Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam,

 

ciag dalszy z watku o aniolku gdzie pokazywalem postac podlaczona do kilku kontrolerow i jej piz... animacje (byla kontrolowana na 3 suwaki)

 

tam tez wkleilem pierwsza wersje demona ktra dlubei w chwilach wolnych,

ilosc bledow rosnie w maire psotepu, powoli je likwiduje, ale zadaza sie przeoczyc neiktore na poczatku, tak jak ten dziwny wygibas nogami (zauwazylem go dopiero na preview)

 

http://www.skola.trelleborg.se/~przemyslaw.kowalski/robot/demon2_CAT.avi

 

teraz nowa postac (zrobiona od d strony, najpierw zrobilem riga, zrobilem mu procedure marszu, a ze mi sie spodobala to psotanowilem dodac mu mesza)

jest zrobiona pod klimat wyplowialych, jankeskich komiksow z lat 80tych,

jak widac jest to niskiej jakosci ink (nie chce mi sie czekac na lepszy render na razie) wiec nei ma powodu marudzenia o nieistniejacych teksturach :)

 

robocik jest dopracowany az pdo maske, czyli czesci maja mechanike pdo soba, czesto neiwidoczna,

nie jest do gry tylko do zabawy, wiec troche pojechalem z poly, ale meisci sie w 36k faces;

ogon dodalem bo po prostu musialem, tak lubie stwory machajace ogonkiem :)

 

001.jpg

002.jpg

003.jpg

004.jpg

 

 

tu jest katalog w ktorym znajduja sie rowniez siatki:

http://www.skola.trelleborg.se/~przemyslaw.kowalski/robot/

 

a to odnosnik do preview (4,8mb) tej wspomnianej procedury ruchu:

http://www.skola.trelleborg.se/~przemyslaw.kowalski/robot/robot_z_ogonem.avi

 

dodam mu jeszcze jakies kable, jakis miecz i ogien z silnikow,

ale nei mylic tego z sensowna maszyna bojowa, to czysta fantazja, mechy sa bez sensu :) militarnego, ale tak slodko sie animuja

 

paszkwilantow zapraszam do czepiania sie, tylko mercy-nie o tekstury :)

 

DLON4.jpg

  • Odpowiedzi 71
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

świetny jest ten modelik, podoba mi się render strasznie, zgłosze się kiedys do Ciebie w sprwie CAT'a, wytłumaczysz mi troszke o czo mniej wiecej cho w tym, posdrowionka

Napisano

ale agrestwna anima :) szybko tymi nogami przebiera :)

ale fajnie sięto wszystko presentuje.. najbardziej mi się ogon podoba ;)

aha i bym zapomniał dodać... texturki do bani :> ;)

Napisano

Co do tego demona..no animacja wpozadku..czasami te skoki albo za szybkie albo zbyt troche wolne, wsumie to najbardziej efekt psuje kamera, ktora lata jak Hogata. Co do walkcyklu robociocha wpozadku tylko ci sie przenika leb z noga w pewnym momencie, no i ogon wyglada jakby byl mechanicznie bardziej wprawiany w ruch a nie za pomoca ruchow miedniczki. Co do materialow cartoonowych - tutaj minus bo da sie z tego wyciagnac o wiele wiecej, np. sa za grube obrysy tuszu. Poprobuj sobie z pos.levelami zwieksz ich wartosc do np. do 20 itd. pokombinuj bo duzo przez to model traci. No i moglbys postarac sie o lepsza kompresje plikow bo z 11sec robisz 10mb a wystarczy 1mb do takiej podgladowki - polecam dr.Divx

Napisano

demon już wygląa (rusza się) o wiele lepiej. co prawda na starcie nadal odbija się za późno niż powinien ale to jest kwestia dopracowania.

nadal niezbyt Ci wyszły zamachy skrzydłami - winny być o wiele większe tak, żeby oderwać to cielsko od skały.

szkoda, że nie startuje od razu pionowo (uniesię się i dopiero odrzuci do przodu) tylko jakoś odpycha się od boxa i śmiesznie przebiera nogami.

inna sprawa to kamera (jak słusznie napisał Super_Oko) lata niemiłosiernie. to psuje trochę efekt samego ruchu postaci.

 

co do robota to tylko delikatnie bym go zwolnił bo zapieprza jak mały motorek.

imo po każdym kroku powinno nastąpić delikatne zwolnienie podczas przenoszenia ciężaru ciała na drugą nogę.

czyli powinien robić tak:

 

uniesienie nogi

bum w podłoże

przenosimy ciężar

uniesienie nogi

bum w podłoże

przenosimy ciężar

itd.

 

teraz jest trochę tak

 

uniesienie nogi

bum w podłoże

uniesienie nogi

bum w podłoże

itd.

 

i ruch traci trochę na swojej naturalności. ale co nie zmienia faktu, że nieźle się porusza. ogon tylko majta się jak szalony. może z niego zrezygnujesz?

 

Pozdrawiam

Napisano

co do kamery, istotnie, dodalem ja tylko zeby pokazac ze sie rusza, od takiej strony zeby bylo to widac :) wiec jest skaszanione prawie do bolu,

 

z synchronizacja skrzydel wiele nie kombinowalem, zrobilem je na innej warstwie animacji i tylko wlaczam i wylaczam, kolega co sie zajmuje stworzonkami zywymi (nie cg) to mi rozrysowal gdzie i keidy powinien machac, i prawie sie dopasowalem, zamachow nie widac byc moze z powodu braku blony na skrzydlach, te zamachy zrobilem w locie w innej animacji i sa jako preset wcisniete na warstwe, bardziej machac nie powinny, moze by lepiej wygladalo, moze nad tym posiedze, ale nei wiem czy chodzi o cale skrzydlo czy o same palce, probopwalem i tak i tak, ale albo za mocno macha i brzydko jest, albo zamienia te lapy w spadochron, moze wystarczy dac mu blone i bedzie wygladac dobrze, bo zwiekszy optycznie objetosc tego

 

bede ten ruch dopracowywac, nei wiem skad sie wzial ten wygibas nogami, dopiero na preview go przyuwazylem, moze gdzies przekrecilem rotate, zasadniczy plan byl taki ze demon rzuca sie z tej skaly zeby szybowac,

 

skoki sa istotnie raz szybkie raz wolne, te szybkie sa z odbicia, a te wolne z machanai skrzydlami, wczesniej rozpisalem timingi na kartce zeby to mialo rece i nogi i obejrzalem jak to robi malpa (co prawda malpa nie lata), mysle ze to jest kwestia tego co ma byc widoczne,

 

istota ma szesc konczyn i uzywa wszystkich niezaleznie do wspinaczki, przyznam ze to dosc skomplikowalo przejscie z wybicia do lotu, warstwa machania skrzydlami nei zawsze sie synchronizuje, wiec czasem przyspieszalem lub opoznialem ruchy zeby doszlo do wymachu,

 

ten poczatek jest istotnie skaszaniony, dlubalem w nim tyle ze teraz jest troche za duzo klatek kluczowych i nei wykluczam ze bede musial od nowa zaczac te pierwszych 30 klatek,

 

ogon porusza sie neizaleznie, co prawda neisymetrycznie, ale juz porpawilem procedure i macha nim bardziej i bardziej lata to z meidnica, ale nei chodzilo mi o korelacje ruchu z meidnica tylko macha nie tak sobie, nei do wywazenia (w planach wogole nei bylo ogona, ale tak löubie jak cos ma ogon z emusialem, po prostu musialem)

 

render i te tusze, zrobilem kilka ladnych renderow, wlasnei tak jak Super_Oko mowi, ale sie dlugo renderowaly, wiec puscilem to na low, zeby bylo szybko, bez zadnej finezji, obrysy zwyczajnei olalem (sa od 0.5 do 5), przyznaje ze sie lenilem,

jak dalem swiatla to wychodzilo ciekawiej, ale znowu czas renderu :), nei chce mi sie czekac 3 minuty na klatke, przynajmniej nei w tej fazie,

 

czy noga przenika sie z glowa, no wiec przenikala sie :) ale zauwazylem i usunalem to przed zrobieniem tego preview, wiec w siate widze ze sie nei przenika (kazalem mu wychylac kolana nieco na boki zeby nie wsadzil nogi w karabin), wiec jesli takie zjawisko jest widoczne to chyba z powodu sposobu rysowania ink, bo siatka ma odstep :)

 

co do

uniesienie nogi

bum w podłoże

przenosimy ciężar

tak wlasnie to wygladalo na bazowej procedurze, ale chcialem neico mechanicznej agresji w ruchu (ten tu nei przenosi ciezaru z biodra na udo, ma te kosc, ale mu ja zablokowalem, malo automatycznie wygladal)

ten robot nei obraca bioder w marszu, wiec nie kreci ogonem i nei przenosi ciezaru :)

wiec dlubalem az wydlubalem, zeby tego przejscia z przenoszeniem ciezaru nie bylo, rece jeszcze troche tak robia, ale nei wiem czy calkowicie to z nich usuwac, bo mi zaczna wyprzedzac nogi, a maja tylko balans dodawac

krok ma 25 klatek, przyzwoita wartosc jak na marsz, wolniej nei wyglada tak agresywnie, w koncu ma miec w d motorek :) zeby szybko lazil :)

 

acha, poniewaz nei bawie sie w rendery, to to jest zwykly standart ink na scanline, bez zadnych fantazji

Napisano

kielbaster :) mnie tez by sie nei chialo za dlugo giry w powietrzu trzymac :) szczegolnie jakbym mial tyle pary zeby ja natychmiast przesunac tam gdzie chce,

wczesniej lazil ladnie jak panienka, nawet girki wysoko podciagal, ale tak dlugo cisnalem az przesuniecie zlozylo sie z czterech klatek, czyli stipa na glebie, podryw i zwiniecie palcow, przesuniecie na wysokosc i do przodu bez obrotu wkostce (zeby czlapal, a nei robil stopa jak czlowiek) i pierdut w glebe :)

mniej wiecej tak zachowuja sie silowniki w labie :) nadwyzka mocy powoduje ze poki maja tarcie o powierzchnie to sie slimacza, jak je traca, od razu idzie przyspieszenie, nei jak u czlowieka, tlyko od razu caly moment obrotowy przeklada si ena ruch,

przyznam ze troche ciezko bylo to wyzyskac w CAT bo akurat nei ejst do robotow :)

Napisano

update 17 maja:

tak mial wygladac ogien z silnikow, ale tak nei bedzie wygladal bo jest malo kreskowkowy:

fire%20up.jpg

fire_up.jpg

 

tak wygladal przy testach:

BURN01.jpg

 

a to efekt koncowy:

 

020.jpg

 

troche go tez dozrboroilem:

013.jpg

 

w pilomiecz i pistolet, ktory albo strzela albo generuje tarcze,

 

oczywiscie sterowanie tym calym gadzetem do strzelania i pilowania jest pod sliderami,

 

 

no i robocik sie okablowal

 

w katalogu jest tez sposob wykonania:

http://www.skola.trelleborg.se/~przemyslaw.kowalski/wojak/

jesli ktos lubi podpatrzec co i jak jest zrobione, wymaga cat2 i max7.1

paszkwile mile widziane

 

 

ten caly swiecacy szajs to: red-krysztal w pistolecie, green-plasma cells w borni glownej, te piorunki to shield

Napisano

Teraz wyglada ciekawie, tylko ogon mi nie pasi. Czemu, przeciez ogon jest w płomieniach, a zatem jest narazony na topnienie metalu. Ogon musi miec jakas funkcjonalnosc. A tutaj jest zbędny. Wywal go. :] Albo poszukaj innego rozwiazania.

Napisano

kurcze a ja nie wiem co napisac. trudno mi sie wypowiadac bo naprawde do taki klimatow mi daleko. ale sama aniamcja robota jest zbyt sztyna, tzn ja osbiscie bym raczej widzial masywnego robocika ktory raczej czlapie, jak by szuka srodka ciezkosci zeby sie nie przewrucic, tutaj to wyglada (moze to dziwnie zabrzmi) troszke jak animacja czlowieka. ale to jest opinia laika jesli chodzi o animacje.

a co do samego modelu to jest calkiem ciekawy, wiadomo nie ma za duzego detalu i realizmu ale koncepcyjnie jest fajny. moim zdaniem jeszcze fajniejszy bylby jak by sie opieral troszke na przednich lapach taki troche kingkong :)

Gość spokojny
Napisano

Pod względem graficznym ów robot przypomina mi gry z platformy SEGA DREMCAST. Ps Dajesz naprawdę obszerne wypowiedzi, może napisz jakąś książke skoro nie masz problemów z pisaniem ;)

Napisano

ogień jest... brzydki. Nie mam żadnego pomysłu na jego poprawienie więc bym go wywalił i wrzucił tam ogień jak z odrzutowca.

  • Like 1
Napisano

;( no widac tak brzydko rysowali 30lat temu,

dreamcast? kurcze, znowu jestem backward, to to pudelko co dzieciaki maja do grania? ladne filmiki na to widzialem :)

 

ogon to moaj wlasna fanaberia, jest tu jak najbardziej neipotrzebny, ale sie uparlem, no fanaberia ityle, takie fiu bzdziu autora, czolgisci robia czolgi a ja robie ogony :)

 

no brzydki ten ogien leru, co ja poradze, jak dalem fotorealistic to nie trzymal klimatu, no niestety jest brzydko, wazne ze trzyma sie kupy z reszta obarazu i nei wyjezdza ze stylistyka poza mozliwosci druku sprzed 30 lat :)

ten fotorealistic sie zwyczajnei gryzie, dlatego go zamiescilem zeby pokazac :)

 

mam nadzieje ze zyja jeszcze jacys ludzie blizej 30stki niz matury ktorzy te komiksy pameitaja i czasem tu zagladaja :)

 

wspoludzial w ksaizce juz mam :)

Napisano

hehe. ogon może być pokryty specjalnym karbonowym stopem odpornym na wszelkiego rodzaju zmiany temperatury: zarówno te wysokie jak i te niskie. cos jak powłoka diamentowa ale wychodowana sztucznie w warunkach laboratoryjnych :]

 

Co do samego robocika to jest całkiem fajny: nie podoba mi się tylko to całe FX. możnaby dodać to w AE.

Taki typowo kreskówkowy ogień można by ładnie zaanimować we Flashu, wyeksportowac i wrzucić do robocika. Podobny efekt tyle, że z włosami zastosowano w Animatrix: Second Renaissance part 1 and 2:

 

Animatrix-SecondRenaissance.jpg

 

Włosy zaanimowano we Flashu zaś potem dodano je w AE do samej postaci archiwistki.

 

Pozdrawiam

Napisano

Ten ogieen fotorealistyczny nie wyglada jak fotorealistyczny, a ten niby kreskowy juz zupelnie nie wyglada jak cartoonowy. Jezeli robot ma latac to zrob krotki ogien jak z odrzutowca. Poogladaj mangi jakies, zauwaz ze czesto sie przeplataja motywy ognia "fotorealistycznego" z typowym cartoonowym wygladem postaci. Bo teraz to wyglada jak jakis hmm miotacz ognia albo jak jakis wielki pierd. Bez urazy - ale nie pasuje kompletnie tak jak pozostali to zauwazyli. No i ten pilomiecz hmmm?? Jeszcze nie nakresliles nam chyba oco bedzie chodzic w animce - no ale dziwne urzadzenie jak dla mecha, prawodpodobnie to wina perspektywy i slaba jakosc - poprostu wyglada to mi na jakas trzepaczke i nie pasuje mi kompletnie co do samej postaci zmechanizowanej. No ale jezeli cos nam juz nakreslisz to sie pewne kwestje wyjasnia i przestane sie czepiac. Powodzenia i czekamy na updejty.

Napisano

tweety :) ten ogien to czasteczki :) nie bede dlubal trojwymiarowego plomienia we flaszu, lekarz mi nei zalecal :)

 

te postacie sa w max, nie narysowane :), a ze lubie polatac kamera to dorysowki mijaja sie z celem

 

Sueper Oko, ajko referke uzywam transformersow, wyciagnalem cala sterte komiksow z piwnicy, moze troche pozolkly, ale robie wg tego co widze,

 

ten ogien to na razie pierwszy zestaw, dalem obraz na maksymalnym parametrze dlugosci (on tam jest sterowany, predkosc, gestosc, takie pierdy - czyli jest tam tego tyle ile trzeba do danego manewry, znaczy robot jest sterowany, jak urzadzenie), bedzie jeszcze szaro-czarny dym na koncu, i czasteczki rozmywajace wokol (ze niby temperatura)

 

co do pilomiecza-tez nei jestem przekonany, ale ze zwyklym meiczem mi sie nei podobal, trzepaczka mowisz? kolega powiedzial ze lusterko, no coz,

 

robot jest oczywiscie odporny na wszystko co trzeba zeby sie trzymalo kupy w scenariuszu, uzasadnien do animki wymyslal nei bede ze cos jest takie a takie :) ma tylko wygladac

 

koncepcja jest taka ze zrobie kilak tych robotow i beda sie tluc, zadnej glebszej fabuly,

 

jako referka i cel podrobienia sa komiksy lat 80tych, nie robie wg dzisiejszych standartow z blsykami, fleszami i glupotami, ma wygladac jak wyjete dopiero z komiksu, i tym sie ograniczam,

 

cieniowanei sie sprowadza do tego ze tusz ma miec obrys i czarny cien, kolor, i jasnosc, i to wszystko, nci wiecej, zadne 150 kolorkow do cieniowania :)

 

mam nadziej ze tak nakreslone ramy wyjasniaja dlaczego cos jest takie a nei inne, i definiuja rzeczywistosc tej pracy :)

 

jezeli mnei poneisie i wychyle sie za bardzo z czyms poza te ramy, to wtedy od razu wrzeszczec i tupac ze przesadzilem,

 

i nei robie mangi,

 

juz kumam, Tweetemu chodzilo o glow na plsama cell i tarczy, ano tak to w tej chwili wyglada, nei wiem jak bedize wygladac pozniej, poki co jest zadowalajaco, nei zamierzam przesadzac z after efects, nie sa potrzebne do produkcji gdzie ilosc kolorow zamierzam ograniczyc na calym ekranie do 96 i anti aliasingu :)

Napisano

cieniowanei sie sprowadza do tego ze tusz ma miec obrys i czarny cien, kolor, i jasnosc, i to wszystko, nci wiecej, zadne 150 kolorkow do cieniowania :)

 

Duzy blad moim zdaniem. Wspominales wczesniej, ze nie interesuja Cie szczegoly renderowania. Niestety, zeby otrzymac dobra jakosc i czas tworzenia jednej klatki, musisz dobrze opanowac te techniki. Z tego co widzialem, finalrender tworzy ladne kreskowkowe obrazy, bo scanline moim zdaniem odpada na starcie.

Co do animacji, brak u postaci jakiejkolwiek ciezkosci. Walkcycle robota wyglada jak skrzyzowanie golebia z gosciem sluchajacym techniawy. Gdyby balansowal troche tulowiem, obracal nim w kazdej osi, jego nogi ruszaly sie duzo ociezalej a rece mialy mniejszy zakres ruchu, byloby git. Ogon moim zdaniem powinien byc animowany osobno.

Napisano

Guteq, za calym szacunkiem, gdyby samochod zginal sie miedzy drzwiami tez by lepiej skrecal, ale nie ma tam mechainiki do tego,

ten robot ma jakas tam swoja mechanike, przemyslana tak a nei inaczej, jesli gdzies nei skreca, to znaczy ze jest tam sztywny,

balans tulowiem jest jaki jest, poniewaz przenosi on swoj punkt ciezkosci przesuwajac przy kroku caly tulow do przodu,

 

jesli masz ochote zrobic to inaczej, to prosze:

http://www.skola.trelleborg.se/~przemyslaw.kowalski/wojak/wojak0216.max

plik jest pod CAT2.14 max7.1

kliknij, pokaz jak TY bys TY zrobil, tam wystarczy kliknac zielona lapke CAT i ustawic wlasne parametry, ajkie sie Tobei podobaja :) jak beda sie podobac i pasowac do charakteru psotaci z pewnoscia skorzystam

 

 

robot to nie czlowiek, nie balansuje jak czlowiek, nie animuje tu czlowieka,

roboty ruszaja sie bardzo dziwnie, samolot nei jest ptakiem, robot nie jest czlowiekiem, maszyny poruszaja sie dosc dziwnie jak na nasze ludzkei oczy, i niekoniecznie robia to zgrabnie,

 

ogon jest animowany osobno, jakt to ogon, no ma swoje oddzielne parametry :), i jak wspomnialem podprowadzilem juz parametry z demona bo ruszal sie ladniej :)

 

scanline moze cuda, poza tym nie moge zajmowac sie wszystkim, jak juz bede zadowolony z ruchu, to poprosze kolege co ma checi i czas dlubania przy ustawianiu fotonow i innych rzeczach do ktorych ja czuje wstret (tekstury, swiatelka, kolorki), pozostale rendery sa dla tych co potrzebuja i musza (bo taka praca i nei ma uzywac liczydla jak mozna kalkulator) oraz dla leniwych co nie lubia dlubac i myslec (i uzywaja kalkulatora bo nie wiedza jak dziala suwka logarytmiczna),

 

druk takiego komiksu przebiega nastepujaco:

kolor leci co trzecia kropke - powstaje jasny kolor;

kolor leci kazda kropke - powstaje plama barwna;

czern leci - i sa cienei i kontury;

ot cala filozofia druku sprzed cwierc wieku jesli chodzi o komiksy, wzialem sie za podrabianie tego stylu, poniewaz nie chce mi sie robic tekstur, a tamten styl akurat na to pozwala, scanline zupelnei tu wystarcza, jak bede chcial lepiej, to render bedzie ostatnia rzecza ktora sie zajme, poniewaz jest to ostatnia rzecz jaka sie wykonuje, a ja nei musze zajmowac sie wszystkim,

 

tak wiec marudzenie na render odpada na tym etapie prac,

ogien - taki wtedy rysowali i drukowali, czesciej wogole robili pomaranczowa lub zolta plame dajac w srodku czerwien lub zolc (odwrotnie niz w normalnym ogniu) i tez wszyscy wiedzieli co na obrazku jest przedstawione :)

 

tak wiec "Duzy blad moim zdaniem" to tak samo jak czepianie sie ze ktos podrabiajacy sredniowieczna ikonografie nie zachowuje proporcji wzgledem postaciami i perspektywy,

 

zacznijcie sie wypowiadac na temat, i komentowac to co sie do komentowania nadaje, a nie "ja bym to zrobil inaczej bo kojarzy mi sie to z", ja tez bym zrobil wiele rzeczy inaczej, ale przyjalem takie a nei inen zalozenia i robie wg tych zalozen, kolega mial polewke, czeka az ktos dopisze ze kreskowi sa brzydkie bo nie sa realistyczne i maja malo kolorow,

 

dlatego lubie poczytac co napisze taki SUper Oko czy inny Tweety, Gotham, czy inny paszkwilant, napluje jadem, ale pisze o konkrecie, wie co w pracy podlega objechaniu a co jest zwiazane z konwencja,

tak wiec w robotach mechanika jest zwiazana z konwencja,

 

kwestie " ja bym to zrobil inaczej" odsylam do pliku - zrob inaczej, zamiesc tu preview

Napisano

Jak juz Ci powiedzialem na gg: wrzuc na luz, czy widzisz gdzies agresje w moich wypowiedziach? Proboje tylko pomoc Ci nadac jakis realizm do Twoich prac, ktory MOIM ZDANIEM jest tutaj naruszony. Nie chce byc niemily, ale chyba na sile chcesz udowodnic swiatu, ze zajmujesz sie mechanika i posiadasz Twoim zdaniem ogromna wiedze na ten temat.

 

Guteq, za calym szacunkiem, gdyby samochod zginal sie miedzy drzwiami tez by lepiej skrecal, ale nie ma tam mechainiki do tego,

ten robot ma jakas tam swoja mechanike, przemyslana tak a nei inaczej, jesli gdzies nei skreca, to znaczy ze jest tam sztywny

balans tulowiem jest jaki jest, poniewaz przenosi on swoj punkt ciezkosci przesuwajac przy kroku caly tulow do przodu

Ty masz swoja wiedze, ja mam swoja. MOIM ZDANIEM ruch jest nienaturalny, odbiega znacznie od animacji robotow ktora widzialem w wielu dzielach uznanych artystow do ktorych nikt nie mial zastrzezen.

 

kliknij, pokaz jak TY bys TY zrobil

To nie moja tylko TWOJA animacja i nic mi do niej, jak juz mowilem, jedynym celem mojej poprzedniej wypowiedzi bylo wypunktowanie bledow, ktore MOIM ZDANIEM zaistnialy w Twojej animacji. Jezeli nie chcesz otrzymywac komentarzy i krytyki, nie zamieszczaj nic na tym forum.

 

robot to nie czlowiek, nie balansuje jak czlowiek, nie animuje tu czlowieka,

roboty ruszaja sie bardzo dziwnie, samolot nei jest ptakiem, robot nie jest czlowiekiem, maszyny poruszaja sie dosc dziwnie jak na nasze ludzkei oczy, i niekoniecznie robia to zgrabnie,

Prawda, ale jak juz Ci mowilem, wszystko w przyrodzie poddaje sie pewnym prawom, ktore moim zdaniem zostaly tutaj naruszone.

 

Co do ogona, to chodzilo mi o uniezaleznienie jego animacji od walkcycle'a.

 

tak wiec "Duzy blad moim zdaniem" to tak samo jak czepianie sie ze ktos podrabiajacy sredniowieczna ikonografie nie zachowuje proporcji wzgledem postaciami i perspektywy

He? Ja tylko UDZIELILEM CI RADY, chcac zaoszczedzic Ci czasu renderowania i meczenia sie ze scanlinem i osiagniecia przy okazji duzo lepszej jakosci. Moja uwaga tyczyla sie faktu slabej jakosci renderu i, jak wywnioskowalem z Twoich wczesniejszych wypowiedzi, niecheci z Twojej strony do poprawienia go.

 

ogien - taki wtedy rysowali i drukowali, czesciej wogole robili pomaranczowa lub zolta plame dajac w srodku czerwien lub zolc (odwrotnie niz w normalnym ogniu) i tez wszyscy wiedzieli co na obrazku jest przedstawione :)

 

zacznijcie sie wypowiadac na temat, i komentowac to co sie do komentowania nadaje, a nie "ja bym to zrobil inaczej bo kojarzy mi sie to z", ja tez bym zrobil wiele rzeczy inaczej, ale przyjalem takie a nei inen zalozenia i robie wg tych zalozen, kolega mial polewke, czeka az ktos dopisze ze kreskowi sa brzydkie bo nie sa realistyczne i maja malo kolorow

Ty sie interesujesz mechanika, a ja psychologia i moge sporo wywnioskowac z tych wypowiedzi. W tym momencie utozsamiles mnie ze wszystkimi w Twoim mniemaniu nieobiektywnymi uwagami i wyrzuciles mi wszystkie swoje cierpienia zwiazane z nimi, bo ani nie wspomnialem nic o ogniu, ani nie powiedzialem ze "ja bym to zrobil inaczej". W kazdym razie, jak Ci juz powiedzialem, to co tworzysz robiac animacje jest sztuka, wiec musisz sie uodpornic na krytyke, czesto nieobiektywna i zaczac szanowac krytyke obiektywna.

Napisano

jesli moje paszkwile wydaja sie agresywne to rpzepraszam, to zwykle, stetryczale marudzenei na rzeczywistosc w moim wydaniu

 

"odbiega znacznie od animacji robotow ktora widzialem w wielu dzielach uznanych artystow do ktorych nikt nie mial zastrzezen."

 

a no tak, artysci buduja roboty :) no to rozumiem co w nich jest naturalnego :)

sugeruje sie dzialajacymi robotami ktore widzialem, ja do tych zrobionych przez uznanych artystow mam mase zastrzezen, ale celem jest zeby wygladalo fajnie, wiec nei bede sie czepial, jestem zafascynowany ruchem robotow w fabrykach :) jest on mocno nienaturalny, dzisiejszych robotow, nie tych sprzed 10 lat ktore najczesciej sa w programach popularnonaukowych, nie robie mangowych robotow,

 

ogon oddzielony od walkcycle-oczywiscie na warstach dopasowania, ale nei w preview walkcyclu z przyczn oczywistych :) ale bedzie tak jak mowisz :) tylko jescze nei na tym etapie :)

 

"a ja psychologia i moge sporo wywnioskowac z tych wypowiedzi."

ano masz racje :), szukalem kogo rozstrzelac, wypadlo na Ciebie, przepraszam ze od razu odpowiedzialem na rzeczy o ktore ludzie sie najczesciej czepiaja, w koncu jestem czlowiekiem :)

 

jaka tam sztuka? ja robie robota, to jest produkcja :)

 

jakby mnie nei cieszyly Wasze posty to bym na nei nei odpowiadal :) znaczy ze odpowiadam-czytam uwaznie,

ale ze wzgledu na pewne tendencje panujace na forum mam czasem ochote rozstrzelac neiktorych, rowneiz w innych watkach, jak cos jest niby konkretne a kompletnie nie na temat

 

wiedze mam ogromna, jesli chodzi o robienie mechani to jest ona wystarczajaco do zrobienai animowanego robocika zeby trzeymal sie kupy i nei zginal sztywnych czesci w trakcie ruchu tak jak to wychodzi u znanych i cenionych mangowych asrtystow :)

Napisano
wiedze mam ogromna, jesli chodzi o robienie mechani to jest ona wystarczajaco do zrobienai animowanego robocika zeby trzeymal sie kupy i nei zginal sztywnych czesci w trakcie ruchu tak jak to wychodzi u znanych i cenionych mangowych asrtystow :)

 

jaka tam sztuka? ja robie robota, to jest produkcja :)

 

Niestety, to co robisz w pracy to produkcja, a film animowany to sztuka, ktora podlega swoim prawom. Jezeli chcesz produkcji, zainteresuj sie branza gier (w ktorej sam sie udzielam) :)

Widzisz, czasami trzeba sie niestety dostosowac do grupy odbiorcow, w ktora mierzysz. Jezeli chcesz zaimponowac swoim dzielem innym znawcom robocikow to jasne, tutaj jestes guru w moich oczach. Jednak ta szersza grupa odbiorcow (do ktorej sam sie zaliczam), ktora nie ma do czynienia z robocikami na codzien i widziala je tylko w filmach uzna te ruchy za bledne. Zastanow sie takze do jakiego gatunku ma sie zaliczac Twoja praca, bo z tego co nam pokazales, mieszasz fantasy z sci-fi. Moze to tylko moje zdanie, ale demon walczacy z komiksowym robotem, ktory porusza sie jak bardzo realistyczny malutki robocik jest czyms bynajmniej dziwnym, chyba, ze taki masz zamysl. Nie zastanawialo Cie, czemu przykladowo w Star Warsach slyszymy eksplozje i swisty statkow kosmicznych w kosmosie? Bo wiekszosc odbiorcow nie wie, ze w prozni dzwiek sie nie rozchodzi, do dzis pamietam jak ludzie sie nasmiewali z Odysei Kosmicznej... Jednak tworcy SW pozwolili sobie na ten zabieg tez ze wzgledu na "baśniowość" ich swiata, tak samo jak tworcy komiksow o transformersach pozwolili sobie na, dla Ciebie niedopuszczalna, mechanike ich robotow. Pozdrawiam

Napisano

Guteq-nie mam aspiracji na artyste, jestem dobrym rzemieslnikiem i mi starcza, kreatywnoscia nei tryskam,

 

demon jest z innego filmiku, i nei ma nic wspolnego z robotem, przepraszam za zamieszanie, po prostu nei chcialem siac watkow tlyko po to zeby przedzstawic jedna wip animke kosci,

 

zalozenia pracy:

wyglad w stylu podanym;

mechanika realistyczna, zasady dzialania juz nie;

 

jesli wystarcajaco duzo ludzi zrobi filmiki gdzie roboty ruszaja sie jak roboty (a co roku ruszja sie inaczej, tamjest ogromny postep) i w prozni nei am dzwiekow, to w koncu ludzie uwierza ze tam nei ma osrodka dla fali, tak samo jak wierza ze Ziemia jest plaska, a sami nei sprawdzili :)

 

to po prostu kwestia gustu :)

na razie to jest pare obrazkow i motion cycle preset, jak bedzie to na jakims dalszym etapie..... to bedziemy mogli poteoretyzowac o tuchu :) na razie koncze drugiego robota :)

 

no i pamietaj: robimy cos poniewaz to co jest nei jest doskonale, budujemy odrobine wyzsze (majac aspiracje do nieba), odrobine szybsze (chcac przegonic swiatlo) i odrobine wytrzymalsze (test of time), gdy uznamy ze wszystko jzu wymyslono, ze wszystko juz narysowano, namalowano, zagrano, powiedziano, napisano i wyrzezbiono to bediemy mieli smutny swiat, gdzie mowcy stana niemi przed tlumem, a malarze tepo beda sie gapic w plotno,

 

tak wiec wszystko co bylo nie jest doskonale, ja dorzucam swoj kamyczek na te gore :) jak sie ich uzbiera, bedziemy mieli wieksza gore kamyczkow :) czasem ktos rzuca diament...

Napisano

update:

 

kolejny robocik, bardziej obly, bardziej... mangowaty, chyba,

na razie za szyba nie ma glowy (ale bdzie), nei wiem czy opancerzyc mu uda, pomysle,

skrzydla ma, lotol bedzie na miotle,

na razie dalem 5 kolorkow cieniowania, ale w ostatecznej wersji beda tlyko dwa cieniowane kreska czarna, dzis bede sprawdzal jak to idzie poskladac,

 

ONWALK01.JPG

wingsup02.jpg

20B.JPG

30B.JPG

40B.JPG

 

tu preview walkcyclu:

http://www.skola.trelleborg.se/~przemyslaw.kowalski/robot2/w03walkcycle210frames_5paintlevels.avi

 

lapy juz nie wpadaja w lokcie (na preview to przyuwazylem dopiero, bo pojechalem na szybko bez podgladu siaty)

 

jak jego ciezkosc?

Napisano

a co bys pozmienial? asblaze?

 

6 megow nie gryzie, ale fakt ze jak na tyle kolorkow to kompresja by sie przydawszy, ale lenia mam, 6 mega nie gryzie

 

toto szklane w meijscu kaczana sie otwiera,

system lotny jest na razie w wersji miotla :)

 

acha, kompresja jest tez avikowa zebyscie si enei krzywili ze komus nei idzie,

mnei na przyklad nie chodzi mov w nowej wersji bo ktos se ubzdural ze bedzie tylko na tru32bit platformach

 

update, niektorzy chcieli go bez tej kreskowki:

20C.JPG30C.JPG40C.JPG

Napisano

Mech bardzo mangowy, ja jestem fanem mangi i anime wiec mi jak najbardziej pasuje ;] porusza sie troche sztywo ale wkoncu to mech wiec jesteś usprawiedliwiony, a po drugie sam bym lepszego nie zrobił (żadengo bym nie zrobił, bo CAT to dla mnie wielka niewiadoma). Szacuneczek za ten model mi sie podoba. posdr 600v

Napisano

Model fajnie zrobiony, ale co do skrzydeł to nie jestem zbytnio przekonany gdyż musiałby bardzo szybko nimi machać zeby sie unieść bo jest chyba troche cięzki robot i bardziej do robota by pasowały jakie silniki odrzutowe. Jakies juz są ale by pasowało by od nich odciąć skrzydelka chyba ze by były tylko dla bajeru. A co do animki to nawet dobrze sie porusza poprostu jak robot, jest zbyt duzo odbić światła.

Napisano

klika slow wyjasnien co do filmiku;

to ze obraz skacze to nei jest kompresja, to Wasze oczy;

uzylem takiego systemu ruchu gory, zeby dawal zludzenie bledu (oczy nei koduja i odrzucaja czesc obrazu)

jesli wezmiecie gazete, i zakryjecie korpus (tak zeby widziec nog) okazuje sie ze obraz jest plynny :) ze to nei kompresja... a sludzenie;

 

co powiecie na takie systemy mylenia w grach fpp?

a co powiecie na najnowsze mundury Saab-Gripen Bracuda?

Gość spokojny
Napisano

A co powiecie na nowy Mybach ,,ojca" R.? ;)

Poważnie to fajnie to wszystko wygląda tylko szkoda ze ów robot nie mija po drodze jakiś obiektów: drzew, budynków etc.

Swoją drogą to ,,uda" ma wykonane z tytanu skoro na takichcienkich kończynach uniesie reszte tego żelastwa :)

Napisano

spokojny? o czym Ty?

uda ma wykonane z shadera kreskowkowego-jak wiadomo to najtwardszy i najodporniejszy material na swiecie

jeszcze mi wymysl co ma mijac robot przy preview cmp, mijac to on bedzie w animacji a nei przy testach procedur :)

 

tutaj kilka takich dodatkow, tym razem skompresowalem, pod tytulem-bebechy w produkcji:

http://www.skola.trelleborg.se/~przemyslaw.kowalski/robot2/structure%20walk03.m1v

http://www.skola.trelleborg.se/~przemyslaw.kowalski/robot2/structure%20walk02.m1v

 

to co powicie na jest jak najbardziej topic, gripen wyprodukowal tak mylaca teksture ze mozg staje :) i to doslownie, na wyciagniecie reki nei widac nieruchomego zolnierza stojacego na tle budynku, bo zrobili fakture kodowana jako blad przez nasz zmysl wzroku, przegiecili doslownie :)

Napisano

kolejny update, chmm, nikt nic nei napisal, znaczy ze poczatki robienia animki sa diablo nieciekawe...

 

wiec update w nowymn poscie, moze ktos zajrzy,

ciagle skaldam elementy, wyrzutnia jest oddzielnym obiektem CAT wiec bedzie mozna ja odpalac na rozkaz :) z warstwy z clipem :)

 

oto obrazki:

wyrzutnia01.jpg

wyrzutnia02.jpg

 

oto preview (840k):

http://www.skola.trelleborg.se/~przemyslaw.kowalski/robot2/launcher_preview.m1v

 

dwa ujecia robota z blasterem:

blaster04grap07.jpg

blaster04grap02.jpg

 

oto i sam blaster:

blaster01.jpg

blaster02.jpg

blaster03.jpg

a oto i robocik maszerujacy z blasterem:

http://www.skola.trelleborg.se/~przemyslaw.kowalski/robot2/SHOOTING.m1v

Napisano

Fajny ten cat jak widze, ale weź stary wrzucaj obrazki bez tego ink/paint materiału, Niektóre obrazki są zupełnie nieczytelne.

 

Np co jest na tym obrazku za cholere niezgadne, daj zwykłe amteriały z ambientem maxowym i będzie widać jakąś głębie itp.

 

http://www.skola.trelleborg.se/%7Eprzemyslaw.kowalski/robot2/blaster04grap02.jpg

 

Ten AB (czy czego tam używałeś) też zupełnie zbędny. Bo niczego też to nieprzypomina, a nadanie temu filtra ink/paint też robi z tego zmazy jakieś..

Napisano

:) bo jak napisalem na poczatku robie to pod kreskowke :)

modele bez inka wygladaja brzydko, bo sa zrobione pod inka (nawet smoothy sa takie ze maja sens dopiero pod inkiem)

 

metale zaiwanilem na zywca z komisku, sa tam takie malo metalowe, niby ze pozniej w koncowej obrobce trzeba dodac jeszcze troche blyszczenia, i potraktuje wszystko rastrem w kropki (ze niby z drukarki lecialo)

 

poki co uzywam jednego zestawu materialow do wszystkiego, zeby sie nei pogubic, jak dojde do momentu ze bede chcial to konkretnie zobaczyc to w ktoryms tam preview pomysle co z tymi materialami :)

nie ten etap jeszcze, robie ciagle modele i zestawy ruchow;

 

 

 

Cruzh3r-na interesujacycm Cie obrazku jest pokazana dlon trzymajaca kontroler tej pomylonej gowery z chorym bagnetem :)

 

jak ktos chce obejrzec modele bez inka to mzoe je sciagnac z podanego serwera:

http://www.skola.trelleborg.se/przemyslaw.kowalski

gdzeis tam sie te modele zawsze walaja, nei sa pod to przygotowane wiec ich takich golych nie pokazuje :)

 

tym razem dodaje czolg, brak mu jeszcze kabli, sylwetke pancerza zewnetrzengo ma zlamana, koncepcja zmieniala sie kilak razy, przede wszystkim udalo mi sie powizac pod CAT niezaleznie poruszane kola, walkii nosne i kola napinajace z gasiennica, tak ze oddzialywanie podloza na kola stykajace sie z podlozem powoduje sonsowny i oczekiwany ruch zawieszenia i gasiennicy; bylo to zrobione na test, a czolg jest doklejony bo nie mialem pomyslu na mescha, w nastepnej wersji powstanie samo podwozie z plyta ochronna i oddzielnie wanna i caly kadlub (tak jak w patri), trzeba nadazac za technika :)

 

 

tank22tanko.jpg

tank23tanko.jpg

tank24tanko.jpg

tank25tanko.jpg

tank26tanko.jpg

 

 

 

"ten AB czy czego tam uzywales......"

nic tam nei uzywalem :) to po prostu render z maxa, na scanline z materialem inkowym :)

Napisano

dzieki chlopaki :) zaczyna byc tego coraz wiecej :)

 

oto czolg jak strzela (ustawilem go na materiale z dymu, zeby nei bylo ze wisi w powietrzu)

tank28fire.jpg

 

a tutaj wiezyczki, zrobilem dwie, ale jedna nei ma screenow (to wina tego niemca... alzheimera), ale za to obie maja preview :) (2mb i 2.3mb)

 

http://www.skola.trelleborg.se/~przemyslaw.kowalski/xcrew/turet_example/1.m1v

http://www.skola.trelleborg.se/~przemyslaw.kowalski/xcrew/turet_example/2.m1v

 

a tu kilka zdjec tej pierwszej:

T01A.JPG

T01B.JPG

T01C.JPG

T01D.JPG

 

calosc ma spelniac zadanie podobne do skyshielda, prawdopodobnie dorobie jeszcze pojazd ktory bedzie robil to samo (cos w stylu loary) ale przestane robic podwozia na wannie, tylko oddzielnie tak jak w patri

Napisano

pojazd, kieszonkowa artyleria, niby ze wali w chmury a z chmur leca pioruny czy jakos tak;

 

animacje po 3,6 i 1,2 mb

http://www.skola.trelleborg.se/~przemyslaw.kowalski/vehicle01/vehicle01_1.m1v

http://www.skola.trelleborg.se/~przemyslaw.kowalski/vehicle01/vehicle01_2.m1v

 

i kilka ujec (beda jeszcze dorobione jakies kabelki, duperelki, goolnie ma to wielkos busa);

 

w produkcji:

0101.jpg

 

w uzytku:

 

2601.jpg

2701.jpg

2801.jpg

 

tradycyjnei o czyms zapomnialem, tym razem jest to fotka wersji zlozonej, no coz, trzeba zajzec do animacji :)

Napisano

No qrde ładne modeliki. Osobiscie jednak tak jak uwielbiam toon tak tutaj niebardzo mi on lezy jakos, no ale rozumiem Twoje zalozenie, tak czy siak zeby tylko taki cholernie na maxa cukierkowato teczowy ekszyn men z tego nie wyszedł...moze paleta barw nie ta? Widziałem maszerujacego robocika: od piet do pasa oka, ale od pasa do czubka czegokolwiek on tam ma na plecach straasznie sztywny...tyle tam czesci i wszystkie zlinkowane, eee..hm, nie wiem na ile tym modelem mozesz poruszac, ale przynajmniej niech skrzydełka jakos reaguja czy cus. W przestrzeni fajnie sie rozklada ten busik ale wydaje mi sie ze tak latwo mu nie pojdzie z gruntem pod kołami. No ale jedziesz majster jedziesz bo ciekaw jestem co z tego wyniknie. Pozdrawiam

Napisano

jmtm00-w robicie moge poruszac wszystkim, ale nie bardzo mialem pomysl jak i po co ma ruszac w marszu skrzydlami to je zblokowalem; kolorki strzalu istotnie zbyt cukierkowe, ale nie mialem pomyslu jak pokazac strzelanie (a nie mialem weny na nic oryfinalnego) wiec dodalem ot tak zeby bylo widac ze cos tam strzela i blyszczy; na razie robie modele i presety, jak juz uzbiera sie masa krytyczna to poskladam z tego cos wiekszego :)

Napisano

deshu-dzieki :) 1260 faceow na pistolet, to ebdzie low poly za 4 lata :) moge uproscic do dajnmy na to 26 faceow (normalmap), ale to robie pod animacje, wiec sie szczegolnei nei szcyzpie :)

 

no i nei ma zadnych tekstur :) to czysty material pod scanlineem

Napisano

Hmm... niby i fajny a jednak nie do konca. Lufa moze byc ale hmm... uchwyt jest bardzo "nieanatomicznie" skonstruowany i widac ze nie bylo na niego pomyslu, jest dosc brzydki w poruwnaniu z reszta pistoletu, no i z pewnoscia powinnes nad nim jeszcze posiedziec i pomyslec. Tak zeby sie go chociarz dalo trzymac.

Napisano

konras, to dla robota :) ale ciii... ;) przeciez w animce sa same roboty :) i maja wszystkie palce tej samej dlugosci :)

 

w duzym karabinei zrobilem bardziej anatomiczne i ceizko bylo na tym paluchy polozyc robotowi, dlatego te zrobilem takie prostokatne, zeby pasowalo pod dlon

Napisano

Chodzilo mi o ten element za raczka od pistoletu, ten co wychodzi spod plaszczyzny czerwonego "krysztalu". Wydaje ze on bedzie zawadzal nadgarstkowi, ale pomysl nad tym jeszcze :)

Napisano

a to ze sie namecze z ukladaniem na tym lapy to wiem, ale na referce podobna giwera bajerancko wygladalo to sie specjalnie nad ergonomia nei glowilem, bo i po co? ma ladnie wygladac na wystawie, a zolnierze neich sie mecza :)

 

jak mi bedzie przeszkadzadz to troche zweze i przypasuje :) na sile;

Napisano

dyskusje i rzeczywistosc wymusial ze w animce beda potrzebni "ludzcy" bohaterowie, poniewaz beda w pancerzach i kombinezonach ich zywot ogranicza sie do samych glow..... a ja bardzo nei lubie rzezbic twarzy bo ani nei mam do tego sprzetu (moc potrzebna do edycji gestych meszow) ani cierpliwosic, a juz najmniej talentu;

 

wiec pierwsza twarz powstala przy uzyciu polyeditu bez paintdeformu, czyli CUT/XTRUDE/WELD i inen narzedzia z tej grupy, wymodelowalem ja z boxa :)

wlosy tez sa ekstrudowane;

 

ta twarz oczywiscie psozla an rozgrzewke i nei rpzejdzie dalej do produkcji;

miala przedstawiac kapitana piratow :)

 

01blackbeard.jpg

02blackbeard.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności