Napisano 26 Lipiec 200618 l tym mentalem to sobie mozna tylko pupe wyrenderowac! zaden render nie jes ok, a probuje juz z milionowy raz...
Napisano 26 Lipiec 200618 l No to masz problem, z takim nastawieniem, to ty już nic w życiu nie wyrenderujesz.
Napisano 26 Lipiec 200618 l Autor no , siciagnalem sobie vraya demo i sie okazalo ze mi wywala na pol ekranu logo "VRAY", to by bylo na tyle, nie wiem skad ci ludzie biora tego vraya, gdzies u architektow robia czy po jakis fabrykach mebli chyba prezentacje skejaja...
Napisano 26 Lipiec 200618 l topic roku jak dla mnie ;] A nie przyszło Ci do główki że wina nie leży po stronie mentala tylko braku umiejętności / doświadczenia / cierpliwości... ? Jest trochę tutków, poszukaj, poucz się, a potem oceniaj. Zawsze zostaje scanline ;]
Napisano 26 Lipiec 200618 l nie martw sie polon ja tez walcze z mentalem juz od ponad roku:] trzeba poprostu cierpliwosci do niego, a jesli ci jej brakuje to tak jak Vorek mowi jest jeszcze scanline;) Swoja droga moze Vorek zrobilbys jakiegos tutka;>? Cale spoleczenstwo mentalowcow byloby ci wdzieczne;]
Napisano 26 Lipiec 200618 l jest już na forum świetny tutek SWRSC,tutki tweetiego, na everach też jest kilka dobrych, wystarczy poszukać. Ja może kiedyś też coś zmontuję ;]
Napisano 26 Lipiec 200618 l Autor juz to wszysto widzialem, nie jest tak ze ogladam M jak milosc , nic nie robie, raz w tygodniu naciskam "render" i marudze... nie poddaje sie a ten watek jest traczej wynikiem frustracji niz rezygnacji, poprostu zazdroszcze troche posiadaczom vraya i niemoge tego przebolec ze w mentalu nie wychodzi tak super jak w vrayu.. wrzuce tu niebawem moje rendery i zrozumiecie...
Napisano 26 Lipiec 200618 l hahah w mentalu wychodzi lepiej jak w vrayu..przynajmniej mi na moim nedznym sprzecie lepiej chodzi :)
Napisano 26 Lipiec 200618 l Vray i Mental, to zupełnie inne pułki. :) To zależy co chcesz renderować w przyszłości. Ale po przerobieniu tego o czym pisze Vorek, to już nie powinieneś mieć większych problemów z wykonywaniem renderów w mentalu na conajmniej średnim poziomie. Trochę to dziwne, chyba jednak nie przykładasz się tak jak powienieneś. ;)
Napisano 26 Lipiec 200618 l To użytkownicy vray'a mogą zazdrościć tobie, gdy będziesz umiał bsługiwać samego mental ray'a :) Wklej tutaj jakiś render z ustawieniami, to coś się poradzi. Chociaż w sumie po przerobieniu wielu tutków i przczytaniu manuala powinieneś sam sporo wiedzieć.
Napisano 26 Lipiec 200618 l polon: wez nie gadaj ze sie nie da skoro sie da. widziales posejdona czy matrixa? rendery byly robione w mentalu. poza tym jest to jeden z najbardziej robudownych rendererow jakie istnieja. wspomniec mozna by chociazby zabawy z materialami czy mnogosc ustawien renderera, laczenie swiatel standardowych z mentalowskimi etc.. wiec zamiast gadac pierdoly wez poszperaj po sieci DOBRYCH tutoriali i poswiec temu troche wiecej uwagi. do niektorych rzeczy trzeba dojsc samemu ale na tym polega cala frajda. poza tym jak ci nie pasuje to uzbieraj kieszonkowe i kup sobie licencje na vraya, brazila, finalrendera czy co tam jeszcze jest!
Napisano 26 Lipiec 200618 l Autor kieszonkowe, chyba bym musial sasiadowi samochod ukrasc i potem sprzedac.... ...napisze tylko ze chcialem zrobic fajne interiory ale to mi nie wychodzi tak by wygladalo jak zdjecie... wiem ze duzo zalezy od tekstur, mam troche bo wykorzystuje te z tutoriali posciaganych ... ..a co do tych filmow to czy to byl 3dsmax czy moze inny program bo w sumie w innych najpopularniejszy jest faktycznie mantal ale w maxie , byla z reszta ankieta na forum, napopularniejszy ,czyli podstawowy w zaawansowanych projektach , jest vray, moze sie myle?
Napisano 26 Lipiec 200618 l Zaawansowany to jest właśnie Mental. Popularny jest Vray, bo jest prostszy w obsłudze... A co do skierowania Vraya do zaawansowanych produkcji, to tu bym się kłócił, a napewno porównując go do Mentala.
Napisano 26 Lipiec 200618 l No fakt w mentalu nie da się nic zrobić jedynie takie ciotowate firmy produkujące efekty specjalne używają go i im nie wychodzi. http://www.mentalimages.com/4_1_motion_pictures/index.html Np. ILM, BUF, Hydraulx. Mental i Vray to renderery zupełnie innej klasy. Mental razem z Rendermanem są aplikacjami przeznaczonymi do celów produkcyjnych. Żeby uzyskac ładny efekt trzeba się trochę namęczyć, ale spora ilość ustawień gwarantuje możliwość obniżenia czasów renderingu jak najniżej. Vray, Maxwell, Brazill i reszta rodzinki to renderery przeznaczona raczej do wizualizacji. Łatwość użycia i zbliżone do poprawnych fizycznie algorytmy, sprawiają, że nadają się one idealnie do liczenia pojedynczych obrazków. Jednak liczenie animowanych efektów w rozdzielczości 4k byłoby już problemem.
Napisano 26 Lipiec 200618 l Autor ja w kazdym razie, chcec nie chcac, pozostane przy Mentalu ( popratrzcie na moj avatar) .coraz bardziej poprostu przekonuje sie do tego ze dobre tekstury to dobry render, i w ten temat bede celowl, ale jak obiecalem to zrobie, umieszcze tu rendery
Napisano 27 Lipiec 200618 l Autor oto obiecane rendery, na jedym mi cos wyskoczylo, jakies turkusowe plamy :| , niewazne.... ulica jest bez jakichkolwiek ustawien w mentalu, bez GI i innych FG. A to pomieszczenie z planetami to juz sietroszke naustawialem... jakby ktos chcial to porobie screeny ustawien albo napisze...
Napisano 29 Lipiec 200618 l Nie jest tak źle . Dobrze ci idzie pobaw się oswietleniem i uwzglednij świecenie nieba {"skaylight"} Do tego troche "MR area omi" mgła jest wpożo troche mniejszy nois i będzie wporządku. Metal jest poprawny fizycznie i do tego bardzo plastyczny trzeba go tylko poprosić. Jak chcesz go znac od podszewki to postudjuj fizyke optyczną i C++. Wtedy on przekaże ci cały swuj potencjał.
Napisano 29 Lipiec 200618 l [..] to postudjuj fizyke optyczną Rozumie że to dział fizyki zajmujący się opisem zdarzeń fizycznych metodą "na oko" :)
Napisano 29 Lipiec 200618 l [...] Wtedy on przekaże ci cały swuj potencjał. słownik też ma spory potencjał do przekazania ;)
Napisano 30 Lipiec 200618 l heh - IMO to sa normalne narzedzia a zeby za ich pomoca cos Ci wyszlo musisz wiedziec 2 rzeczy: 1) Co chcesz osiagnac 2) Umiec czytac (polecam wyszukiwarke ,google, cgtalm i mase innych) wtedy nic nie bedzie problemem nie do przejscia Po co sobie humor psuć :]
Napisano 31 Lipiec 200618 l Google powinno wystarczyć w połaczeniu z tym forum W końcu są tu szychy bawiące się metalem. "Pytajcie a znajdziecie" (Mi by się przydał słowink języka "Polsko/Amharskiego")
Napisano 2 Sierpień 200618 l Witam forumowiczów mam problem, robie rendery do dyplomu i przy okazji stawiam pierwsze kroki w mentalu , wszystko jest spoko ale na renderach wychodzą dziwne plamy , ( czarne dziury ) jakby ktoś popryskał tuszem tu i tam, nieiwiem o co chodzi, help
Napisano 2 Sierpień 200618 l Brodatusie: jak już ktos kiedyś napisał: wróżkami nie jesteśmy więc załącz z łaski swej jakiś render coby lepiej swój problem zobrazować :) Pozdrawiam
Napisano 3 Sierpień 200618 l zaczeliby ludzie renderować rendermanie jakimś, czy to pixie czy aqsisie czy airze cyz 3DELighcie czy w PRManie to by musieli sie nauczyć pisać shadery i nie mieliby problemów, potem tylko c++ do shaderów mentalowskich i umiesz w pełni wykorzystywać 2 najpotężniejsze narzędzia do renderowania jakie znam renderery zgodne ze standartem rendermana i mental-ray, niczego więcej nie potrzeba. Jedyne co trza w tym celu zrobić, to nauczyć się czytać
Napisano 4 Sierpień 200618 l masater Raz ze nie kazdego stac na 5 zoznych renderow. To dwa nie przypadkiem swiatowa tendencja jest przestawianie sie branzy z rendermana na MR .MR w swojej archtekturze jest o wiele bardziej elastyczny (nawet w obrebie predefiniowanych juz shaderow) no i szybszy zarowno w pracy tworczej jak i obrobce. Nie twierdze ze PR jest zly tylko zeby opanowac go czy mentala trzeba sie troche wysilic poczytan i przerobic pare tutoriali inacze jzawsze mozna narzekac ze to bee i najlepszy jest taki render ktory ma najmniej przyciskow w zakladce (a widze ze panuje tu taka mala tendencja :] )
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto