Skocz do zawartości

Ciemność w pokoju


BarlogPL

Rekomendowane odpowiedzi

Użyłem Vray Sun, 3 VRayLight i VRayPhysicalCamera... efekt jest taki;/ tzn. Ciemno mam w pokoju i tyle. Czytałem o ustawieniach tych obiektów, ale nie wiem który z elementów nawalił....

aea38d5fe8f5de38.jpg

 

rozstaw świateł wygląda w ten sposób :

ad242e37ff1055d9.jpg

 

W Vray Sun nic nie zmieniałem...VRayLight mam ustawione Multiplier na (od 2 do 3). VRayPhysicalCamera wygląda tak :

f-number na 10

shutter speed na 35

film speed(ISO) na 100

 

Możecie mi pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 27
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

SWRSC - Jest włączone ;)

Sahe[ - GI Włączone... GI Environment (skylight) : niebieski kolor multiplier na 12...

Yaro16 - Jak już pisałem GI Environment mam na 12 ;P

:X-em[2]: - Trochę lepiej, ale nadal nie tak jak być powinno...Efekt wyszedł taki:

 

059efd5ceafbac22.jpg

 

Będę zadowolony jak będzie jasno w pokoju, a zarazem nie będzie przepaleń... wiecie o co chodzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

saturation podbij. daj za drugi light cache i na tych dwóch się ucz. color mapping na HSV exponential. zwiększ ISO w ustawieniach camery, zwiększ fnumer i zmniejsz shutter. do tego jest tam coś takiego jak exposure control czy coś:D jakiś taki ptaszek, jak jest zaznaczony to go odznaczi na odwrót. masz vraysky? jeśli nie to wrzuć ją do maxowskiego envira . powiedz czy coś sdziała:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

saturation podbij. daj za drugi light cache i na tych dwóch się ucz. color mapping na HSV exponential. zwiększ ISO w ustawieniach camery, zwiększ fnumer i zmniejsz shutter. do tego jest tam coś takiego jak exposure control czy coś:D jakiś taki ptaszek, jak jest zaznaczony to go odznaczi na odwrót. masz vraysky? jeśli nie to wrzuć ją do maxowskiego envira . powiedz czy coś sdziała:D

 

Ja bym raczej skręcał w dół przysłone przy niedoświetleniu, ale to takie moje głupie przyzwyczajenia... Jak chłopina odznaczy exposure, to generlanie kręcenie przysłoną, czasem i czułością będzie nieco utrudnione. A stosując sky/sun to raczej nie radziłbym wyłączać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak Hynol ale jakoś ja staram się wrzucać do tego moje naleciałości z Lustrzanek analogowych;]podbij jeszcze ISO, ludzie o tym zapominają, a to działa lepiej niż kosmiczne wartości dark i bright multiplerów, wogóle jak ci zacznie wychodzić to polecam zamiast HSV exponential Reinharda z burn na 0,5 i multipler 2-3 ;] bedzie git:D a zamiast vraylightów daj leciutką vraysphere z kolorem leciutko blue;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysłałem na serv wyslijto.pl , bo nie wiem jaki na forum jest popularny...

 

Tu jest w fromacie gotowym do pracy w 3ds maxie 9

http://s000.wyslijto.pl/?file_id=35264945125143665854

 

Tu exportowany do formatu 3DS(w razie starszej wersji)

http://s007.wyslijto.pl/?file_id=01626439757630223495

 

Będę także wdzięczny jak uda Ci się usunąć te "dziwne" plamy na meblach... Teraz po ciemku tak mocno ich nie widać, ale mogą się one powiększyć po większym natężeniu światła... Możliwe, że są one spowodowane vray ligtsami w kształcie sphere o kolorze niebieski...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BarlogPL: Po pierwsze nie przestawiaj multpliera w sun, zostaw go na 1 bo to jest poprawnie (pobaw sie raczej ustawieniami kamery). Jedyne co w słońcu możesz przestawiać to turbidity 2-5 (kolor światła 2-bladoniebieskie 5- czerwono-żółte) i size multplier dla rozmycia cieni (im większy tym cinie bardziej rozmyte). Po drugie wywal te vraylights i wrzuć vraysky to slotu Vray:Enviroment w ustawieniach vraya do zakładki skylight. Ustaw sobie też color mapping na exponential.

Tak to wyglada:

92629067jh2.jpg

A jeżeli nie chcesz oświetlać pokoju vraysky to musisz pamiętać o tym że używając vrayphysicalcamera musisz bardzo mocno zwiększyć multplier dla świateł (w Twoim przypadku tych vrayowych).

I to by bylo na tyle co ja wiem na ten temat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świetny post to prawda!!

 

a ja mam takie pytanie - jak najlepiej oświetlac duże sceny Outdoor /czyli ten na powietrzu/. Bo mam obiekt architektoniczny o wymiarach powieszni ponad 100m na 100m od krancow mojej sceny. Ja teraz zarzucam VRay Skya w VRay`owym Environmencie i efekt jest calkiem przyjemny ale mam wrazenie ze brakuje pewnych smaczków - ostrzejszych cieni od krawedzi budynkow itd..

 

macie może jakieś rady?

z góry dzieki

 

P.S. nie wiem czemu ten skylight robi takie render cały niebieski - http://img443.imageshack.us/img443/1682/modelys4.jpg normanie mam wrzucony szary materiał Vray`a... dla przykladu te ciemniejsze elementy na dachu maja byc z miedzi.. a miedz jest ruda a w tym przypadku ten kolor jest daleki od koloru miedzi... co jest nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hdr-ke jako Vray environment? ale chya nie moze byc dowolna? pewnie najlepiej jakaś z niebem? tylko wlasnie ciezko o dobry taki obraz HDR... cos tam mam ale to jakies wnętrza były chyba...

 

suna dodac jako normane zródło swiatła w scenie?

 

poprobuje dzieki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności