Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Czas odpocząć trochę od mojego YT-2000. Trochę w nim rzeczy do zrobienia jeszcze zostało, ale chwilowo nie mam do niego siły...

Ale kolejny modelik.. jak najbardziej :D

Tym razem padło na B-Winga - wszyscy miłośnicy Star Wars już wiedzą o jaki model chodzi :cool:.

 

B-Wing - ciężki myśliwiec szturmowy zaprojektowany osobiście przez admirała Ackbara (wraz z grupą Verpińskich specjalistów) - najlepszy republikański myśliwiec \"anty-capital\". Obecny we flocie Rebelli od czasu Bitwy o Endor (w której wykazał swą przydatność), wielokrotnie modernizowy, lata w barwach Nowej Republiki aż do dzisiaj. Potężny pancerz i osłony robią z niego trudny cel, a równie potężne uzbrojenie robi sporo zamiesznia wśród floty przeciwnika. Doskonały zamiennik \"latającej trumny\" (Y-Wing) - przewyższa go w każdych osiągach.

No - koniec opisu :] Czas na rendery - na razie nie za wiele jest do oceny, but soon it will be more... ;)

 

Rendery:

 

bwing4.jpg

 

bwing5.jpg

  • Odpowiedzi 42
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No.. kolejny modelik SW :)

 

Na razie swietnie.. choc tak jak Pablo zauwazyl trzymadelko dzialek powinno byc bardziej owalne, a nie takie splaszczone.

 

Pozdrawiam

Gith

Napisano

Ech.. nie miałem dziś zbyt czasu na mojego bwinga :/

Dodałem trochę szczegółów do samego skrzydła, poprawiłem je w paru miejscach i poprawiłem \"weapon holder\". Tę ostatnią czynność będe musiał wykonać jeszcze raz, bo coś to \"trzymadełko\" mi nie pasuje... Poza tym dodałem kolorki - wygląda z nimi zdecydowanie lepiej :)

 

Rendery:

 

bwing6.jpg

 

bwing7.jpg

Napisano

Gith - te \"płaty\" to extrudowane i bevelowane poly (najpierw niewielki extrude, potem niewielki bevel - gdzieś w granicach 0,3-4 generic units). A te rowki u góry i na dole to to samo, z tym, że z \'-\' :] - technika podpatrzona u naszch \"car-makers\" :)

 

Kulexy - akurat tutaj nie można zastosować greebla - dlatego męczyłem się i sam robiłem te \"płyty\" - to skrzydło ma być w miarę gładkie.

Napisano

Kulexy: Oj nie! Tylko nie Greeble.. to by zabilo jego piekno... Do Otany pasuje ale nie do B-Winga..

 

Co do extrudowania.. to fakticznie przyuwazylem.. ale czy modyfikujesz siatke (przesowasz cos zeby pasowaly Ci kszatlem plyty, czy bezposrednio Bevelujesz) ?

Napisano

Gith - najpierw robiłem to metoda \"mocno dirty\" - przesuwałem vertexy tak, żeby mi pasowały. Jednak później miałem dwa razy tyle roboty, bo siatka się paskudnie \"falowała\". To co powyżej widać, to sposób \"mniej dirty\" aczkolwiek nadal \"dirty\" - narzędzie \"Cut\". Po prostu powycinałem w siatce dodatkowe edge\'e tak żeby poly pasowały kształtem do płyt.

Aha - i robiłem to już po meshsmooth\'cie (iterations=2)

Napisano

Ok, koniec prac nad skrzydłem. Pylony już są na miejscu - B-Wing nabiera kształtów :]

Jednak użyłem co nieco greebla - na wybranych polygonach. Wydaje mi się, zę wygląda dobrze.

Teraz trzeba będzie sie zabrać za silnik i kabinę.

(modelik ma już 300k faców... ja nie wiem skąd się tyle tego bierze... w tym tempie, to proc mi się usmaży nim skończę...)

 

Rendery:

 

Pozycja \"atak\":

 

bwing12.jpg

 

... i \"lot\":

 

bwing13.jpg

 

Ps dzięki za komentarze - prosze o więcej :]

Napisano

Ech.. uwielbiam pracować w nocy :]

 

I oto przedstawiam silniki, wraz z całym środkowym \"modułem\". Teraz już tylko kabina...

 

(na to \"czarne\" na pierwszym renderze nie zwracać uwagi - bug już poprawiony :) )

 

--EDIT--

Zapomniałem dodać, że kolejne face\'y rodzą sie z prędkością światła - obecnie już pół miliona... geeez... a to wcale nie jest takie szczegółowe... geeeez...

--EDIT--

 

Rendery:

 

bwing14.jpg

 

bwing15.jpg

 

bwing16.jpg

 

Napisano

Klejny świetny modelik. Face\'ów to masz faktycznie duuużo, ale jest druga strona medalu. Przy takiej dokładności modelu to tylko czekać, aż Gorge Lucas zaproponuje współpracę. ;)

 

Skoro to już drugi modelik z tych klimatów, to może wszystkie możliwe pojazdy zrobić... :)

 

Ja np. cały czas czekam, aż ktoś zrobi pięknego Millenium Falcon\'a. Nie schodziłby z mojego pulpitu. :D

Napisano

Genialnie wykonanie... keep working [piwo]

 

 

Jednak jedna rzecz mnie zastanawia... silnik, mozesz dac zblizenie, bo cos mi tam nie za bardzo pasuje. Ale poza tym wszystko pieknie :)

 

Pozdrawiam

Gith

Napisano

A proszę bardzo :)

Dzięki temu zauważyłem parę bugów - trzeba będzie poprawić...

 

Z bliska jednak bez texturki nie wygląda zbyt rewelacyjnie.

 

Render:

 

bwing17.jpg

Napisano

No i mamy cały myśliwiec :cool:

Teraz zrobić wnętrze kabiny, a potem texturki.

(polycount - 640k face\'ow - chyba lekko przesadzilem...)

 

C&C mile widziane :]

 

Render:

 

\"atak\"

bwing18.jpg

 

\"lot\"

bwing19.jpg

Napisano

Super, co za tempo :). Tylko troche widac zlozenie z 2 czesci wzdluz glownego statecznika...Moze teksturki to zamaskuja. No i kabina w okolicach okna jest miejscami odksztalcona. Poza tym re5cept [piwo].

Napisano

śliczny poprostu!! ale z tymi 640k to chyba jednak troche przesadziles... juz z tego co pamietam to mój Star Destroyer miał ok 300 000...:D

Napisano

Panie Talonie, stanowczo żądam animki z lecącym B-Wingiem, który robi kilka zwrotów, strzela, a potem składa się i rozkłada, w dowolnej kolejności, bo ja B-Wingi bardzo lubię, tzn. inne-Wingi też, ale ten najfajniejszy jest właśnie przez to jego składanie. A najfajniej to by wyglądał B-Wing z motylkiem, motylki są takie słodkie i w ogóle. Dziękuję za uwagę, papaaa :)

Napisano

Z blogoslawienstwem Karrde\'a podjalem sie obteksturowania tego swietnego modelu. Staram sie przy tym zachowac rowna dbalosc o detale co Karrde przy modelowaniu, ale nie wiem czy mi wychodzi :). Poki co spodnia czesc bocznego pylona :).

 

pylon.jpg

 

W sumie, jesli tylko nie popsuje oryginalnego modelu, juz bedzie ok ;). Jak to poki co widzicie ;)?

Napisano

no kurde nie wiem co, ale jednak coś mi tu jeszcze nie pasuję :D daj może kilka wersji teksturowania, a wtedy będzie nam łatwiej powiedzieć, która jest najlepsza :) trzymaj się [piwo]

Napisano

Thx za komentarze :).

 

Sprobuje po prostu rzucic na niepomalowana czesc jakas teksturke odrobine chropowatego metalu z jakimis zabrudzeniami, zobaczymy co wyjdzie :).

 

Co do bumpa, jak najbardziej, tylko nie wiem czy jest sens stosowac go przy tak duzej juz szczegolowosci modelu. W kazdym razie nie zaszkodzi poprobowac :).

Napisano

Dorzucilem teksturke przyrdzewialej stali. Subtelna, bo juz powoli zaczyna to to wygladac jak b-wing z demobilu. Lepiej, czy nie ten kierunek :)?

 

pylon2.jpg

 

Napisano

Z demobilu bedzie fajniejszy:] ...co do bumpa to jednak radze ci go dać bo przeciez mimo ze model jest tak szczegółowy to i tak np płaskie powierzchnie nie są geometrycznie zdeformowane by imitowały takie drobne wgniecenia...byloby to z drugiej bez sensu...przeciez własnie bump zostal m.in do tego celu stworzony...

Napisano

Jesli chodzi o bump materialu, to oczywiscie bedzie, poki co pracuje nad teksturka :). Ale przy okazji rzeczywiscie chyba zrobie osobno \"kanal\" glebi dla bumpa teksturki :).

Napisano

Bump, bump, bump :). No to rzucilem mu na bumpa to:

 

pylonbump.jpg

 

I wyszlo cos takiego (specjalnie zwiekszylem zbytnio bumpa, coby bylo widac jak dziala ;)):

 

pylon3.jpg

 

I jak?

 

Napisano

powiem ci, że teraz to to fajnie wygląda [piwo] ale mam nadzieję, że bumpa trochę zmniejszysz... w końcu skrzydło powinno być raczej gładkie :) no ale to kosmos więc będe cicho :D trzymaj się [piwo]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności