Skocz do zawartości

Storyboardy, pomysły na animacje.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Serwus.

Tu pokazujemy wszelkiego rodzaju storyboardy , oraz wpisujemy pomysły na animacje.

Ciekawe, i inspirujące sny, przemyślenia - także są jak najbardziej na miejscu.

  • Odpowiedzi 80
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Pomyślałem sobie że wartoby zacząć godnie ten fajny wątek ( dobrym storyboardem ) tego niżej znalazłem na Forum3d.pl jest to profesjonalny storyboard chłopaków z PI, oczywiście każdy wie że to scena z Fallen Art'a.

Jeśli uważacie, że nie powinienem wrzucać cudzej pracy to raz dwa skasuje posta ale tak jak pisałem, myśle że to może niektórym uświadomić jak powinien wyglądać porządny storyboard i samodzielnie zaczną je wykonywać a potem będą je tu umieszczać.

 

Storyboard jednej ze scen z FA (PI) - ale to chyba każdy poznaje

 

jpgprzeliczonekrotsz00013gd2.jpg

Napisano

nierozumiem Gordy Storyboard niesamowicie pomaga wiesz dokładnie co jak ma wyglądać jakie są założenia ruchy kamery etc. Cieżko zrobić nawet krótki film kiedy nie wiesz czego chcesz i jak to ma wyglądać, tak " z kopyta " to raczej cieżko zanimować cały filmik

Napisano

dokładnie tak panie weinert. Nie mogę tu pokazać (ze względu na prawa autorskie) ale w dodatkach do Epizodu I Gwiezdnych Wojen, pokazany jest bardzo dokładnie proces jaki zaszedł przed produkcją pościgu podracerów na Tatooine (oczywiście inne sceny również przeszły taką wstępną obróbkę ale ten akurat był najlepiej przedstawiony). Najpierw był storyboard, potem z tego storyboarda zrobiono animację, następnie mając już mniej więcej ustaloną długość poszczególnych ujęć stworzono animatica.

 

Po tym dopiero zabrano się za produkcję właściwą.

 

Rick McCallum w wywiadach mówił, że koszta produkcji filmu są tak duże, że twórcy muszą szukać nowych sposobów na prewizualizację tego co reżyser ma w głowie. Dzięki temu proces jest lepiej zaplanowany i przez to również tańszy.

 

Tworząc storyboarda wiele rzeczy jest bardziej przemyślanych, możesz dokładniej przedstawić to co chcesz zrobić.

Napisano

Taki przyziemny przykład - mając stroyboard nie modelujesz (w przypadku animacji) tego, czego nie widać :)

Bez obrazków ciężko jest ocenić, co się znajdzie w ujęciu.

Napisano

no to jak panie Leru mam wywalić tego posta czy zagadać na forum3d do iwmara ( Marcin Kobylecki to jest chyba z PI ) czy moze tu zostac ten storyboard?

Napisano

Po co storyboard obrazkowy ? - żeby widzieć co bedzie w animacji.

Po co widzieć , skoro można sobie zapisać ? - bo jeden obraz warty jest miliona słów.

Storyboard to swego rodzaju komiks.

Majac storyboard przystepujemy do robienia ANIMATIKU. Animatik to coś jakby maksymalnie uproszczony film. Tzn z własciwymi ujęciami kamery, czasami , a bez dbania o rendering , teksturki, swiatło itp. Postacie nie są tu renderowane

z SSS, a czesto nawet nie są zeskinowane i podpiete. W zaleznosci od potrzeb, czesto stosuje sie proste bryly typu box- zamiast domkow itp. Często uzywamy uproszczonych trybów renderowania - w maxie PROVIEW, a w majce - playblast.

Na tym etapie patrzymy np. czy poszczegolne ujecia sie ze sobą "kleją". To własnie tutaj ustalamy ruchy kamery , długosci ujęć itp.

I tutaj sprawa sie mniej wiecej wyjaśnia po co jest animatik :). Prosciej robic schematyczą animacje, która po zatwierdzeniu bedzie sie przeistaczać (często długie misiące) w super ujęcie , niz zacząć od hiper wypasionego ujęcia pola bitewnego, które zostanie potem wywalone, bo bardziej bedzie pasować cos innego.

To na tym etapie nabieramy świadomości którędy puścimy kamere, i na przykład która część zamku musi być solidnie wymodelowana ( bo będą zbliżenia), a której może wcale nie być. Dowiadujemy sie też czy zamek będzie potrzebny :D.

Animatik to chyba najbardziej zaniedbywany element filmów. Większosc ludzi mysli : "jakoś to będzie " - i zaczynają prace.

NA drugim miejscu chyba jest właśnie storyboard.

Storyboard pozwala nam na w miare jasne przekazanie innym ludzikom , jak mają wyglądać ujecia itp.

Reasumując - storyboard jest po to , zeby sobie i innym zaoszczędzić nerwów, czasu i pieniędzy. Nie doceniają go tylko Ci , którzy nie robili filmów, animacji .

Napisano

serwus :)

ano wątek zdechł. widocznie nie był potrzebny. Może nikogo to nie interesuje.

Piovab , dzieki za linka , fajny :)

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Napisano

Hmm... miałem kiedyś taki głupiutki pomysł na animację "rozruchową" ot żeby kiedyś jak bym się w końcu nauczył animacji postaci ;)

 

Typowo toonkowa w klimatach z ICE AGE czy Shreka. to bylby Short: około 3min wartkiej akcji w rytmie jakiejś skocznej melodii :]

 

niestety nigdy nie skresliłem nawet linijki scenariusza dla tej animacji :/

 

Pozdrawiam

Napisano

serwus :)

Bhaal - możliwe :)

Tweety, fajny pomysł. Moje skojarzenia do tego to najnowasza produkcja ( chyba pixara) , o myszy kradnącej ser w restauracji - Rastignolli czy jakos tak, napad na bank i ucieczka ( typowo cartoonowe i nawet renderowane jak kreskowka) to animacja chyba pod tytułem TOM CAT . To była animacja zrobiona jako praca dyplomowa czterech studentów, bedąca reklamą plugina do MAYA renderującego kreskówkowo. Już chyba pare lat ma. W każdym razie to sie pojawiło jak zaczynalem Leona - a to jeszcze na maya było :).

Odnośnie imprezowania do rana to w Polsce takie przypadki bywały w realu - włamywacz "raczył się " alko. z baru ofiar, zasypiał i rano go właściciele domu znajdowali :D.

Odnośnie podkopów , to skojarzenie mam też z pingwinami z Madagaskaru,

a także z filmem woodego alena - "drobne cwaniaczki".

Jakąś burze u mnie uruchomiłeś w głowie :D.

pozdrawiam i życze powodzenia :)

Napisano

Hehe.... ja też mam w głowie scenariusz mojego własnego filmu... Zabieram się od dawna do zrobienia storyboardu, ale ten wątek sprawił, ze chyba w końcu ten storyboard zrobię i tu wrzucę, w oczekiwaniu na dobry sprzęt na którym taka animka będzie miała sensowny czas powstawania. :)

Napisano

ehh...marzenia o pierwszej animacji...chyba każdy z nas je miał (i dotąd miewa) :D mój problem polega na tym, że z wielkim trudem przychodzi mi wymyślanie czegoś...tworzenie scenariusza itd. :| a zapał i chęci (i nawet ekipa by się znalazła!) a pomysłu jak nie było tak nie ma.

 

Storyboard? TAK! Kiedy będę tworzył pierwszą animację (jakąś sensowną) nie obejdę się bez storyboardu. Po co modelować coś co nie zostanie pokazane w animacji? Po co studia filmowe najpierw robią animatiki? FXy-po co najpierw montują cały film, a dopiero gdy mają ostateczną jego wersję zabierają się za efekty? CZAS TO PIENIĄDZ, a kto uważa, że storyboard jest zbędny...hmm nie wie co mówi ;p

 

Pozdrawiam :)

Napisano

Pozwolę sobie wtrącić co nieco.

Zauważyłem że większość z Was "klęka" przy scenariuszu. A gdzie tam do storyboardu.

Może zamiast wytężać swoją mózgownice warto by było znaleźć scenarzystę?

i Kogoś kto potem z tego przygotuje scenopis?

Na tym forum jest dział 2d ---> może znajdziecie kogoś kto stworzył by wam postacie i otoczenie oraz narysował storyboard?

 

no a potem, już sami wiecie :)

 

Dziwię się że wszystko każdy chce robić sam. W pojedynkę nawet dobrej kampanii reklamowej się nie wymyśli - przeważnie team kreatywny ma od 3-4 osób.

 

hmm? może warto by było?

 

pozdrawiam

Napisano

tego czy storyboard jest potrzebny przekonałem się zaczynając robic swoją pierwszą prawdziwą animacje [juz ją kończe i niedługo wrzuce] i, jasna sprawa, doszedłem do wniosku, że jest niezbędny.

 

Teraz mój pomysł: Jestem w trakcie robienia animacji połączonej z komiksem. Plan był taki, aby odbiorca oglądał komiks w którym w każdej scence coś by się działo, jakiś ruch itp. Wyszło jak wyszło. Nie opanowałem flasha, żeby móc zrobić ładny przejrzysty interaktywny interface, wiec poszedłem bardziej w strone animacji.

Jest to opowieść kryminalna [typowy komiksowy scenariusz]. Cała akcja rozgrywa się w mniej wiecej 8-10 lokacjach [8-10 narysowanych kadrów na które animacja bedzie nałozona - typu jadace samochody, spadające liście, chodzący ludzie] więc bedzię to typowa nowela, jeden wątek szybkie zawiązanie akcji i morał na końcu ;).

Pewnym problemem stanowiły dla mnie dialogi. jak i gdzie je umieszczać. Dochodząc do wniosku, że ta animacja musi miec cos z komiksu dialogi wepchnelem w dymki a narratora dałem na dolny czarny pasek jak w filmach z napisami. dymki nie poruszają się wiec wyswietlaja sie jedynie jak postac mowiaca stoi. Aby jeszcze bardziej tą animacje "ukomiksowić" postacię często się zatrzymują są zastopowania akcji, a każdą scene zamknałem w ramce zeby upodobnic sceny do ramek komiksowych.

 

Co myślicie o tym pomyśle?

Napisano

sthead

pomysł fajny, widziałem kilka takich, były bardzo efektowne, co do dialogów w dymku to jestem za ale co do tych tekstów narratora to coś innego bym wymyślił. No i jak zawsze - diabeł tkwi w szczegółach

Napisano
mysteryofalbesila: Dziwię się że wszystko każdy chce robić sam. W pojedynkę nawet dobrej kampanii reklamowej się nie wymyśli - przeważnie team kreatywny ma od 3-4 osób.

 

Powiedz to Piotrowi Dumale.

 

Mozna zrobic beznadziejny film ze storyboardem ale i swietny bez niego.

 

Tak, tylko jest różnica między "błądzeniem po lesie" a posiadaniem tego na tacy. Plus do tego dochodzi prawie zawsze robota na marne.

100 słów jest zbędne przy jednym obrazku :)

Napisano

To całe storyboard podsunęło mi myśl ;]

Mam na oku taką malutką animacje. No coś w rodzaju filmiku krótkometrażowego. Proszę się nie śmiać Oo !!! wiem że moje proojekty przeważnie kończą w kosszu ale tym razem ma być inaczej bo myślałem nad tym czymś już ładne kilka miesięcy ale ciągle nie wiedziałem jak zacząć.

Chciałbym go wam pokazać mniej więcej o co chodzi ale nie wiem jak mam zrobić swoje obrazki ;] W ogóle to mam zamiar stworzyć już coś większego niż 3 boxy i ludka ;]

Heh może zapytam wprost. Czy mam narysować to story body ręcznie czy mam użyć jakiegoś konkretnego programu ?

Patrząc na ten z Fallen art to mój musiałby być o wiele dłuższy. Prawdopodobnie sobie nie poradzę bez waszej pomocy

Pozdro ;)

Napisano

Fokus : No to od razu z miejsca Ci radze - jesli Twoj pierwszy film juz na etapie pomyslu jest tak czy nawet bardziej skomplikowany jak FA ( o ile pamietam to kolo 80 ujec, 5 postaci, trzy czy cztery lokacje ) - to zmien pomysl. Lepiej jest zrobic na poczatku cos prostego i to skonczyc, niz zamierzyc sie na Wladce Pierscieni, zrobic 3 modele, pol sceny i polec. Szkoda czasu. A storyboard sie oczywiscie przydaje - mozesz go zrobic dowolnie. Najszybciej narysujesz, ale jak uwazasz ze nie dasz rady to mozna tez zaczac od animatiku i w storyboardzie wrzucac kadry z niego. To tez sie czasem robi - zwlaszcza jak sie kompletnie nie umie rysowac.

 

salut

Dziadek Stal

Napisano

ha ha ha!!! ziomek takie teksty zachowaj dla siebie...

 

póki co to naucz się że od tego jest forum...

 

odpowiadasz na pytanie sprzed 2 miechów??? szybki jesteś! gratuluje refleksu!!!

Napisano

myślę że powinieneś z uśmiechem czytać posty...

sprzed 2 miesięcy.. no i..? - to nie jest Czat.. to jest Forum...(storyboardy to wątek ponadczasowy:))

 

ziomek..:)

 

co do storyboardów...

To albo (niestety-prawdopodobne) mało kto zabiera się do opracowywania Ich, przed rozpoczęciem prac. Albo (równie-prawdopodobne) nie chcą się zbytnio dzielić..:(

 

Ludzie nie bójcie się.. przecież nikt normalny nie dopuści się plagiatu..

 

chciałbym teraz wkleić załącznik - storyboard, ale :( niestety nie narysowałem.

 

mam pomysł z długą brodą, ale potrzebuje dopracowania w szczegółach.

 

pozdrawiam - Odwagi LUDZIE.

Napisano

BBB - nieźle. szkoda jeszcze że to nie animacja poklatkowa. przebiłaby pewnie wersję 3d.:)

Zakończenie z latawcem jakoś bardziejsze jest chyba.

 

O dziwo też mam u w swoim internecie YouTube :) - to przykłady storyboardów do animowanych klipów Goryli:

http://pl.youtube.com/watch?v=o_j4fs8rdPk - gorillaz - dare

http://pl.youtube.com/watch?v=1R0QQvxl5n8 - gorillaz - clint wschodnioleśniak

http://pl.youtube.com/watch?v=SKnMP0S4V_U -gorillaz - el manana

http://pl.youtube.com/watch?v=Nq_Ut82c54Q - gorillaz - feelgood inc.

 

polecam

(jeśli post gwałci regulamin to przepraszam)

pozdrawiam

Napisano (edytowane)

Ciekawe czy po pół roku ktoś tu jeszcza zajrzy?

Ja plaując jakąkolwiek animacje krótsza lub dłuższą zawsze posługuję się storybardem. W zasadzie to za każdym razem jak coś robiłem, najpierw powstawał storyboard, a potem jak już ktoś wymagał to dopisywałem o niego senariusz. Dla ludzi myślących "obrazem" najłatwiej jest w ten sposób wykreować coś, co zawiera juz jakiś plan kadrowania, montażu, plastyki.

Wrzucam tutaj pewien rozpoczęty dawno temu storyboard, którego nigdy nie skończyłem. Znalazłem tylko te dwie pierwsze strony. Miała to być krótka historia romantyczna z fantastyczną pointą. Ciekaw jestem jak to odbierzecie, może pobudzi to czyjąś wyobraźnię?

Oczywiście wszelkie prawa zastrzeżone...

 

a Piotr Dumała robi storyboardy.

Edytowane przez walmord
Napisano

serwus :)

fajne . storyboard to podstawa.

watek faktycznie zdycha. malo ludzi robiacych animacje, a storyboard jest lekcewazony.

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Napisano

walmord storyboard to dobra rzecz... jest bardzo ważny przy animacji...

 

osobiście nie wyobrażam sobie pracy przy animacji bez tego, nawet jeśli to jest bardzo prosta forma w postaci banalnych rysunków...

 

bez dobrego planu możemy stracić wątek animacji... a co dopiero gdy przy projekcie stratuje więcej człowieków...

 

mnie się podobać i niech wątek żyje jak najdłużej... ;)

Napisano
A storyboard sie oczywiscie przydaje - mozesz go zrobic dowolnie. Najszybciej narysujesz, ale jak uwazasz ze nie dasz rady to mozna tez zaczac od animatiku i w storyboardzie wrzucac kadry z niego. To tez sie czasem robi - zwlaszcza jak sie kompletnie nie umie rysowac.

 

A jaki jest sens robienia storyboardu jeżeli ma się już gotowy animatic ?

Napisano

a taki, że storyboard możesz sobie wydrukować i powiesić na ścianie nad monitorem. nie musisz wtedy odpalać animatiku za każdym razem kiedy nie pamiętasz co się dzieje w ujęciu C_145. poza tym storyboard fajnie wygląda. sprawa, że każda nawet najbadziewniejsza produkcja wygląda mega pro ;)

 

Pozdrawiam

Napisano

serwus :)

a ja stosuje oprocz storyboardu , ktroy drukuje i uzupelniam recznymi wpisami -> taki animatik dynamiczny.

Dynamiczny, poniewaz uzupelniam go stopniowo tym co mam juz zrobione, - to daje mi jakąs swiadomosc tego co juz mam .

To prawda, ze w pewnym momecnie trace spojnosc formy, bo obok typowo animatikowych rzeczy sasaduja ujecia juz przerenderowane, ale bardzo mi to pasuje .

Czy tak robicie ?

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Napisano

hehe każdy chce jak najszybciej zobaczyć wyniki :) Ale czasami bywa tak,że człowiek się już nie łapie czy ujęcie C_134 jest finałowe czy też może coś tam było jeszcze do poprawki ;) imho jak najwiecej zapisków i porządku bo inaczej pupa zbita.

 

gorzej jak wycieknie gdzieś poza produkcję wersja goła, w połowie montowana z ujęciami animatikowymi. wtedy to obciach straszny :)

Napisano

Nie widziałem, aby ktoś tu napisał o chyba wartej uwagi książce, która jest dostępna już od jakiegoś czasu. Sam nie miałem okazji jej przeglądnąć, ale się przymierzam do zakupu. Jak dorwę to napiszę coś więcej, choć bardziej przydałaby się recenzja osoby, która na robieniu storyboardów się zna.

 

http://www.sklep.gildia.pl/literatura/62131-giuseppe-cristiano-kurs-tworzenia-storyboardow

 

Pozdrawiam

Napisano

ja tam specem od storyboardów nie jestem, bo teraz to same spontany się robi, jednak pozycja zapowiada się ciekawie...

 

breja thx... ;)

Napisano

Na amazon.com oprócz wyżej wymienionej książki w oryginalnej wersji językowej, można odnaleźć naprawdę pokaźny zbiór.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności