Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dobrym sposobem jest wyposażyć się w linijkę/suwmiarkę i zacząć modelować proste rzeczy, które masz w zasięgu ręki. Tylko nie zaczynaj od niczego skomplikowanego. Ja tak moja dziewczynę uczę modelowania, po prostu robi pojedynczo każdy mebel jaki mamy w mieszkaniu. Krok po kroku coraz bardziej skomplikowane rzeczy. Zrób to samo, co prawda czasem warto niektóre rzeczy wymodelować od nowa, ale to tylko nabiera się wprawy.

 

Generalnie zaczynając od boxa stworzysz większość przedmiotów używając w edit poly funkcji takich jak: swift loop, quick slice, extrude, bridge, inset, bevel, chamfer... Po prostu zacznij modelować, a jak czegoś nie wiesz, to wtedy do tutków albo tu na forum, ani się obejrzysz i nagle będziesz miałz robiony cały pokój. Wtedy przyjdzie pora na kolejny etap teksturowania, materiałów i oświetlenia :-)

 

No i daj sobie czas i nie zniechęcaj się zbyt szybko. Będzie Ci się wydawało, ze stoisz w miejscu i nagle ni z tego ni z owego będzie przełom. Ja np. miałem straszne problemy z ogarnięciem poprawnego używania snapów axis constrains i tworzenia mulimateriałów, zrozumiałem nagle :-)

 

Wytrwałości! :-)

  • Odpowiedzi 671
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Cześć, sprawa wygląda tak. Ściągnąłem sketchupa i do tego kerkythea.

W ciągu 2 dniu liznąłem kilka poradników i zrobiłem prowizoryczną wizualizacje (musiałem się spieszyć aby pokazać cokolwiek do pracy).

Spodobało mi się modelowanie ale jakoś nie mam przekonania do tego sketchupa i kerkythea.

Po czym zobaczyłem niektóre Wasze prace i kopara mi opadła, pomyślałem że dla przyjemności warto spróbować.

Opłaca zostać przy sketchupie i uczyć sie go czy od razu z jakiejś grubej rury zacząć?

Napisano

Lepiej w 3ds max lub podobnym programie jest się nauczyć robić modele. Sketchup jest fajnym programem ale w pewnym momencie zabraknie ci opcji podczas tworzenia modeli i tak będziesz musiał się przesiąść na jakiś bardziej zaawansowany program.

Napisano

Tylko 3ds max wymaga chyba dość niezłego sprzętu.

Aktualnie siedzę na starym lenovo y570 (i5,4gb ram,geforce 555m) i render pokoju w kerkythea trwał 5 godzin :/

Napisano

Cześć. Na studiach wybrałam specjalizację Animacja 3D wcześniej nie potrafiąc zupełnie nic w tym kierunku, ale w otwartą głową i chęcią nauki. Nauczyciel prowadzący okazał się porażką. Nadal chce się tego uczyć, ale jakoś brakuje mi motywacji, materiałów wiedzy. Podoba mi się Maya. Robiłam kilka tutoriali, jakieś proste modelowanie mebli itd. Przy Zbrushu trochę wymiękłam...

Na pewno z doświadczenia wiecie jakich programów warto się uczyć, bo jest ich masa.

Aktualnie też szukam pomysłów na pracę inżynierską. Myślałam o czymś w stylu krótkiej bajki, albo wizualizacji jakiegoś wnętrza.

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi :)

Napisano

Jeśli animacja, to Maya będzie ok. Na necie jest masa tutoriali, do Mayi na pewno jest też manual, z odrobiną samozaparcia nauczysz się i bez nauczyciela. Kiedyś wszyscy się tak uczyli, nawet bez internetu. Tylko że motywację musisz mieć sama, tego ci nikt nie da.

 

Być może dobrym pomysłem będzie już teraz wymyślić jakiś prosty scenariusz do pracy inżynierskiej, rozrysować dokładny storyboard, zacząć Animatic, i po kolei uczyć się technik koniecznych żeby ten cel osiągnąć. Ja potrafię się dużo lepiej zmotywować mając tego typu cel.

 

Bajka ciekawsza od wizualizacji, ale to tylko moje osobiste zdanie ;)

Napisano

Cześć Sylwiaa.

 

Nie uczyłem się Maya zbyt długo, ale z tego co zdołałem się nauczyć śmiało mogę polecić ten software jako narzędzie do modelowania.

Ma ciekawe ficzery i przyjemny dla oka viewport, gdzie w porównaniu do 3ds Max wygląda na program nowocześniejszy.

 

Przypuszczam, że gdybym zaczął naukę od Maya to obecnie modelowałbym w Maya. Oczywiście nie twierdzę, że 3ds Max jest narzędziem przestarzałym, dla mnie Maya i 3ds Max to ten sam poziom, jedynie interface Maya wydaje mi się nowocześniejszy.

 

Proponuję zainstalować Ci także 3ds Max i spróbować coś w nim zrobić, przyzwyczaić oko do interface, który rzeczywiście może na początku odstraszać.

Zapewniam jednak, że po tygodniu intensywnej nauki śmiało można zapamiętać gdzie co się znajduje.

 

Jeśli chodzi o modelowanie to w każdym programie rządzą te same zasady, są oczywiście drobne różnice, ale jeśli zdobędziesz solidne podstawy poly modelingu to przesiadka na inny program nie będzie stanowić problemu.

 

O ile oczywiście będzie Ci się chciało przesiadać, gdyż wiąże się to z poświęceniem sporej ilości czasu.

Będziesz musiała dowiedzieć się jakie narzędzia są odpowiednikami narzędzi z poprzedniego programu, wyszukać skrypty do których się przyzwyczaiłaś, itd.

 

Co do ZBrush to korzystam z niego jedynie aby dodać detal do powierzchni hardsurface i spisuje się wyśmienicie.

Pierwsze dni ze ZBrush nie były dla mnie przyjemne, ale tak jak z każdym programem, po tygodniu nauki z chwilą gdy płynnie nawigujesz modelem w viewport, potrafisz maskować, reszta to kwestia rozwijania umiejętności i zgłębiania programu.

 

Dla mnie najważniejsze na początku było poznanie w jaki sposób działa maskowanie, jak ukrywać poszczególne części modelu, jak działa "Dynamesh Master" oraz "Noise Maker" i z tą wiedzą mogłem już coś wykonać.

 

Największym problemem z programami do grafiki 3D jest to, że nie da się ich nauczyć szybko, a wiedzę gromadzi się latami.

 

Podsumowując ja bym wybrał albo Maya + Zbrush albo 3ds Max + Zbrush

 

W przyszłości możesz zainteresować się takimi programami jak:

 

3D-Coat - http://3dcoat.com/home/

Marvelous Designer - http://www.marvelousdesigner.com/

Houdini - https://www.sidefx.com/products/houdini/

MODO - https://www.thefoundry.co.uk/products/modo/

Blender - https://www.blender.org/

MARI - https://www.thefoundry.co.uk/products/mari/

Substance Painter - https://www.allegorithmic.com/products/substance-painter

Substance Designer - https://www.allegorithmic.com/products/substance-designer

Quixel Suite & Megascans - http://quixel.se/

Fusion 360 - http://www.autodesk.com/products/fusion-360/overview

Napisano

Dzięki wielkie za odpowiedzi :)

Jestem dość zadaniową osobą i właśnie chciałabym już coś robić w kierunku pracy inżynierskiej, bo wiem że cała ta praca ma jakiś większy sens i muszę zrobić coś konkretnego. Stąd pisałam o tematach. Mój problem jest też taki, że nie za bardzo wiem czy tego typu rzeczy nadają się w ogóle na temat pracy inżynierskiej, ale to już raczej pytanie do prowadzącego.

Anyway jeszcze raz wielkie dzięki za odpowiedzi :D

Napisano

Ja robiłem animację na pracę inżynierską, ale u mnie nie przeszło, żeby to po prostu była animacja i opis procesu jak ona powstała.

Musiało być coś więcej - jakiś problem, zagadnienie do rozkminienia - u mnie było to łączenie zdjeć/video z animacją 3D. I to było jakoś ładnie ubrane w słowa i było tematem pracy :P

Napisano

Filmiki animowane na politechnice to chyba dość rzadki temat :P Według mnie to nawet dobrze że nie przechodzi bo ma mało wspólnego z inżynierią czegokolwiek.

Napisano

Ja studiuję Informatykę, a specjalizacja to Animacja 3D. Na początku prowadzący powiedział, że pracą inżynierską może być a) Modelowanie b) Animacja c) Efekty specjalne d) Zaprogramowanie jakiegoś pluginu/ dodatku do programu. Efektem wszystkich tych prac musi być kilkuminutowy film + dokumentacja. Pokazywał nam też prace na YT z kanału Vancouver Film School jako przykłady przy czym stwierdził, że to są raczej bardziej zaawansowane prace i u nas mogą być mniej złożone.

Napisano

Cześć, Mam pytanie co do strony Pluralsight, dawne digitaltutors. Jak wygląda wykupienie supbskrypcji? Czy te 29$ przez miesiąc to jest abonament i decyduję się na płacenie tej kwoty co miesiąc czy jest jednarazowa opłata z możliwością przedłużenia? Druga Kwestia, mogę korzystać z tutoriali ttylko przez miesiąc od dokonania wpłaty? Trzecia sprawa czy mogę sobie zapisać, pobrać do własnego użytku dany tutorial?

Napisano

Powiedzmy, że coś już tam umiem. Nie mam na swoim koncie żadnych projektów. Jak i z czego zbudować swoje portfolio żeby móc złożyć jakieś sensowne CV. Doradźcie mi proszę w jakie typu firmy uderzać na początek (staże,praca), jak i gdzie szukać?

Napisano
Buduj portfolio z autorskich projektów i wrzucaj na net. Praca sama się znajdzie jeżeli będą wystarczająco dobre.

Kreatywnosc.

 

Zrodziła się wątpliwość co do interpretacji :/

Z autorskich projektów...

Masz na myśli własne projekty. Rzeczy zaprojektowane przeze mnie? Czy modelować to co już powstało. Opierać się na gotowych projektach np. domów i wymodelować je tak jak na projekcie i potem wrzucić to np. na behance?

Napisano

Jeśli ktoś ma pytania dotyczące nauki 3D i szuka pomocy to polecam kanał IRC.

 

witajcie, dla niezorientowanych to jest coś w rodzaju czatu, tylko na znacznie wyższym poziomie.

Wynika to z faktu, iż na nim jest już grupa zaprzyjaźnionych osób, których się poznaje w lepszym stopniu niż poprzez jedynie posty na forum.

 

Na kanał można wejść dowolnym klientem irc, cgi oraz ew przez aplet java.

 

Dostęp do IRC:

1*

Dowolny klient IRC (xchat, mirc, chatzilla, kvirv, ice-chat...) o parametrach połączenia:

Kod:

server: irc.quakenet.org

port: domyślny (6666 lub 6667 lub 6668)

kanał: #max3d.pl

2* (rekomendowany jak na pierwszy raz, omija zabezpieczenia w firmach etc..)

Serwer CGI w przeglądarce

 

3*

Dla użytkowników Firefox+ChatZilla to polecam link:

 

irc://quakenet/max3d.pl




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności