Tony M. Napisano 9 Kwiecień 2007 Napisano 9 Kwiecień 2007 Na temat mojej bitewnej pracy wybrałem sobie pojazd, jak narazie mam 1350 trojkątów, i myśle że się zmieszcze w limicie.
Bruneq Napisano 9 Kwiecień 2007 Napisano 9 Kwiecień 2007 no nareszcie nie jestem sam!:) idziesz dalej bo ladnie dosyc!:) zostal ci element ktory mi sprawil najwiecej problemow "maska" za cholere nie widac jak ona idzie na tych koncpetach!:)powodzenia
Gość Marioza Napisano 10 Kwiecień 2007 Napisano 10 Kwiecień 2007 Tony Montana? :D fajnie ze będzie konkurencja
Tony M. Napisano 10 Kwiecień 2007 Autor Napisano 10 Kwiecień 2007 jeśli się oglądało Scarface ponad 10 razy, to musiało sie to odbić "psychice" z tąd mój nick :).... a jeśli chodzi o konkurencje to mam nadzieje że znajdzie się jeszcze ktoś chętny, żeby modelować pojazd... a nie jakieś tam krasnoludki.... 1774 trojkaty, komentarze i propozycje bardzo mile widziane.
Tony M. Napisano 11 Kwiecień 2007 Autor Napisano 11 Kwiecień 2007 Modelowanie zakończone wyszło równe 2000 trojkatów, teraz tylko zmapować pomalować i vłala
Bruneq Napisano 11 Kwiecień 2007 Napisano 11 Kwiecień 2007 ulalala.....elegancko! no to ja juz pakuje sie!:)...co tu bede tak sam siedzial!;)
Gość Marioza Napisano 12 Kwiecień 2007 Napisano 12 Kwiecień 2007 model swietny, dobre proporcje i siatex git, czyli co pora textury, tez ogladałem iles tam razy scarface gut film i dobrze mi sę grało w gierkę :D
Tony M. Napisano 17 Kwiecień 2007 Autor Napisano 17 Kwiecień 2007 dzieki za komenty, bawie sie teraz w mapowanie, a teksturka powinna sie namalowac wkrótce.
Tony M. Napisano 19 Kwiecień 2007 Autor Napisano 19 Kwiecień 2007 gdyby ktoś mógłby przybliżyć mi podstawy pojęcia "ambient occlusion" czyli co to jest i do czego złuży? :)..... wiem wiem google ale ...jakby to powiedzieć zbanowali mnie na googlach ;) wielkie dzięki
mara Napisano 20 Kwiecień 2007 Napisano 20 Kwiecień 2007 to cos podobnego do global illumination, czyli symulacja naturalnego oswietlenia dziennego przy tworzeniu modeli do gier wypalenie takiego oswietlenia do tekstury jest bardzo pomocne (niezbedne jesli nie chcesz malowac oswietlenia recznie na teksturze) tak wyglada przykladowa light mapa, ktora powstala wlasnie przez wypalenie ao http://architektura.frycz.com/mara/chata/ao_blender.jpg mniej wiecej jasne? /edit moze opisze jeszcze jak sie robi fake gi, ta metoda dobrze obrazuje jak to wszystko dziala (gi/ao) dodajesz do sceny kule (icosphere), odwracasz normalne kazdego face'a do srodka kuli, dodajesz spot'a (spotlight) i ustawiasz multikopiowanie tego swiatla w kazdym wierzcholku kuli, tak zeby swiatla byly skierowanie dokladnie w srodek kuli (w belnderze 'dupliverts' z opcja 'rot') zamiast kuli mozna uzyc np polkuli (skydome), trzeba rowniez pamietac zeby spoty byly wystarczajaco 'miekkie' i zeby byla wystarczajaca liczba aha juz pisalem ze mi sie model podoba? nie? a bardzo mi sie podoba :)
Tony M. Napisano 20 Kwiecień 2007 Autor Napisano 20 Kwiecień 2007 Zmapowałem drania. Teraz tekstura, nastawiam sie tylko na difuse, spróbuje sie z normal mapą i light mapa ale nie wiem zbyt wiele na te tematy, wiec nie wiem co z moich "naukowych testów" wyjdzie... Mara- dzięki za nakreślenie tematu :) jedno dodatkowe pytanie czy żeby wypalić taką mape wystarczy model low poly? A twoja chatka tez bardzo ciekawa, życze powodzenia z teksturami...
mara Napisano 20 Kwiecień 2007 Napisano 20 Kwiecień 2007 oswietlenie mozesz wypalic dla kazdego obiektu z rozlozona siatka, czy rowniez low poly
Cruzh3r Napisano 21 Kwiecień 2007 Napisano 21 Kwiecień 2007 Lightmapy nie używaj, cienie zrób na samej diffuse.(oprócz cienia armatki bo jest ruchoma). Normalmape warto żebyś zrobił, tak na prawde to nie jest aż taka filozofia(zresztą minibitwa jest dla nauki):)[bez normala ani rusz:)] jeżeli chodzi o AO/fake GI: W maxie wystarczy dodać skylighta i generate shadows. W necie jest kupa programów do obliczania Radiosity maps, czyli właśnie takiego GI. Używają ich ludzie którzy modelują levele np. do Counter Strika itp.
mara Napisano 21 Kwiecień 2007 Napisano 21 Kwiecień 2007 Lightmapy nie używaj, cienie zrób na samej diffuse.(oprócz cienia armatki bo jest ruchoma). (...) ale przeciez diffuse mapa to light mapa + color - myle sie?
Cruzh3r Napisano 21 Kwiecień 2007 Napisano 21 Kwiecień 2007 Ehh niema wsumie zdefiniowanego. Diffuse i color mapy to poprostu podstawowa textura, bez żadnego shaderowego cieniowania, może mieć narysowane albo wypalone cienie. Light mapa. to same cienie. Może mieć dużo niższą rozdielczość niż diffuse mapa. Ona tylko zaciemnia obszar.(Coś bardzie w stylu ambient intensity map:]). Jeżeli poświecisz na taki obiekt to cienie całkowicie znikają[jakby lightmapy nie było].
mara Napisano 21 Kwiecień 2007 Napisano 21 Kwiecień 2007 ja light mapa nazywam wypalone cieniowanie wlasnie, ...byc moze zle
Tony M. Napisano 21 Kwiecień 2007 Autor Napisano 21 Kwiecień 2007 Tyle mam namalowane :) zdecydowałem sie na delikatny kamuflaż ...
Ardeni Napisano 24 Kwiecień 2007 Napisano 24 Kwiecień 2007 Ja czekam dalej co z tego będzie, ciekawe jak to wyjdzie z tym "moro" motywem ;P
Ardeni Napisano 25 Kwiecień 2007 Napisano 25 Kwiecień 2007 Serio? Całkiem w p**ke to wygląda:D (czyt. fajnie) Czekam/Czekamy na dalsze efekty.
Tony M. Napisano 28 Kwiecień 2007 Autor Napisano 28 Kwiecień 2007 na chwile obecną mam tyle tekstury, a skoro bitwa do poniedziałku ;p to się wyrobie... (chyba) "][/url]
Coin Napisano 28 Kwiecień 2007 Napisano 28 Kwiecień 2007 Yo :D, elegansia teksturka, taka zdaje sie wersja zimowa.:D Pozdrawiam i życzę szybkiego ukończenia modelu
Cruzh3r Napisano 29 Kwiecień 2007 Napisano 29 Kwiecień 2007 no teraz bardzo fajnie wygląda, chciałbym go w UT2004 zobaczyć.
ofca Napisano 29 Kwiecień 2007 Napisano 29 Kwiecień 2007 moze dopracuj jeszcze kola - tzn laczenie opony z tym z boku - taki ten kant....troche sie tam nie laczy - gratssy big :*
Konras Napisano 29 Kwiecień 2007 Napisano 29 Kwiecień 2007 Wyglada na prawde dobrze, wypalisz potem lightmape na koncu i dasz w PS jako multiply i bedzie super :) bo narazie to pewnie o sam kolor i cienie takie lokalne sie martwisz :p Tekstury sa na prawde cacy :) Tutaj daje linka do watku na cgtalk.... o takim hmmm, podobnym klimacie mis ie zdaje abys moze podpatrzyl co jeszcze brakuje teksturce :) http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=39&t=490169&page=1&pp=15
ognisty Napisano 29 Kwiecień 2007 Napisano 29 Kwiecień 2007 niewiem czy te wglebienia nie lepiej byloby na normalu trzasnąć, teraz widac ze np na dzialku swiatlo pada z innej strony i na 'bolidzie' z innej :) ale to tak w kwestii czepialstwa
Kuba Napisano 30 Kwiecień 2007 Napisano 30 Kwiecień 2007 Tekstura bardzo fajna, może jedynie koła trochę za jasne. Mam nadzieję, że na metal wrzucisz jakiegoś prostego speculara, żeby choć trochę się błyszczał. Trzymam kciuki.
ognisty Napisano 30 Kwiecień 2007 Napisano 30 Kwiecień 2007 ogólnie rzec mowiąc ze specem i normalem by wyglądał bosko
ledyr Napisano 30 Kwiecień 2007 Napisano 30 Kwiecień 2007 gratulacje bardzo fajnie wyszło, tylko przydałby sie jakis własnie spec czy normal zeby zrobić to bardziej takie normalowate ;d chyba ze masz ochote to spróbuj to zrobić na diffusie
Tony M. Napisano 30 Kwiecień 2007 Autor Napisano 30 Kwiecień 2007 Dzięki za komentarze, nie spodziewałem sie że aż tak się spodoba, bo mi to wogóle nie pasuje ten model, ale to chyba dlatego że tak długo na niego patrze ostatnio :) wieczorkiem zapodam finalną wersje. pozdrawiam
Cruzh3r Napisano 30 Kwiecień 2007 Napisano 30 Kwiecień 2007 Daj viewporty może, bo teraz nie wiadomo:> bo to ze skylightem eczy z wypalonymi cieniami na mapie jest?
Tony M. Napisano 30 Kwiecień 2007 Autor Napisano 30 Kwiecień 2007 prosto z viewporta, wcześniejszy render ze skylightem... "][/url]
Cruzh3r Napisano 30 Kwiecień 2007 Napisano 30 Kwiecień 2007 cool, dobrze że poprawiłeś opony za czyste były. gz
ofca Napisano 30 Kwiecień 2007 Napisano 30 Kwiecień 2007 kilka obiektow zostalo ci do pomalowania....
Tony M. Napisano 30 Kwiecień 2007 Autor Napisano 30 Kwiecień 2007 Koniec____ wystawiam bez normali zabrakło mi czasu (a dokładnie jak do badziestwo wyświetlić :( no ale już wiem co będzie katowane), mam nadzieje że się podoba. Dzięki za komentarze, i udział w 13 mini bitwie, gratuluje wszystkim którzy ukończyli swoje modele. +edit> tak sie zastanawiam ale chyba zmapowałem za dużo kół??? [/url]
Bruneq Napisano 30 Kwiecień 2007 Napisano 30 Kwiecień 2007 jezeli uzyles normala w renderach...to go nie widac! ale gratulacje ukonczenia i powiem ze wyglada supcio fajny detal! mi tu jeszce brakuje troche speculara!!ale jest super! ps. wystarczylo zmapowac 2 kola!:P
Tony M. Napisano 30 Kwiecień 2007 Autor Napisano 30 Kwiecień 2007 poki co bez normala w renderach tylko teksturą się chwale... żeby nie było że nie próbowałem.
Por@szek Napisano 30 Kwiecień 2007 Napisano 30 Kwiecień 2007 Normala nie widac bo 1: jw autor napisal :D A 2 jezeli dasz samego skylighta to nie bedzie NM widac, musisz oprocz sklighta dac np. omni z cieniem albo direct light. Texta fajnie pomalowana, ale troche bardzo zmarnowales miejsce na texturze na kola. Mogles dac jedno miejsce tylko i reszte wykorzystac do lepszej jakosci textury. Naprawde nikt by nie zwrocil uwagi na to ingame;) A jakos zawsze lepsza by byla. BTW nie jest to czasem texta z bumpa? Wyglada troche mdlo jak na normala. Tzn brakuje ostrosci. Ale moge sie mylic przy tej rozdzialce i kompresji. Poza tymi drobiazgamiardzo fajnie. Moze dodalbym kapke kontrast aby kolory byly ostrzejsze. Podoba mi sie detal na texturce. Do tego masz fajny czysty modelling bez zbednych burakow. Bardzo fajna robota. Pozdrawiam.
Coin Napisano 30 Kwiecień 2007 Napisano 30 Kwiecień 2007 Fajnie zrobiony, porządnie zaprezentowany, mój faworyt :D
Cruzh3r Napisano 1 Maj 2007 Napisano 1 Maj 2007 bardzo fajnie, szkoda że dodałeś tą krew w troche beznadzienym kolorze. Plamy są duże mógłbyś zrobić takie rude smugi, z ostrymi krawędziami(taka zaschła rozpryskana kref). Bardziej mi się podobał z czystymi texxturami(znaczy bez krwii/brud na kołach dobrze źe jest)
Levus Napisano 1 Maj 2007 Napisano 1 Maj 2007 Bardzo fajnie, imo za jasny tex... Bakowałeś jakiś ambient na tym?
Gość Marioza Napisano 4 Maj 2007 Napisano 4 Maj 2007 hehe fajnie to wyszło, normalnie tak "old skoolowo" choć nie lubie tego okreslenia, autko byłoby w sam raz do tdr 2000
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się