Napisano 8 Maj 200618 l W życiu chyba każdego człowieczka zajmującego się grafiką 3d przychodzi moment, że zabiera się on za modelowanie swojego pierwszego samochodu ;] Na mnie przyszła kolej po 5 miesiącach zabawy w 3ds maxie. Zamieszczam tu na owym forum dopiero zalążki swojej pracy z nadzieją że wasze konstruktywne rady dadzą mi siłę na ukończenie tego projektu. posdr 600v
Napisano 8 Maj 200618 l joł, człowieku jesteś potwornie zdeterminowany i odważny. na forum samochodomaniaków auto ???? ja nie mam jeszcze odwagi - powodzenia, na razie fajnie, jakbym widział car4ever
Napisano 8 Maj 200618 l Autor No właśnie zapomniałem dodać, że referki zaczerpnąłem z car4ever. Staram się modelować sam ale gdy mam kłopot sięgam do wyżej wymienionego tutka, narazie udaje mi sie robic to żadko. posdr 600v
Napisano 9 Maj 200618 l oj to nie dobrze :D nie no zartuje, kazdy kiedys sciągał na klasówkach ;) btw troche krzywo ale dosyc dobrze Ci to idzie
Napisano 9 Maj 200618 l ja mialem zawsze problemy z tutkami bo jak robilem jakis to nie moglem sie oprzec zeby nie zobaczyc jak to powinno byc :) hehe narazie fajnie ;) choc widac bugi, pokaz siateczke ;)
Napisano 9 Maj 200618 l Autor zapodaje siateczke i malutki upgrade, jeżeli cos jest nie tak z siatką to prosze o wskazanie błędów. posdr 600v
Napisano 9 Maj 200618 l ogolnie super, troche tylko krzywo i nad swiatelkiem taki bug sie wkradł, pozdr
Napisano 10 Maj 200618 l życze powodzenia a co do uwag to wlasciwie to samo co powyzej :). Co do tutka to proponuje go całego dokładnie obejrzeć, wtedy sie nauczysz wielu przydatnych "tricków" :) mam ten tutek i pokazali tam kilka fajnych funkcji bez których teraz nie idzie pracować.
Napisano 10 Maj 200618 l A jakim sposobem modelujesz samochód bo zamieżam sie za to zabrać bo mam 2CD blueprintów i nie wiem jakiej metody najlepiej użyć do modelowania
Napisano 10 Maj 200618 l Autor poly modeling, zaczynasz od plane'a i jedziesz dalej ;] próbowałem nurbsami ale za cholere ten sposób modelingu mi nie podchodzi wole zostać przy poly ;] posdr 600v
Napisano 10 Maj 200618 l mozna jeszcze splineami;) ale to juz trudniej, poly za to jest ciezko utrzymać poziom zeby model byl prosty, pozdarwiam
Napisano 10 Maj 200618 l No nieźle:) Ja jeszcze się zastanawiam czy pokazać swój projekcik 350z... Zajmuję się 3d też od 5miechów. Tym bardziej wiem, że padnie pytanie: "czy możesz pokazać siatkę?". Wtedy lipa, bo spie*****em to nieźle (no ale to mój pierwszy większy projekt;p), a jest dosyć późno na naprawę, w sumie to musiałbym zaczynać od początku;p Dodajesz mi odwagi człowieku:D
Napisano 10 Maj 200618 l próbowałem nurbsami ale za cholere ten sposób modelingu mi nie podchodzi wole zostać przy poly A ja właśnie większość w NURBS:D, polygony są dla mnie dosyć niezrozumiałe:/
Napisano 15 Maj 200618 l Autor Siemanderko po dłuższej przerwie. Ehh dużo nie zrobiłem bo czasu nie miałem, nauka jest na pierwszym miejscu w moim przypadku ;p poprawie ocenki i biore sie ostro do pracy z tym modelem. Jak narazie to mi sie siatka zaczyna powoli sypać i coraz bardziej krzywy ten model :( posdr 600v
Napisano 16 Maj 200618 l Najlepiej obejżyj sobie car4ever cały i potem sam próbuj. Jak będziesz miał jakiś problem to znowu sobie obejżyj. Widze, że praca robiona z car4ever :P i troche krzywo jest. Ale skończ ten model tak dla testu i zabierz się za następny. Ja pamiętam jak odwiedziłem grupe EVERMOTION i też kupiłem sobie tą płytke :P. Pogadałem troche z nimi i pomagali mi jak miałem jakiś problem :). Ale szczerze mówiąc to gdyby nie ta płytka to nie nauczyłbym się lepiej modelować. I grupa EVERMOTION mówiła mi, że jak się tak cały czas poprawia siatke i się nie wie już do końca czy jest prosto czy krzywo to się wtedy wszystko kiepści :P. Ale powodzenia w tym modelu i ucz się :)
Napisano 20 Maj 200618 l Autor Powoli, powoli z wewnętrznym ducha spokojem posuwam się do przodu. Prosiłbym o jakieś tutki o modelowaniu felg ;] Posdr 600v
Napisano 20 Maj 200618 l zderzak po bokach, symetry po srodku na zderzaku, cos nad klamka koło drzwi przy tylnym słupku, nastepnym razem dawaj screeny/rendery z perspective view.
Napisano 20 Maj 200618 l Autor spokojnie to symetry nie jest nawet zweldowane, to tak na szybko zeby całe nadwozie było widac. Przecierz widac najpierw robie połówke ;] posdr 600v
Napisano 20 Maj 200618 l spokojnie to symetry nie jest nawet zweldowane, to tak na szybko zeby całe nadwozie było widac. eee... a po co weldować?:/:/:/ Przecierz widac najpierw robie połówke ;] no chyba zawsze autka si tak robi? :/ pozdr
Napisano 20 Maj 200618 l Ładnie, ja tam takich starych autek nie lubię, ale technicznie właściwie wszystko jest dobrze. Jedynie niedaleko tylnej maski wkradł ci się pięciokąt, będzie się pluło przy MeshSmooth, zrób z tego 2 trójkąty. qba: Mylisz się :P Nie każdy ściągał na klasówkach :)
Napisano 20 Maj 200618 l Autor no jak nałożę modyfikatot symetry to si dwie połówki weldują, prawda. bynajmniej ja tak robie;]
Napisano 21 Maj 200618 l Autor yeee koniec modelingu, teraz lakier i bedzie mój pierwszy samochodzik zakończony ;]
Napisano 21 Maj 200618 l Ja to auto widze w takim ciemnym, oldschoolowym pomarańczowym kolorku z granatowym paskiem lub dwoma pośrodku :) ale czekamy czekamy, chyba wymyślisz coś lepszego :)
Napisano 21 Maj 200618 l Noo , gites, Przód ładnie, ale tył, jest jakby nie dokonczony. Koła popraw, biezniki są oki.
Napisano 21 Maj 200618 l Tak jak kiedyś mi napisał illy "u ciebie maska jest ok, okolice maski tez i im dalej od tej czesci tym gorsza jakosc"
Napisano 22 Maj 200618 l no ja bym jeszcze nie kończył modelingu; jest duuuuużo błędów, które w miare łatwo poprawić; więc POPRAW JE!!!! :] no i te felgi to troche na odwal zrobiłeś chyba bo są straszne. w załączniku zaznaczyłem ci co mi sie w oczy rzuciło
Napisano 22 Maj 200618 l Autor fajnie, dzieki ale chyba juz nie bede poprawiał tego modelu tylko zabiore sie za nowy ;] ten mi juz bokiem wychodzi i na dodatek robiłem go za pomocą tutka więc tak do końca on nie jest mój i nie czuje się spełniony przez niego, musze go tylko pomalować jakoś, ale nie moge znaleźć nigdzie żadnego tutka odnośnie malowania samochodów w vrayu. Posdr 600v
Napisano 22 Maj 200618 l nom... fajna furka -- z tutka evermotion :D sam go kiedys uzywalem :D faktycznie -- masz duzo niedorobek - ale znam ten bol kiedy jest ich tak duzo ze poprostu niechce sie poprawiac tylko lepiej zaczac nowy model -- powodzenia w dalszej pracy -- co do konkretnych bledow --chudy wytknal je wszytskie :D hejka
Napisano 22 Maj 200618 l no nieźle, też chyba wezmę się za to autko z tutkiem w ręce. powodzenia w dokończeniu. poprosze czerwony sakramencko błyszczący lakierek
Napisano 22 Maj 200618 l Sorry filoos dopiero teraz mogłem odpisac, wszystko Ci Chudy wytłumaczył, co masz poprawic. Ja by dokonczył ten samochód, bedziesz miał co wrzucic do portfolio :D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto