to jest najwieksza glupota z jaka mozna sie spotkac na forach robisz dla siebie to raz , dwa konczac bitwe i doprowadzajac ja do konca uczysz sie sto milionow razy wiecej niz zaczynajac nowy projekt kto chociaz skonczyl jeden model ten wie ze najciezej jest wtedy kiedy juz jestesmy na 5 min przed skonczeniem modelu poprostu hardcore :)

 

Jeszcze wracajac do modeli to nikogo nie namawiam zeby robil model 5000000 milionow poly ale mowie zeby nie bylo takich poly countow z tylka, moim zdaniem powinny byc 3 przedzialy w bitwie i kazdy kto chce wybiera sobie przedzial i wszyscy zdanego przedzialu sa wrzucani do jednego worka , powiedzmy wywieszana jest ankieta na 2 - 3 dni i potem kolesie z 2giej grupy i tak dalej. Nieche robic zamieszania ale lepiej by bylo zrobic 3 przedzialy polygonowe :

 

1) przedzial dla ludzie ktorzy chca sie rozerawac od pracy od 500trisow do 1000 textura 256 - 512 i jej odpowiedniki

2) przedzial dla ludzi ktorzy nie sa pewnie czy ukonca 1000 triskow do 2000 k textura 512- 1024 i jej odpowiedniki

3) i przedzial dla ludzi ktorzy chca zrobic cos na uzytek ;) od 2000k do 9000 k textura 1024- 2048i jej odpowiedniki

 

No i 3 kategorie oceny :

1) z przedzialu pierwszego ankieta wisi 3 dni i jest zdejmowana podawany jest zwyciesca

2) z 2giego przedzialu ankieta wisie 3 dni i jest zdejmowana podawany jest zwyciesca

3) i tak samo z tego przedzialu

 

Potem tych 3ch ludzikow umawia sie na temat nastepnej bitwy, mozna by tez skombinowac nagrody np. osmiopak piwa i luz

 

nie mowie zeby byly wlasnie takie przedzialy i wcale niechce nic wprowadzac, ale moze to by bylo jakies rozwiazanie ? mozliwe ze wlasnie to by zwiekszylo ilosc ukonczonych prac.

Do tego duperelki nie wymagane typu wrzucenie w jakis silnik za co byl by na starcie jakis maly + , normal mapy i inne takie male rzeczy ktore dodaly by smaczku bitwie, mowie wam ze z czasem bitwa gejmartowa wyrosla by na miare tych bitew 3d ktore sie nie roznia prawie niczym od tej :] tylko kilka rozwiazan ktore by pomogly wystartowac wiekszej ilosci osob.

 

Acha no i najwazniejsze niech wreszcie pojawi sie tu moderator ktory zajmie sie tym dzialem i poprawadzi te bitwy a nie jeden moderator ktory zaglada tu 1 raz na 6 miesiecy , moze pomocnika mu dobrac ?

 

edit :

 

No i ludzie musza wreszcie zrozumiec ze gejmart to w zasadzie jedna z 2ch drog na ktorej mozna zarobic, albo robisz gejm art albo robisz wizalizacje

Link to comment
Share on other sites

Klicek, sadze ze powinienes troche wiecej poczytac o game art. Bo to co piszesz to raz obraza prace ludzi, szczegolnie twoje wzgardzanie praca innych ( AD pracy Tim'a -> usiadz i zrob jak on to pogadamy) a dodatkowo brak wiedzy z twojej strony w niektorych kwestiach powoduje ze mi przykro. Szczegolnie jak namawiasz, albo usilujesz przekonac ze malowanie txt 1024 aby ja zmniejszyc do 512 jest poprawne, a takie nie jest.

 

Pozdrawiam.

 

PS. -> aby umiec dobrze robic HP trzeba umiec robic LP, nie zrobisz dobrze postaci 5k jak nie potrafisz dobrze zrobic 1k, z prostej przyczyny,inaczej sie rozklada siatke, a jak ktos mysli ze jak ma 5k czy 15k limitu to moze za przeproszeniem nasrac poli jak lezie to jest w bledzie. A tylko przy low limitah jest sie w stanie tego nauczyc.

Link to comment
Share on other sites

tu bylo cos yhm czego niechcialem napisac zgrzales mnie napisze odpowiedz za chwile :P

 

edit :

 

Po pierwsze drogi [email protected] nie wzgardzam niczyja praca Tim robi swietne rzeczy a ja mowilem o danym przypadku i w dodatku o samym modelu jako obiecie 3d rozumiesz ?? obiekt 3d bez textury to kwadrat szkoda na niego 30 sec zeby na to spogladac mam nadzieje ze mnie rozumiesz.

Po 2gie nie musze niczego robic jak on wiec spokojnie alleluja i do przodu.

Brak wiedzy z mojej strony ok rozumiem nie musze wszystkiego wiedziec przyjmuje do wiadomosci. Teraz Ty przyjmij do wiadomosci ze niestety (nie wiem jaka szkole skonczyles) ale brak podstawowej wiedzy z zakresu czytania ze zrozumieniem traca wtornym analfabetyzmem, sadzac po tym jakie bzdurne wnioski wyciagnales z moich postow, ktore przyznaje sa za dlugie :(.

Z quotuj mi gdzie napisalem ze "trzeba" malowac 1024 i zmniejszac do 512 ? hmmm napisalem wrecz przeciwnie ze trzeba malowac na tych spejsach ktore mamy podane jezeli text ma byc 512 to w takim malujemy bo to najbardziej wyrabia skilla.

 

.Zgadzam sie z tym ze inaczej sie rozklada siatke ja bym powiedzial ze wrecz "dowolnie sie rozklada siatke" bo nie ma zadnych regul jezeli sa to hmm od kilku lat jeszcze na nie nie trafilem, a modele low poly robie nie chwalac sie od juz jakiegos tam czasu kiedy limity naprawde byly male. Mowie tylko o tym ze majac 1k trisow nie zrobisz tego co majac 4 k trisow i jest to chyba oczywiste i caly czas mowie o tym ze nie wazne jak bedziesz krecil siatka to i tak detalu nie zrobisz nie wiem czy mnie rozumiesz ?

 

Z calym szacunkiem i naprawde z niemala symatia dla Twojej osoby naprawde poczulem sie urazony i dotkniety Twoimi zarzutami, ktore w ogole nie maja podstaw ani odzwierciedlenia ani w moich pracach ani w moich postach. Z tym jak ze swoim kolega ktorego imienia niechce pamietac traktujecie osoby na forum jak swego rodzaju "plebs" (slownik @ google.pl) ktory naprawde nic nie potrafi, a to ze pracujecie w biznesie 3d jako gejmartowcy nic dla mnie nie znaczy i wasze zachowanie jak dla mnie jest nie do przyjecia

 

Pozdrawiam serdecznie

Link to comment
Share on other sites

Oj ludziska, po co tyle jadu ;), niedziela wieczór, ładna pogoda... Trochę milej też się da wyrazić swoje poglądy.

 

A piszę ten post, ponieważ poruszyliście temat malowania tekstur, a dokładniej zmian rozdzielczości... Od kiedy niby to jest błędem? ;) Dla mnie zależy to tylko i wyłącznie od preferencji grafika. Znam i takiego który bez względu jaka rozdzielczość będzie docelowo- zawsze maluje w jednej i tej samej- Dlaczego? Bo tak mu wygodnie.

 

Pozdrawiam,

Link to comment
Share on other sites

paaanooowieee - no nieroobcie tu onetu.... az sie nieprzyjemnie czyta...

 

moim zdaniem trzeba moze po prostu uscislic nazwe konkursu - bo w sumie jak sie zastanowic to game-art to nie tylko 'modele-low-poly' ale tez koncepty, prerenderowane demka i w ogole wszystko (w sumie w game-arcie zawiera sie cale cg - bo nawet matte-painterzy jakies zajecie przy tym znajda...)

 

a mu w sumie tutaj nie chcielismy robic nigdy konkursu na okladke gotowej gry na przyklad, albo na logo na statku kosmiczym wrazego imperium... od samego poczatku ten kompetyszyn w sumie byl na model low-poly (rozumiany jako wlasnie low-poly - a nie jakies medium albo next-gen albo model-hi-poly-do-demka-w-grze...

 

mam wrazenie ze jakos ta cala idea idzie w krzaki... za malo osob robi a za duzo komentuje...

 

i wydaje mi sie ze w sumie to chyba gdzies po drodze zgubilismy dobra zabawe/nauke/frajde a pojawily sie jakis negatywne wibracje...

 

i w sumie tak sobie jeszcze mysle - ze ta cala dyskusja nie powinna miec tu wcale miejsca - warunki byly jasne: wygrany ustala limit triangli i wielkosc mapy - podoba sie i masz czas/pomysl - startujesz; nie podoba ci sie (bo wolalbys zrobic postac na 10k triangli albo zamiast obiektu z tematu wolisz robic piekarnik) - nie startujesz... proste... a tutaj jakos tak sie zrobilo, ze jak ktos zapoda temat to zaraz 10 osob narzeka ze taki limit to bylo pietnascie lat temu i w sumie teraz robic takie to jakas zenada... a poozniej sie i tak okazuje ze ukonczyly dwie osoby...

 

zamiast gadac - do roboty!! moi panowie!! :D

 

pzopodao

 

ps. ehh - mialem sie nie odzywac... wszystko co powyzej nie bylo do nikogo konretnie (zebyscie se klicor z porachem nie pomysleli ze to do was :D hyhy - podczas popelnienia powyzszego postu nie ucierpialo zadne zwierzatko (poza moim chomikiem :D hyhyhy

 

peace

Link to comment
Share on other sites

dobra ide do domu i w ogole juz nic nie pisze, nie dlatego ze foch nie tylko dlatego ze jak groch o sciane i zaczynam czytac swoje posty po 10 razy i szukam tam rzeczy o ktorych wspominacie zastanawiajac sie czy pisac umiem :)

jednak metoda pisania postow w stylu "fajny model super texturki" jest o wiele lepsza niz "dyskusji"

tak czy siak pozdrawiam was

Link to comment
Share on other sites

... jednak metoda pisania postow w stylu "fajny model super texturki" jest o wiele lepsza niz "dyskusji"

tak czy siak pozdrawiam was

Klicek brachu :) tak bylo i bedzie , sam juz dawno zaprzestalem dyskusji. Jesli napizesz cokolwiek innego niz "fajny model super texturki" odbije ci sie to na nerwach, a skonczy wielka draka. Mentalnosc narodowa :) "to co robie jest najlepsze, najlepiej sie znam, lej mi tylko komplementy - tak mi dobrze tak mi rob" :D.

Link to comment
Share on other sites

heh, dyskusja poszła w zdecydowanie złym kierunku :)

 

Jak ftorek dobrze zauważył, to zwycięzca bitwy ma przywilej wybierania polycountu, jednak inna sprawa jest taka, że mini bitwy miały na początku trwać 1 tydzień każda... Biorąc to pod uwagę, nie ma możliwości aby zrobić w tym czasie model 9k tris + 2048 text.

 

Tak więc pytanie jest o to jak waszym zdaniem powinna wyglądać mini bitwa... Są dwie drogi do wyboru i każda z nich ma swoje plusy i minusy.

Podsumowując wasze (i moje) wypowiedzi

 

bitwa speed low:

+ szybka bitewka

+ rozrywka, igraszka

+ więcej można się nauczyć

- nie te czasy

- nie nadaje sie za bardzo do PF (chyba że ktoś chce robić na PSP albo DS)

- kwadratowy ludzik

- nie wszystkich to rajcuje

 

high/higher polycount curent/next gen.

+ nadaje się dobrze do PF

+ jest na czasie

+ robi większe wrażenie (nie ma kwadrata :D)

+ lepiej uczy modelingu pod wyższy polycount

- bitwa trwa dłuugo

- mniej ludzi skończy (dla mnie to oczywiste)

- nie uczy oszczędności ścianek i nadrabiania texturą

 

(to podsumowanie to tak, żeby przypomnieć o czym dyskutujemy ;)) - bez wchodzenia na czyjeś doświadczenie, kompetencje itp.

 

Myślę że warto się nad tym zastanowić i przemyśleć ideę bitewki - ja już opowiedziałem się za powrotem do low, ciekaw jestem zdania innych na ten temat :)

 

edit -> aha, dla mnie zmniejszanie textury to też jest jakiś sposób i jeżeli ktoś osiąga tak dobre rezultaty to czemu nie? Tyle że nawet jak ktoś tak robi, to aby uzyskać tekst 512 maluje na 1024, a żeby uzyskać 1024 to już musi na 2048 ;) więc tak czy siak czasu więcej się schodzi i nikt mnie nie przekona że jest inaczej :) Ten znajomy Gothama to pewnie jakiś hardcoreowiec, nigdy nie słyszałem żeby ktoś tak robił :) No ale w każdym razie podziwiam

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja bym dokończył z przyjemnością knighta(co z tego że kupa sie zrobila jak tylko zacząłem) tylko tego czasu brakuje. Na razie, nauka, nauka i... cholerny World of Warcraft;)

Jako taka wiedza o 3d i modelingu daje mi możliwość spojrzenia krytycznego na art w sieci, w grach itp. i to jest fajne w tym.

Oczywiście jeżeli chcecie z tym wiązać swą przyszłość to patrzycie na to pod innym kątem.

BTW: Gratuluje wytrwałym, którzy doszli do końca;)

Link to comment
Share on other sites

"cholerny World of Warcraft" kolejny koles ;)... opierdzielacie sie i tyle!

 

ziom- ja wybieram hi\hight- opcja nr.2 .... poza tym maluje sie 1024 -> 512, a juz rzadko 2048->1024.... przy malowaniu 1024 juz mzoesz pokazac co umiesz, nie maluje sie detali pedzlem 1 pix.... a w 512 trzeba tego duzo uzywac :(...., tak wiec.... od nastepnej bitwy bede bral udzial w kazdej. i juz czekam na temat:) (TYLKO NIE POSTACI!!!- to tylko 1 rodzaj modeli z ~30 ktore sie robi wogole... jak cche cie sie sprawdzic to porobmy drzewa, wodospady, miasta...cos trudnego)

Link to comment
Share on other sites

Ogólnie to się ładnie rozgadaliście tutaj.. A że mnie osobiście nie rozsadzają od środka hormony i nie mam potrzeby sie wykrzyczeć broniąc swojej racji, tylko bacznie się przyglądałem temu co sie tu działo. Ale w sumie doszliście wkońcu do właściwego wniosku, więc nie ma co się o Was martwić :D :D :D

 

Co do waszych propozycji przyszłych tematow minibitwy to wrzucajcie co wlezie :) Nie wiem jak Ftorkowi, ale mi to by pomogło w wyborze.. A kto wybierze to narazie wielka zagadka - idziemy łeb w łeb :] Śmiesznie by było gdyby zakończyło się remisem :D

 

ale sie ftorek porzegnal : "pzodoa" hahahaha ...

 

Spójrz na wczesniejsze posty - on tak zawsze :D Ba! W poście #34 przebił nawet sam siebie - "pzopodao" xD LOL

 

Pozdro!

Link to comment
Share on other sites

eee ja jestem zawsze za enviroment! ...ale nie za takim z cgtalku, tam kolesie robili te lvl chyba na gameboya :\... juz na ds-a robi sie duzo lepsze!

eno nikt nie kaze robic enviromenta na gameboya :D moze byc np. taki poziom:

honeysuckle012uc.jpg

ladnie wyglada a wcale nie jest skomplikowane

generalnie to graficy ustalają poziom prac a nie organiator ;)

Link to comment
Share on other sites

Enviro to całkiem fajny pomysł. Może by tak wprowadzić w kolejnej minibitwie wymóg stworzenia własnego konceptu? Troche własnej inwencji i mniej pracy odtwórczej.;) Wtedy na wynik minibitwy miałyby wpływ też wyobraźnia i pomysłowość a nie tylko warsztat i kto lepiej odtworzy coś z 2d w 3d.

Link to comment
Share on other sites

hmm - jest podany dokladny czas tuz nad poll'em - i tego sie nalezy trzymac - tak bedzie chyba najlatwiej :D

 

a propo tematu - zgadzam sie z przybyszem co do tego zeby robic od poczatku samemu (ale z drugiej strony nie wszyscy maja skila w palcu zeby sobie koncept stuknac...)

 

a po drugie propo - chyba enviro jako temat na nastepny raz jest wporzo

 

pzoa

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy