Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, chcę zrobić realistyczną? głowę 3d, ale po 3h pracy! Wyszło takie coś :)

 

glowaaaaaaba0.jpg

 

Raczej potwór :)

 

Niewiem, niegdy nie mogę zrobić dobrej głowy w 3d :(

A to już chyba 6 z tego co pamiętam.

 

PS dlaczego videotutek o modelowaniu głowy w wingsie nie działa??

Jak się modeluje dobre głowy??

  • Odpowiedzi 93
  • Wyświetleń 5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

muszisz zobaczyc jak wyglądają siatki głow i edge loopy, bardzo pomocna sprawa bo wiesz jak rozłozyc face`y, narazie glowa nie przypomina ludzkiej a tym bardziej realistycznej.

Pokaz siatke moze da sie jeszcze cos z niego zrobic ;)

Napisano

uncle--> ale ktory?? :D

pokaz siatke tak z ciekawosci:)

a ja polecam serie video tutow klicka!! ktore niedawno nakrecil tzw byla tam taka czasc jak modelowac glowe :)

ale tez dobry tutek na 3dtotal jest (chyba najslynniejszy)

i najwazniejsza sprawa to ogladanie siatek ja ich chyba z 10000 obejzalem :) a napewno obejze jeszcze raz tyle :)

musisz cwiczyc jak mowisz ze to twoja szosta glowa to znaczy ze sie nie przykladasz nie sluchasz sie "tutkow" nie ogladasz siatek tak jak maja wygladac jednym slowem chcesz odrazu miec super realistyczna glowe a tak nie bedzie :)

pozdro

Napisano

nielot007 święte słowa zgadzam się w 100%

 

Patry a na twoim miejscu na razie skupił bym się na opanowaniu samego modelowania, bo skaczesz strasznie, najpierw auto robiłeś, potem za wizke się wziąłeś, teraz głowa a postępów ja jakoś nie dostrzegam, więc ćwicz na jakiś prostszych rzeczach i opanuj dobrze technikę modelowania

Napisano
  • Autor

Siatka

 

ehhhhhhhee0.jpg

 

Mam pytanko, czy siatka głowy ma zawsze wyglądać prawie tak samo??

Napisano

To zależy od ciebie.

Ta siatka nie jest dobra, ale można z niej wiecej wycisnąc.

 

Jakąś tam namiastkę edgeloopów ma...

przeglądaj siatki i zobacz, czym różnią się od twojej.

Napisano

Tak na przyszłość pamietaj ze im blizej siebie sa edge ty wiekszy kant powstanie po dodaniu msmootha

Napisano

Siatka nosa akurat nie jest zła u ciebie.

Wystarczy jedynie poprzesuwać wierzchołki, aby uzyskać dobry kształt.

Najlepiej załatw sobie referkę, bo tą główkę, to chyba z głowy modelowałeś.

Napisano

WitaM!!

taki mini tutek specjalnie dla ciebie :D przynajmniej przypomnialem sobe jak sie nos modeluje bo dawno tego nie robilem :) oczywiscie to jest tylko taki podstawoay model mozna sie tym bawic dluuugi czas :)

choc moze jakies masty mnie zjada ze tak sie nosa nie robi i siatka do dupy ;(

sam sie ucze wiec wiem jak sie przydaja tutki :)

sorki ze tak dlugo ale myszke mam do dupy :(

czas--> 14min 38sec

size--> 7534Kb

link--> http://rapidshare.de/files/27668564/mini_tut_nose.wmv.html

nosesc7.jpg

pozdro

Napisano

nieźle nielot :) z ciekawości sam ściagne i zobacze, może sie czegoś naucze :D

Napisano

patry znowu zaczynasz bez przemyślenia konceptu i przygotowania sie do modelu (printy, zdjecia, lustro) a GG rozgrzane do czerwoności

Napisano
  • Autor

No dzięki nielot, nie mogę ściągnąć ale może potem się uda :)

 

I mam takie 2 pytanka

1) Moglibyście przesłać linki do przynajmniej 2 dobrych, realistycznych głów z siatkami??

2) Zastanawiam się nad paint deformingiem, czy jest lepszy od tradycyjnego przesuwania verteksów i najważniejsze - czy jest łatwiejszy??

Napisano
  • Autor

Zaczołem od nowa, oto efekty (tylko 1h pracy)

 

glowa11pb6.jpg

 

glowaasiatkauv6.jpg

 

Powiedzcie co jest źle to na pewno poprawię :)

 

PS gdzie znaleźć zdjęcia głów?? :)

Napisano
  • Autor

Znowu od nowa, bo poprzednia była do niczego :)

Ale teraz już będę dopieszczał tylko tą, którąteraz wam pokazuje :)

 

glowa1ok2.jpg

 

glowa1siatkazr0.jpg

 

Czy siatka nosa jest dobra?? Bo już chyba 40min nad nią siedzę i nic z tego nie wynika :)

Napisano

a to wgłębienie na czole celowe czy kijem beseballowym został rąbnięty?? Pozatym nos strasznie dziwny

Napisano
Znowu od nowa, bo poprzednia była do niczego :)

ta i prawdopodobnie następna też będzie do niczego... siatka nosa nie jest dobra, nie widzisz że to nie wygląda jak nos??? czemu olałeś link od nielota o siatce? videotutek o nosie zresztą też...

Napisano
  • Autor

Maste Kiełbaster, bo nie mogę tego ściągnąć (a dlaczego to ja nie wiem)

Napisano

sluchaj mastera wkoncu master z niego :D

siatka nosa nie jest dobra i pamietaj aby nie robic duzej ilosc edgesow obok siebie bo bedzie brzydki kant jaki u cebie w kazdej glowie jest :)

daje jeszcze raz ten link luknij naprawde warto ;)

http://www.bunk.cistron.nl/plaatjes/poly_regions.jpg

 

i polecam zapprzyjaznienie sie z watkiem(ami) na cgtalku o topology sa w w modelingu :) i nie tylko tam poogladasz mase siatek zobaczysz jak to powinno wygladac :)

pozdro

Napisano

patry - zrób sobie tutka o boxmodelingu głowy, jest w dzieale tutoriale do maxa na max3d.pl. Tłumaczył go chyba illy i ma z 8 stron.

Looknij na ten tutek i zobacz jak mniej więcej siatka powinna wyglądaąć i jak się ją tworzy.

Napisano
  • Autor

UPDATE

 

glowa2ip9.jpg

 

glowa2siatkaya1.jpg

 

Teraz nos jest chyba dobry?? :)

A oczy dobre?? (chodzi mi o siatke, bo wiem, że do realizmu jeszcze dużo brakuje)

Napisano

pare tematów wyżej, czy niżej masz topologię siatki, pozatym już Ci ktoś wrzucał ładną topologię, więc chyba nie problem na nią spojrzeć i zobaczyć, że oczy nie potrzebują 5 chamferów

Napisano
  • Autor

Master Kiełbaster to dobrze czy źle?? :)

 

Piotrek popracowałem trochę nad oczodołami i oto efekty

 

glowa4ee3.jpg

 

I siatka

 

glowa4siatkatd6.jpg

 

Jeśli jest coś jeszcze źle to powiedzcie, zaznaczcie i od razu napiszcie co mniej więcej trzeba zrobić, żeby było lepiej, bo już szykuję sie na usta :)

Napisano
  • Autor

Hmmm.. brak komentów oznacza, że głowa jest b. dobra i nic nie trzeba poprawiać??

 

Ok, update

 

glowa5perspeq6.jpg

 

glowa5siatkaoj6.jpg

Napisano

racja piekna glowa patry idz do pixar'a ;) zosatniesz ich najlepszym modellerem 3d ;)

robiles choc jeden tutorial??o modelowaniu glowy

Napisano
  • Autor

Tak, przerobiłem tutorial o boxmodellingu głowy.

Wiem przecierz, że głowa nei jest super i mógłbyś wskazać gdzie i co poprawić?

Napisano

powiedz szczeze nie widzisz gdzie masz zle (chodzi o siatke ) dostales swietne materialy (strony) z siatkami wystarczyloby tam zajzec i juz bys widzial gdzie masz zle po pierwsze unikaj trojaktow i pieciokatow tzw moga sie gdzies tam znalesc ale tak aby nie robily bugow nie zostawiaj wolnych vertexow a uciebie jest ich masa przy ustach i staraj sie zageszczac siatke rownomiernie :)

ok ja bym to widzial mniejwiecej tak

glowa5siatkaoj6nf3.th.jpg

 

pozdro

Napisano
  • Autor

Ok siatke spróbuje poprawić tak jak mi pokazałeś.

Ale jeśli chodzi o model (a nie o siatke) to co i gdzie jest źle??

Napisano

Moznaby tam ciachnąć jeszcze jedną linię, aby pozbyć się tych dwóch olbrzymich pięciokątów ;p

 

patry - podstawa to dobra siateczka - później można dowoli przesuwaś vertexy.

Napisano
  • Autor

Apdejt

 

glowa61xy8.jpg

 

Jeśli nie będziecie mieć niec przeciwko temu, to zacznę robić ucho.

Napisano

niee nie ma co nie kumasz chyba proporcji twarzy wes wylookaj rozne siatki z cgtalk

Napisano
  • Autor
niee nie ma co nie kumasz chyba proporcji twarzy

 

Mógłbyś powiedzieć gdzie proporcje są złe??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności