Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

no , siciagnalem sobie vraya demo i sie okazalo ze mi wywala na pol ekranu logo "VRAY", to by bylo na tyle, nie wiem skad ci ludzie biora tego vraya, gdzies u architektow robia czy po jakis fabrykach mebli chyba prezentacje skejaja...

Napisano

topic roku jak dla mnie ;] A nie przyszło Ci do główki że wina nie leży po stronie mentala tylko braku umiejętności / doświadczenia / cierpliwości... ? Jest trochę tutków, poszukaj, poucz się, a potem oceniaj.

 

Zawsze zostaje scanline ;]

Napisano

nie martw sie polon ja tez walcze z mentalem juz od ponad roku:] trzeba poprostu cierpliwosci do niego, a jesli ci jej brakuje to tak jak Vorek mowi jest jeszcze scanline;)

Swoja droga moze Vorek zrobilbys jakiegos tutka;>? Cale spoleczenstwo mentalowcow byloby ci wdzieczne;]

  • Like 1
Napisano

jest już na forum świetny tutek SWRSC,tutki tweetiego, na everach też jest kilka dobrych, wystarczy poszukać. Ja może kiedyś też coś zmontuję ;]

Napisano

juz to wszysto widzialem, nie jest tak ze ogladam M jak milosc , nic nie robie, raz w tygodniu naciskam "render" i marudze...

nie poddaje sie a ten watek jest traczej wynikiem frustracji niz rezygnacji, poprostu zazdroszcze troche posiadaczom vraya i niemoge tego przebolec ze w mentalu nie wychodzi tak super jak w vrayu..

wrzuce tu niebawem moje rendery i zrozumiecie...

Napisano

Vray i Mental, to zupełnie inne pułki. :)

To zależy co chcesz renderować w przyszłości.

Ale po przerobieniu tego o czym pisze Vorek, to już nie powinieneś mieć większych problemów z wykonywaniem renderów w mentalu na conajmniej średnim poziomie. Trochę to dziwne, chyba jednak nie przykładasz się tak jak powienieneś. ;)

Napisano

To użytkownicy vray'a mogą zazdrościć tobie, gdy będziesz umiał bsługiwać samego mental ray'a :)

 

Wklej tutaj jakiś render z ustawieniami, to coś się poradzi. Chociaż w sumie po przerobieniu wielu tutków i przczytaniu manuala powinieneś sam sporo wiedzieć.

Napisano

polon: wez nie gadaj ze sie nie da skoro sie da. widziales posejdona czy matrixa? rendery byly robione w mentalu.

poza tym jest to jeden z najbardziej robudownych rendererow jakie istnieja. wspomniec mozna by chociazby zabawy z materialami czy mnogosc ustawien renderera, laczenie swiatel standardowych z mentalowskimi etc..

wiec zamiast gadac pierdoly wez poszperaj po sieci DOBRYCH tutoriali i poswiec temu troche wiecej uwagi. do niektorych rzeczy trzeba dojsc samemu ale na tym polega cala frajda.

 

poza tym jak ci nie pasuje to uzbieraj kieszonkowe i kup sobie licencje na vraya, brazila, finalrendera czy co tam jeszcze jest!

Napisano

kieszonkowe, chyba bym musial sasiadowi samochod ukrasc i potem sprzedac....

...napisze tylko ze chcialem zrobic fajne interiory ale to mi nie wychodzi tak by wygladalo jak zdjecie... wiem ze duzo zalezy od tekstur, mam troche bo wykorzystuje te z tutoriali posciaganych ...

..a co do tych filmow to czy to byl 3dsmax czy moze inny program bo w sumie w innych najpopularniejszy jest faktycznie mantal ale w maxie , byla z reszta ankieta na forum, napopularniejszy ,czyli podstawowy w zaawansowanych projektach , jest vray, moze sie myle?

Napisano

Zaawansowany to jest właśnie Mental.

Popularny jest Vray, bo jest prostszy w obsłudze...

A co do skierowania Vraya do zaawansowanych produkcji, to tu bym się kłócił, a napewno porównując go do Mentala.

Napisano

No fakt w mentalu nie da się nic zrobić jedynie takie ciotowate firmy produkujące efekty specjalne używają go i im nie wychodzi.

http://www.mentalimages.com/4_1_motion_pictures/index.html

Np. ILM, BUF, Hydraulx.

 

Mental i Vray to renderery zupełnie innej klasy. Mental razem z Rendermanem są aplikacjami przeznaczonymi do celów produkcyjnych. Żeby uzyskac ładny efekt trzeba się trochę namęczyć, ale spora ilość ustawień gwarantuje możliwość obniżenia czasów renderingu jak najniżej.

 

Vray, Maxwell, Brazill i reszta rodzinki to renderery przeznaczona raczej do wizualizacji. Łatwość użycia i zbliżone do poprawnych fizycznie algorytmy, sprawiają, że nadają się one idealnie do liczenia pojedynczych obrazków. Jednak liczenie animowanych efektów w rozdzielczości 4k byłoby już problemem.

Napisano

ja w kazdym razie, chcec nie chcac, pozostane przy Mentalu ( popratrzcie na moj avatar) .coraz bardziej poprostu przekonuje sie do tego ze dobre tekstury to dobry render, i w ten temat bede celowl, ale jak obiecalem to zrobie, umieszcze tu rendery

Napisano

oto obiecane rendery, na jedym mi cos wyskoczylo, jakies turkusowe plamy :| , niewazne....

ulica jest bez jakichkolwiek ustawien w mentalu, bez GI i innych FG.

A to pomieszczenie z planetami to juz sietroszke naustawialem... jakby ktos chcial to porobie screeny ustawien albo napisze...

Napisano

Nie jest tak źle .

Dobrze ci idzie pobaw się oswietleniem i uwzglednij świecenie nieba {"skaylight"}

Do tego troche "MR area omi" mgła jest wpożo

troche mniejszy nois i będzie wporządku.

 

Metal jest poprawny fizycznie i do tego bardzo plastyczny trzeba go tylko poprosić.

Jak chcesz go znac od podszewki to postudjuj fizyke optyczną i C++.

Wtedy on przekaże ci cały swuj potencjał.

Napisano

heh - IMO to sa normalne narzedzia a zeby za ich pomoca cos Ci wyszlo musisz wiedziec 2 rzeczy:

 

1) Co chcesz osiagnac

2) Umiec czytac (polecam wyszukiwarke ,google, cgtalm i mase innych)

wtedy nic nie bedzie problemem nie do przejscia

Po co sobie humor psuć :]

Napisano

Google powinno wystarczyć w połaczeniu z tym forum

W końcu są tu szychy bawiące się metalem.

 

"Pytajcie a znajdziecie"

 

(Mi by się przydał słowink języka "Polsko/Amharskiego")

Gość Barodatusmagnatus
Napisano

Witam forumowiczów mam problem, robie rendery do dyplomu i przy okazji stawiam pierwsze kroki w mentalu , wszystko jest spoko ale na renderach wychodzą dziwne plamy , ( czarne dziury ) jakby ktoś popryskał tuszem tu i tam, nieiwiem o co chodzi, help

Napisano

Brodatusie: jak już ktos kiedyś napisał: wróżkami nie jesteśmy więc załącz z łaski swej jakiś render coby lepiej swój problem zobrazować :)

 

Pozdrawiam

Napisano

zaczeliby ludzie renderować rendermanie jakimś, czy to pixie czy aqsisie czy airze cyz 3DELighcie czy w PRManie to by musieli sie nauczyć pisać shadery i nie mieliby problemów, potem tylko c++ do shaderów mentalowskich i umiesz w pełni wykorzystywać 2 najpotężniejsze narzędzia do renderowania jakie znam renderery zgodne ze standartem rendermana i mental-ray, niczego więcej nie potrzeba. Jedyne co trza w tym celu zrobić, to nauczyć się czytać

Napisano

masater Raz ze nie kazdego stac na 5 zoznych renderow. To dwa nie przypadkiem swiatowa tendencja jest przestawianie sie branzy z rendermana na MR .MR w swojej archtekturze jest o wiele bardziej elastyczny (nawet w obrebie predefiniowanych juz shaderow) no i szybszy zarowno w pracy tworczej jak i obrobce. Nie twierdze ze PR jest zly tylko zeby opanowac go czy mentala trzeba sie troche wysilic poczytan i przerobic pare tutoriali inacze jzawsze mozna narzekac ze to bee i najlepszy jest taki render ktory ma najmniej przyciskow w zakladce (a widze ze panuje tu taka mala tendencja :] )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności