Jump to content

On Rope


Recommended Posts

Brachu....******* :D :D :D super przestrzen .....dopracuj tu i uwdzie jeszcze tylko...achaaa czyli nie Twoje tak :/ No ale i tak super

 

 

Są to pierwsze kroki w pełnym 2D, upatrzyłem sobie przyjemną fotę na ćwiczenie. Ogólna zasada jest wzięta z fotki... starałem się jak najwięcej zrobić sam tylko od czasu do czasu zerkając na refkę :)

Link to comment
Share on other sites

No, Marcin, rządzisz. Opowiedz w czym i czym to robiłeś?

Klimat swietnuy, mam to na tapecie i długo z niej raczej nie zniknie, bo wbrew pozorom jest to niezwykle pogodna scena: to niebo rozwala, az chce się tam odetchnąc świeżym górskim powietrzem. :). :)

Link to comment
Share on other sites

No, Marcin, rządzisz. Opowiedz w czym i czym to robiłeś?

Klimat swietnuy, mam to na tapecie i długo z niej raczej nie zniknie, bo wbrew pozorom jest to niezwykle pogodna scena: to niebo rozwala, az chce się tam odetchnąc świeżym górskim powietrzem. :). :)

 

 

 

Co tu dużo gadać,

 

...refka, photoshop, tablet i trochę chęci ;P

Link to comment
Share on other sites

praca sprawia bardzo dobre wrazenie, jedynie te promienie rzeczywiscie powinny zanikac im glebiej jaskini. przy tego typu pracach jednak po prostu wypadaloby pokazac referke.

 

a oto i ona:

http://www.onrope1.com/images/bk13011.a.jpg

 

musze przyznac ze praca jest bardzo dobra jak na pierwsza i podejrzewalem jakis overpaint :P ale jednak mile zaskoczenie. nawet zdjecie jest gorsze, gdyz nie widac niczego prawie wewnatrz jaskini, a u Ciebie zacne swiatlo odbite pieknie maluje forme :) lepiej powiedz czy wczesniej malowales troche, rysowales i czy skaly sa z innej referki :) pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

praca sprawia bardzo dobre wrazenie, jedynie te promienie rzeczywiscie powinny zanikac im glebiej jaskini. przy tego typu pracach jednak po prostu wypadaloby pokazac referke.

 

a oto i ona:

http://www.onrope1.com/images/bk13011.a.jpg

 

musze przyznac ze praca jest bardzo dobra jak na pierwsza i podejrzewalem jakis overpaint :P ale jednak mile zaskoczenie. nawet zdjecie jest gorsze, gdyz nie widac niczego prawie wewnatrz jaskini, a u Ciebie zacne swiatlo odbite pieknie maluje forme :) lepiej powiedz czy wczesniej malowales troche, rysowales i czy skaly sa z innej referki :) pozdrawiam.

 

 

Niestety to nie ta refka.

Nie mam skanera więc nie mogę w tej chwili pokazać. To ta sama książka ale inne wydanie. Próbowałem znaleźć w necie ale bezskutecznie.

 

Co do promieni... zdaję sobie sprawę, że mogą budzić kontrowersje ale w oryginale były one jeszcze mocniejsze. Czasami bywa tak, że widzimy coś niezwykłego. Gdy zrobimy zdjęcie lub namalujemy zwykle nikt na początku nie wierzy, że naprawdę tak było w rzeczywistości.

Bywa, że jakieś pokraczne drzewo albo chmura przypominają naszą teściową.

 

Praca nie jest dosłownym overpaint'em. Wiem, można wrzucić fotę jako warstwę i nawet pobierać z niej kolory. Nie w tym przypadku, bo jak powiedziałem nie mam skanera.

Oryginał jest bardzo podobny. Probowałem to po prostu przemalować, żeby się czegoś na początek nauczyć. Jednak jako taką rzeźbę/fakturę skał malowałem sam zerkając tylko czasami na refkę.

 

Wcześniej praktycznie nie malowałem. Zawsze chciałem ale nie mam żadnego dorobku :) Może ociupinkę rysowałem na nudnych lekcjach ;)

 

 

Pozdrawiam i dziękuję za komentarze :D

Link to comment
Share on other sites

Skoro już wszyscy pochwalili to może mniej słodki będę:)

Wymalowane w każdym detalu, fajnie ale w kolorach to jest martwe i wybladzone. Tych blasków na ścianie się nie czyta jako padającego światła, przez co tylko przeszkadzają. Światło, która jak mówisz może i było na focie silniejsze, jednak tutaj poprostu nie przekonuje, wydaje się sztuczne. Focie się niejako z defoltu wierzy, malarstu które ma robić za realistyczne już nie, wszelkie efekty specjalne moga łatwo spowodować że przestaje się temu co namalowane ufać i tak tu jest właśnie.

Link to comment
Share on other sites

Biglebowsky, ja tez na początku miałem takie wrażenie, ale jak to wrzuciłem do szopika i przesunąłem gammę, to obraz stracił cały urok: stał się ponury i groźny.

Sam wiesz, ze wierne odwzorowanie kolorów czasem niszczy efekt i tak jest w tym przypadku: rozproszone w miliardach mikroskopijnych kropelek wilgoci swiatlo w jaskini daje często właśnie taką blekitną poświatę i Marcin świetnie to odwzorował.

 

EDIT: AAA... nie doczytalem; Tobie chodzi o te jasne smugi światła na ścianie. Hmmm... może i masz rację, ale... mam wrażenie, ze jakkolwiek te smugi sa nieco sztuczne to zarazem nadają tej grafice pogody: swiatło wyraźnie stara sie dootrzec jak najglebiej, jakby chcialo potowarzyszyć człowiekowi w drodze w mrok jeszcze przez jakiś kawałek

Link to comment
Share on other sites

Skoro już wszyscy pochwalili to może mniej słodki będę:)

Wymalowane w każdym detalu, fajnie ale w kolorach to jest martwe i wybladzone. Tych blasków na ścianie się nie czyta jako padającego światła, przez co tylko przeszkadzają. Światło, która jak mówisz może i było na focie silniejsze, jednak tutaj poprostu nie przekonuje, wydaje się sztuczne. Focie się niejako z defoltu wierzy, malarstu które ma robić za realistyczne już nie, wszelkie efekty specjalne moga łatwo spowodować że przestaje się temu co namalowane ufać i tak tu jest właśnie.

 

 

Wreszcie jakis kubel zimnej wody ;)

Dziekuje :)

Link to comment
Share on other sites

haha ja to byl w ogóle skasował te promienie i tylko lekki noise dał w powietrzy żeby pyłki piasku i kurzu zaznaczyć. bo przecież jak widzisz taki promień słońa w jaskini to dlatego że on sie od czegoś odbija. no i w tym wypadku są to pyłki i kurze. ja bym narysował tylko te pyłki i kurze na taki złoty kolor żeby były jak słońce ( jak mówię - po prostu mały noiss wrzucić na te smugi i będzie spoko wrażenie pyłków) To Tyle - pozdro, mów jak coś zmienisz ;]

Link to comment
Share on other sites

haha ja to byl w ogóle skasował te promienie i tylko lekki noise dał w powietrzy żeby pyłki piasku i kurzu zaznaczyć. bo przecież jak widzisz taki promień słońa w jaskini to dlatego że on sie od czegoś odbija. no i w tym wypadku są to pyłki i kurze. ja bym narysował tylko te pyłki i kurze na taki złoty kolor żeby były jak słońce ( jak mówię - po prostu mały noiss wrzucić na te smugi i będzie spoko wrażenie pyłków) To Tyle - pozdro, mów jak coś zmienisz ;]

 

 

Zgadzam sie, ale nie koniczenie musza to byc pylki.

Moze to byc para.

Tak czy inaczej, noise jest tylko przy tej rozdzielczosci sie zamazal. Oryginal jest wiekszy.

Link to comment
Share on other sites

a ja to bym najpierw referke chcial zobaczyc.... potem bym sie wypowiedzial... na tak mala ilosc warsztatu o jakiej mowisz i ze pierwszy raz tabletem i zero rysowania na codzien... chce referke idz do kumpla albo do punktu xero zaplac 0,50 zł za skan i daj referke....

Link to comment
Share on other sites

a ja to bym najpierw referke chcial zobaczyc.... potem bym sie wypowiedzial... na tak mala ilosc warsztatu o jakiej mowisz i ze pierwszy raz tabletem i zero rysowania na codzien... chce referke idz do kumpla albo do punktu xero zaplac 0,50 zł za skan i daj referke....

 

 

 

Twoje zyczenie jest dla mnie rozkazem :)

 

http://www.martin-day.com/forum/ref.jpg

 

 

BTW.

Ostatecznie postanowilem dodac troche saturacji - faktycznie bylo troszke za blade.

Link to comment
Share on other sites

Hehe... tam, na fotce wyraźnie widać gęste, wilgotne, tropikalne wręcz powietrze, i tak wyraźne smugi światla nie dziwią.

U Ciebie jest w skali referki jaskiniowy chłód, większa sterylnośc obrazu, przejrzystość powietrza...

Porównujac jednak oba obrazy -Twój podoba mi się bardziej, ma więcej wyrazu. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy