Jump to content

FinalRender stage 1 Release 2 !


KLICEK

Recommended Posts

Długo na to czekałem i zdecydowanie:) wiedziałem, że zaraz po wydaniu Brazila przez spluterfisha, Cebas weźmie sie do roboty i wypuści szybko nowa wersje FinalRendera :)

 

 

Zmiany są imponujące, a przykładowa galeria wgniata w ziemie :)

 

Lista zmian :

 

Feature List

 

Find below the latest feature list of finalRender Stage-1

 

  • MSP engine boasting 2X plus speed increases.
  • All new AQMC GI engine
  • Flicker Free Character Animation mode rendering with AQMC
  • Camera Fly GI mode with AQMC
  • Hyper-GI™ Rendering Technology for Clean and Fast GI Results
  • finalRender Image GI engine,
  • Optimized QMC GI engine
  • 64-Bit Ready
  • Advanced Light map calculations for clean and smooth GI.
  • The most robust Render Ellements on the market
  • Render elements include and Exclude
  • User friendly UI and slider technology.
  • Powerful Distributed Rendering technolagey
  • Advanced adaptive Anti-Aliasing for crisp fast and clean rendering
  • SIAT technology for fast Blurry rendering and Area Shadows with GI.
  • Advanced Micro Triangle Displacement (MTD).
  • MDT Modifer.
  • GI Detail Detection for crisp detailed GI.
  • Physical Sky.
  • Physical Sky map.
  • Advanced State of the Art Cartoon and Illustration Rendering with finalToon
  • over 250 samples scenes
  • 7+ hours of Video Training avalible
  • Full color manual with tutorials, diagrams, tips and tricks, and clear explanation graphics.
  • Over 150 Presets for materials and rendering settings.
  • Fast and accurate Absorption.
  • Volume and Dispersion Caustics.
  • 25 Total finalRender specific shaders for more power and ease of use.
  • Blazing fast Sub Surface Scattering.
  • fR-Carpaint.
  • fR-Wax.
  • fR-Skin.
  • fR-Light material
  • fR-Dirt
  • fR-Architectural
  • Tight integration with major 3d party developers.
  • Advanced FumeFX integration.
  • Latest Intel HT Optimized Hyper Threading Code
  • Independent Rendering System with full control of Scene Database
  • AI based "On Demand" Loading/Unloading of Geometry
  • Intelligent and Automatic Raytracing Acceleration through AI-3D Space Segmentation
  • Automatic Object Sub-Div. based on the new AI-Scene Filter and Analyzing Tools
  • Fast Raytraced Shadows
  • True Caustic Light Rendering with extended Energy Control
  • Fast Area Shadows
  • Optimized GI code with Advanced Caching Technology
  • True 3D UltraBlur™ Algorithm for fast Blurry Renderings
  • Highly Optimized true 3D Motion Blur
  • Photoreal Area Light types
  • Realtime Volume Light Rendering
  • True Geometry Based Direct Light Sources
  • True Geometry Based Indirect Light Sources
  • A full set of Advanced Camera Types (Fisheye, Panorama ...)
  • AI-Image Analysis code for Ultimate Rendering Speed and Image Quality
  • Supports true Micro-Triangle Displacement
  • Physical Correct DOF Raytracing
  • Wavelength based Dispersion Rendering Model
  • World Exclusive: First Renderer with fully Licensed "Zauner Shader" Technology!
  • Energy Based "Light Particle" Rendering System

present.jpg

fR_Skin_Cathy_color.jpg

fR_CarPaintYellow.jpg

 

Tutaj możecie zobaczyć cała listę zmian poparte są one zdjęciami, które musicie przyznać wyglądają dość imponująco :)

Link to comment
Share on other sites

Super te renderki. Normalnie jak zdjęcia

Big rispekt :D

 

Panienka podobna do C.Electry trochę :)

Mi bardziej przypomina ta panienka Geena'e Davis ;)

 

Ps. Heh... taka mnie myśl naszła co to będzie za 5 lat?? Render będzie wyglądał lepiej i realistyczniej niż zdjęcie zrobione wysokiej jakości aparatem ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej

 

wlasnie udało mi sie przetesotwac, finalrender st1 rel2, mam dopowiedzenia tylko tyle : REWELACJA :)

 

- Szybkie gi

- 3 rozne silniki do sss

- masa materialow i prestow

 

Najbardziej podoba mi sie "fast skin sss" - wydaje mi się ze jest najlepiej przemyslany ze wszystkich jakie mialem okazje testowac :)

Działa on na zasadzie ze mamy nasz material fast sss ale działa on tylko jako lajerowy surface (wszystkie ustawienia tylko dla sss, tak jakbysmy mieli doczynienia z sss pass2), zeby miec mozliwosc dodawania szejdingu itp trzeba do slotu surface material wrzucic np. "fr advanced" i ustawic sobie cała reszte rzeczy, rewelka

 

ambient z duzymi mozliwosciami ustawien, od jego koloru po nawet normalizacje wzlgedem worlda itp

 

Nie dodalem jeszcze, ze ta wersja zjada mniej ramu o polowe, w porownaniu do tych samych scen na silniku wczesniejszym ;)

 

jestem naprawde mile zaskoczony wszystkimi zmiana, czuc ze czerpali garscami z vraya i mentala przy zachowaniu swoich starych silnikow.

 

Polecam

Link to comment
Share on other sites

AG prosze screeny o ktore prosiles :

 

Globalne ustawienia :

fr1.jpg

 

aqmc :

fr2.jpg

 

Fr - image :

fr3.jpg

 

Hyper - gi

fr4.jpg

 

Qmc :

fr5.jpg

 

psych sky :

fr6.jpg

 

render elements :

fr7.jpg

 

raytracer + camera :

fr8.jpg

 

Materiały :

fr9.jpg

 

Fr- Advanced material

fr10.jpg

 

Fr- Afvanced - czesc dalsza

fr11.jpg

 

mapy :

fr12.jpg

Link to comment
Share on other sites

no toon jest fenomenalny.

widzialem cos w toonie przypominajacego sketchera, jak olowkiem. swietny efekt!!!

pozdrawiam.

 

edit: a tak w ogole to fR jest bardzo fajny, i jak ktos zna vraya to ma dobry start do nauki fR, bo ta wiedza z vraya jest pomocna przy nim.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy