SOS.now.SKI Napisano 18 Maj 2007 Napisano 18 Maj 2007 Jako, ze jest to mój pierwszy post na tym forum, Witam Wszystkich Serdecznie :) Poniżej zamieszczam moją najnowszą pracę. Program: max+vray+trochę postu... FullHD 1920x1080+22 (640KB) Z góry dziękuję za Wasze opinie i uwagi. link: http://img255.imageshack.us/img255/6768/dzialoqm7.jpg mirror: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=5c70272715e195e1
Orangegraphics Napisano 18 Maj 2007 Napisano 18 Maj 2007 Nie wiem. bo mi tło wszystko mąci. ta burza/kolory zupełnie niepotrzebnie. zwykłe chmurki i błekit by o niebo lepiej działały.
huzdebos Napisano 18 Maj 2007 Napisano 18 Maj 2007 ooo ma'an uzyles chyba wszystkich filtrów w fotosklepie, a to niedobrze , tzn. brzydko pzdrw
SOS.now.SKI Napisano 18 Maj 2007 Autor Napisano 18 Maj 2007 Jeśli mam być szczery to jedynie użyłem GBlura oraz MBlura i to w bardzo delikatny sposób :) Co do kolorystyki to wypłynęła ona w praniu :D i miała być agresywna. Na początku tez dałem zwykle niebieskie niebo, ale wyglądało to bardzo nieciekawie - prosto/pospolicie... Także postanowiłem cos z tym zrobić. Na początku zmieniłem porę dnia i zabarwiłem górne warstwy chmur - co w stosunku do zwykłego/mdłego błękitu, wprowadziło nieco atmosfery. Rodząca sie burza, az krzyczała o jej przymioty, wiec użyczyłem jej pioruna, który to dodatkowo zgrał sie z odbłyskiem na lufie :) Ale bardzo Wam dziękuję za Wasze zdanie i czekam na więcej. Pozdrawiam!
Lis Napisano 18 Maj 2007 Napisano 18 Maj 2007 woow. niezłe wytłumaczenie :D Wiesz praca wygląda jakby ją zrobiona conajmniej 10 lat temu. Ale dobra. o gustach się nie dyskutuje tak więc wytknę tylko głędy techniczne. 1. Niebo ma inną perspektywę niż reszta obrazka 2. Z tyłu góry pokryte śniegiem a na tej samej wysokości pierwszy plan gdzie ładnie kwitnie trawka i kwiatuszki. 3. Czerwono niebieskie niebo 4. źle zeskalowałeś texturę na armacie powinna być mniejsza. Porównaj sobie z tą z płotu.
SOS.now.SKI Napisano 18 Maj 2007 Autor Napisano 18 Maj 2007 Wiesz, ma się ten styl oldskoolowy ;)))) 1. Jesteś spostrzegawczy(Gratuluje!) - rzeczywiście kamera użyta do nieba ma szerszy kat widzenia. Wiesz – budowanie atmosfery ;) (dopiero w szopie te dwa elementy zostały połączone) :) 2. Czy ten kontrast nie jest ciekawszy niż wszystko w zielenie albo w wiecznej zmarzlinie :) 3. Weź proszę pod uwagę, porę dnia. Poza tym na rzeczywistym niebie można zauważyć jeszcze większe spektrum kolorów... 4. Sprawa dyskusyjna :))) Powiedzmy, ze to sa dwa rożne rodzaje użytego drewna i to na armacie jest po większych przejściach ;) A teraz zagadka w którym miejscu siedzi króliczek :P
Death Metal Napisano 18 Maj 2007 Napisano 18 Maj 2007 a mi sie podoba. To co Lis napisał to (niestety) prawda, ale co tam;-P. Kolory uważam za odważne, ale przez to ciekawe. Pracka ma swój-IMO fajny-klimacik. Razi źle zeskalowana tex na drewnianych elementach armaty i słońce po prawej. Pozdrawiam
Gość Raffaello Napisano 18 Maj 2007 Napisano 18 Maj 2007 witam na forum! wszystko juz napisali, z czym się zgadzam, ja dodam że podba mi się armata i już ;) pozdrawiam
Fargate Napisano 19 Maj 2007 Napisano 19 Maj 2007 dla mnie troszeczkę przekombinowane, ale sprawia dobre wrażenie. IMO fajniej by wyglądało w nocy + strugi deszczu + pioruny :D
slayer2004 Napisano 19 Maj 2007 Napisano 19 Maj 2007 Strasznie cukierkowo, kolorowo ;] Postarałbym sie o nieco bardziej stonowane kolory .
Fr3d3k Napisano 19 Maj 2007 Napisano 19 Maj 2007 nie wiem czemu, ale po prostu mi sie bardzo podoba ! ładny detal na armacie i kolory !
hkropinski Napisano 19 Maj 2007 Napisano 19 Maj 2007 imo kolorystyka jezeli miala byc agresywna to ci nie wyszlo, sam kolor nieba nic tu nie zdziala, blur niepotrzebny, blyskawica wyglada niepotrzebnie i kiczowato, pozatym srednio. 1. Jesteś spostrzegawczy(Gratuluje!) - rzeczywiście kamera użyta do nieba ma szerszy kat widzenia. Wiesz – budowanie atmosfery ;) (dopiero w szopie te dwa elementy zostały połączone) :) eee... tak sie nie buduje atmosfery:/ zupelnie niepasuje... 2. Czy ten kontrast nie jest ciekawszy niż wszystko w zielenie albo w wiecznej zmarzlinie :) a widziales kiedys taki krajobraz? bo ja nie, wyglada śmiesznie 4. Sprawa dyskusyjna :))) Powiedzmy, ze to sa dwa rożne rodzaje użytego drewna i to na armacie jest po większych przejściach ;) wcale nie. tu nie chodzi o przejścia, po prostu drewno jest źle ZESKALOWANE. to tak jakbys wyrenderował cały dom na teksturze kilku cegieł... A teraz zagadka w którym miejscu siedzi króliczek :Pna pewno gdzieś w gorach zjeżdza na sankach;) pozdrawiam
SOS.now.SKI Napisano 19 Maj 2007 Autor Napisano 19 Maj 2007 Aleś po mnie pojechał ;))) Nie mam Ci absolutnie tego za złe :) Wręcz przeciwnie - dobrze czasami zostać sponiewieranym ;) Ad rem: Po pierwsze zdaje sobie sprawę z tego, ze to nie jest nie wiadomo jak wyczesana praca. Ja tez nie jestem jakimś wymiataczem w 3D. Błędy zapewne są, ale wg. mnie cały widz polega na tym, żeby ich ilość przynajmniej dla autora była do zaakceptowania :) W moim przypadku czas od renderingu do powiedzenia, ze „jest OK” trwał około tygodnia. Druga sprawa. To jest praca robiona Hobbystycznie – czyt. głównie dla satysfakcji autora. Natomiast, jeśli znajdzie się chociaż jedna osoba, która uzna ja za interesującą – to już jest sukces. Cały urok takich prac polega chyba właśnie na tym, ze można sobie pozwolić na tak wiele pomysłów i złamanych reguł, które w przypadku projektu komercyjnego od razu dyskwalifikowałyby taka prace. Moim największym marzeniem byłaby możliwość robienia tylko prac „dla przyjemności”. Niestety zdaje sobie sprawę, ze świat w którym przyszło nam żyć wygląda inaczej i taka sytuacja jest ciężka do osiągnięcia :( Dlatego jeśli robie już taka prace to traktuję ją jak ostatni bastion w którym każdy może ustalać własne zasady :D (Zeskanuje 3 ostatnie moje prace 2D robione węglem i pastelami – to czuje, ze dopiero mnie zjedziecie ;) ) Oczywiście nie każdemu mogą one przypaść do gustu – wiadomo o gustach się nie dyskutuje. Pyzatym celowo umieszczam prace na forum a nie w szufladzie, żeby poznać te inne punkty widzenia. hkropinski – odnośnie budowy atmosfery to wybacz, ciągle się uczę. Być może jest to jeszcze nieudolne, ale mi się podobało :) Krajobraz – chyba nie musi być jak w rzeczywistości, to w końcu nie jest zdajecie ;) Ale się uparliście na to drewno. Po czym wnosicie, ze źle wyskalowałem texture – po tych pęknięciach, bo już na prawdę zgłupiałem o co chodzi… Chciałbym się tego dowiedzieć, mowie poważnie :) A króliczek siedzi sobie w trawce ;) Dzięki jeszcze raz wszystkim za ich opinie!
dariusz Napisano 19 Maj 2007 Napisano 19 Maj 2007 czy odbicie pioruna na lufie nie powinno być po stronie zachodniej? o ile to jest pora wieczorna
SOS.now.SKI Napisano 19 Maj 2007 Autor Napisano 19 Maj 2007 To są techniczne sprawy nad którymi nie warto się rozwodzić ;))) Ale odpowiadając na Twoje pytanie to tak - w rzeczywistości tak właśnie powinno być. Jednak, aby lufa miała jakikolwiek wyraz, to trzeba było nieco nagiąć tą rzeczywistość :)
Cruzh3r Napisano 19 Maj 2007 Napisano 19 Maj 2007 teksturka drewna na dziale nie pasuje. To jest tekstura popękanej deski/pnia, nie ładnie heblowanego drewna. Tło przekombinowane, dałbyś zwykłe zdjęcie jeziora genewskiego było by cool
zipper Napisano 19 Maj 2007 Napisano 19 Maj 2007 no to zostales przywitany ... : > w stylu niekoniecznie typowym dla tego forum ... chyba ze az tak wiele sie zmienilo od czasu kiedy bralem czynny udzial w zyciu tego forum :) mi osobiscie praca sie podoba ... ale z jednym zastrzezeniem ... tylko na imageshack w momencie kiedy jest przeskalowana do wielkosci ekranu ... w momencie kiedy nie ograrniasz wzrokiem calego kadru praca zupelnie traci klimat... ;] HD sux :> jesli chodzi o aspekt techniczny pracy ... to bledy ci juz wytknieto ... choc mi nie przeszkadzaja one w odbiorze pracy ... mogloby to robic za okladke od pisma fantasy czy czegos w tym stylu... pozdrawiam .... i witam na forum :)
SOS.now.SKI Napisano 19 Maj 2007 Autor Napisano 19 Maj 2007 Cruzh3r: To nie jest prosta tex - składa się na nią kilka elementów. Jeśli chodzi o pęknięcia to na jakiejś refce podpatrzyłem, ze tak może wyglądać stare drewno na armacie. Być może Displace to nazbyt uwydatnił... Nie, na taką łatwiznę ze zdjęciem to się nie godzi iść ;) zipper: Dzięki za miłe słowa :) Co do wielkości to tak, zgadzam się - najlepiej oglądać ja w irfanie na fullscreenie :) Pozdr!
hkropinski Napisano 19 Maj 2007 Napisano 19 Maj 2007 yyy... sorki nie zauwazlem ze to twoje pierwsze posty tutaj:D wiec witamy na forum!;) z tym skalowaniem to chodzilo mi przewaznie o to ze ryski (czy nawet wgniecenia) powinny być mniejsze;) i wogule to nigdy nie chce po nikim jechać, po prostu uważam ze lepiej kogoś skrytykować niż pochwalić, bo wtedy osoba będzie chciała kolejną pracę robic jeszcze lepsza, a jak kogos pochwale to osoba spoczywa na laurach;) powodzenia;) pozdrawiam
SOS.now.SKI Napisano 19 Maj 2007 Autor Napisano 19 Maj 2007 Spoko, nie obrażam się - nie jesteśmy dziećmi ;) Co do krytyki to - święta prawda, podświadomie to chyba liczyłem na małą krytykę, inaczej wystarczyłoby, ze prace zobaczyliby tylko znajomi ;P
Cruzh3r Napisano 20 Maj 2007 Napisano 20 Maj 2007 hehe, uwierz mi tak niemogże wyglądać stare drewno na armacie, chyba ze pruchniała w wodzie. Ja to odebrałem jako 1/2 Wś i alpejskie działa. Możesz zwiększyć UVW tilling tej tekstury pęknięć to będzie relaniejsze. Nie powiem efekt całkiem miły, tylko przekombinowane tło. Pozdro
lolipop Napisano 20 Maj 2007 Napisano 20 Maj 2007 moglbys zapodac mniejszy obrazek wyswietaljacy sie na jednym ekranie w pierwszym poscie i link do wiekszej wersji.pracka ma klimat. mi te rozwarstwienia drewna stykaja.moglo by sie je bardziej czuc na krawedziach armaty...bo tam plasko wygladaja.nawet w psie mozna by to zrobic. ps.gdzie ten #@$@ kroliczek?!...
SOS.now.SKI Napisano 20 Maj 2007 Autor Napisano 20 Maj 2007 Cruzh3r Teraz to z tym tillingiem to juz "po ptokach" - było to rysowane na kształcie/proporcjach tych drewnianych elementów, także nie ma jak tego tilla użyć :( Ostatecznie jak widzę to z tex tez trochę przesadziłem - zachciało mi sie 4kx4k a spokojnie do tej rozdzialki starczyłaby 2kx2k... Później sie pojawił problem renderingu tego w tej rozdzialce. Nie wiem czy to była kwestia tego, że brakowało mu RAMu[1GB :(((]. Kilka razy vray po prostu nie załadował części map - w efekcie np. brakowało trawki(czern=zerowa wysokość), która była zrobiona Vrayowym Furkiem. Ale jak wcześniej sie otworzyło edytor materiałów i przeładowało wszystkie mapy to było podczas renderingu OK. Jednak to i tak była dopiero polowa drogi. O jakimkolwiek presecie(Gi) powyżej low można było zapomnieć :( Zawiecha za zawiechą - mniej więcej po przeliczeniu 1 przebiegu. Juz myślałem, że tego nie da rady zrenderować... Ale znalazłem sposób :) Rozwiązaniem okazał się trick z renderowaniem regionami - 4 kawałki i złożenie tego w szopie. Chwała VrayFur, ze w ogóle sobie z trawka poradził, bo np. maxowy Hair przy takim ustawieniu kamery - sypał artefaktami, ze historia... Działo musi pozostać jakie jest - więcej już się z nim nie będę bawił - jadę dalej. Następna pracka postaram się żeby była nieco bardziej złożona :) Pomysł jest teraz tylko kwestia czasu ;) lolipop OK chyba go za bardzo ukryłem i jeśli sie nie wie gdzie patrzeć to ciężko go znaleźć. Ale mam nadzieje, ze poniższy obrazek nieco rozjaśni sprawę :) Pozdr!
Rekomendowane odpowiedzi