BarlogPL Napisano 23 Maj 2007 Napisano 23 Maj 2007 Użyłem Vray Sun, 3 VRayLight i VRayPhysicalCamera... efekt jest taki;/ tzn. Ciemno mam w pokoju i tyle. Czytałem o ustawieniach tych obiektów, ale nie wiem który z elementów nawalił.... rozstaw świateł wygląda w ten sposób : W Vray Sun nic nie zmieniałem...VRayLight mam ustawione Multiplier na (od 2 do 3). VRayPhysicalCamera wygląda tak : f-number na 10 shutter speed na 35 film speed(ISO) na 100 Możecie mi pomóc?
Gość Sahe Napisano 23 Maj 2007 Napisano 23 Maj 2007 Hi Jak bys zapodal ustawienie renderera Pewnie mozna by cos wiecej powiedziec
Fargate Napisano 23 Maj 2007 Napisano 23 Maj 2007 Włącz GI (jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś) wywal wszystkie VrayLight i w color maping daj dark na 2.0 - powinno być znacznie jaśniej w pokoju :)
Yaro16 Napisano 23 Maj 2007 Napisano 23 Maj 2007 lub zaznacz w envitroment ptaszek i daj więcej niz 1 w ustawieniach v raya(w envitroment)
BarlogPL Napisano 23 Maj 2007 Autor Napisano 23 Maj 2007 SWRSC - Jest włączone ;) Sahe[ - GI Włączone... GI Environment (skylight) : niebieski kolor multiplier na 12... Yaro16 - Jak już pisałem GI Environment mam na 12 ;P :X-em[2]: - Trochę lepiej, ale nadal nie tak jak być powinno...Efekt wyszedł taki: Będę zadowolony jak będzie jasno w pokoju, a zarazem nie będzie przepaleń... wiecie o co chodzi ;)
patry Napisano 23 Maj 2007 Napisano 23 Maj 2007 Fotony mają za małą energię lub masz jakieś ograniczenie dot. ilości odbić fotonów... (albo promieni... niewiem jak to jest w vrayu :P )
Lis Napisano 23 Maj 2007 Napisano 23 Maj 2007 BarlogPL skoro GI masz właczone to powiedz mi jakie silniki?
tweety Napisano 23 Maj 2007 Napisano 23 Maj 2007 w mentalu jest to decay... w vrayu może dark multiplier w zakładce Color mapping? zwiększ go aż do uzyskania dobrego efektu.
BarlogPL Napisano 23 Maj 2007 Autor Napisano 23 Maj 2007 :X-em[2]: kazał włączyć dark na 2.0... teraz się pobawię tym i się zobaczy metodą prób i błędów ; P Dzięki bardzo;) jak wyjdzie tak jak powinno to pokażę ; D
Orangegraphics Napisano 23 Maj 2007 Napisano 23 Maj 2007 saturation podbij. daj za drugi light cache i na tych dwóch się ucz. color mapping na HSV exponential. zwiększ ISO w ustawieniach camery, zwiększ fnumer i zmniejsz shutter. do tego jest tam coś takiego jak exposure control czy coś:D jakiś taki ptaszek, jak jest zaznaczony to go odznaczi na odwrót. masz vraysky? jeśli nie to wrzuć ją do maxowskiego envira . powiedz czy coś sdziała:D
BarlogPL Napisano 23 Maj 2007 Autor Napisano 23 Maj 2007 Dobra już opanowane ; D Zaraz dodam jeszcze vray lights i będzie ok ;) Jeśli ktoś uważa, że możę być jeszcze lepiej to nie krępować się tylko pisać ; P
Hynol Napisano 23 Maj 2007 Napisano 23 Maj 2007 saturation podbij. daj za drugi light cache i na tych dwóch się ucz. color mapping na HSV exponential. zwiększ ISO w ustawieniach camery, zwiększ fnumer i zmniejsz shutter. do tego jest tam coś takiego jak exposure control czy coś:D jakiś taki ptaszek, jak jest zaznaczony to go odznaczi na odwrót. masz vraysky? jeśli nie to wrzuć ją do maxowskiego envira . powiedz czy coś sdziała:D Ja bym raczej skręcał w dół przysłone przy niedoświetleniu, ale to takie moje głupie przyzwyczajenia... Jak chłopina odznaczy exposure, to generlanie kręcenie przysłoną, czasem i czułością będzie nieco utrudnione. A stosując sky/sun to raczej nie radziłbym wyłączać.
Gość George82 Napisano 23 Maj 2007 Napisano 23 Maj 2007 a te vray light'y masz przezroczyste?! btw. sproboj bez nich
Orangegraphics Napisano 23 Maj 2007 Napisano 23 Maj 2007 no tak Hynol ale jakoś ja staram się wrzucać do tego moje naleciałości z Lustrzanek analogowych;]podbij jeszcze ISO, ludzie o tym zapominają, a to działa lepiej niż kosmiczne wartości dark i bright multiplerów, wogóle jak ci zacznie wychodzić to polecam zamiast HSV exponential Reinharda z burn na 0,5 i multipler 2-3 ;] bedzie git:D a zamiast vraylightów daj leciutką vraysphere z kolorem leciutko blue;)
BarlogPL Napisano 23 Maj 2007 Autor Napisano 23 Maj 2007 Hynol- exposure mam włączone... George82- tak mam przezroczyste... Xiz0r- Dzięki za rady. Za raz będę próbował nadal, bo jednak to nie wygląda idealnie ; P zaraz pokażę render
tweety Napisano 24 Maj 2007 Napisano 24 Maj 2007 BarlogPL: pisz proszę zwykłym fonem a nie jakimiś czarnymi bohomazami!
BarlogPL Napisano 24 Maj 2007 Autor Napisano 24 Maj 2007 Wysłałem na serv wyslijto.pl , bo nie wiem jaki na forum jest popularny... Tu jest w fromacie gotowym do pracy w 3ds maxie 9 http://s000.wyslijto.pl/?file_id=35264945125143665854 Tu exportowany do formatu 3DS(w razie starszej wersji) http://s007.wyslijto.pl/?file_id=01626439757630223495 Będę także wdzięczny jak uda Ci się usunąć te "dziwne" plamy na meblach... Teraz po ciemku tak mocno ich nie widać, ale mogą się one powiększyć po większym natężeniu światła... Możliwe, że są one spowodowane vray ligtsami w kształcie sphere o kolorze niebieski...
t0m3k Napisano 25 Maj 2007 Napisano 25 Maj 2007 moja sugestia: usun (wciskajac DEL) na chwile VrayLight ktoro jest w oknie i pusc render, powinno zrobic duza roznice
pioootras Napisano 25 Maj 2007 Napisano 25 Maj 2007 BarlogPL: Po pierwsze nie przestawiaj multpliera w sun, zostaw go na 1 bo to jest poprawnie (pobaw sie raczej ustawieniami kamery). Jedyne co w słońcu możesz przestawiać to turbidity 2-5 (kolor światła 2-bladoniebieskie 5- czerwono-żółte) i size multplier dla rozmycia cieni (im większy tym cinie bardziej rozmyte). Po drugie wywal te vraylights i wrzuć vraysky to slotu Vray:Enviroment w ustawieniach vraya do zakładki skylight. Ustaw sobie też color mapping na exponential. Tak to wyglada: A jeżeli nie chcesz oświetlać pokoju vraysky to musisz pamiętać o tym że używając vrayphysicalcamera musisz bardzo mocno zwiększyć multplier dla świateł (w Twoim przypadku tych vrayowych). I to by bylo na tyle co ja wiem na ten temat :)
flatbeet Napisano 4 Czerwiec 2007 Napisano 4 Czerwiec 2007 świetny post to prawda!! a ja mam takie pytanie - jak najlepiej oświetlac duże sceny Outdoor /czyli ten na powietrzu/. Bo mam obiekt architektoniczny o wymiarach powieszni ponad 100m na 100m od krancow mojej sceny. Ja teraz zarzucam VRay Skya w VRay`owym Environmencie i efekt jest calkiem przyjemny ale mam wrazenie ze brakuje pewnych smaczków - ostrzejszych cieni od krawedzi budynkow itd.. macie może jakieś rady? z góry dzieki P.S. nie wiem czemu ten skylight robi takie render cały niebieski - http://img443.imageshack.us/img443/1682/modelys4.jpg normanie mam wrzucony szary materiał Vray`a... dla przykladu te ciemniejsze elementy na dachu maja byc z miedzi.. a miedz jest ruda a w tym przypadku ten kolor jest daleki od koloru miedzi... co jest nie tak?
Zbychowaty Napisano 4 Czerwiec 2007 Napisano 4 Czerwiec 2007 bez suna sky szaleje;)...musi cos go rownoważyc...a tak swoja droga to sprobuj oswietlic to cos hdr-ką i ewentualnie pozniej dodac suna czy tam directa:)
flatbeet Napisano 4 Czerwiec 2007 Napisano 4 Czerwiec 2007 hdr-ke jako Vray environment? ale chya nie moze byc dowolna? pewnie najlepiej jakaś z niebem? tylko wlasnie ciezko o dobry taki obraz HDR... cos tam mam ale to jakies wnętrza były chyba... suna dodac jako normane zródło swiatła w scenie? poprobuje dzieki!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się