Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Czas odpocząć trochę od mojego YT-2000. Trochę w nim rzeczy do zrobienia jeszcze zostało, ale chwilowo nie mam do niego siły...

Ale kolejny modelik.. jak najbardziej :D

Tym razem padło na B-Winga - wszyscy miłośnicy Star Wars już wiedzą o jaki model chodzi :cool:.

 

B-Wing - ciężki myśliwiec szturmowy zaprojektowany osobiście przez admirała Ackbara (wraz z grupą Verpińskich specjalistów) - najlepszy republikański myśliwiec \"anty-capital\". Obecny we flocie Rebelli od czasu Bitwy o Endor (w której wykazał swą przydatność), wielokrotnie modernizowy, lata w barwach Nowej Republiki aż do dzisiaj. Potężny pancerz i osłony robią z niego trudny cel, a równie potężne uzbrojenie robi sporo zamiesznia wśród floty przeciwnika. Doskonały zamiennik \"latającej trumny\" (Y-Wing) - przewyższa go w każdych osiągach.

No - koniec opisu :] Czas na rendery - na razie nie za wiele jest do oceny, but soon it will be more... ;)

 

Rendery:

 

bwing4.jpg

 

bwing5.jpg

  • Odpowiedzi 42
  • Wyświetleń 6,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hmm...te scianki gdzie wychodzi bron wydaje mi sie ze powiny byc troche grubsze...

 

pozdr

Napisano

No.. kolejny modelik SW :)

 

Na razie swietnie.. choc tak jak Pablo zauwazyl trzymadelko dzialek powinno byc bardziej owalne, a nie takie splaszczone.

 

Pozdrawiam

Gith

Napisano

muszę przyznać, że jestem ciekaw jak ci wyjdzie ten model, zwłaszcza, że to nie jest kolejny samochód :D trzymaj się [piwo]

Napisano
  • Autor

Ech.. nie miałem dziś zbyt czasu na mojego bwinga :/

Dodałem trochę szczegółów do samego skrzydła, poprawiłem je w paru miejscach i poprawiłem \"weapon holder\". Tę ostatnią czynność będe musiał wykonać jeszcze raz, bo coś to \"trzymadełko\" mi nie pasuje... Poza tym dodałem kolorki - wygląda z nimi zdecydowanie lepiej :)

 

Rendery:

 

bwing6.jpg

 

bwing7.jpg

Napisano

No coraz lepiej [piwo]

 

Jak zrobiles te wciecia (miedzy platami) ?

Napisano
  • Autor

Gith - te \"płaty\" to extrudowane i bevelowane poly (najpierw niewielki extrude, potem niewielki bevel - gdzieś w granicach 0,3-4 generic units). A te rowki u góry i na dole to to samo, z tym, że z \'-\' :] - technika podpatrzona u naszch \"car-makers\" :)

 

Kulexy - akurat tutaj nie można zastosować greebla - dlatego męczyłem się i sam robiłem te \"płyty\" - to skrzydło ma być w miarę gładkie.

Napisano

Kulexy: Oj nie! Tylko nie Greeble.. to by zabilo jego piekno... Do Otany pasuje ale nie do B-Winga..

 

Co do extrudowania.. to fakticznie przyuwazylem.. ale czy modyfikujesz siatke (przesowasz cos zeby pasowaly Ci kszatlem plyty, czy bezposrednio Bevelujesz) ?

Napisano
  • Autor

Gith - najpierw robiłem to metoda \"mocno dirty\" - przesuwałem vertexy tak, żeby mi pasowały. Jednak później miałem dwa razy tyle roboty, bo siatka się paskudnie \"falowała\". To co powyżej widać, to sposób \"mniej dirty\" aczkolwiek nadal \"dirty\" - narzędzie \"Cut\". Po prostu powycinałem w siatce dodatkowe edge\'e tak żeby poly pasowały kształtem do płyt.

Aha - i robiłem to już po meshsmooth\'cie (iterations=2)

Napisano
  • Autor

Ok, koniec prac nad skrzydłem. Pylony już są na miejscu - B-Wing nabiera kształtów :]

Jednak użyłem co nieco greebla - na wybranych polygonach. Wydaje mi się, zę wygląda dobrze.

Teraz trzeba będzie sie zabrać za silnik i kabinę.

(modelik ma już 300k faców... ja nie wiem skąd się tyle tego bierze... w tym tempie, to proc mi się usmaży nim skończę...)

 

Rendery:

 

Pozycja \"atak\":

 

bwing12.jpg

 

... i \"lot\":

 

bwing13.jpg

 

Ps dzięki za komentarze - prosze o więcej :]

Napisano
  • Autor

Ech.. uwielbiam pracować w nocy :]

 

I oto przedstawiam silniki, wraz z całym środkowym \"modułem\". Teraz już tylko kabina...

 

(na to \"czarne\" na pierwszym renderze nie zwracać uwagi - bug już poprawiony :) )

 

--EDIT--

Zapomniałem dodać, że kolejne face\'y rodzą sie z prędkością światła - obecnie już pół miliona... geeez... a to wcale nie jest takie szczegółowe... geeeez...

--EDIT--

 

Rendery:

 

bwing14.jpg

 

bwing15.jpg

 

bwing16.jpg

 

Napisano

...nieźle ci to wychodzi, trzymaj taki poziom dalej;) a bedzie cool

Napisano

Klejny świetny modelik. Face\'ów to masz faktycznie duuużo, ale jest druga strona medalu. Przy takiej dokładności modelu to tylko czekać, aż Gorge Lucas zaproponuje współpracę. ;)

 

Skoro to już drugi modelik z tych klimatów, to może wszystkie możliwe pojazdy zrobić... :)

 

Ja np. cały czas czekam, aż ktoś zrobi pięknego Millenium Falcon\'a. Nie schodziłby z mojego pulpitu. :D

Napisano

Genialnie wykonanie... keep working [piwo]

 

 

Jednak jedna rzecz mnie zastanawia... silnik, mozesz dac zblizenie, bo cos mi tam nie za bardzo pasuje. Ale poza tym wszystko pieknie :)

 

Pozdrawiam

Gith

Napisano
  • Autor

A proszę bardzo :)

Dzięki temu zauważyłem parę bugów - trzeba będzie poprawić...

 

Z bliska jednak bez texturki nie wygląda zbyt rewelacyjnie.

 

Render:

 

bwing17.jpg

Napisano

masz zdolności i pomysł stary chociaż jakbym gdzieś coś podobnego widział hmmmmmmmmmmmmmm

Napisano
  • Autor

Hehe, widziałeś :)

Podpowiem - Gwiezdne Wojny Epizod VI - Powrót Jedi, taka duuuuża bitwa na końcu, tam takie latały :D

Napisano
  • Autor

No i mamy cały myśliwiec :cool:

Teraz zrobić wnętrze kabiny, a potem texturki.

(polycount - 640k face\'ow - chyba lekko przesadzilem...)

 

C&C mile widziane :]

 

Render:

 

\"atak\"

bwing18.jpg

 

\"lot\"

bwing19.jpg

Napisano

nie no mistrzu :) B-wing jak malowany :) ale zobaczymy kabinke ;)

 

Napisano

Super, co za tempo :). Tylko troche widac zlozenie z 2 czesci wzdluz glownego statecznika...Moze teksturki to zamaskuja. No i kabina w okolicach okna jest miejscami odksztalcona. Poza tym re5cept [piwo].

Napisano

wszystko ekstra, tylko ten grebble mi jakoś tak nie pasuje :| ale to tylko moje zdanie, trzymaj się[piwo]

Napisano

No cioraź lepsie :)

 

Nie moge sie doczekac wersji finalnej [piwo]

 

Pozdrawiam

Gith

Napisano

śliczny poprostu!! ale z tymi 640k to chyba jednak troche przesadziles... juz z tego co pamietam to mój Star Destroyer miał ok 300 000...:D

Napisano

Panie Talonie, stanowczo żądam animki z lecącym B-Wingiem, który robi kilka zwrotów, strzela, a potem składa się i rozkłada, w dowolnej kolejności, bo ja B-Wingi bardzo lubię, tzn. inne-Wingi też, ale ten najfajniejszy jest właśnie przez to jego składanie. A najfajniej to by wyglądał B-Wing z motylkiem, motylki są takie słodkie i w ogóle. Dziękuję za uwagę, papaaa :)

Napisano

Z blogoslawienstwem Karrde\'a podjalem sie obteksturowania tego swietnego modelu. Staram sie przy tym zachowac rowna dbalosc o detale co Karrde przy modelowaniu, ale nie wiem czy mi wychodzi :). Poki co spodnia czesc bocznego pylona :).

 

pylon.jpg

 

W sumie, jesli tylko nie popsuje oryginalnego modelu, juz bedzie ok ;). Jak to poki co widzicie ;)?

Napisano

no kurde nie wiem co, ale jednak coś mi tu jeszcze nie pasuję :D daj może kilka wersji teksturowania, a wtedy będzie nam łatwiej powiedzieć, która jest najlepsza :) trzymaj się [piwo]

Napisano

Troche zbyt plastikowo to wygląda...myśle że brud powinienes ściągnac z jakies texturki...oprocz tego z bumpem sprobuj pokombinowac..

Napisano

Thx za komentarze :).

 

Sprobuje po prostu rzucic na niepomalowana czesc jakas teksturke odrobine chropowatego metalu z jakimis zabrudzeniami, zobaczymy co wyjdzie :).

 

Co do bumpa, jak najbardziej, tylko nie wiem czy jest sens stosowac go przy tak duzej juz szczegolowosci modelu. W kazdym razie nie zaszkodzi poprobowac :).

Napisano

Dorzucilem teksturke przyrdzewialej stali. Subtelna, bo juz powoli zaczyna to to wygladac jak b-wing z demobilu. Lepiej, czy nie ten kierunek :)?

 

pylon2.jpg

 

Napisano

Z demobilu bedzie fajniejszy:] ...co do bumpa to jednak radze ci go dać bo przeciez mimo ze model jest tak szczegółowy to i tak np płaskie powierzchnie nie są geometrycznie zdeformowane by imitowały takie drobne wgniecenia...byloby to z drugiej bez sensu...przeciez własnie bump zostal m.in do tego celu stworzony...

Napisano

Jesli chodzi o bump materialu, to oczywiscie bedzie, poki co pracuje nad teksturka :). Ale przy okazji rzeczywiscie chyba zrobie osobno \"kanal\" glebi dla bumpa teksturki :).

Napisano

Bump, bump, bump :). No to rzucilem mu na bumpa to:

 

pylonbump.jpg

 

I wyszlo cos takiego (specjalnie zwiekszylem zbytnio bumpa, coby bylo widac jak dziala ;)):

 

pylon3.jpg

 

I jak?

 

Napisano

powiem ci, że teraz to to fajnie wygląda [piwo] ale mam nadzieję, że bumpa trochę zmniejszysz... w końcu skrzydło powinno być raczej gładkie :) no ale to kosmos więc będe cicho :D trzymaj się [piwo]

Napisano

Wyglada zawaliscie ale tak jak Loozack powiedzial musisz troche zmniejszyc bumpa.

 

Ale poza tym swietnie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności