Skocz do zawartości

Minibitwa : Scena 3D: Discworld Jaras & klicek


KLICEK

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 280
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witam!!

ja tez sie przylaczam do prosby o tutek odnosnie texurowania i mam kolejna tym azem do klicka :)

a mianowicie ile zajelo ci unwrapowanie tego ucika ??(jak dobrze widze w wingsie robiona unwrpapka??) latwiej sie robi takie unwrpki w wingsie czy maxie?? gdzie wygodniej moglbys zrobic video tutka jak wymodelowac takiego ucika i zrobic unwrpa :)

aha i pokaz(jak mozesz) siatke tego buta :)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaras, zabrakło mi księzniczki na oknie z dłuuuuugimm warkoczem. :D

Klicek nie mam dla Ciebie dobrych wiadomości, powiem krótko szalejesz. :D

Nielot - oczywiście lepiej rozkładac siaty w wingsie, wiem o tym bo sam sie przekonałem. Bardzo szybko sie rozkłada. Byłem pod wrazeniem.

Przecież Ci pokazał rozłożoną siatkę. Ludziska nie męczie ich o ciągłe pokazywanie siaty. Bo to nie ma sensu. Klicek pokaz mu siatę szwów. :D

Nie mówię to złosciwie. Po prostu darujmy takie prośby ;)

Hej !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jonasz - dont łory ;) ewryfink is ander kontrol ;) księżniczka jest juz zrobiona od kilku dni tylko ją texturuję i coś nie mogę skończyć ;) ale i tak dzięki za pomysł

nielot007 - Co do mapowania w wingsie to Jonasz ma rację

ksiezniczka.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak bede umial modelowac to i z mojego zacznac sie uczyc hehe :)

eeeee to najwidoczniej juz umiesz skoro pol forum sie uczy z twoich wipow (wtym i ja) tylko dawaj wiecej siatek nu nu nu :D

 

jonasz--> hehe moglem napisac zebysc nie pisali ze jest na unwrapce :) ale nie chcialo mi sie i jak widac lenistwo szkodzi :D chodzili miii wlasnie to jak too wyglada w 3d :) dzieki klicku za siaty :)

a jesli chodzi o unwrapa w wingsie to naprawde jest taki prosty?? musze luknac :)

pozdro

 

edit

 

o!! ja zobaczylem sobie pokrotce tego tuta i widze ze w 15min mozna cala postac z mapowac :) kurde klicus( ;) ) dzieki wielkie za tuta napewno sie przyda ide testoowac na mojej glowce :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Dzieki wielkie Dzieki chlopaki zagladajcie czesciej do tego watku, bo cos mi mowi ze dopiero teraz zacznie sie wiecej dziac, jest coraz ciezej bo coraz blizej konca hehe :]

 

No ja od siebie dorzucam pelerynke ktora udalo mi sie jakos tam zrobic nie jest zbyt detaliczna, ale wiekszosc poszarpan zostanie dodanych poprzez mapke, jezeli nie wypali to bede musial podmodelowac , wrzucam do tego rozlozony unwarp , siatke + szachownice , smacznego :

 

peleryna.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

klicku :) obejzalem twojego tutka jest super ale mi tak nie wychodzi :(

(sorki ze w waszym watku swoje wywody pisze(pozniej do ciebie zagadam na gg albo pm)

nie wiem czmu ale wydaje mi sie ze robie tak jak ty ale wychodzi mi jakies dziwne unwarap :(

 

a jesli chodzi o pelerynke to ile robiles jej unwrapa?? :D(teraz to jest moja obsesja)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nielot007 hehe domyslam sie ze Ci nie wychodzi za pierwszym razem, chodzi o to ze po pierwsze wyborazasz sobie glowe jako kwadrat na 100 % w szkole z kartonu robiliscie bryly przestrzenne ? :P dziala to na tej samej zasadzie rozcinasz tak siatke aby po rozlozeniu byla ona 2d a po zlozeniu 3d :)

 

Wiec jezeli robisz naciecie to step 1 ) odcinasz do okola szyje dzieki temu po uvalce otrzymujesz oderowanie glowy od ciala

step 2) rozcinasz glowe od tylu az do luku prwiowego

step3 ) rozcinasz od obojczyka do brody

step 4) prawy przycisk i direct + prawy przycisk + unfolding masz rozlozona siatke

step5 ) jedna czesc glowy bedzie mniejsza niz 2ga poniewaz wings ma troche zle zaimplementowany unfold ktory powinien rozkladac siatke od srodka (tam gdzie nie ma przeciecia ) a on rozklada siatke od przeciecia do przeciecia przez co jedna czesc jest mniejsza, zeby sie tego pozbyc wchodzi w vertex zaznaczamy kilka srodkowych lini vertexow ktore przechodza od czola az do brody (mniej wiecej tak jak na obrazku nizej czym dokladniej to zrobisz tym lepiej sie zrobi siatka ) prawy przycisk i unfold na tych vertexach, w tym momecie glowa powinna sie prawie idealnie rozlozyc

step6 ) zaznaczasz ta ufalke prawy przycisk -> remap uv - > strech optimalisation (taki dziwaczny niby relax) ktory ustawi wszystko tak zeby Ci sie texturka nie rozciagala nigdzie

step 7 : file - > export to obj

step 8 : klikasz 2 razy na 3dsmax8.exe

step9 : file -> import obj

step 10 : naciskasz "m" wybierasz pierwszy wolny slot i w kanale diff robisz mapke cheker i dajesz tailing na 10x10 albo 20x20 czym wiekszy tym wieksza ilosc kwadracikow nakladasz na obiekt klikasz na szow map i wiuport

step 11 : wchodzisz w liste modyfiaktrow i wybierasz unwarp uv i ew poprawiasz miejsca ktore wymagaja pracy 3dsmax ma troche lepszy relax

 

Mapke pelerynki robilem dosc dlugo bo szukalem przez 15 min miejsca gdzie nie zaznaczylem edga na zielono i caly czas nie mogl mi rozdzielic pelerynki na 2 czesci :D:D:D:D:D:D:D:D potem dokladnie robilem takie stepsy az uzyskalem zadowalajcy efekt

 

to najszybsza metoda jaka znam , nie no jeszcze w zb jest szybsza kliknac na uv tile ale wtedy rozdziela Ci uvalke na pojedyncze polygony ;d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jezeli ktos nadal po przeczytaniu tego wyzej nie zalapal ocb to mam cos dla nich, sora za jakosc ale przywracalem windowsa i mi sie pozminialy ustwienia ktorych niesprawdzilem przed nagrywaniem a 2gi raz mi sie juz niechcialo (len jeden)

 

unw.jpg

 

link do tego wideotutoriala :

 

Zajmuje 5 mb czyli o 3 za duzo !!!! :( acha no i tutek trwa cale 2 min

http://www.mm.pl/~klicor/unw.avi

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marioza

W końcu miałem mozliwość przejrzenia tego wątku na spokojne, jedyne co powiem to to że całość jest wyrąbana w kosmos, zrobiliscie kawał zajebistej roboty, wszystko jest pikne i sliczne, mimo ze nie gustuje w klimatach fantasy to wykonanie jak dla mnie jest pro, nic dodać nic ująć, życzę powodzenia na dalszych etapach i trzymam kciuki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

misiekhc- ok, tak zrobię, dzięki

mario don- dzięks :*

zestawiam na razie to co mamy żeby zobaczyć co się z tego wyłania- z tego co widze aktualnie to :czaszka mniejsza musi być, kruk będzie bardziej widoczny jak będzie miał textury - na razie jest "na roboczo", no i ta lewa strona zostaje do zagospodarowania- na łące chcemy dodać kwiatki i motylki. Chętnie posłuchamy co o tym myślicie ? - może jakieś pomysły ?

kompozycja5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no Leru idz juz pobawic sie w swojej lazience kaczuszka :) nie masz szans :) hhihi

 

panowie na jakims hipernapendzie chyba robicie :D

 

bajerqancko wychodzi wszystko, absolutnie :)

 

moze tylko roboczemu krukowi jakiegos fura dodajcie, albo cos wiecej bo biedny taki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, obrazek daje rade. :)

Płotek jest za czysty, przybrudz go trochę, moze mchem. A nie chcielibyście połączyc te wyspy długim mostem. Niech widac ze stamtąd wraca.

Zapytam z ciekawostki, czy to fur z 8, a może masz taką zieleninę pod domem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marioza

no włąsnie ja tez przyłącze się do pytania, skąd ta trawa, czym takie coś mozna osiągnąć i czy długo się to renderuję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po lewej stronie zrobcie kamien na ziemi tkai wiekszy ale nie za duzy i an nim posadzcie smierc szczurow

 

smierc szczurow to szkielet szczura w czarnej szacie z mala kosa, jako ze w czesto wystepowal smierc szczurow z gadajacym krukiem, to by pasowalo nawet mozna by spekulowac, ze czytaliscie ktoras z ksazek pratchetta :D pdrzuce wam niedlugo jakeis referki szczura

 

EDYT: a i mozecie kontynuowac to miast za plecami ronca i puscic troche dalej w lewo z ajego ramie kawalek , zel zeby mze nei wychodzilo z kadru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie podoba mi się niebieski kolor nieba :( reszta cool. NAjlepiej to bym zobaczyłteraz siatke chodz pewnie to tło z wyspą to kompozycja prawda ?

 

Ogólnei bardzo przyjazny wątek - można sie czegoś dowiedzieć - szkoda że leruszek z miskiem tak sie ociągają ;) - tak do was mówie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już jarasowi pisałem o szczurku swego czasu ;]

 

Miasto w tle prezentuje się pięknie, można by już w poście zróżnicować nieco kolory budynków (nieco odejść od bieli ) Kiedy zobaczymy oteksturowanego Rinca ? :]

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem czy zdążymy do 10 czerwca z tym wszystkim ? ;) :D

głaz ze szczurkiem byłby chyba ok, zobaczymy. Trawa to oczywiście hairfx z maxa8 z kombinacją różnych ustawień -załączam jeden zrzut do wglądu + pomniejszoną texturkę ziemi

trawa02.jpg

ziemia.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]Kiedy zobaczymy oteksturowanego Rinca ? :]

[...]

 

Z nim jest chwilowy problem z mojej winy , bo nie mam kompa na ktorym go robilem , a komp ktorego dostalem z serwisu ma przepalony ram ;) ram juz zamowilem i czekam na niego spokojnie.

 

A do textur jeszcze dluga droga bo trzeba mu przebudowac morde, poprawic ubrania i inne takie bzdety ktore sa mocno widoczne. wiec mysle ze akurat jakos na dniach powinienem to wszystko zrobic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zobaczyłem ten patyczek to doszło do mnie czego mi tu cały czas brakuje. Za czysto jest, można by nieco bardziej podbrudzić gdzieniegdzie.

 

Bardzo miło disp wyszedł, daj zbliżenie :]

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marioza

nie chcę robić głupich wpisów ale jednym słowem masakra w pozytywnym znaczeniu : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć tytany pracy :-) To co pokazujecie robi wrażenie! Jeżeli można to chciałbym coś doradzić. Jarasie – w gruncie rzeczy patyk wygląda bardzo przyzwoicie, ale jeśli możesz to dokonaj małego testu – w slot ‘displacement’ wstaw tą samą mapę, tylko odpowiednio zblurowaną, a do ‘bump’ wrzuć aktualny displacement. Mapa displacement odpowiada właściwie za geometrię, a nie za chropowatość powierzchni. Stąd przydałaby się pewna ‘ciągłość’ tego obiektu, bo mimo wszystko displace próbuje stworzyć tą chropowatą powierzchnię przy pomocy poligonów, co w jakimś tam stopniu zakłóca odbiór. Spróbuj plz, a jak się nie spodoba to nie bij :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem ten patyk jest za bardzo chropowaty, minimalnie bym zmniejszyl wartosc displacea (chociaz bo oddaleniu chyba to nei bedize az tak widoczne moze),

 

ja nie robilbym tak jak obywatel pisze bo krawedzie wtedy beda oble i nagle beidze sie zaczynala chropowatosc robic bumpowa i podejrezwam, ze moze to nieciekawie wygladac, ale sprobowac zawsze mozna, pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vorek - będzie brudzenie itp ale to na końcu

nielot007- patyk jest prosty :) tzn. lekko krzywy ;)

Obywatel- próbowałem robić jak pisałeś ale czas rendera wydłużył się 4 krotnie (i to bez GI i aa) a efekt nie był tak dobry. Nie chciało mi się czekać tak długo na cały render, kora w tej wersji wygląda na suchą i o to nam chodziło.Ta kora zresztą będzie miejscami odłupana i będzie dodany mech. Zobaczymy jak będzie się prezentować wszystko do kupy ;) dzięki.

siatka.jpg

peleryna.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności