Jump to content

render w mentalu


polon

Recommended Posts

  • Replies 29
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

no , siciagnalem sobie vraya demo i sie okazalo ze mi wywala na pol ekranu logo "VRAY", to by bylo na tyle, nie wiem skad ci ludzie biora tego vraya, gdzies u architektow robia czy po jakis fabrykach mebli chyba prezentacje skejaja...

Link to comment
Share on other sites

topic roku jak dla mnie ;] A nie przyszło Ci do główki że wina nie leży po stronie mentala tylko braku umiejętności / doświadczenia / cierpliwości... ? Jest trochę tutków, poszukaj, poucz się, a potem oceniaj.

 

Zawsze zostaje scanline ;]

Link to comment
Share on other sites

nie martw sie polon ja tez walcze z mentalem juz od ponad roku:] trzeba poprostu cierpliwosci do niego, a jesli ci jej brakuje to tak jak Vorek mowi jest jeszcze scanline;)

Swoja droga moze Vorek zrobilbys jakiegos tutka;>? Cale spoleczenstwo mentalowcow byloby ci wdzieczne;]

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

juz to wszysto widzialem, nie jest tak ze ogladam M jak milosc , nic nie robie, raz w tygodniu naciskam "render" i marudze...

nie poddaje sie a ten watek jest traczej wynikiem frustracji niz rezygnacji, poprostu zazdroszcze troche posiadaczom vraya i niemoge tego przebolec ze w mentalu nie wychodzi tak super jak w vrayu..

wrzuce tu niebawem moje rendery i zrozumiecie...

Link to comment
Share on other sites

Vray i Mental, to zupełnie inne pułki. :)

To zależy co chcesz renderować w przyszłości.

Ale po przerobieniu tego o czym pisze Vorek, to już nie powinieneś mieć większych problemów z wykonywaniem renderów w mentalu na conajmniej średnim poziomie. Trochę to dziwne, chyba jednak nie przykładasz się tak jak powienieneś. ;)

Link to comment
Share on other sites

To użytkownicy vray'a mogą zazdrościć tobie, gdy będziesz umiał bsługiwać samego mental ray'a :)

 

Wklej tutaj jakiś render z ustawieniami, to coś się poradzi. Chociaż w sumie po przerobieniu wielu tutków i przczytaniu manuala powinieneś sam sporo wiedzieć.

Link to comment
Share on other sites

polon: wez nie gadaj ze sie nie da skoro sie da. widziales posejdona czy matrixa? rendery byly robione w mentalu.

poza tym jest to jeden z najbardziej robudownych rendererow jakie istnieja. wspomniec mozna by chociazby zabawy z materialami czy mnogosc ustawien renderera, laczenie swiatel standardowych z mentalowskimi etc..

wiec zamiast gadac pierdoly wez poszperaj po sieci DOBRYCH tutoriali i poswiec temu troche wiecej uwagi. do niektorych rzeczy trzeba dojsc samemu ale na tym polega cala frajda.

 

poza tym jak ci nie pasuje to uzbieraj kieszonkowe i kup sobie licencje na vraya, brazila, finalrendera czy co tam jeszcze jest!

Link to comment
Share on other sites

kieszonkowe, chyba bym musial sasiadowi samochod ukrasc i potem sprzedac....

...napisze tylko ze chcialem zrobic fajne interiory ale to mi nie wychodzi tak by wygladalo jak zdjecie... wiem ze duzo zalezy od tekstur, mam troche bo wykorzystuje te z tutoriali posciaganych ...

..a co do tych filmow to czy to byl 3dsmax czy moze inny program bo w sumie w innych najpopularniejszy jest faktycznie mantal ale w maxie , byla z reszta ankieta na forum, napopularniejszy ,czyli podstawowy w zaawansowanych projektach , jest vray, moze sie myle?

Link to comment
Share on other sites

Zaawansowany to jest właśnie Mental.

Popularny jest Vray, bo jest prostszy w obsłudze...

A co do skierowania Vraya do zaawansowanych produkcji, to tu bym się kłócił, a napewno porównując go do Mentala.

Link to comment
Share on other sites

No fakt w mentalu nie da się nic zrobić jedynie takie ciotowate firmy produkujące efekty specjalne używają go i im nie wychodzi.

http://www.mentalimages.com/4_1_motion_pictures/index.html

Np. ILM, BUF, Hydraulx.

 

Mental i Vray to renderery zupełnie innej klasy. Mental razem z Rendermanem są aplikacjami przeznaczonymi do celów produkcyjnych. Żeby uzyskac ładny efekt trzeba się trochę namęczyć, ale spora ilość ustawień gwarantuje możliwość obniżenia czasów renderingu jak najniżej.

 

Vray, Maxwell, Brazill i reszta rodzinki to renderery przeznaczona raczej do wizualizacji. Łatwość użycia i zbliżone do poprawnych fizycznie algorytmy, sprawiają, że nadają się one idealnie do liczenia pojedynczych obrazków. Jednak liczenie animowanych efektów w rozdzielczości 4k byłoby już problemem.

Link to comment
Share on other sites

ja w kazdym razie, chcec nie chcac, pozostane przy Mentalu ( popratrzcie na moj avatar) .coraz bardziej poprostu przekonuje sie do tego ze dobre tekstury to dobry render, i w ten temat bede celowl, ale jak obiecalem to zrobie, umieszcze tu rendery

Link to comment
Share on other sites

oto obiecane rendery, na jedym mi cos wyskoczylo, jakies turkusowe plamy :| , niewazne....

ulica jest bez jakichkolwiek ustawien w mentalu, bez GI i innych FG.

A to pomieszczenie z planetami to juz sietroszke naustawialem... jakby ktos chcial to porobie screeny ustawien albo napisze...

Link to comment
Share on other sites

Nie jest tak źle .

Dobrze ci idzie pobaw się oswietleniem i uwzglednij świecenie nieba {"skaylight"}

Do tego troche "MR area omi" mgła jest wpożo

troche mniejszy nois i będzie wporządku.

 

Metal jest poprawny fizycznie i do tego bardzo plastyczny trzeba go tylko poprosić.

Jak chcesz go znac od podszewki to postudjuj fizyke optyczną i C++.

Wtedy on przekaże ci cały swuj potencjał.

Link to comment
Share on other sites

heh - IMO to sa normalne narzedzia a zeby za ich pomoca cos Ci wyszlo musisz wiedziec 2 rzeczy:

 

1) Co chcesz osiagnac

2) Umiec czytac (polecam wyszukiwarke ,google, cgtalm i mase innych)

wtedy nic nie bedzie problemem nie do przejscia

Po co sobie humor psuć :]

Link to comment
Share on other sites

Google powinno wystarczyć w połaczeniu z tym forum

W końcu są tu szychy bawiące się metalem.

 

"Pytajcie a znajdziecie"

 

(Mi by się przydał słowink języka "Polsko/Amharskiego")

Link to comment
Share on other sites

Guest Barodatusmagnatus

Witam forumowiczów mam problem, robie rendery do dyplomu i przy okazji stawiam pierwsze kroki w mentalu , wszystko jest spoko ale na renderach wychodzą dziwne plamy , ( czarne dziury ) jakby ktoś popryskał tuszem tu i tam, nieiwiem o co chodzi, help

Link to comment
Share on other sites

zaczeliby ludzie renderować rendermanie jakimś, czy to pixie czy aqsisie czy airze cyz 3DELighcie czy w PRManie to by musieli sie nauczyć pisać shadery i nie mieliby problemów, potem tylko c++ do shaderów mentalowskich i umiesz w pełni wykorzystywać 2 najpotężniejsze narzędzia do renderowania jakie znam renderery zgodne ze standartem rendermana i mental-ray, niczego więcej nie potrzeba. Jedyne co trza w tym celu zrobić, to nauczyć się czytać

Link to comment
Share on other sites

masater Raz ze nie kazdego stac na 5 zoznych renderow. To dwa nie przypadkiem swiatowa tendencja jest przestawianie sie branzy z rendermana na MR .MR w swojej archtekturze jest o wiele bardziej elastyczny (nawet w obrebie predefiniowanych juz shaderow) no i szybszy zarowno w pracy tworczej jak i obrobce. Nie twierdze ze PR jest zly tylko zeby opanowac go czy mentala trzeba sie troche wysilic poczytan i przerobic pare tutoriali inacze jzawsze mozna narzekac ze to bee i najlepszy jest taki render ktory ma najmniej przyciskow w zakladce (a widze ze panuje tu taka mala tendencja :] )

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy